Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Assassin's Creed

Vastaus: Assassin's Creed

Myöhästyin! Olisi pitänyt tilata jo aiemmin play-asia.comista, nyt hintaa on nostettu, eivätkä verot ja tulli jää enää alle 10 euron. Olisihan se silti halvempi kuin Suomesta, mutta täytyy nyt miettiä uudestaan mistä sen hankkii.
 
Vastaus: Assassin's Creed

Dmn sanoi:
Voin taata että arvosteluilla ja muiden mielipiteillä on vaikutuksia ostopäätökseesi. Vai kansienko perusteilla pelit ostat?

Ja en itsekään arvosteluja orjallisesti seuraa, mutta kyllä ne jonkinlaista osviittaa antaa mitä on luvassa. Tosin AC:n tapauksessa on aikalailla hajontaa pisteissä, joten ei oikein ole varma mitä sieltä on tulossa.

Enhän väittänyt, että muiden mielipiteillä ei olisi väliä. Mutta lähinnä tarkoitin sitä, että vaikka peli saisi huonon arvosanan, se ei tarkoita etten siitä itse tykkäisi. Ja jos joku saa taas hyvän, niin se on itselleni pakko-ostos. Yleisin mikä itselleni antaa osviitta on pelien demot. Ja kyllä arvosteluja seuraan, mutta kun arvostelija voi olla ihminen joka ei esimerkiksi ole erikoistunut fps-peleihin, niin ei osaa arvioida peliä samalla lailla kuin henkilö, joka on todellinen fps-pelien rakastaja. Niiden perusteella en mene suoraan peliä ostamaan, vaan mielummin omien kokemusten perusteella pelistä.
 
Vastaus: Assassin's Creed

Tällä hetkellä nuo arvostelut näyttävät vielä ainakin minun odotukseni täyttävän. Keskiarvo 83 pistettä ei paha, ja vaikka siitä tippuisi alle 30 pts:ään, ei paha sittenkään. Ei se keskiarvo vaan se siellä olen tunne... itse olen fiilis pelaaja, esim metacriticissä Call of juarez (61 pts) ja Gun (75 pts) kolahti kovaa, koska ympäristö oli uusi ja toi uusia fiiliksiä! Jerusalemia tai muita Lähi-idän maita en muista kokeeni peleissä ennen. Samaa tunnetta uskon kokevani torstaina, kun illan hämärtyessä siirryn sohvalle lepoasentoon, laitan kotiteatterin päälle ja nautin audiavisuaalisesta taiteesta, Samsungin suoltamasta visuaalisesti taiteesta ja erinomaisesta pelistä( no saattaa avopuolisokin sohvalla makoila, ainakin oli kiinnostunut pelin näkemään eilisen videon pohjalta! Noista julkaistuista arvosteluista sen verran, että nuo valitetut asiat voisi sanoa monesta pelistä, mutta yleensä se odotettu peli saa kaiken paskan niskaan, jos kukaan ei olisi koskaan kuullutkaan assassin creedistä, varmaan kaikki olisivat kusseet hunajaa, 100 pistettä palaneena sarveiskalvoon!. Yksitoikkoisuus on monessa vaivana esim saints row, ok gta:t nähty, kiva grafiikka itseään toistavia tehtäviä, tapa se, aja sinne, jne tuttua huttua monesta pelistä! Toistoa on jopa käytetty hyväksi peleissä esim serious samissa sai lahdata perus vihollisia melkein tuhatpäisin laumoin ja varmasti joitain puudutti, mutta hienoa se oli jos asenne oli kohdallaan! Toivon vain että kukaan ei noiden arvosteluiden pohjalta peliä lynkkaa, tai halpiksena hanki. Thief oli aikanaan jotain uutta, ja looking glassia käy osittain kiittäminen myös tästäkin pelistä, samanlaista fiilistä on videoista huokunut. Ostakaa peli sydämellä jos sille tuntuu, ja jos osa yksi on pettymys, niin aina on jatko-osa tulossa kun peli menestyy...Ja se jopa peliä parantaa vertaa Hitman--> Hitman 2.

all hail altair/47/Garret/Sam Fisher kaikissa peleissä joissa edellä mainitut sankarit esiintyvät, käytetään tunnelmaa suurena osana pelinautintoa!
 
Vastaus: Assassin's Creed

Sorrow sanoi:
...tämä luultavasti tulee määrittelemään "next-gen":in uudelleen.

Oi voi, koita Sorrow pärjäillä :)

a29.jpg


Ylihypetetty ja pahasti, siltä valitettavasti nyt vaikuttaa. Potentiaalia olisi ollut vaikka mihin niinkuin tuossa IGN:n arvostelussakin todetaan.
 
