Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Assassin's Creed: Unity

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Assassin's Creed: Unity - salamurhaajat yhtyvät 13.11.2014

Eka Assassins Creed mitä olen pelannut, PS4:sella pelaan ja tuntuu todella hyvältä. Bugeja on mutta aika harvakseen, ruudunpäivitys laskee silloin tällöin mutta ei todellakaan niin huomattavasti että se häirtsisi.

Ehkä hienoimman näköinen peli mitä PS4:lla pelannut. Todella hauska kulkea vapaasti pariisissa, sadat npc hahmot ovat yksityskohtaisia ja eloisia ja tunnelma on kohdillaan. Ei todellakaan mitään copy paste meininkiä. Peli vaikuttaa hyvältä ja tuntuu että pelin kritisoinnissa on jonkin asteinen lumipalloefekti käynnissä.

P.S streamaan peliä PS4:sella jonkin aikaa http://twitch.tv/oskarikful

Onko peli oikeasti paska vai onko nämä kaikki videot ja muut niiden laittamia jotka eivät ole peliä edes kokeilleet? Itsellä ei peliä vielä ole, mutta minulle isoin vitutus on lokalisaation puute, varsinkin ku edellisissä peleissä tekstit ovat suomeksi olleet. AC uppoaa takuuvarmasti muuten.
Se vähän riippuu, kuinka herkkä olet ruudunpäivitysongelmille ja satunnaiseen bugailuun. Itse pelihän on rautaa ja kuten aiemmissa viesteissä käy ilmi, päivityksiä on luvassa. Itse nautin pelistä nykyisessä kuosissaan ihan hyvin, enkä ole ps4:llä isompiin ongelmiin törmännyt.

Varminta on tietty odottaa hieman ja katsoa jos ubi saa fiksattua fps ongelmat.

Onko peli oikeasti paska vai onko nämä kaikki videot ja muut niiden laittamia jotka eivät ole peliä edes kokeilleet? Itsellä ei peliä vielä ole, mutta minulle isoin vitutus on lokalisaation puute, varsinkin ku edellisissä peleissä tekstit ovat suomeksi olleet. AC uppoaa takuuvarmasti muuten.

Kun lukee tuomiopäivän apostolien tekstejä, paistaa sieltä aika nopeasti läpi joku aiempi agenda johon AC: Unity nyt vain sopi hyväksi syyksi nousta taas barrikadeille. Kommentoijista suurin osa ei ole peliä edes pelannut, vaan nojaavat toisen käden tietoihin. Napataan joku yksittäinen otsikko ja suurennetaan sen kokoa liioitellusti. Jättäisin noteeraamatta ja keskittyisin täällä pelinsä pelanneiden kommentteihin.

Lokalisaation puute on selvä miinus. Listataan muita kun pelit etenee.

Ainakaan PS4 versio ei edes tunnu hirveän bugiselta. Jos ne saa ne pahimmat fps dropit optimioitua niin tästä tulee aivan loisto peli.

Niinkuin jo aikaisemminkin totesin, että jos tykkää AC sarjasta niin ei tämä peli tule tuottamaan pettymystä.

Mistäköhän tuo suomisubien puute johtuu?

Kävin meinaan steamin puolella katselemassa:

Jo julkaistut ja kaikilla tiedossahan nää myös on
AC: Black Flag -> käyttis+tekstit suomeksi
Watch Dogs -> käyttis+tekstit suomeksi

Ennakkotilaus mahdollisuus:
The Crew -> käyttis+tekstit suomeksi (oli jo betassa myös suomi)
Far Cry 4 -> käyttis vain englanniksi, mutta suomitekstit on.

Sit Unity -> ei tukea Suomelle..

Eli ei Ubi lokalisointia ole poistanut, koska kahdessa tulevassa pelissä suomitekstit on, mutta Unityssä ei.

Itselle suomisubit on siinämielessä kaikki kaikessa, että esim WD:ssä jaksoin juonta seurata ihan toisella tavalla kuin esim GTA:ssa. Sama Black Flagissä.

Ei ehtiny tänään peli tänne mut huomenna sitten tuun Nisu kaveriksi. ;) Tässä ei oo muuta pelattavaa ku NBA niin maistuis jo joku muu.

Kun lukee tuomiopäivän apostolien tekstejä, paistaa sieltä aika nopeasti läpi joku aiempi agenda johon AC: Unity nyt vain sopi hyväksi syyksi nousta taas barrikadeille. Kommentoijista suurin osa ei ole peliä edes pelannut, vaan nojaavat toisen käden tietoihin. Napataan joku yksittäinen otsikko ja suurennetaan sen kokoa liioitellusti. Jättäisin noteeraamatta ja keskittyisin täällä pelinsä pelanneiden kommentteihin.

