Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Assassin's Creed: Unity

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Assassin's Creed: Unity - salamurhaajat yhtyvät 13.11.2014

Mitä versiota pelailit? Suomenkielinen tekstitys on olennainen osa tarinan kokemista ja myyntiä lisäävä tekijä täällä Suomessa.
Tätä juuri itsekin ajattelin. Se on niin helppoa kun pelissä pysyy paremmin kärryillä ja kaikki paikkojen esittelyt ja keskustelut lukee suomeksi. Tässä kun on sitä sisältöä mitä avata. Tämä voisi olla itselle syy palauttaa ennakkotilaus takaisin, niinkuin toisille on ruudunpäivitys, resoluutio tai muiden antamat paskat arvosanat.
 
Vastaus: Assassin's Creed: Unity - salamurhaajat yhtyvät 13.11.2014

Kaikissa ubin peleissä on ollut ja tulevissakin (Crew) on, joten eiköhän tässäkin ole, mutta vaatii käyttis kieleksi sen suomen
 
Vastaus: Assassin's Creed: Unity - salamurhaajat yhtyvät 13.11.2014

Suomi-tekstitys vaatii todennäköisesti euroversion pelistä, joko digitaalisena tai levyllä. Ameriikoista tai sen suunnan digitaalikaupasta ostetuissa versioissa ei todennäköisesti ole kuin englanti, saksa ja ranska + jotain muita suuria kieliä. Suomi löytynee täältä ostetuista kopioista.
 
Vastaus: Assassin's Creed: Unity - salamurhaajat yhtyvät 13.11.2014

Vähänhän tässä MS haisee ja suorituskykyongelmat on tosiasia.

Performance Analysis: Assassin's Creed Unity

The majority of multi-platform tests we've conducted so far point to a scenario where the Sony console matches Microsoft's offering point-for-point, with the added benefit of an extra-generous portion of additional GPU power, often allowing for higher resolutions. However, our tests with Assassin's Creed Unity reveal something very different from the multi-platform norm. Visually it appears identical on both consoles, but in the majority of scenarios that challenge the game's 30fps cap, our tests reveal that it is the Xbox One that takes the lead.

Certainly, from a visual perspective, Assassin's Creed Unity finally brings the series into the new generation, and the results are stunning. The new engine delivers a massive upgrade over last year's instalment, boasting significant improvements in levels of geometry detail on the characters and environments, more complex texturing, and new lighting and shader models that work beautifully in helping to create an almost photo-realistic look to the game - although the characters often break the illusion, appearing distinctly stylised but encroaching into the uncanny valley at the same time. One of the biggest upgrades comes in the form of a dramatic increase in the amount of NPCs present in the game world, which can go into the low hundreds under specific conditions. It's an ambitious vision - but it comes at the expense of raw performance.

Assassin's Creed Unity falls short of the performance standard set by last year's Black Flag, featuring considerably more variable frame-rates under load on both consoles. Given the immense graphical upgrade on offer, this isn't so surprising, but what comes as a bit of a shock is that the Xbox One version frequently out-performs the PS4 game in more detail-rich areas, such as locations littered with NPCs in the packed Parisian streets. The opening clip in our video below perfectly demonstrates the difference between the two consoles. Wading through dozens of NPCs in a crowded square, performance drops down to around 20fps for a sustained duration on the PS4 while the Xbox One achieves a 5fps lead. In a later gameplay test traversing the rooftops, we see frame rates regularly fluctuate between 25-30fps across both consoles, but here the Xbox One game sticks more closely to the upper end of that spectrum than its Sony equivalent.

It's worth pointing out that performance is still a major issue on Microsoft's system in busy scenes loaded with NPCs and environmental detail, but the less severe drops in frame-rate mean that the gameplay isn't impacted to the same degree as it is on the PS4. Controls feel tangibly more responsive, and the judder - although still a problem - isn't quite as jarring.

The results are certainly interesting, and totally unexpected - enough for us to double-check that the day one patch is installed (it is) and to try the game on another PlayStation 4 (the results are much the same). Barring a few glitches here and there, overall image quality looks like a match between both PS4 and Xbox One. A 900p resolution is confirmed, while anti-aliasing, NPC count and other factors that may impact performance appear to be a complete match. We're especially curious to check out the PC version of the game (not in our hands yet) which may offer some more clues about Unity's overall performance profile.