Vastaus: Assassin's Creed

snttu sanoi:
Myöhästyin! Olisi pitänyt tilata jo aiemmin play-asia.comista, nyt hintaa on nostettu, eivätkä verot ja tulli jää enää alle 10 euron. Olisihan se silti halvempi kuin Suomesta, mutta täytyy nyt miettiä uudestaan mistä sen hankkii.
Play-Asiaan voi pistää mailia ja pyytää laittamaan pakettien hinnaksi puolet oikeasta arvosta. Laittavat merkinnän tietoihin ja sen jälkeen tulee automaattisesti kaikkiin tilauksiin.
 
Vastaus: Assassin's Creed

Rewolt Fin sanoi:
En itsekään juuri noihin arvosteluihin perusta. En todellakaan niiden perusteella päätä, että minkä pelin ostan ja mitä en. Ja tästä pelistä olen jättänyt katsomatta videot, pre-viewit sun muut, jotta ei tapahtuisi samaa kuin Halo 3:n kohdalla.

ABSOLUTELY
 
Vastaus: Assassin's Creed

Fakesonic sanoi:
Itse asiassa toivoa ei ole vielä kokonaan menetetty. Lämmitti hyvin paljon mieltä nähdä että GameSpot antoi pelille 9.0! http://www.gamespot.com/xbox360/act...l?om_act=convert&om_clk=tabs&tag=tabs;reviews

Ehkä tässä ei kannata heittää lusikkaa tosiaan nurkkaan. Eiköhän tuosta ihan kelpo tekele paljastu. Kunhan tiedostaa rajoitukset ja osaa suhtautua oikein tähän, niin itse ainakin uskon nauttivani pelikokemuksesta.
 
Vastaus: Assassin's Creed

Pelaaja antoi tälle 8/10. Ja koska yleensä olen samaa mieltä Pelaajan arvostelujen kanssa, on tämä silti pakko-ostos. Ainoa asia itse asiassa missä ko. lehti kömmäsi oli imo Graw 2:n arvostelu... peijakkaat antoivat vain 6 pistettä loistopelille.
 
Vastaus: Assassin's Creed

nothing sanoi:
Ehkä tässä ei kannata heittää lusikkaa tosiaan nurkkaan. Eiköhän tuosta ihan kelpo tekele paljastu. Kunhan tiedostaa rajoitukset ja osaa suhtautua oikein tähän, niin itse ainakin uskon nauttivani pelikokemuksesta.

Kuten IGN:n videoarvostelussa sanottiin, moni tulee tästä nauttimaan, vaikka se ei olekaan se luvattu messias. Jos pitäisi maksaa siitä täysi hinta, saattaisin peruuttaa tilaukseni. Mutta maksaahan kuka vaan :n + 3 paskapeliä ;)
 
Vastaus: Assassin's Creed

Kabanossi sanoi:
Mutta maksaahan kuka vaan :n + 3 paskapeliä ;)

Itse maksoin 5 + 3 paskapeliä :(

Tosiaan aika ristiriitaisia arvosteluja tulee joka puolelta, mutta eiköhän sieltä kuitenkin ihan mukava seikkailu ole tulossa.
 
Vastaus: Assassin's Creed

Nyt se ratkes. En ite osta täysihintaisena. Katotaan sitte joskus.
 
Vastaus: Assassin's Creed

Pakko sanoo et jonkin sortin pettymys tuli pienen pelailun jälkeen. Todennäkösesti on kuitenki sellanen peli mikä avautuu paremmin mitä kauemmin pelaa mut toisaalta voi olla niinku nois arvosteluissa että tylsäks käy.
Okei, grafiikka oli hienoo, ja ohjaus toimi. Mut sit tää tappaminen oli aivan liian helppoo, aikamoista napin ränkytystä jos ite saisin sanoo, pari nappia pohjaa ja jannua kohti juoksu ni kohta sillä on veitsi kurkussa. Tiedä sit jos tääkin vaikeutus. Toinen oli toi hyppiminen, tuntu ettei voi tippua mistään ja se hyppäs kyl joka kerta siihen 30cm lankun päälle ja siitä seuraavalla ku halus, eli toi autojumping kyl toimii mut ois siitä voinu vähä erilaisen tehdä (vaikeemman).

Sit mikä oli vähä pettymys ni tää juoni tai siis pelin idea, varmaa ollu itellä ihan hukassa, mut luulin et tää sijottuu vaan sinne back in the days aikaa, mut täähän on jotai hemmetin unta haha, en tosiaa tienny tämmöstä vaikka luulin tietäväni mistä pelissä on kyse, no okei kuitenki pelin idea on se mitä luulin.

