Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Assassin's Creed Shadows

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HideoMiyamoto
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
14 tunnin jälkeen tulee vihollisten levelit esteeksi. Tehtäviä olis vaikka kuinka mutta kaikki levelit punaisella, että ei kannata edes yrittää. Oma leveli nousee tosi hitaasti. Nyt on itellä tilanne, että ei tiedä mitä pitäs tehdä. Tuntuu että koko homma pysähty. Onneks huomenna tulee uutta pelattavaa GT7, täytyy vaihtaa toiseen peliin kun taas alkaa tuntua, että tämä rupee tökkii.
 
Mutta mikä tässä pelissä selittää sen, että tukikohdat saa jatkuvasti täydennyksiä? Ja luultavasti vielä suhtkoht identtisenä, vai?
No.. samoilet Japanissa jossa on kuitenkin enemmän väkeä. Sotaherrat laittaa uudet joukot etuvartioihinsa?

Outoaha se ois jos ei leirit täydentyis. Ei ole identtisiä joukkoja, kokoonpano vaihtelee.
 
14 tunnin jälkeen tulee vihollisten levelit esteeksi. Tehtäviä olis vaikka kuinka mutta kaikki levelit punaisella, että ei kannata edes yrittää.

Eli AC-peleissä on edelleen se hölmö systeemi, että eteneminen on lukittu leveleihin?

Tämä ärsytti jo Originsissa ja varsinkin Odyseyssä, niin että molemmat pelit jäivät kesken. Taitaa sama kohtalo olla tälläkin, joten saa peli omalta osaltani jäädä kauppaan. Sääli, hyviä arvosanoja peli on kuitenkin kerännyt, mutta en nykyään vaan voi sietää, että peliä ei pääse eteenpäin, ennen kuin tietty level on saavutettu.
 
Eli AC-peleissä on edelleen se hölmö systeemi, että eteneminen on lukittu leveleihin?

Tämä ärsytti jo Originsissa ja varsinkin Odyseyssä, niin että molemmat pelit jäivät kesken. Taitaa sama kohtalo olla tälläkin, joten saa peli omalta osaltani jäädä kauppaan. Sääli, hyviä arvosanoja peli on kuitenkin kerännyt, mutta en nykyään vaan voi sietää, että peliä ei pääse eteenpäin, ennen kuin tietty level on saavutettu.
Ei se mitenkään lukittu ole, ainakaan aiemmissa AC-peleissä. Vihut vaan paljon vaikeampia, jos menet tietylle alueelle alilevelisenä, noinhan sen ainakin omasta mielestäni kuuluukin olla roolipelimäisissä peleissä. Hahmon kehittämisen kautta mennään sitten vaikeimmille alueille, ellei sitten halua sankaroida alilevelisenä. Senkin kyllä pystyy tekemään, jos peliltä kestää hieman normaalia enemmän haastetta.
 
Eli AC-peleissä on edelleen se hölmö systeemi, että eteneminen on lukittu leveleihin?

Tämä ärsytti jo Originsissa ja varsinkin Odyseyssä, niin että molemmat pelit jäivät kesken. Taitaa sama kohtalo olla tälläkin, joten saa peli omalta osaltani jäädä kauppaan. Sääli, hyviä arvosanoja peli on kuitenkin kerännyt, mutta en nykyään vaan voi sietää, että peliä ei pääse eteenpäin, ennen kuin tietty level on saavutettu.
Ei ole lukittu, kyllä sen isomman levelin tehtävän voi valita ja pelata mutta mitä niitä kokeilin niin ovat helpoimmalla story vaikeustasollakin käytännössä mahdottomia kun itse kuolee yhdestä vihollisen iskusta. On ärsyttävää juu kun peli tössää tämmöseen.
Samaa tuossa hahmon kehityksessä. Kykypuussa tai mikä onkaan niin olis vaikka kuinka lukittuja parannuksia mutta missä ja miten ne voi saada auki kun kartalla ei ole missään mitään mitä kautta ne vois aukaista... Esim vaikka kuri-kiji se nyt olikaan, pitäis olla enemmän kun kolme mutta kartalla ei ole enempää. Taitaa olla valitettavasti tällä pelillä sama kohtalo kun Originillä, Odysseylla, Valhalla ja Miragella, kaikki on jääny kesken.
 
