Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Assassin's Creed Shadows

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HideoMiyamoto
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Itse pelannut ihan hirveästi tätä. Nyt taso 28 mutta vasta muutama missio itse yasukella tehtynä. Olen keskittynyt kaikenlaiseen muuhun. Niitäkin salamurhia olisi vaikka kuinka jäljellä mutta mukava kaikkea muuta pientä tehdä tässä välin. Toivottavasti tähän tulee kans new game+

Edittiä Tänään vedetty tasolle 30 ja vasta ACT 1 suoritettu.
Olen tosi paljon kaikkea sivu hommia tehnyt. Knowledge taso 5 ja kartoittanut alueita.
Onhan tämä aivan mahtavaa ja todellakin vie mukanaan kun kunnolla pääsee sisälle
Pitää varmaan rueta sitä juoni tehtävää viemään eteenpäin kun siitä alkaa olla aikaa .
 
Viimeksi muokattu:
Mä oon naarannut feodaali-Japania nyt 25 tunnin edestä ja on aika väliraportin: Olen pelannut kaikki Ass Creed -sarjan pelit -- ainakin ne viralliset isot julkaisut. Kyllähän tämän sarjan pelillinen koukku jaksaa viehättää, jos kohta onneksi Ubisoft ei sentään ihan joka vuosi julkaise uutta peliä EA:n hengessä. Pelaaminen on niin miellyttävän vaivatonta, mutta myös kiistatta toisteista. Tuntuu kuin olisi Miragen jälkeen kotiin tullut -- mitä nyt maisemat ovat vähän erit ja muutama uusi pelillinen kikka.

+ Grafiikaltaan peli on järjettömän upea ammattilaisen PS5:ssa. Japani on mallinnettu kerrassaan hienosti! Vuodenaikojen vaihtelut tuovat kivan lisän. Valhallassa tuntui jotenkin hassulta, että osassa karttaa oli kesä, osassa syksy ja pohjoisessa talvi. Ehkä se oli vaan se brittiläinen meri-ilmasto.
+ Kahden päähenkilön välillä vaihtelu toimii paremmin kuin Syndicatessa. Olin ajatellut pelata pelin pääosin Naoella, mutta nyt huomaan tuon tuosta meneväni tankkimoodissa pääportista sisään, kun kerta sapelien kalisteluksi se niin helposti karkaa kuitenkin.
+ Tuntuu mukavan raikkaalta, että salamurhapelissä saa tuon tuosta päättää säästävänsä uhrinsa. Noinkohan jotkut säästämiset puraisevat nilkkaan myöhemmin.
+ Minä ihan tykkään tosta oletusasetuksesta tutkimusmatkailuun. Saa edes vähän seikkailun tuntua, kun pitää uudessa kylässä etsiä kohdetta tai kuunnella keskusteluja. Dragon's Age Veilguardissa turhauduin pelaajan jatkuvaan kädestäpitelyyn, kun seuraava way point oli aina metrin parin päässä (sen muuten sai asetuksista pois).

- Vaikka tehtävät on kirjoitettu ihan hyvin, niin mä olen täysin hukassa samalta kuulostavien nimien kanssa. Ei ole enää mitään aavistusta kuka on paha loordi ja kuka hyvis. Ihan sama näemmä, sillä loppuratkaisu on aina samannäköiseen linnaan soluttautuminen ja merkatun vastustan sujauttaminen katanavartaaseen.
- Järjetön ruimimistarve turhauttaa. Tsushiman aaveessa katana pysyi vaarallisena aseena alusta loppuun. Tuossa oli äskettäin yksi päävastustaja, joka melkein liioittelematta imi varmaan sata lyöntiä hurmeen maalatessa seinät ja sen jälkeen tuli vielä cutscene, jossa vastustaja ei näyttänyt edes olevan henkitoreissaan rankaisun jäljiltä.
- Tämän ketjun aiemman keskustelun perusteella pelaan avoimen maailman peliä ilmeisesti väärin, mutta minen jaksaisi grindata tasoja tekemällä pääjuonen kannalta turhia ipana puskassa tai kuolleen miehen koira valvoo hautaa -tehtäviä. Pakkohan niitä on tehdä, koska muuten happamaksi mennyt katana ei pure enää uuteen vastustajaan. Vähän häpeillen myönnän maksaneeni Ubille Odysseyssä nopeutetusta xp:n keruusta. Tiedän, että saan ihan varmasti rahoilleni vastinetta keskittymällä pelkkään pääjuoneenkin -- jos se vaan olisi mahdollista.

Vähän ehkä kuuma ote: mä en ole koskaan vihannut Animus-ulottuvuutta. Mun mielestä se on ihan jännä kehyskertomus näille historiallisille retkille. Tässä Shadows'issa sitä tuntuu olevan kyllä kovin vähän, jos lainkaan.
 
Kivoja nämä vuodenaikaan sidotut jutut. Aloitin klo 11.15 idlaan, että pääsen kevääseen ja saan sen viimeisen elukan ja näin ollen platina trophyn. Nyt sitten enää odottaa että tulee yö.

Toki itseäni saan syyttää etten katsonut trophyja sen tarkemmin, kuin sen että mitään ei voi missata.
 
Kivoja nämä vuodenaikaan sidotut jutut. Aloitin klo 11.15 idlaan, että pääsen kevääseen ja saan sen viimeisen elukan ja näin ollen platina trophyn. Nyt sitten enää odottaa että tulee yö.

Toki itseäni saan syyttää etten katsonut trophyja sen tarkemmin, kuin sen että mitään ei voi missata.
Eikö siinä riitä se parin tunnin pelailu et saa vaihtaa vuodenaikaa. En ole itse kokeillut, saakohan vaihtaa suoraa mihin haluas.
 