Luulen etten henkilökohtasesti jaksa vääntää läpi, enkä täyttä hintaa missään nimessä tästä maksais. En silti sano etteikö kannattais, ei vaan oo mun kuppiteetä tää tarpeeks.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Assassin's Creed

Eipä mitään enään, hyvä että sait viestin spoilertageihin nopeasti.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Assassin's Creed

/AVAUTUMINEN ALKAA

Nää spoilereita laittavat vois oikeesti miettiä että täällä saattaa olla porukkaa jotka haluaisi kokea pelin itse, eli siis jos saisi pyytää ni laittaa ne spoilerit sillä piilotuksella kiitos!
Cod4 lopun ehti joku jo spoilata täällä (että kiitosta vaan! :)) enkä toivois että niin kävis tänkin pelin kanssa.

kiitosta!
Niko
/AVAUTUMINEN LOPPU.
 
Vastaus: Assassin's Creed

ara sanoi:
plaa plaa plaa.
Käytäpä Spoileria kun kerta sellainen on keksitty. Itse tosin olisin kuitenkin lukenut, mutta kaikki ei...

Ja toiseksi.. Ihan hyvä että tuota hyppimistä on helpotettu... Olisi nimittäin todella ärsyttävää, jos tästä olisi joku helkkarin tasoloikka tehty. Ei välttämättä olisi sopinut pelin "henkeen"...
 
Vastaus: Assassin's Creed

ISO ANTEEKS!!! En todellaka tajunnu että toi on "varjeltu" salaisuus, laitoin spoileri tagin, en siis tahalteen tullu spoilaileen, luulin et toi juttu olis kuulunu tietää mut oon ollu pihalla. Pahoittelut.
 
Vastaus: Assassin's Creed

Dmn sanoi:
Luin kyllä.

Jos 2 vuotta hypetetty ja tuhanteen kertaan varmaksi GOTY -peliksi hehkutettu tuotos saa "parista" mediasta alle 90 (jopa selvästi alle 90), niin kyllä jokin mättää. Vielä jos suurimmat ongelmat ovat pelattavuudessa, joka on tämänkaltaisissa peleissä se mikä erottaa ne muista tekeleistä, niin ei hyvä. Oman ja lopullisen tuomion annan kun saan pelin käsiini.


No itse en ole pelattavuudessa huomannut ongelmia. Itseasiassa tuo freerun hässäkkä toimii paljon sulavammin ja paremmin kun oletin. Siinä kun VOI kyllä rauhassa jäädä tolpan päälle pitäen oikeaa liipasinta pohjassa, suunnata mihin tahdot hypätä ja painat A nappia niin hyppy tapahtuu.. molemmat pohjassa se on vaan sellasta "Ohjastan sua" ja parempi vetää just suorat "Lainit" sillä.. ja itse vasta pelannut tunnin mutta sain kyllä aikaiseks niin näyttäviä juttuja tuossa ihan ekoissa tappeluissa templareiden kanssa että voooi luoja. :) Ja voin ymmärtää
jos perus button masher ihmiset valittaa pelattavuudesta, koska sillä siitä ei juuri tuliskaan mitään. Huomasin nimittäin taistelumekaniikan toimivan YLLÄTTÄVÄN hyvin! Ensin kun huitaset painamalla kerran x, sut torjutaan, odota seuraava isku, koita countteroida, painamalla kerran x:ää.. sitten kun en onnistunut, löin samantien X, altair löi templaria, se torjui, näpäytin templarin horjahtaessa x:ää (eli attackia) kerran uudestaan, niin altair löi miekan suoraan pistämällä templarin läpi. kyseessä ei ollut siis countterianimaatio vaan ihan oikea reaktio. Yllätyin todella :)

Myös fakta että sillä piilotetulla terällä et voi mennä ihan agrena vaan naaman edestä joka äijää tappaan, kun ne nappaa sua kädestä kii ja heittää sut muualle ja koittaa pistellä turpaan.