In the meantime, the reasons behind the resolution parity and Xbox One's performance advantage remain something of a mystery. We know that the Microsoft hardware has more CPU time available, and that animation and AI tend to stress processor hardware heavily. The sheer volume of objects on-screen means that the CPU is working overtime in order to prepare the draw-call data for the graphics hardware. There's also the possibility that the Microsoft compiler may be producing more efficient code than its Sony equivalent, though it's hard to believe that even this combination of potential factors could explain the performance differential we see here in many places. Quite why PS4 isn't rendering at a higher resolution is certainly a bit of a puzzler - in addition to GPU resources, it is worth bearing in mind that memory could be a factor too, especially bearing in mind the complexity of Assassin's Creed Unity's next-gen renderer. Of course, the reality may be rather more mundane: we may simply be looking at a game where the developers ran out of time - there's certainly the sense that both console versions of the game aren't running at their best.

[video=youtube;clQfCP3NFuc]http://www.youtube.com/watch?v=clQfCP3NFuc[/video]


Mä jään venaamaan patchia joka korjaa ongelmat ja hommaan pelin vasta sitten.
Kyllä nyt pitää viimeistään vaatia jo vähintää tuota 30fps:n suoritusta kun 60fps tuntuu olevan ihan mahdottomuus.
 
Vastaus: Assassin's Creed: Unity - salamurhaajat yhtyvät 13.11.2014

Tälläisestä arvostelusta pidän: http://tay.kotaku.com/assassins-creed-unity-the-tay-review-1656987203

otntnhppgb7i8tsahenm.png
 
Vastaus: Assassin's Creed: Unity - salamurhaajat yhtyvät 13.11.2014


Oli kyllä hyvä arvostelu. Enkä nyt puhu pelkästään siitä "arvosanasta", minkä antoivat, vaan ihan koko rakenteesta. Hyvin eritelty ja keskitytty nimenomaan niihin asioihin, mitkä toimivat hyvin ja voisi olettaa olevan kiinnostavia. Tietenkään negatiivisia asioita unohtamatta, mutta mukavasti pääpaino sillä, mikä toimii, eikä vain voivotella niitä huonoja puolia. Kyllä se ennakkovaraus täytyy huomenna käydä lunastamassa!
 
Vastaus: Assassin's Creed: Unity - salamurhaajat yhtyvät 13.11.2014

Kukapa ei pitäisi arvostelusta, joka vahvistaa omia näkemyksiä. Itse pidin niistä arvosteluista, jotka muistuttivat kriittistä mieltäni siitä, että ei tämä ole kuin vain ja ainoastaan sitä samaa vähän koreammassa paketissa, joten tällainen AC: Brotherhoodista asti muutosta kaivannut henkilö voi sitten näiden arvostelujen äärellä todeta että niinpä niin.

Vakavasti puhuen, mielestäni molemmat Kotakun arvostelut olivat erittäin hyvin kirjoitettuja ja selkeitä näkemyksissään.
 
Vastaus: Assassin's Creed: Unity - salamurhaajat yhtyvät 13.11.2014

Kriittisyydessä ei tietenkään ole mitään vikaa. Hämmentävän moni lukemani arvostelu, joka antoi heikompia pisteitä(7/10 tai alle) oli hyvin pitkälti ainakin omaan silmään ylikriittistä ja keskittyi enemmän voivottelemaan niitä huonoja puolia tai mainostamaan, että "tää ei ollut nyt sitä, mitä mä just odotin tän olevan". Arvostelu on tietenkin aina kirjoittajan oma mielipide, mutta tuollaisilla "ammattifoorumeilla" kuitenkin toivoisi näkevänsä sellaista kunnolla jäsenneltyä tekstiä.

Tuo kotakun jälkimmäinen on mielestäni juuri sitä kunnolla jäsenneltyä tekstiä. On otettu esille tarina, kontrollit, sisältö ja niin edelleen. Loppuun on omistettu myös kappaleet ongelmakohdille ja lisäkehitystä vaativille jutuille. Vaikka tuo arvostelu olikin pääsääntöisesti positiivinen, en nähnyt siinä mitään sellaista suurempaa "myyntipuhetta", vaan hyvin jäsennellyn listauksen siitä, mistä arvelija piti ja minkä hän koki toimivaksi ja sitten negatiiviset ja ei niin hyvin toimivat puolet. Mielestäni hyvin avartava ja objektiivinen, neutraali teksti. Paljon havainnollistavampi teksti kuin monet muut, joissa on enemmän keskitytty niihin teknisen toteutuksen pettymysten toistamiseen kerta toisensa jälkeen jopa samassa arvostelussa.