Eiks siin riitä se parin tunnin pelailu et saa vaihtaa vuodenaikaa. En ole ite kokeillu, saakoha vaihtaa suoraa mihin haluas.
Siellä taukovalikossa kyllä näkyi joku asetus, jolla tuota vuodenaikaa voi vaihdella. Itsellä toki harmaana, aukeaakohan käyttöön joskus myöhemmin? En viitsi googlailla, etten spoilaannu mistään muusta.

Mutta on nuo ensimmäiset hetket Yasukella saatu tuntumaan todella hyvältä. Kunnon tankkihahmo, joka pistää väkeä lakoon kuin heinää. Iso ero Naoeen verrattuna, niin oikeasti tuntuu siltä, että on päässyt kunnon voimanpesän ohjaimiin.
 
Siinä kartta valikossa oikea yläkulma siitä itse vaihdoin vuoden aikaa
 

Liitetiedostot

  • IMG_20250408_165601198_HDR~2.jpg
    IMG_20250408_165601198_HDR~2.jpg
    937,4 KB · Lukukerrat: 14
Täällä myös läpi. lvl59 79h.
Jakso kuin jaksokin loppuun asti mutta näitä jämä virtuaalipyttyjä en enää jaksanut. Ehkä joskus tulevaisuudessa voi nekin hakea. Hyvä peli oli mutta joitain ihmetyksiä oli itelläkin peliä kohtaan, esim miks niitä hiton bambeja vilisee teillä enemmän ku ihmisiä :D
 
Hyvä peli oli mutta joitain ihmetyksiä oli itelläkin peliä kohtaan, esim miks niitä hiton bambeja vilisee teillä enemmän ku ihmisiä :D
Tästä tulee ihan Kingdom Comen metsät jäniksineen mieleen. :D Parasta on kun ne vain rennosti kävelee vaikka taistelun läpi välittämättä pätkääkään ukkojen riehumisesta.
 
Kaikki pleikalle julkaistut AC:t pelattu läpi. Entäs Shadow 15 tunnin jälkeen?

Kiitämme:
- Iso maailma yksityiskohtineen on todella upea
- Vuodenajat
- Sujuva ja tökkimätön pelituntuma
- Sopivan yksinkertaiset kontrollit
- Taistelut mielekkäitä
- Tavoitetaulu on hieno
- Scoutit ja apurit

Petyimme:
- Salamurhaaminen vaatii asetuksen muutoksen
- Aika paljon toistoa (linnan valtaus, etsimiset...)
- Iso maailma on kovin tyhjä tekemisen osalta
- Puuttuu tietty tyylikkyys vs. Ghost of Tsushima
- Missä kunnon aivopähkinähaasteet?
- Dynaamiset vihut ja overpower-alueet
- Juntit viholliset eivät havaitse 90 astetta sivulle
- Pituus todennäköisesti n. 1/4 tai 1/3 liian pitkä

Emme vielä arvioi:
- Tarina
- Piilopaikka pimppauksineen

Merkityksellisimmät asiat boldattu. Todennäköisesti tämäkin AC tulee grindattua platinaksi, kuten Valhallaa lukuun ottamatta moni edellinen. Sopivan aivotonta tekemistä nauttien pelin ulkoasusta. Haastavia arvoituksia ja tiettyä GoT:n tyylikkyyttä tämä peli kyllä tarvitsisi.
Platina ansaittu ja hieman yli 80 tuntia tuli tauluun. Tuomioni alla.

Kiitämme:
  • Hieno maailma korkeuseroineen ja luonnonilmiöineen sekä mielettömän upeat vuodenajat. Ehdottomasti pelin parhaita puolia, koska toi fiilistä liikkua avoimessa maailmassa.
  • Pelihahmot huomattavan erilaisia omilla vahvuuksillaan ja heikkouksillaan.
  • Peli rullaa hyvin ja ohjaus sekä kontrollit toimivat.
  • Erilaiset aseet.
  • Kohteiden etsiminen kartalta + scoutit.
  • Valintojen mahdollisuus tarinan osalta.
  • Piilopaikka näyttää upealle tuunaamisen jälkeen (mutta ehkä vähän turhaa tekemistä).
  • EDIT: Hävyttömän hyvä uudistus on se, että salamurhattavia kohteita voi listiä ilman taustatarinan käynnistämistä. Samoillessa tuli välillä ihmeteltyä, että kukas heebo se tämä on ja nirri pois. Sitten ilmestyikin nimi ja naama tappolistalle ruksi päällä helpottaen myöhempiä askareita. Oikein hyvä.
Moitimme:
  • Ehdottomasti 25% liian pitkä eli liikaa toistoa. Sellaiset 20h lyhyempi platinaan olisi ollut jees.
  • Vaikka hieno japani-peli onkin, niin ei laita kampoihin GoT tyylikkyydelle.
  • Tarina kovin monimutkainen. Kaikkien nimien muistaminen ja tarinakiemurat kovin raskasta. Lisäksi tarina ei juurikaan vedonnut.
  • Arvoitukset puuttuivat.
  • Rinteissä kaatuilu ja valuminen turhautti
Löysin matkan varrella asuksi ja aseiksi todella tehokkaan kombon, jolla painelin pelin loppuun. Kerrassaan upean näköinen peli, joka tosin toisti itseään liikaa. Annetaan arvosanaksi 8 ja jos olisi ollut 25-35% lyhyempi, arvosana olisi ollut 8.5. EDIT: Tämä olisi ollut ehkä jopa ysin peli 30-40% lyhyempänä ja jokunen joutava sivutehtävä vähempänä.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom