Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Assassin's Creed Shadows

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HideoMiyamoto
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tämä just, mielestäni tehty hyvin, kunhan vaan muistaa L2-nappia käyttää suht ahkerasti. Ilmeisesti riittää, että on muutaman sadan metrin säteellä kohteesta niin kohteen ilmaiseva merkki alkaa näkymään. Eräässäkin paikassa, missä piti nitistää 3 tietyn tyyppistä vihua, ei ois ilman tuota ominaisuutta tullut ehkä mitään. Tai ainakin siihen ois mennyt rutkasti aikaa. Eikös aikaisemmissa osissa ollut vaihtoehtona saman asian toteuttamiseen käyttää lintua tms?
Samaa mieltä, hyvä ja toimiva systeemi. Joutuu vähän itse nähdä vaivaa, ja sitten on myös tarjolla asetuksissa suoraviivaisempi vaihtoehto niille jotka haluaa suoraan kohteelle tien. Tuo kotka taisi olla aiemmissa osissa joo, joten hyvin samankaltainen systeemi tässäkin.

Tuntuu kyl hyvässä balanssissa olevan kaikki tässä pelissä. Haastetta riittää jos sitä kaipaa, mut monia juttuja voi myös hienosäätää itselle sopivaksi.

Peukku myös tolle autenttiselle asetukselle noihin kieliin. Japaninkieliset ääninäyttelijät toimii hyvin ja osa pelissä puhelee ilmeisesti portugalia, joten homma tuntuu aidolta.
 
Tämä just, mielestäni tehty hyvin, kunhan vaan muistaa L2-nappia käyttää suht ahkerasti. Ilmeisesti riittää, että on muutaman sadan metrin säteellä kohteesta niin kohteen ilmaiseva merkki alkaa näkymään. Eräässäkin paikassa, missä piti nitistää 3 tietyn tyyppistä vihua, ei ois ilman tuota ominaisuutta tullut ehkä mitään. Tai ainakin siihen ois mennyt rutkasti aikaa. Eikös aikaisemmissa osissa ollut vaihtoehtona saman asian toteuttamiseen käyttää lintua tms?
Heh, huvittavaa kun paljon on kritisoitu että AC-pelit pitää liikaa kädestä ja sitten kun laitetaan vähän automaattista suunnan- ja kohteen hakua piiloon asetusten taakse niin porukka on ihan hukassa.

Ubisoft siis on joko tiennyt mitä teki (eli ne kädestäpitelyt on kuitenkin lopulta suurelle yleisölle ihan ok) tai sitten porukka on jo niin tottunut siihen että "peli pelaa itse itsensä" eikä itse tarvitse nähdä vaivaa asioiden tutkimiseen ja etsimiseen.

Lintu oli tosin yksi parhaista jutuista viime aikojen AC-peleissä kun se eliminoi sen turhan ja itseääntoistavan torneihin kiipeilyn.

Itse tykkään enemmän siitä, mitä tämä uusin tuntuu olevan: joutuu itse suunnistamaan mutta kuitenkin sen verran apua ettei tarvitse "kloonien" seasta arvailla että mikähän näistä nyt on se oikea kohde. Tykkäisin toki vielä enemmän jos kohteet ja niiden sijainnit kerrottaisiin niin kuvaavasti että ne löytäisi myös ilman pelillisiä apumekaniikkojakin.
 
itellä tosiaan semmoinen 22 tuntia takana pelin parissa ja pieni kyllästyminen on jo iskenyt alku huuman jälkeen, lähinnä johtuu siitä että, muutama poikkeusta lukuunottamatta jokainen main quest on sitä sama kaavaa eli mene isoon linnoitukseen ja nirjaa se johtaja. tätä se on ollut noin 90% pelistä, pahimmat ovat ne missionit missä sinun pitää nirhata 7-8 muuta alempi arvoista johtaja tyyppiä ennenkö pääset nirhaamaan pääjehun. se kun nuo encounterit on vielä täysin samanlaisia niin pakko ottaa pelistä taukoa. itsessään mainquest on ihan mielenkiintoinen mutta tuo kyseinen cycle mikä pelissä toistuu tuon mainquestin osalta niin siitä tullut vähä taisteluväsymys, no sen takia olenkin pitäny päivän taukoja pelistä ja nyt tulee sitten taas tauko. peli toimii siis itselleni parhaiten pienissä osissa.
 
Viimeksi muokattu:
Yks asia mistä tykkään tässä muuten ihan hemmetin paljon: Jos jäät hiiviskellessä jossain nurkassa aluetta kiinni yhelle viholliselle ja joudut tappelemaan niin tuo ei automaattisesti tarkoita sitä, että joko alue on sotatilassa ja kaikki alueen vihut rynnii sinun kimppuun. Apuja tulee vain jos joku toinen vihu näkee tai kuulee taistelun. Todella virkistävää, kun pieni moka hiiviskelyssä ei automaattisesti tarkoita sitä, että koko alueen hiiviskely on sössitty. :)
 
Yks asia mistä tykkään tässä muuten ihan hemmetin paljon: Jos jäät hiiviskellessä jossain nurkassa aluetta kiinni yhelle viholliselle ja joudut tappelemaan niin tuo ei automaattisesti tarkoita sitä, että joko alue on sotatilassa ja kaikki alueen vihut rynnii sinun kimppuun. Apuja tulee vain jos joku toinen vihu näkee tai kuulee taistelun. Todella virkistävää, kun pieni moka hiiviskelyssä ei automaattisesti tarkoita sitä, että koko alueen hiiviskely on sössitty. :)

