Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Assassin's Creed: Origins

Tuli tämäkin nyt aloitettua. Tuntuu vaan jostain syystä ihan yhtä vaikealta kun se Shadow of Mordor jota syksyllä yritin pelata.
Näkyy vaan se etten yleensä pelaa tämmöisiä "oikeita" pelejä. :confused:
 
Tahkosin ensimmäisen laajennuksen The Hidden Ones. Eipä ollut kummonen elämys, mutta lukekaa nyt hyvän tähen lisää, täältä.

Ubisoft voisi hieman tarkistella tuota season passin hintaa jos lisärit ovat tätä luokkaa, niin on tuo 40€ ihan liikaa siitä.
 
Jouluna jo tämän sain mutta nyt vasta pelasin tarinan läpi. Aikaa siihen meni 27 tuntia. Aikamoista tahkoamista on. Nyt takana 105 tehtävää, hirveä määrä sivutehtäviä tässä on kyllä. Vieläkin niitä ainakin kymmenen jäljellä. Kyllä parin kymmenen tunnin jälkeen vaan skippaa höpötyksiä yli ja suorittaa helpolla vaan nopeasti tehtävän läpi. Ei vois vähempää enää tuossa vaiheessa hahmojen puheet kiinnostaa.

Sivutehtävät toistaa itseään liikaa. Mene sinne, salamurhaa se, tutki huone... Tätät toistuu tunnista toiseen. Ja silti sitä vaan puurtaa eteenpäin tehtävissä, outoa.

Arvosanaksi antaisin 7+, huonompiakin pelattu mutta myös sata kertaa parempiakin.
 
Tuleeko season passissa noiden kahden kunnon lisärin lisäksi tosiaan vain jotain varustetta hahmolle ja helix valuuttaa kuten storen kuvaus sanoo?
Storessa on nyt season pass 25e, mutta nuo isommat lisärit erikseen ostettuna tulee maksamaan vain 19e.
 
Tuleeko season passissa noiden kahden kunnon lisärin lisäksi tosiaan vain jotain varustetta hahmolle ja helix valuuttaa kuten storen kuvaus sanoo?
Storessa on nyt season pass 25e, mutta nuo isommat lisärit erikseen ostettuna tulee maksamaan vain 19e.

Näin se on. Ei mitään hyötyä ostaa season passia kun lisärit saa erikseen ostamalla halvemmalla. Paitsi tietysti jos haluaa tuota turhaa roinaa.
 
Tulipahan tilattua sit tämäkin. Varmaan pahin AC ähky alkaan olemaan ohi ja katselin parit arvostelut niin tämähän vaikutti oikeasti ihan lupaavalta. Nuo pomotappelut hieman kyllä epäilyttää.
 
Tulipahan tilattua sit tämäkin. Varmaan pahin AC ähky alkaan olemaan ohi ja katselin parit arvostelut niin tämähän vaikutti oikeasti ihan lupaavalta. Nuo pomotappelut hieman kyllä epäilyttää.

Hyvä ostos! Itte pidän tähän mennessä sarjan kevyesti parhaana osana. Saa nähdä muuttaako Odyssey tilannetta, alku vaikuttaa ainakin lupaavalta. :)
 
haluaisin niin pitää tästä pelistä mutta ei vaan jotenkin lähde :D miljöö kiinnostaa aivan uskomattoman paljon, juonikin vaikuttaa pätevältä mutta joku tässä tökkii, ja se on tuo levutus. Tuntuu typerältä että et voi tappaa jotain lintua jos olet pari pykälää pienemmällä levulla mitä k.o tirppa. Myös pieniä bugeja on havaittavissa. Enköhän kuitenkkn tämänkin pariin palaa kunhan pahin RDR2-kiima on laantunut ja jaksaa taas seikkailla muuallakin kuin villissä lännessä.
 
Näyttäis olevan GOLD Edition tarjouksessa hintaan 34,95€ eli mihin kuuluu nuo lisärit. Normi versio 24,95€.

Kysymys kuuluu siis, onko GOLD edition worth it? Onko noissa lisäreissä pelattavaa niin, että kannattaa maksaa extra 10€?

Kysytään nyt samalla, että onko koko peli ostamisen arvoinen kumpaankaan hintaan?

Miljöö kiinnostaa ja kiehtoo kovasti. Viimeisin rpg peli, jonka olen pelannut on Witcher 3. Muuten aivan tuntematon koko pelisarja.

Kertokaas ketkä höylänneet tän läpi, että mitä tykkäsitte?
 
Itse en lisäreitä ole hommannut ainakaan vielä, mutta itse peli on varmaan paras yksinpeli jota on tullut koskaan pelattua. Eli tuolla rahalla ihan samantien ostoskoriin vaan. : )

Aikaa taisi mennä juoneen, sivutehtäviin ja yleiseen liikkumiseen todella kauniissa maisemissa yli 100 tuntia, niin pelattavaakin riittää pitkäksi toviksi. Niin ja sillä valokuvausmoodilla saa kyllä jäätävän kauniita kuvia vaikka pleikan taustakuvaksi. Iso peukku täältä.
 
