Vastaus: Assassin's Creed: Unity
Sisältää lieviä paljastuksia!
Tulen tämän kirjoittamaan täältä Gamescomin messuhalleilta nyt heti kun äsköinen kylmiä väreitä useaan otteeseen tarjonnut esitys on vielä tuoreeltaan muistissa.
Sermien takana meille esitteli pelin itse Art Director. Peliä on työstetty reipas kolme vuotta. En tiedä onko lyhyt vai pitkä aika, mutta jälki ainakin on todella vakuuttavaa. Johtaja pelasi yksittäisen salamurhatehtävän, jonka tapahtumat pyörivät Pariisin Notre Dame -katedraalin ympärillä. Päätehtävä oli salamurhata aivan ranskalaisen näyttelijän
Gérard Depardieu näköinen punaviinillä ja hanhenmaksapalleroilla itsensä turvottanut pahis.
Näytä liitetiedosto 12993
Ennenkuin sinne asti päästiin. Käytiin matkan varrella naapurin tavernassa, vai olisiko ollut ihan rehellinen ilotalo, pöllimässä taskuvarkaan ominaisuudessa avain katedraalin yläkerroksen salaoveen. Täältä päästiin kirkkosalin katonrajassa kulkeville palkeille. Pelihahmon liikkuminen on todella sulavaa kuten on jo voitu videoista päätellä. Kyykyssä hiivitään hyvinkin lähelle tai pujotellaan vauhdilla liikkuvien vihulaisten lomasta. Tästä tilasta voidaan myös heittää esimerkiksi savupommi kuten aamun esityksessä tapahtuikin.
Pariisi näyttäytyy katedraalin katolta katsottuna todella upealta. Siellä kuultaa leveä Seinen uoma, joka voisi vihjata mahdollisesta laivaepisodista, vaikka mitään suoraa viitettä tähän ei ollut. Kadun kuva on varsin eläväinen ja äänekäs. Minne vain katsot ylhäältä kaikkialla jotain liikettä. Isot aukiot ovat täynnänsä väkeä. Salamurhaaja sekoittuu sinne helposti väkijoukkoon. Reipas parisataavuotiseen katuvilinään oli kyllä helppo saada immersio jo tällä lyhyellä näytöllä.
Tehtävän huipennus tapahtui katedraalin sisällä. Kohde liikkui siellä kesken messutoimituksen henkivartijoidensa ympäröimänä. Osoite oli selvä, ripittäytymiskoppi. Siellä ristikon toisella puolella vain ei ollutkaan pappi vaan meidän Arno. Synnintunnustuksen jälkeen loppu oli näyttävä. Tämän jälkeen pako ja se tapahtui keskiaikaisia viemäreitä pitkin. Vain hajut jäi tulematta nokkaan.
Omasta mielestä Rogue taas oli erittäin karvas pettymys. Näytti olevan sitä samaa laivalla menoa, jota on jo jokunen vuosi katseltu. Pelihahmokin on se kömpelö piirroshahmo uusine vaatteineen ja kasvoineen, jota on Relevationista asti katseltu. Unity tarjoaa jo sentäs täysin uudennäköiset pelihahmot ilman kierrätysanimaatioita.
Pelasn tätä äsken ja ihan samaa menoa kuin oli Black Flag. Meritaistelulla aloitettiin kolmea-neljää laivaa vastaan ja tästä siirryttin läheisen saaren pikkukaupunkiin. Voisi sanoa DLC:ksi tällä vartin kokemuksella. Se joka piti edellisestä osasta pitää myös tästä. Ainoa vika on vain vanha konsolisukupolvi ja Unityyn nähden rujo ulkoasu.