Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Assassin's Creed [PS3]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Assassins Creed [PS3]

Nojoo, joidenkin mielestä myös Matrix-elokuvissa on hyvä tarina... :rolleyes:

Puolet AC:n tarinasta menee varmaan porukalta ohi epäselvän ja hiljaisen puheen sekä tekstityksen puuttumisen takia. Miksiköhän kaikilla muilla on aksentti paitsi Altairilla?

Ja tulihan sieltä niitä jäätymisiä, eilen illalla parin tunnin sisään kolme jämähdystä latausruuduissa. Patchia pöytään nyt ja heti ubi, seitana!

Muttamutta, itse peliin päässyt paremmin käsiksi ja vaikkei odotukset täyty lähellekään, on kyseessä varsin hyvä ja viihdyttävä peli, kaatuilusta huolimatta. Tekemistä ei ole niin monipuolisesti kuin toivoisi, joten saa nähdä alkaako puolivälissä puuduttamaan. Tähän mennessä suurimmat riemut on tullut sukkelasta kiipeilystä.

Muutamat aivopierut suunnittelussa ja logiikassa nyppivät:

-Minkä hiton takia ei hevosella voi muka laukata? "Kill him!" -huudot kaikuvat heti, kun käynti muuttuu raviksi. Miten vartijat tunnistavat Altairin assasiiniksi helpommin, jos mies kiitää hevosella tuhatta ja sataa ohi, kun taas eivät tunnista silloin, kun äijä matelee etanavauhdilla ohi. Eihän ne tikarit, miekka ja puukko ketään arveluta...? Tämä on jokseenkin rasittavaa, sillä kaupunkien ulkopuolella pitää köpötellä vähän väliä etanan nopeudella tai loikata heinäkasaan piiloon.

-Altair havaitaan, mutta sotilaiden kannoilta karistelu ei auta, vaikka välimatkaa olisi kilometritolkulla. Psyykkiset kyvyt omaavat vartijat nousevat valmiuteen myös mystisesti vuoren eteläpuolella, jos Altair havaitaan pohjoispuolella, mutta unohtavat miehen muutamassa sekunnissa, kun tämä kirmaa talon taakse heinäkasaan jemmaan.

-Katoilla tapetut vartijat ilmestyvät sinne uudelleen nopeasti, mikä tekee "reitin avaamisesta" täysin turhaa.
 
Vastaus: Assassins Creed [PS3]

Cavalera sanoi:
-Psyykkiset kyvyt omaavat vartijat nousevat valmiuteen myös mystisesti vuoren eteläpuolella, jos Altair havaitaan pohjoispuolella, mutta unohtavat miehen muutamassa sekunnissa, kun tämä kirmaa talon taakse heinäkasaan jemmaan.

-Katoilla tapetut vartijat ilmestyvät sinne uudelleen nopeasti, mikä tekee "reitin avaamisesta" täysin turhaa.
Ylläolevat kohdat ratkaisi minun osalta sen, että peli hankitaan alelaarista tai huuto.net:stä... Niin lähellä, mutta niin kaukana... Ei olisi paljoa vaatinut pelintekijöiltä lisää viitseliäisyyttä... Ehkä kakkosessa sitten...

Edit: ai niin.. white screen of death ei myöskään innosta peliä hankkimaan...
 
Vastaus: Assassins Creed [PS3]

Cavalera sanoi:
-Minkä hiton takia ei hevosella voi muka laukata? "Kill him!" -huudot kaikuvat heti, kun käynti muuttuu raviksi. Miten vartijat tunnistavat Altairin assasiiniksi helpommin, jos mies kiitää hevosella tuhatta ja sataa ohi, kun taas eivät tunnista silloin, kun äijä matelee etanavauhdilla ohi. Eihän ne tikarit, miekka ja puukko ketään arveluta...? Tämä on jokseenkin rasittavaa, sillä kaupunkien ulkopuolella pitää köpötellä vähän väliä etanan nopeudella tai loikata heinäkasaan piiloon.
Tuohon mateluun turhautuneena olen tyynesti jyrännyt vartijoiden päälle (R1+X). Siinähän huutelevat :) .
Vähän sama pätee kaupungissa. R1+X pohjassa tulee kirmattu. Välillä joutuu laittamaan vartijaa nippuun, mutta hetki penkillä (kasan vieressä) ja siitä peukaloita pyöritellen matkoihin :D
 
Vastaus: Assassins Creed [PS3]

Cavalera sanoi:
-Katoilla tapetut vartijat ilmestyvät sinne uudelleen nopeasti, mikä tekee "reitin avaamisesta" täysin turhaa.

Jooh, tämä on kyllä ärsyttävää. En ole koskaan tykännyt näistä "respawn" peleistä ja varsinkin tälläisessä pelissä se ärsyttää kun ei voi käydä esim. etukäteen niistämässä vartijoita reitiltä ja siten tehdä sitä pakoreittiä.

Samoin se ärsyttää, että kun olet päässyt tarpeeksi pitkälle, niin aiemmin katoilla hengailu on muuttunut siihen, että jos joku spawnannut vartija näkee "hiuksenkin" sinusta niin heti hälytys päällä. Olisi kiva kuitenkin juuri silloin kun kaikki alueet ovat lopussa auki hengailla katoilla rauhassa jne. Mutta vartijan tapat, niin pian se on uudestaan siellä kun palaat alueelle ja taas hälytys.
 
Vastaus: Assassins Creed [PS3]

ReQ-77 sanoi:
Tuohon mateluun turhautuneena olen tyynesti jyrännyt vartijoiden päälle (R1+X). Siinähän huutelevat :) .
Vähän sama pätee kaupungissa. R1+X pohjassa tulee kirmattu. Välillä joutuu laittamaan vartijaa nippuun, mutta hetki penkillä (kasan vieressä) ja siitä peukaloita pyöritellen matkoihin :D

Samoin. Mutta se harmittaa, että peliä ei ole näin tarkoitettu pelattavaksi, vaan kyseessä on pelaajan oma "sääntöjen kiertäminen", joka rikkoo immersion täysin. Vähän sama kuin huijaisi korttipelissä.

Jormaaa sanoi:
En ole koskaan tykännyt näistä "respawn" peleistä ja varsinkin tälläisessä pelissä se ärsyttää kun ei voi käydä esim. etukäteen niistämässä vartijoita reitiltä ja siten tehdä sitä pakoreittiä.

No niinpä. Kyllä hatutti kun olin juuri näin tehnyt, vain huomatakseni, että se oli täysin turhaa.
Keinotekoista pelin vaikeuttamista, sanon ma.

Baron sanoi:
Edit: ai niin.. white screen of death ei myöskään innosta peliä hankkimaan...
Ei se peliä pilaa, mutta kyllähän se rasittaa, kun latausruudussa ei koskaan tiedä, jumahtaako peli nyt taas tähän.

Alkaa vituttamaan nämä uuden sukupolven mahtiteokset, jotka yksi toisensa jälkeen osoittautuvat pettymyksiksi. Pelien tekoäly ja logiikka on ihan samaa kuonaa, kuin PS2-peleissä. Graffat ovat nättiä kyllä kuvissa, mutta niitäkin vaivaa aina kehno framerate.

Assassin's Creed oli yksi niitä ensimmäisiä pelejä, joita jengi tosiaan alkoi odottamaan, ja jota on monta vuotta kehitetty. Outoa, ettei siinä ajassa kukaan tekijätiimistä ja testaajista ole huomannut pelikokemuksesta vieraannuttavia epäloogisuuksia, kaatuilua, epätasaista frameratea ja clippingia. Potentiaali ja tarina on vesitetty kliseillä ja epäolennaisuuksilla.

Olen edelleen sitä mieltä, että scifi on tämän pelin kohdalla totaalisen turhaa. Olisivat keskittyneet siihen historiaan ja yhteen aikakauteen ja ammentaneet siitä lisää elementtejä peliin, eivätkä tuhlanneet aikaa muuhun. Ubisoft osaa pilata potentiaaliset juttunsa: kaunis, unenomainen ja upea satu Prince of Persiakin tyrittiin jatko-osien synkällä meiningillä ja emogootti-prinssillä.

Korostan yhä, että Assassin's Creed on ihan hyvä peli, mutta vain ihan hyvä. Sen vaan olisi pitänyt olla todellinen uuden sukupolven peli, joka suorastaan pakottaa ostamaan next gen -konsolin.
 
Vastaus: Assassins Creed [PS3]

Cavalera sanoi:
Olen edelleen sitä mieltä, että scifi on tämän pelin kohdalla totaalisen turhaa. Olisivat keskittyneet siihen historiaan ja yhteen aikakauteen ja ammentaneet siitä lisää elementtejä peliin, eivätkä tuhlanneet aikaa muuhun.

Täysin samaa mieltä. Tuntuu, että historiallinen kuvaus on jäänyt vähän puolivillaiseksi ja sitten pitänyt ympätä mukaan scifiä. Jos tarinassa olisi ennemmin keskitytty syventämään tuota keskiajan kuvaamista ja unohdettu scifit, niin varmasti itse pelin sisältö juonineen olisi voitu saada paljon syvällisemmäksi.
 
Vastaus: Assassins Creed [PS3]

Jormaaa sanoi:
Tuntuu, että historiallinen kuvaus on jäänyt vähän puolivillaiseksi ja sitten pitänyt ympätä mukaan scifiä. Jos tarinassa olisi ennemmin keskitytty syventämään tuota keskiajan kuvaamista ja unohdettu scifit, niin varmasti itse pelin sisältö juonineen olisi voitu saada paljon syvällisemmäksi.
Olivat ne kuulemma joltain historian tutkijoilta ihan selvittäneet, että arkkitehtuuri vastaisi juuri oikeanlaista, jotta pelikokemus olisi mahdollisimman aikakautta henkivä ja autenttinen. Onon, tottakai, lisää koodinpätkää ruutuun vaan. Homma olisi toiminut vallan mainiosti pelkästään omalla aikakaudellaan, jossa on jo tarpeeksi vetovoimaa ja mystiikkaa itsessään.
 
Vastaus: Assassins Creed [PS3]

Cavalera sanoi:
Olivat ne kuulemma joltain historian tutkijoilta ihan selvittäneet, että arkkitehtuuri vastaisi juuri oikeanlaista, jotta pelikokemus olisi mahdollisimman aikakautta henkivä ja autenttinen. Onon, tottakai, lisää koodinpätkää ruutuun vaan. Homma olisi toiminut vallan mainiosti pelkästään omalla aikakaudellaan, jossa on jo tarpeeksi vetovoimaa ja mystiikkaa itsessään.

Imho paremminkin. Nyt se "siellä olemisen"-tunne jää itseltäni paljon pienemmälle.
 
Vastaus: Assassins Creed [PS3]

Kyll kyll kaatuilee muutaman kerran illassa mut muistaapahan välillä syödäkkin jotain ja käydä röökill eli ei pahemmin oo mua haitannu. tietty toivois et toimis kunnolla ku rahansa on siihen pistäny....
mut muuten kyll heelllveetin hieno peli....vaik en ole edes oikeen edennyt tehtävissä muutamaa tappoa pitemmälle nii kyll siin päivät mukavasti vierähtää.eli ei muutako menis tämäki työ päivä nyt loppuunsa nii pääsis jatkamaa.....
 
Vastaus: Assassins Creed [PS3]

Alussa tuntu peli jotenkin "oudolta" mutta ku peliin pääsi sisään ei oo malttanu lopettaa pelaamista. Ehdottomasti suosittelen seikkailupelien ystäville. On itellä kaatunut myös pari kolme kertaa illassa mutta ei oo menoa haitannu. Yksi vuoden parhaista peleistä:rolleyes:
 
Vastaus: Assassins Creed [PS3]

Tänään saapui pre-order packi ubin onlinestoresta ja oon nyt about 5 tuntia pelannu ja täytyy sanoa että kyllä tekee nannaa...:D Mulla kerran kaatu peli alussa mutta kun kirjauduin ulos networkista ja jatkoin niin ei oo enää kaatuillu..en tiiä sitte että johtuuko siitä. On kyllä aika muheva tuo paketti..kaikki artbookkia myöten;)
 
Vastaus: Assassins Creed [PS3]

Joo, ite olen jo assassinatiannu 4 tyyppiä... Tarina on todella hyvä, mutta kun peliä on ehditty kehitellä jo monta vuotta, niin miksi ne eivät ole parantaneet esim. Frameratea, sotilaitten respawnaamista katoille ja noita ns. "pätkimis kohtauksia"...Itselläni peli on jämähtänyt paikalleen kerran, mutta olen pelannu vain noin 5 tuntia...Mutta on tullut useita sellaisia, 2-3 min pätkintäkohtauksii, millon koko peli pätkii ja lagii ihan sairaasti, et sais pätsi tulla ja nopeest saakeli...Muuten ihan sairaan hyvä peli, eka kunnon peli next-gen konsoleille..