Paras Assa tää on. Eka dlc oli alussa ihan hyvä, mut mielestäni huononi loppua kohden. 23.4 tulee The Fate of Atlantis dlcn ensimmäinen osa, jota itse odotan ainakin innolla. Atlantis kiinnostaa kovasti muutenkin.
Taisi mennä Origins ja Odyssey sekaisin :)
 
Näyttäis olevan GOLD Edition tarjouksessa hintaan 34,95€ eli mihin kuuluu nuo lisärit. Normi versio 24,95€.

Kysymys kuuluu siis, onko GOLD edition worth it? Onko noissa lisäreissä pelattavaa niin, että kannattaa maksaa extra 10€?

Kysytään nyt samalla, että onko koko peli ostamisen arvoinen kumpaankaan hintaan?

Miljöö kiinnostaa ja kiehtoo kovasti. Viimeisin rpg peli, jonka olen pelannut on Witcher 3. Muuten aivan tuntematon koko pelisarja.

Kertokaas ketkä höylänneet tän läpi, että mitä tykkäsitte?
Lisäreistä en tiedä, mutta muuten Origins oli kyllä perkuleen hyvä peli. Odyssey ei ihan samalla tavalla napannut ja se onkin vielä kesken, vaikka julkaisussa sen jo ostin.
 
Kannattaako minun edes yrittää tätä peliä pelata? Suurimman osan AC:eista olen pelannut, ja tuossa Syndicatessa iski lopulta AC-ähky. Sain sen väkisinpelattua loppuun, ja meinasin että ei jaksa enää näitä AC:eita, mutta jostain kumman syystä hommasin Originsin kuitenkin. Koitin sitä aloitella, pelasin tunnin pari, mutta ei vaan iske. Jotenkin tökkii vähän kaikki. Alkanut jopa ärsyttämään noiden grafiikat. Samanlaiset pelistä toiseen. Onko näissä kuinka vanha moottori jo? Jotenkin kökköjä kaikki hahmoanimaatiot ja keskustelut. Eipä näille taideta paljoa paukkuja laittaa, kun vuoden välein on laitettu uusi AC markkinoille. Syndicate ja Originsin välillä sentään taisi olla kaksi vuotta. Lisäksi ei oikein jaksa tuota avoimen maailman grindaamistakaan enää. Yleensä pelaan pelit loppuun asti, mutta sitten jäikin kesken ja olen pelannut PS Now:sta jotain 15 vuotta vanhoja PS2 pelejä :D

Eli onko tuossa Originsissa mitään sellaista mikä kannattaisi vielä kokea, jos AC ähky on päässyt jo iskemään?
 
Kannattaako minun edes yrittää tätä peliä pelata? Suurimman osan AC:eista olen pelannut, ja tuossa Syndicatessa iski lopulta AC-ähky. Sain sen väkisinpelattua loppuun, ja meinasin että ei jaksa enää näitä AC:eita, mutta jostain kumman syystä hommasin Originsin kuitenkin. Koitin sitä aloitella, pelasin tunnin pari, mutta ei vaan iske. Jotenkin tökkii vähän kaikki. Alkanut jopa ärsyttämään noiden grafiikat. Samanlaiset pelistä toiseen. Onko näissä kuinka vanha moottori jo? Jotenkin kökköjä kaikki hahmoanimaatiot ja keskustelut. Eipä näille taideta paljoa paukkuja laittaa, kun vuoden välein on laitettu uusi AC markkinoille. Syndicate ja Originsin välillä sentään taisi olla kaksi vuotta. Lisäksi ei oikein jaksa tuota avoimen maailman grindaamistakaan enää. Yleensä pelaan pelit loppuun asti, mutta sitten jäikin kesken ja olen pelannut PS Now:sta jotain 15 vuotta vanhoja PS2 pelejä :D

Eli onko tuossa Originsissa mitään sellaista mikä kannattaisi vielä kokea, jos AC ähky on päässyt jo iskemään?

Eipä oikein ole.

Itsellä sama ähky ja Odyssey ja tämä Origins on kesken. Kummassakin rupesi vaan tekeminen puuduttaa. Sillo joskus kyllä jakso jostain kumman syystä niitä vanhoja paukuttaa, ja Black Flag olikin aika kova peli.

Oikeastaan kaikkiin Open World peleihin on tullut ähky, liikaa vissiin vaan pelannut niitä ihan sieltä Vice Citysta asti :D
 
Olen pitkää miettinyt tämän pelaamista, mutta onko tässä mitään vanhaa Assassin's Creediä jäljellä pelisarjan veteraanille? Olen kaikki muut Assassin's Creed pelit pelannut läpi, paitsi Assassin's Creed 1&2 DS versiot, sekä Chroniclesit. Pidän paljon kaikista vanhoista pelisarjan peleistä ja olen suurin Assassin's Creed fanina ja tämä minun lempipelisarja. Ostin kyllä tämän Origins jo julkaisussa erikoisversiona, mutta mietityttää se, että onko tässä enään mitään Assassin's Creediä enään jäljellä ja muistuttaako tämä liikaa jo Witcher 3:sta ym. En pidä roolipeleistä ollenkaan.
 