Edit: Itselle noissa arvosteluissa on ollut havainnollistavinta ne maininnat "jos tykkäsit Eziosta, niin tykkäät tästäkin" ja "Unity palauttaa AC:n alkulähteilleen AC1:n ja AC2:n aikaan". Itselle AC2 ja Botherhood olivat ne suosikit ja vaikka kolmonen ja Black Flag tuli myös omistettua ja BF myös läpäistyä, niin voin sanoa, ettei niitä tee mieli pelata uudestaan. AC2 on ainoa AC, jonka olen läpäissyt useamman kerran ja jos Unity tosiaan palaa niille juurille, niin en usko pettyväni :)
 
Vastaus: Assassin's Creed: Unity - salamurhaajat yhtyvät 13.11.2014

Se vaan, että jos tekninen toteutus on oikeasti tuota tasoa mitä streamit ja videot antaneet ymmärtää, niin ei siinä enää ole väliä, vaikka ois kaikilta muilta osa-alueilta 10/10, niin kyllä toi laskee arvosanan aika huonoksi.

Ei siis huono tekninen toteutus aina ole älyttömyyksiä alentava tekijä, mutta tämä on videoiden perusteella sellaista tasoa, etten itse kehtaisi sitä julkaista edes.
 
Vastaus: Assassin's Creed: Unity - salamurhaajat yhtyvät 13.11.2014

Se vaan, että jos tekninen toteutus on oikeasti tuota tasoa mitä streamit ja videot antaneet ymmärtää, niin ei siinä enää ole väliä, vaikka ois kaikilta muilta osa-alueilta 10/10, niin kyllä toi laskee arvosanan aika huonoksi.

Se on tietenkin jokaisen omasta preferenssistä kiinni, paljonko loppuarvosanassa on arvoa tasaisella ruudunpäivityksellä. Toki itsekin odotin ja toivoin tasaista ja lukittua 30 fps, mutta nyt on mentävä näillä dropeilla, mitä on. Harmittaa toki, ettei uusille konsoleille saatu teknisesti priimakuntoista tuotosta, mutta samalla kun muistaa, että kyseessä on Ubisoft, joka nyt ei muutenkaan ole teknisestä laadustaan kovin kuuluisa, ainakaan positiivisessa mielessä, niin en ole oikeastaan edes yllättynyt lopulta. Tuollainen määrä hahmoa ruudulla kerralla on melkoisen kunnianhimoinen yritys ja suoritus, kuten monet neutraalit arvostelutkin ovat todenneet, joten ehkä pienehköt "tekniset ongelmat" pystyn vielä hyväksymään. Jälleen kerran henkilökohtainen preferenssi.

Pelissä on kuitenkin ennakkoon paljon mielenkiintoista. Aikakausi ja Arno henkilönä on kuvailtu kiinnostavaksi ja kerrottu, että olisi jopa paras AC-päähahmo, kunhan peliä pelaa pidemmälle. Siihen sitten uudistetut sivutehtävät murhamysteereineen, co-op, enemmän hiiviskelymäinen gameplay, vaativammat ja uudistetut taistelut ja avoimemmat ja enemmän vapaita vaihtoehtoja tarjoavat salamurhaustehtävät...Kaikki tuo kiinnostaa itseä niin paljon, etten malta jättää muutamien teknisten epäonnistumisten takia ostamatta. Haen huomenna ja minulla on ennen ensi torstain Dragon Agea viikko aikaa katsoa, mitä Ubi on saanut aikaan. Jos peli on niin kauhea surkea ja huonolaatuinen, kuten jotkut arvostelut ja videot antavat ymmärtää, niin tästähän saa vielä liki 50 euroa hyvää vaihdossa. En usko kuitenkaan, että niin pahasti pettyisin.
 
Vastaus: Assassin's Creed: Unity - salamurhaajat yhtyvät 13.11.2014

Se on tietenkin jokaisen omasta preferenssistä kiinni, paljonko loppuarvosanassa on arvoa tasaisella ruudunpäivityksellä. Toki itsekin odotin ja toivoin tasaista ja lukittua 30 fps, mutta nyt on mentävä näillä dropeilla, mitä on. Harmittaa toki, ettei uusille konsoleille saatu teknisesti priimakuntoista tuotosta, mutta samalla kun muistaa, että kyseessä on Ubisoft, joka nyt ei muutenkaan ole teknisestä laadustaan kovin kuuluisa, ainakaan positiivisessa mielessä, niin en ole oikeastaan edes yllättynyt lopulta. Tuollainen määrä hahmoa ruudulla kerralla on melkoisen kunnianhimoinen yritys ja suoritus, kuten monet neutraalit arvostelutkin ovat todenneet, joten ehkä pienehköt "tekniset ongelmat" pystyn vielä hyväksymään. Jälleen kerran henkilökohtainen preferenssi.
Ihan rehellisesti sanottuna: jos firma vielä kuukausi ennen julkaisua selittää, että pudotettiin resoluutio 900p:ksi molemmilla alustoilla ja vielä selitetään päälle, että lukitaan peli 30fps:ksi vaikka rautamielessä tälle ei olis mitään tarvetta, niin silloin voisi odottaa edes että tuo lupaus pidetään.