EDIT: Ja muuten, muistuttaa paljon Metal Gear Solidii keskiajalla :D
 
Vastaus: Assassins Creed [PS3]

PhroZeN sanoi:
Joo, ite olen jo assassinatiannu 4 tyyppiä... Tarina on todella hyvä, mutta kun peliä on ehditty kehitellä jo monta vuotta, niin miksi ne eivät ole parantaneet esim. Frameratea, sotilaitten respawnaamista katoille ja noita ns. "pätkimis kohtauksia"...Itselläni peli on jämähtänyt paikalleen kerran, mutta olen pelannu vain noin 5 tuntia...Mutta on tullut useita sellaisia, 2-3 min pätkintäkohtauksii, millon koko peli pätkii ja lagii ihan sairaasti, et sais pätsi tulla ja nopeest saakeli...Muuten ihan sairaan hyvä peli, eka kunnon peli next-gen konsoleille..

EDIT: Ja muuten, muistuttaa paljon Metal Gear Solidii keskiajalla :D
Salamurhaus voisi sopea paremmin silmiin ja korviin :D
Ja et ole ilmeisesti MGS pelannut ? Koska tuo ei omasta mielestä millään tavalla muistuta Sneikin hiippailuja..
 
Vastaus: Assassins Creed [PS3]

nuaama sanoi:
Mulla kerran kaatu peli alussa mutta kun kirjauduin ulos networkista ja jatkoin niin ei oo enää kaatuillu..en tiiä sitte että johtuuko siitä.
Tuota pitääkin kokeilla.
 
Vastaus: Assassins Creed [PS3]

Huomasinpa tuossa ohjeita lukiessa pienen lapsuksen. Esimerkki kuvassa näkyi Xboxin ohjaimen napit. :) No eipä siinä, nyt peliä kokeilemaan, tunnelmia sitten myöhemmin.
 
Vastaus: Assassins Creed [PS3]

Jees onpa tullut nyt reilu tunti pelailtua ja ihan hyvältä vaikuttaa. Aluksi ihmetystä herätti ensinnäkin ensimmäinen latausruutu. Meni varmaan vajaa 5 minuuttia ja sen jälkeen tuli vielä Loading screen joka tosin meni nopeaa. Elikkäs arvaukseni on että peli varasi aluksi tilaa kovolta?

Noh itse peli olikin sitten mukavan jouheaa pelattavaa vailla lataustaukoja. Ensin luulin että onko telkussa vikaa, kun ruutu särisi tietyissä kohdissa, mutta se olikin vaan semmoinen efekti. Muutenkaan ei ulkoasussa valittamista, kauas näkee ja kauniilta näyttää. Kontrollitkin istuivat tosi hyvin käteen, vaikka aluksi vaikuttikin monimutkaiselle.

Taistelussa en oikein ensin hallinnut miekan iskuja mutta eiköhän se siitä lähde sujumaan. Alkufiilikset siis ihan positiiviset ja saapa nähdä mitä on luvassa... Lähdenpä ihailemaan maisemia ja hyppimään kaupungin katolta toiselle... ;)
 
Vastaus: Assassins Creed [PS3]

DaVinski sanoi:
Nonii se PS3 päivitys on tullut. Onkos vaikutusta huomattavissa AC:n kaatuiluihin?

2.01 ei vaikuta Assassin's Creediin. Peli on vain yksinkertaisesti buginen.
 
Vastaus: Assassins Creed [PS3]

Onhan kumma, kun netissä nyt taas puhutaan että peli ei jämähdä enään..
Ja updatessa luki " Stability during playing some PLAYSTATION 3 format software has been improved. "
Niin minusta tuo vähän vihjaisi että homma korjattiin, mutta eipä kai sitten :mad:
 
Ylös Bottom