Lokalisaation puute on selvä miinus. Listataan muita kun pelit etenee.

Mikäli agenda on että pelaajat eivät hyväksi pelien julkaisuja keskeneräisinä, niin eikö se ole vain kannatettava asia?

Takana nyt muutama tunti peliä ja pari ensimmäistä muistijaksoa, jonka jälkeen Pariisi todenteolla aukenee. Vähän ehdin myös jo Pariisin ensimmäistä korttelia tutkiskella ja katsella. Voin hyvillä mielin todeta, että tähän mennessä ei ole tullut vastaan ainoatakaan bugia ja vain muutama huomattava ruudunpäivitysnopeuden lasku, mutta nekään eivät ole olleet pelaamista haittaavia.

Uudet parkour-kontrollit pelaavat hyvin, onnistuu juosta esteiden ali ja yli, näppärästi pääsee seiniä ylös ja alas, sekä oma nappula ikkunoiden läpi sisätiloihin luikahtamiselle löytyy myös. Tarinan johdanto ja Assasiinien veljeskuntaan liittyminen on toteutettu hyvin ja saa ainakin itseni janoamaan lisää tietoa Arnon vaiheista, joka jo nyt parin jakson perusteella tuntuu kiinnostavalta henkilöltä.

Pariisin auetessa aukeaa myös kattava valikoima erilaisia varusteita. On erilaista armoria erilaisiin tarkoituksiin, monenlaista tussaria ja erilaisia miekkoja. Heti alkuun tarjotaan myös taitopisteitä käyttöön ja taitoja avattavaksi, joten se "roolipelaaminen" ja hahmon kehittäminen käynnistyy myös mukavan nopeasti.

Kaiken kaikkiaan voin kyllä suositella kaikille, jotka ovat ennestään edes jollain tasolla AC-peleistä tykänneet. Puheet siitä, että nyt palataan niihin Ezion ja kaupunkien aikoihin, eivät olleet tuulesta temmattuja. Paljon on tutkittavaa ja tehtävää.

Kun lukee tuomiopäivän apostolien tekstejä, paistaa sieltä aika nopeasti läpi joku aiempi agenda johon AC: Unity nyt vain sopi hyväksi syyksi nousta taas barrikadeille.

Ei mulla ole aiempaa agendaa, kaikki aikaisemmat AC:t olen pelannut lävitse ja olen pitänyt niistä, WatchDogsin olen pelannut läpi ja huolimatta sen oudoista pelimekanisista ratkaisuista, pidin siitä. Mun mielestä näiden pelien tarina on hemmetin mielenkiintoinen, ja minä jopa pidin niistä nykypäivän juonikuvioista ja oisin halunnut niitä lisää, AC3 jäi erittäin kutkuttavaan kohtaan nykypäivän tapahtumien suhteen, harmi ettei sitä hirveästi viety Blackflagissa eteenpäin, toki vähän jatkui mutta ei samalla tavalla kuin AC1-AC3. Ja koska mulla ei ole enää edellisen polven konetta jolla pelata Rogueta, kävin katsomassa Roguen juonikuvioita ja loppuvideon, se miten Unity jatkaa Roguesta on suuren aplodin paikka, hienosti toteutettu. Co-op olis myös hieno kokea kun sellainen nyt tässä on mutta tokkopa kukaan haluaa mun kanssa edes pelata kun olen täällä soitellut tuomionpäivän kelloja :D

Mun oikeasti tekis mieli hankkia tämä peli, mutta pelkään juuri että nuo tekniset ongelmat koituu mun kohdalla niin isoksi esteeksi että peli jää kesken ja sitten harmittaa. Mulla oli äsken jopa nappi Storessa osta-nappulan kohdalla mutta jäin vielä miettimään. Mulla latistuu peleistä se fiilis aika nopeaan jos immersio häiriintyy, jos esim. joku kävelee seinän läpi tai jos tulee joku muu jäätävä bugi.

Miksi Ubisoft tekee tämän niin vaikeaksi, haluan pitää siitä pelifirmasta ja haluan ostaa tämän pelin mutta Ubi tekee siitä miltein mahdotonta.

Mun oikeasti tekis mieli hankkia tämä peli, mutta pelkään juuri että nuo tekniset ongelmat koituu mun kohdalla niin isoksi esteeksi että peli jää kesken ja sitten harmittaa. Mulla oli äsken jopa nappi Storessa osta-nappulan kohdalla mutta jäin vielä miettimään.