Ei ole lukittu, kyllä sen isomman levelin tehtävän voi valita ja pelata mutta mitä niitä kokeilin niin ovat helpoimmalla story vaikeustasollakin käytännössä mahdottomia kun itse kuolee yhdestä vihollisen iskusta. On ärsyttävää juu kun peli tössää tämmöseen.
Samaa tuossa hahmon kehityksessä. Kykypuussa tai mikä onkaan niin olis vaikka kuinka lukittuja parannuksia mutta missä ja miten ne voi saada auki kun kartalla ei ole missään mitään mitä kautta ne vois aukaista... Esim vaikka kuri-kiji se nyt olikaan, pitäis olla enemmän kun kolme mutta kartalla ei ole enempää. Taitaa olla valitettavasti tällä pelillä sama kohtalo kun Originillä, Odysseylla, Valhalla ja Miragella, kaikki on jääny kesken.
Miksi ei voi lähteä yhtään itse tutkimaan sitä karttaa? Miksi ne kaikki asiat on pakko olla tarjottimella siellä kartalla? Käy niitä sumuisia alueta tutkimassa niin varmasti löytyy noita sivutehtäviä. Ja noista viewpointeista voi L2:lla myös katsella ympärilleen niin löytää noita kysymysmerkkejä.
 
Aika nopeasti kyllä tuo tasovaatimus tosiaan näyttää nousevan. Hahmo on tasolla 19, mutta kartta huutaa kaikkialla jotain tasoa 35. Mikä tarkoittaa juurikin tuota ettei kannata edes yrittää, häviät samantien. Tosin kun vähän boardia penkoo, sieltä löytyy helpompiakin tehtäviä.

Lisäksihän tässä vaikuttaa olevan dynaaminen vihujen taso, eli ovat aina vähintään samaa tasoa kuin pelaajakin (tai yli).

En ole ihan täysin innostunut myöskään tuosta knowledge point -systeemistä, eli kykypuun "tierit" avautuvat tosiaan vasta niitä oransseja tapahtumia keräilemällä. Ja ne ovat kyllä...aika tylsiä.
 
Ei ole lukittu, kyllä sen isomman levelin tehtävän voi valita ja pelata mutta mitä niitä kokeilin niin ovat helpoimmalla story vaikeustasollakin käytännössä mahdottomia kun itse kuolee yhdestä vihollisen iskusta.

Olisi pitänyt valita sanat hieman tarkemmin. Eihän tehtävät ollut edellisissäkään peleissä lukittuja, mutta niitä oli lähes mahdotonta läpäistä alilevelisinä. Eli teoriassa tehtävät eivät ole lukittuja, mutta käytännössä kyllä. Ja ei vaan uppoa pelit, joissa pitää grindata leveleitä, päästäkseen jatkamaan tarinaa ilman hampaiden kiristelyä.

Mutta turha tätä on sen enempää märehtiä. Tämä peli ei todennäköisesti ole minua varten, eikä siinä mitään. Pelattavaa kyllä löytyy vaikka tämä jäisikin osaltani kaupan hyllylle.
 
Eilen illalla pääsin aloittamaan ja täytyy kyl sanoo, et on huikee peli. Tunnetasot vaihtelevat ilosta suruun ja vihaan. Eli tarina on onnistunut näin alun perusteella ja todellakin halu päästä kostamaan. Todella brutaaleja taisteluja ja näyttäviä lopetuksia on kyllä. Piilopaikan rakentelu ja koristelu oli yllätys itselleni, miten paljon saa tehtyä. Oma sisäinen luovuus sai koristelemaan paikan. Sitten täytyy kyl nostaa hattua, et pääsee muokkaamaa hudia ja säätelemään paljon ohjain asetuksia. Sain poistettua turhia ominaisuuksia ruudulta, joista en pidä mitä näkyy. Maailma on kaunis ja tuuli on kova. Välillä mietin, et mistäköhän löytäisi pipon, ettei korvatulehusta tulisi. :D
 
Lisäksihän tässä vaikuttaa olevan dynaaminen vihujen taso, eli ovat aina vähintään samaa tasoa kuin pelaajakin (tai yli).

En ole ihan täysin innostunut myöskään tuosta knowledge point -systeemistä, eli kykypuun "tierit" avautuvat tosiaan vasta niitä oransseja tapahtumia keräilemällä. Ja ne ovat kyllä...aika tylsiä.
Noi kaksi asiaa on tässä alkanut oikeasti nostamaan pientä ärsytystä. Olen huomannut että ei oikein ole ollu kiinnostusta edes pelata tätä nyt hetkeen. En ole vielä edes päässy Yasukella pelaamaan. Toi knowledge piste mekaniikka on iha ahterista ja tosiaan ne tehtävät on tylsiä.
 