Viikonloppuna Originsin päätarina pakettiin. Ubisoft Club sovellus näyttää peli ajaksi 33h ja pelin edistymiseksi 71%.

Täytyy sanoa, että kyllä mä tykkäsin tyylistä, jolla tuo juoni oli rakennettu,.
Selvitetään, ketkä oli lapsen surmaamisen taustalla ja listitään koko porukka tyyppi kerrallaan on juonena aika yksinkertainen, mutta toimiva. Hyvin pääsi myös toteuttamaan tuota salamurha teemaa näiden johtajien niittämisessä ja mielestäni ne olivat sopivan erilaisia.
Sivutehtäviä tässä saa aika paljon tehdä, että pääsee tarinassa etenemään, muttei vielä tämän reilun 30h aikana ehtinyt ruveta puuduttamaan. Vielä olisi nuo pari dlc:n läpipeluuta edessä.

Grafiikat aivan loistavaa. Egypti on miljöönä upea ja välillä todella hienoja ja yksityiskohtaisia rakennuksia/alueita tuli vastaan. Kartta iso ja siellä paljon tutkittavaa. Niin paljon, ettei noita kaikkia jaksa edes koluta läpi. Äänimaailma taas ei ole niinkään timanttista, etenkään tuo ääninäyttely.

Vertailen tätä pakosti Witcher 3:seen, joka ei ole reilua tämän pelin kannalta, mutta antaisin joka tapauksessa arvosanaksi 85-87/100. Katsotaan, kun koko peli on pelattu läpi, että mihin päähän arvosana lopullisesti asettuu.
 
Noniin, tuli vasta nyt sitten pelattua tämän pelin kampanja läpi. Vaikka olen suuri Assassins Creed pelien ystävä, niin tuli viivyteltyä tähän tarttumista yllättävän pitkään, kun on joitakin Assassins Creedejä tuossa välissäkin pelaamatta. Sitten kuitenkin ajattelin, että hitto soikoon, voihan tämän jo ennen niitä pelata, kun on tarinassa kuitenkin se joka kertoo sen miten kaikki aikoinaan käynnistyi Assassins Creedin tarinaan liittyen.

Ja voi veljet, että olikin hyvä päätös alkaa tätä työstämään! Siinä tulikin pelattua moneen otteeseen tuntikausia kestäviä sessioita, kun jotenkin pääsi niin zoneen tämän kanssa. Tarina oli aika mielenkiintoinen, mutta eniten minut tempasi mukaansa kuitenkin elävän ja värikkään ilmeikäs pelimaailma, jossa riitti kyllä nähtävää ja tehtävää. Lisäksi historia-friikille oli taas mahtava elämys päästä seikkailemaan tarunhohtoiseen historialliseen ympäristöön ja myös seurata joidenkin todellisten historian mahtihenkilöiden tarinan etenemistä.

Graafisesti peli on loistava ja pelimekaniikka alkaa itselleni huidella aika lailla lähellä täydellisyyttä. Kun vielä musiikit ja äänitehosteet olivat todella toimivia, oli tässä kyllä itselleni Days Gonen, Soulsborne-pelien ja Dragons Age 1 ja 3 sekä Mass Effect 2 ohella yksi parhaita pelikokemuksia koskaan. En kokenut kunnon kyllästymistä kuin hetkittäin ja nekin äärimmäiseksi venyneiden 6-7 tunnin sessioiden aikana. Sinänsä on kuitenkin äärimmäisen harvinaista minulle nykyään, että edes pelaisin tuollaisia pelisessioita, joten sekin kertoo kyllä siitä miten Origins vei minut kyllä todellakin mennessään.

Onneksi on vielä DLC:t pelaamatta, joten kyllä tätä vielä ainakin jonkin aikaa jatketaan. Taisi vain olla harmi kyllä niin, ettei noita lisäreitä ole tässä pelissä kehuttu siihen tapaan kuin itse pääkampanjaa. No, pian sen näkee, kun aloitan juuri Hidden Ones-lisärin näillä näppäimillä.

Vahva suositus tästä pelistä kaikille niille, joita kiinnostavat avoimen maailman pelit ja vahvasti historiaan painottuva ympäristö ja tarina. Loistava elämys ainakin itselleni!
 
Viimeksi muokattu:
Tuli ostettua tämän Gold Edition kun halvalla sain. Ei ole Ezion jälkeen AC-sarjan pelit yhtään maistunut, tullut pelattua Ac3, Black Flag, Syndicate ja Odysseyta ja mitään niistä ei ole kauaa jaksanut pelata. Mutta tämä Origins on ekan 3-4h tuntunut hyvälle, varsinkin ajankohta ja maailma on mielenkiintoinen. Taistelun kanssa vähän haasteita mutta eiköhän siitä pääse jyvälle pelaamalla..
 
Ylös Bottom