Toi on oikeesti hyvä kyllä, en muista miten AC Valhallas oli ku se nyt on se mun viimeisin ja uusin assassin, mut mikää ei oo nii ärsyttävää kun että kun yhen takia nyt menee hiippailu vähän pieleen nii heti koko kylä on sun kimpussa.
 
itellä tosiaan semmoinen 22 tuntia takana pelin parissa ja pieni kyllästyminen on jo iskenyt alku huuman jälkeen, lähinnä johtuu siitä että, muutama poikkeusta lukuunottamatta jokainen main quest on sitä sama kaavaa eli mene isoon linnoitukseen ja nirjaa se johtaja. tätä se on ollut noin 90% pelistä, pahimmat ovat ne missionit missä sinun pitää nirhata 7-8 muuta alempi arvoista johtaja tyyppiä ennenkö pääset nirhaamaan pääjehun. se kun nuo encounterit on vielä täysin samanlaisia niin pakko ottaa pelistä taukoa. itsessään mainquest on ihan mielenkiintoinen mutta tuo kyseinen cycle mikä pelissä toistuu tuon mainquestin osalta niin siitä tullut vähä taisteluväsymys, no sen takia olenkin pitäny päivän taukoja pelistä ja nyt tulee sitten taas tauko. peli toimii siis itselleni parhaiten pienissä osissa.
Joo täytyy yhtyä tähän, vähän samoja tuntemuksia ollut. Alku oli tosi vahva ja erittäin hyvä. Mut tosiaan nyt kun on päässyt enemmän peliin sisälle niin tätähän se on ollut kieltämättä.. Ei siinä, maistuu edelleen mutta niiku DestiZkin totesi, pienissä paloissa.
 
Osaako muuten joku sanoa miten tässä pystyy mennä roikkumaan rakennuksen sisällä kattoon? Jostain videolta näin, että tämä olisi mahdollista mutta en ole vielä keksinyt miten se tapahtuu.
 
Osaako muuten joku sanoa miten tässä pystyy mennä roikkumaan rakennuksen sisällä kattoon? Jostain videolta näin, että tämä olisi mahdollista mutta en ole vielä keksinyt miten se tapahtuu.
Joissaki taloissa on sisällä semmoset härpättimet mihin voi ittensä kelata.
 
Tulipa tämä itsekin ostettua ihan julkaisussa, vaikka itsekin kirjoittelin tähän ketjuun paritkin ristiriitaiset ennakkofiilikset :D

Nyt noin 10h jälkeen, voi todeta, että onhan se hyvä peli. Ja voi sanoa, että lunastivat kyllä lupauksensa sen kaiken loanheiton jälkeen hyvin. Kartta vaikuttaa taas kerran aika valtavalta.

Tekninen ja visuaalinen toteutus on suorastaan hämmästyttävän hyvä, ja vieläpä näin heti julkaisussa. Näyttää 40fps-moodissa 120Hz-telkulla todella hyvältä, ja pyörii lähes poikkeuksetta yskimättä. Sää tuulineen ja sateineen on minusta parasta, mitä peleissä on nähty. Todella hienoja pieniä detaljeja löytyy, kuten mm. se että kusarigama kilisee vyöllä liikkuessa, tai että kattojen räystäät tiputtelevat vettä hetken kovan sateen jälkeen. Hideoutin 30fps on kummallinen outous, toivottavasti siihen saatais fiksi.

Jotain perinteisia Ubi-kämmejä ja hassuuksia toki on, ja ukkojen tekoäly yms. taas kerran vähän yskii.

Taistelu on ookoo...mutta ei kyllä mitään tajunnan räjäyttävää. Verrattuna vaikka nyt siihen Tsushimaan tai Team Ninjan tuotoksiin.

En tykkää noista tilkkutäkki-tyyliin tehdyistä asuista kaikille (selkeästi joku Ubin oma taiteell. kannanotto, which is fine). En ole myös edelleenkään vakuuttunut Yasuken tarpeellisuudesta, vaikka se on selkeästi tuotu tasapainoksi vähän köykäisemmän Naoen rinnalle.
 
Nyt joutu itsekin avata kukkaron nyörit ja ostaa pelin. Kyllähän kaikki Ps5 Pro hehkutus piti paikkansa. Yksi hienoimmista peleistä, mitä on tullut pelattua ja vasta prologi takana ja avoimeen maailmaan otettu vain pari askelta. Kovat oli ennakkoluulot, mutta osoittautui turhiksi.
 
Kyllä täällä niin kovasti tätä hehkutetaan kaikilta puolin että on vähän kiire päästä pelaamaan :)
Olen kuitenkin päättänyt säästää tämän tulevalle vähän pidemmälle sairaslomalleni niin on sitten jotain tekemistä kun tule pääsemään oikein liikkumaankaan sohvalta minnekään pariin viikkoon.

AC sarja on kyllä aina ollut lähellä sydäntä ja kiva kuulla ettei tämä uusin tulokas ole mennyt ainakaan väärään suuntaan :)
 
Ylös Bottom