http://www.gamespot.com/articles/assassins-creed-unity-runs-at-900p-30fps-on-xbox-o/1100-6422771/

Muutenkin se, että AAA (kyllä, Triple-A) peliltä voisi odottaa sitä, että tuotos olisi priimaa. Selityksenä se, että "Ubi on ennenkin tehnyt paskaa" ei ole oikein pitävä missään muualla kuin fanipojan päässä.
 
Vastaus: Assassin's Creed: Unity - salamurhaajat yhtyvät 13.11.2014

Niin ja kun fps dropin vielä todella kynsinhampain kestää, jos se ei iske tehtävissä. (Toisin kuin GTA v:ssä..se oli kamala), mutta tuo pop up. Ei sekään haittaisi jos taivaanrannassa hiukan talot pomppis. Eikä haittaisi jos ihmiset pomppaa siellä piirtoetäisyyden rajalla. Mutta kun 2m päässä todella järkyttävällä tavalla pop uppia, niin ei sitä kyllä vain jaksa katsoa.

Tähän tosiaan päälle se, että ubi puhuu toista ja tekee toista...joka kerta.
 
Vastaus: Assassin's Creed: Unity - salamurhaajat yhtyvät 13.11.2014

Muutenkin se, että AAA (kyllä, Triple-A) peliltä voisi odottaa sitä, että tuotos olisi priimaa. Selityksenä se, että "Ubi on ennenkin tehnyt paskaa" ei ole oikein pitävä missään muualla kuin fanipojan päässä.

En ole vielä peliä pelannut, joten en voi vedenpitävästi sanoa, mutta luulisin tuollaisen ihmismäärän ruudulle saamisessa tietyin X-resurssein(tehoin) olevan melkoista "nuoralla tanssimista". Edellisten heikompien teknisten suoritusten maininta ei ollut mikään tekosyy tai vastaava, vaan toteamus, että eipä tuo Watch Dogs myöskään lopulta ihan siltä näyttänyt ja niin hyvin toiminut, kuin alun perin oltiin annettu ymmärtää. Tätä peliä on ollut tietenkin tekemässä eri ihmiset, mutta todennäköisesti suunnilleen samantasoista koodaria ne Ubin studiot ovat täynnä, joten sinällään vertailukohta on mielestäni osuva, vaikkei se mikään oikeutus olekaan sille, että taas teknisestä puolesta löytyi eniten negatiivista sanottavaa.

Kuten tuossa jo koitin sanoa, niin kyllähän peli varmasti oltaisiin saatu pyörimään vaikka 1080p ja 30fps tai enemmänkin, jos jostain muusta oltaisiin sitten tingitty. Lisää porukkaa grafiikkaosastolle ja ehkä olisimme sitten nähneet vähemmän elävän maailman, vähemmän sivuaktiviteettia tai muuta vastaavaa. Se on tuo pelin tekeminen sellaista tasapainoilua, kaikkea hyvin harvoin saa.

Ja kyllä, olen AC-sarjan fani, koska pidän paljon historiasta. Mutta ei, en ole sitä mieltä, että Ubia pitäisi vaan silotella ja pyyhkäistä ongelmat maton alle. En myöskään hyväksy noita osittain ristiriitaisia medialausuntoja ja selittelyjä. Omaan silmään neutraaleissa ja parhaiten jäsennellyissä arvosteluissa on kuitenkin mainittu enemmän sellaisia positiivisia asioita, jotka itseä kiinnostavat, kuin negatiivisia asioita. Siitä syystä annan pelille mahdollisuuden. Jokainen saa toki päättää omista rahoistaan ja olla ostamatta, jos niin haluaa. Olkoon sitten syynä "heikko tekninen toteutus" tai "pyhä inho pahaa Ubisoftia kohtaan" tai mitä tahansa muuta.
 
Vastaus: Assassin's Creed: Unity - salamurhaajat yhtyvät 13.11.2014

Niin ja kun fps dropin vielä todella kynsinhampain kestää, jos se ei iske tehtävissä. (Toisin kuin GTA v:ssä..se oli kamala), mutta tuo pop up. Ei sekään haittaisi jos taivaanrannassa hiukan talot pomppis. Eikä haittaisi jos ihmiset pomppaa siellä piirtoetäisyyden rajalla. Mutta kun 2m päässä todella järkyttävällä tavalla pop uppia, niin ei sitä kyllä vain jaksa katsoa.

Tähän tosiaan päälle se, että ubi puhuu toista ja tekee toista...joka kerta.

Se framedroppi iskee jopa välivideoissa joissa ei ole kuin Arno itse, niin hyvin tämä peli on optimoitu. Katselin äsken striimiä jossa ruudunpäivitys putosi eräässä kohtaa sinne 1-2 fps:n tienoille, en edes huijaa vaan on ihan totta. Pelaaja ei pystynyt tekemään mitään koska ohjaaminen on tuolloin mahdotonta, hänen oli pakko hetkeksi lopettaa kaikki liike, odottaa että hahmo on varmasti pysähtynyt ja sitten yrittää liikuttaa tämä alueelle jossa ruudunpäivitys taas nousi siihen normaaliin 20fps:ään. Oikeasti pojat ja tytöt, tänä päivänä tuollainen ei saa olla mahdollista, on silkkaa idiotismia pitää fanilasit naamalla ja hyväksyä tälläinen tekele, maksaa siitä vielä jopa 70 euroa. Nyt väen pitäis pitää kukkaron nyörit tiukalla ja vaatia että Ubisoft laittaa ilmoille päivityksen joka korjaa tuon pelin varsin räikeät ongelmat.

Mikään ei muutu niin kauaa kuin hyväuskoiset pelaajat ostavat kaiken keskeneräisen skeidan mitä markkinoille tulee ja vielä ylistävät niitä tuotoksia.
 
Vastaus: Assassin's Creed: Unity - salamurhaajat yhtyvät 13.11.2014

Huomennahan sen näkee millainen tuotos on kyseessä, vaikka täällä nyt pari ihmistä huutelee niin eipä meikäläisen intoa ole laskenut. Mitä nyt itse pari pätkää streamia katsellut niin mitään ihmeellisiä ongelmia ole näkynyt, mikä haittaisi pelaamistani. Saatampa olla puusilmä, mutta mikäs siinä sitten, ainakin nautin pelaamisesta. Katsotaan myös mitä se day one päivitys tekee pelille. Ja jos pelistä tykkään niin miksi hel....ssä en sitä kehuisi.
 
Vastaus: Assassin's Creed: Unity - salamurhaajat yhtyvät 13.11.2014

No siinä teille esimakua, komediaa ainakin luvassa :)

[video=youtube;-PkzIGSyjLQ]https://www.youtube.com/watch?v=-PkzIGSyjLQ[/video]
 
Vastaus: Assassin's Creed: Unity - salamurhaajat yhtyvät 13.11.2014

No siinä teille esimakua, komediaa ainakin luvassa :)

Ekan illan hauskaa, ei sen jälkeen. Ymmärrän et joka pelissä on bugivideoita netti täynnä, mut 6min video ennen pelin julkaisua jo.. Ei huh huh.
 
Vastaus: Assassin's Creed: Unity - salamurhaajat yhtyvät 13.11.2014

Piti pausettaa konsolin käynnistyksen yhteydessä alkanut ennakkoimutus raidi-illan ajaksi. Nyt taas jatketaan. Pelin kooksi ilmoittaa 7,58 Gb, joka tulee tästä oletettavasti vielä moninkertaistumaan lisäpaketeilla. Ensimmäisen päivityksen haki jo heti kärkeen.

Palkinnoksi ennakkotilauksesta tulossa päälle puettavaa ja ilmeisesti lisätehtävä The Chemical Revolution. Klubijäsenyydestä tulossa sen neljälle jäsenelle lisäsisältöjä. Yhteistyömuotoon on kuitenkin alussa vielä matkaa eli viikonlopuksi vasta luvassa neljän pelaajan iskujoukkoa.

Loin Peliseura-ketjun keräämään yhteistyötehtävistä kiinnostuneita: http://www.konsolifin.net/bbs/showthread.php?t=112470&p=1608463#post1608463
 
Vastaus: Assassin's Creed: Unity - salamurhaajat yhtyvät 13.11.2014

KFINin arvio pelataan harhaoppisella Microsoftin alustalla, jolla en ole nähnyt juuri mitään täälläkin videoin osoitettuja ongelmia. No... vasta jokunen tunti takana, joten kyllähän tässä ehtii.
 
Vastaus: Assassin's Creed: Unity - salamurhaajat yhtyvät 13.11.2014

Ihan mielenkiinnosta pitää kysyä, onko konsoliversiossa suomisubit Black Flag:n tyyliin? PC:llä ei ole:D
 
Ylös Bottom