Itsellä oli myös takaraivossa kutinaa noiden teknisten asioiden takia, mutta luettuani IGN:n arvostelun, jossa todettiin, että 900 megan päivitys ja uusin PS4-järjestelmäversio ovat sellainen yhdistelmä, että peli pyörii ihan nätisti, niin ihan luottavaisin mielin kävin pelin ostamassa. Ensimmäisten tuntien perusteella voin sanoa, että peli pyörii ihan hyvin, eikä mistään isommista vioista ole kyse. Välillä tulee hetkellisiä pudotuksia, mutta eivät ne ainakaan tässä vaiheessa ole olleet sellaisia, jotka olisivat hankaloittaneet pelaamista oikeastaan yhtään.

Jos kerran sarjan peleistä tykkäät, niin sinuna kävisin ostamassa fyysisen kopion ja jos niin ikävästi käy, ettei yhtään nappaa, niin onhan teillä Turussakin esim. GameStop, mistä saat hyvät rahat vielä pois. Minä en ensimmäisten tuntien perusteella ole nähnyt ainuttakaan syytä olla ostamatta, jos sarjan pelit kiinnostavat.

Mä nyt laitoin sen diginä valumaan..

Vuosikymmenen paskin peli ja sä lataat sen? Oho! Kannattaako varmasti ettei mene yötunet?

Arvasin että saan kuulla tästä vielä, en menetä yöunia toivottavasti :)

Jos en nyt olis ostanu tätä niin pleikka olis pölyttynyt tuolla koskemattomana ens viikon loppupuolelle kun oisin saanu GTA:n ja Dragon Agen.

KonsoliFIN:n Jaakkimo striimaa suoraa pelikuvaa: http://www.twitch.tv/konsolifin

Pelaajalehti puolestaan on tehnyt paketinavausvideon Notre Dame Editionista:

[video=youtube_share;XZipU9jO2ec]http://youtu.be/XZipU9jO2ec[/video]

Mä nyt laitoin sen diginä valumaan..

Kaiken sen hehkutuksen jälkeen en olisi ikinä uskonut et Huttu tämän ostaa.

Itse taidan ottaa sen tuosta Ubisoftin valitse ilmaiseksi peli kampanjasta PClle :)

Kaiken sen hehkutuksen jälkeen en olisi ikinä uskonut et Huttu tämän ostaa.

Mä sorruin kiusaukseen :)

Tunnin pelailun jälkeisiä fiiliksiä, ei tämä ihan toivoton tapaus ole mutta kyllä nuo npc-hahmojen bugailut aika silmiinpistäviä on. Hahmot vaihtaa vaatteita hullun nopeaan, yksikin nainen vaihtoi koko kerraston kolmen metrin matkalla kahdesti :D

Kontrollit on vielä itselle aika tahmeat, tuntuu että Arno ei mene sinne minne haluan hänet menevän, ja tämä aiheuttaa turhautumista varsinkin kun pitää juosta jonkun perässä, en myöskään pääse ikkunoista sisään jos kiipeän seinustaa pitkin tai sitten en vain tajua mitä nappia pitää painaa minkäkin kanssa yhtä aikaa, vaikeaksi tehty. Samaten kiipeillessä vaikka yläpuolella on selkeä luiska mistä ottaa kiinni, Arno ei etene millään, vasta kun hetken vatkaa tattia (ohjaimen) niin sitten se suostuu ottamaan kiinni.

Taistelu on nyt alkuun ollut yhden napin säälitöntä hakkaammista, välillä laittaa parryä. Selkeästi ovat yrittäneet mennä Batman-sarjan suuntaan taistelussa mutta ei se oikein tunnu hyvältä, laskin äsken että yhteen äijään sain vetää joku kymmenisen sivallusta ennen kuin se tuupertui maahan pitämään mahastaan kiinni, ei pentele edes kuollut.

Tarina vaikuttaa nyt alkuun ihan mielenkiintoiselta, paljoa ei toki vielä voi sanoa. Peli jäi tuonne latautumaan huimaa 300kt/s vauhtia joten ehkä sunnuntaina pääsee jatkamaan pelaamista ellei se tuosta kohta kiihdy. Kumma kyllä miten 2.0 päivitysten jälkeen latausnopeus heittelee hirveästi.

Oishan tätäkin ollut mukava päästä illalla testaileen, mutta yllätys yllätys, kusti ei polkenut peliä perille. No jospa huomenna sitten pääsis korkkaamaan, että maistuuko.

Ylös Bottom