Itse pidän siitä että pelien maailmoissa on vaaraa ja vapautta, mikä tarkoittaa siis käytännössä sitä että voit eksyä alueelle, jossa mörököllit vain katsoo vihaisesti ja kuolet. MUTTA. Se ei mieluusti saisi olla sitä että ne vihulaiset silti näyttää samalta kuin muualla, koska sitten se on vain sitä että identtinen sotilas voittaa vain siksi, että sen kuvakkeessa on pääkallo tai joku muu merkki tyypin kovasta tasosta.

Homman pitäisi ideaalisesti mennä niin, että pahat vastukset myös näyttää pahalta: ne näyttää siltä, että tuolle ei kannata alkaa kettuilemaan tai jos alkaakin, niin ei voi syyttää kuin itseään. Tämä toteutuu mielestäni loistavasti souls-peleissä ja taas vähemmän loistavasti peleissä, joissa samanlaisia vihollisia on joka puolella, jolloin erot vaikeudessa jää vain statistiikkaan. Sama hemmo voittaa vain koska sen taso on kovempi. Ja onhan soulseissakin toki myöhemmin rivityyppeinä joitain aiempia pomoja, jotka on sitä pomoa kovempia, mutta ei se ole samalla tapaa itseäni häirinnyt.

Näissä on myös ärsyttänyt se, että salamurhaus ei välttämättä tapa kerrasta. Koko homman idea, ainakin joskus ja/tai itselleni, oli että voi salamurhata jos pääsee tarpeeksi lähelle. Ja jos se ei onnistu, niin olisi edes jokin järkevä syy sille: haarniska tai jotain, mikä kertoo ettei ota täyttä osumaa jne.

Pidän itse peleistä, joissa on loogista ennustettavuutta: tietyn näköiset tyypit on aina yhtä kovia tai helppoja vastuksia. Ja voivat olla tietysti alussa kovempia, kunnes pelihahmo nousee ohi, mutta ei mieluusti niin että silti muilla alueilla samat "rääsyläiset" onkin yhtäkkiä ekan alueen samuraiden kestoisia uhkia.

Ymmärrän tietysti miten työläs tuota on toteuttaa mutta ärsyttää silti usein tuollainen. Joku Division oli ehkä pahin kun pääosumia sai ampua monta lipasta jos hahmolla vain oli tarpeeksi leveleitä.
 
Näissä on myös ärsyttänyt se, että salamurhaus ei välttämättä tapa kerrasta. Koko homman idea, ainakin joskus ja/tai itselleni, oli että voi salamurhata jos pääsee tarpeeksi lähelle. Ja jos se ei onnistu, niin olisi edes jokin järkevä syy sille: haarniska tai jotain, mikä kertoo ettei ota täyttä osumaa jne.
Tuon salamurhauksen saa asetuksista niin, että onnistuu aina. Itekki laitoin sen päälle. Ärsytti kun koitit hiippailla ja sitten salamurha ei onnistu ja täys rähinä päällä.
 
Tuon salamurhauksen saa asetuksista niin, että onnistuu aina. Itekki laitoin sen päälle. Ärsytti kun koitit hiippailla ja sitten salamurha ei onnistu ja täys rähinä päällä.
Tuo oli todella ärsyttävä muutos, joka tapahtui muistaakseni Originsissa ensimmäisen kerran, kun siirryttiin enemmän tuohon RPG malliin. Peli on kuitenkin Assassins Creed, niin olisi toivottavaa, että viholliset voit halutessaan salamurhata.
 
Tuon salamurhauksen saa asetuksista niin, että onnistuu aina. Itekki laitoin sen päälle. Ärsytti kun koitit hiippailla ja sitten salamurha ei onnistu ja täys rähinä päällä.
Tää asetus sinetöi oman ostopäätöksen. Ei nämä muutenkaan realismilla loista, mutta se että hyppäät katolta kaverin selkään ja et muka onnistu puukottamaan kaveria hengiltä on kyllä niin käsittämättömän ärsyttävää, että meni Valhallassa fiilis heti. Tuon asetuksen löytyminen varmisti ostohankinnan
 
Tuli nyt sitten ostettua tämä ja niin. En osaa sanoa pelistä oikein mitään. Olen suuri fani aiemmista origins , odyssey ja Valhalla. Sen verran alustan että pelasin peliä alkuun 1h40min ja vähän sekavat fiilikset. Ihan ok näköinen peli on.
Pelissä yleensä liikkuminen ottaa aikaa ihan varmasti sen sanon jo heti alkuun. Mutta hermot meni sillä samurailla pelatessa aivan järjetön tankki tiedän jo nyt etten siihen koske ellei ole aivan pakko. Alku jotenkin tökerö mielestäni viskoo miten sattuu ajassa ja kyllä pelasin jo prologuen läpi. Toivon että kun peli tästä kunnolla avautuu muutan mielipidettä mutta heti osaan nyt jo sanoa että ei sytytä samalla tavalla kuin aiemmat origins/odyssey/Valhalla.
Näppäimet tuntui aika nopeasti handlaavan toki olen viimeisen 8kk aikana pelannut (origins,odyssey ja Valhalla) läpi. Mutta niin ei tämä samalla tavalla kutsu luokseen pelaamaan kuin nuo aiemmat. Meinaan esim origins tuntui että haluaa pelata sen muutamalla istunnolla läpi ja odyssey myös. Mutta niin katsotaan mitenkä peli lähtee avautumaan jos lähtee.
 
No Ubisoftin vihaaminen on muodikasta ja tämä peli on taas malliesimerkki siitä, että kaivetaan pienimmätkin jutut pelistä ja haukutaan ihan lyttyyn ennen, kun on edes nähty peliä kunnolla. Ja Asmongoldin kaltaiset surkimukset heittävät vielä bensaa liekkeihin minkä ehtivät. Itse toivon, että tästä tulee yksi parhaiten arvostelluista ja menestyneimmistä sarjan peleistä tähän mennessä niin saisi nuo Ubi-haterit vähän nenilleen. Tänään lähtee ennakkotilaukseen jos ei ihan pannukakku ole arvostelujen perusteella.
No mikä tässä pelissä oli sinun mielestäsi juhlimisen arvoista ?

Ei tuo mitään uutta pöytään ja samalla kaavalla mennään kuin viime vuosien Ubi tekeleissä:

-Tarina keskinkertainen
-Kirjoitus Keskinkertainen
-Ääninäyttely Keskinkertainen
-Samat itseään toistavat missionit (hae 3 scrollia tai käy tappamassa samannäköinen commanderi)
-Microtransactionit ja store UI:ssa napin painalluksen päässä
-Kaunis maailma huutaa explooraamista mutta on ilman sisältöä.

ja lista jatkuu...

Ei vaan iske millään meikäläiselle. Ei edes alle 20€ Ubisoft+ hintaan.
 
  • Like
Reactions: Zak
No mikä tässä pelissä oli sinun mielestäsi juhlimisen arvoista ?

Ei tuo mitään uutta pöytään ja samalla kaavalla mennään kuin viime vuosien Ubi tekeleissä:

-Tarina keskinkertainen
-Kirjoitus Keskinkertainen
-Ääninäyttely Keskinkertainen
-Samat itseään toistavat missionit (hae 3 scrollia tai käy tappamassa samannäköinen commanderi)
-Microtransactionit ja store UI:ssa napin painalluksen päässä
-Kaunis maailma huutaa explooraamista mutta on ilman sisältöä.

ja lista jatkuu...

Ei vaan iske millään meikäläiselle. Ei edes alle 20€ Ubisoft+ hintaan.
Harmi jos ei maistu. Minulle ja monelle muulle maistuu kovastikin! ;)
 
3h takana ja alkaa olla riittävässä määrin tältä päivältä. Hermoon ottaa entistäkin vaikeampi valikko kikkailu varmaan jos tottuu niin sen kanssa pärjää. Toistaiseksi jokainen asia tässä hankaa vastaan. Tuli tilanne että jäin jopa valikoihin jumiin (karttaan) enkä päässyt itse peliin. Koska en yksinkertaisesti tiennyt mitä pitää tehdä kartta oli auki ja scoutata piti x paikasta x itse etsin tosiaan ihan väärästä päästä karttaa onneksi peli lopulta kertoi minne mennä.
En tiedä tuntuu että tässä on tosi paljon asioita mitkä pitäisi yrittää sisäistää että pelistä saisi sujuvan kokemuksen. Mutta siis perusasiat jo hankaa vastaan.

Valmiiksi olen huolissaan tuosta level asiasta meinaan haluan tehdä sivutehtäviä yms kunhan vain ensin tiedän että miten ja mistä ne tehtävät valitaan. Toistaiseksi olen pelannut kaiken siinä järjestyksessä kun annettu koska en osaa poiketa siitä mitenkään.

En muista milloin olisi ollut yhtä nihkeä alku pelin suhteen.
Odyssey ja kumppanit oli lasten leikkiä tähän valikko mission scout yms räpellykseen.
 
Ylös Bottom