Ja vaikka eilen tuijotin koko yön gameplay videoita ja luulin että spoilaan jotain itseltäni ja vaikka eilen niiden videoiden jälkeen olikin sellanen "mitäs jos se onkin ihan tylsä..." pelko päällä mut olen nyt pelannut tuota alkua mikä youtubessakin on, eli samoja asioita mitä näin ja silti pakko sanoa että TÖRKEEN SIISTIÄ :)

Harmittaa tietty hieman että ihan niin intuitiivinen ohjaus ei ole kun hetken oletin.. yritin nimittäin juosta seinässä tyyliin ninja gaiden / prince of persia kielekkeeltä kielekkeelle eikä se toiminutkaan, mutta saman asian ajoi ylös seinää parimetriäjuoksu ja sivulle ponnistus, eli ei paha :) Kyllä ne aika hyvin löytyy tuolta.. ihan jokapaikasta ei pääse kiipeään tosin, että pitää niitä sillain maltillisesti koittaa vähän ennakkoon katsoa, kuten oikeastikin pitäisi.. että
niin.. olen todella tyytyväinen. Taistelu näyttää siistiltä ja reagoi aina kun PAINAT NAPPIA, mikä on mielestäni hienoa.. ettei se mene niin että toinen lyönti alkaa kun toisen lyönnin animaatio on loppunut.

Ja hienoa ihan vaan perus parkkouratakin.. salamurhaajien siellä päämajassakin piti juoksennella ihan rappuset ylös kaidetta pitkin ja hypätä kaiteelta kaiteelle ylös päästyä :D

jeee parkourrrrrrr.

Mut joo, takas peliin. :) Ainakin siis ekan tunnin pelaamisen jälkeen on tosi jees olo. Ei ole ollut pettymys :) Ja odotin peliltä after all aika pirusti. Ja kontrolliongelmat on niiiin paljon vähäisempiä kun olin kuvitellut. En oikein tiedä kuka siitä valittaa... varmaan ne ihmiset jotka ei vaan osaa pelata. Ja toistamisesta varmaan ne ihmiset mitkä ei muuta tee kun koittaa tappaa joka tyypin vaan hakkaamalla x:ää tai vaan mahd nopeasti alta pois miettimättä mitään.. tylsäähän se oliskin. Ainakin youtubessa kun on ne assassin's creed beginning videot, niin se äijä sitä oli hieman haukkunut ja itse ainakin kummastelin koko pelityyliä.. "tapan huvikseni siviilejä ihan vitusti ja häröön kun GTA:ssa" .. tottakai se vie siitä varmaan fiiliksen pois ihan kokonaan, kun koko pointti on olla tollanen salamyhkänen assassinjätkä, eikä mikään räkänokka mikä tekee pikkurikoksia :|

Mut NYT takas :D Toivottavasti muutkin on tyytyväisiä :) (viimestään huomenna siis)

--

Lisäys:

Norppa69 FIN sanoi:
Niin arvostelijatkin ovat ihmisiä.... Jotkut kritisoi ja jotkut taas ylistävät. Senpä takia en ole koskaan arvosteluihin perustanut, koska kaikkilla on makunsa. Saan varmasti kuulla tästä, mutta omistin HALO 3 tasan 5 tuntia eikä se koskaan käynyt edes koneen sisällä... Näin kun kaveri sitä pelasi niin muistin miksi en ole koskaan HALO sarjasta pitänyt.... Joka tapauksessa 15.11 näkee oliko Assassin`s Creed odottamisen arvoinen.
(HALO 3 oli "kympin" peli mutta ei riittänyt "kymppi" minulle)


Nii aivan, hyvä pointti. Vaikka peli sais jokapuolelta täydet arvosanat, ei se silti tarkoita että siitä henkilökohtaisesti pitää. Ja itse kun pidän ainakin kaikesta keskiaika/linna/miekka/salamurha tyylisestä niin tästähän tykkää kun hullu puurosta. :) Toivottavasti vaan erilaista tekemistä riittää ees jonkinverran. Ja just kun noita videoita katselee, niin mielestäni jo se todistaa että peli on sellainen jota haluaa pelata, kun jo pelkästään VIDEOITA katsellessa ajattelee että "en mä kyl noin ois tehny vaa menny tuolta ja tehny ton noin ja paljo coolimmin" ;D Ja niin tässä on tullu tehtyäkin :) Mielestäni pelissä on todella hyvä yleis"fiilis" jotenkin... vaikea sanoa.
Kyllä tuo helposti mun kirjoissani hyppää ohi SUUUURESTA OSASTA pelejä... eli tomb raiderit jää jalkoihin helposti, spider-manit satanolla (vaikka itseasiassa molemmista aiemmista olen pitänyt.. jopa spider-maneistä, kun en edes havainnut kolmosen kameraongelmia vaikka ihmiset valitti niistä :|) jne...

Ja henk. koht. Halo 3 oli hyvä ostos. Co-op siinä pelissä on ainakin pirun hauskaa. Ei sekään tosin kauhean kauaa jaksanut viihdyttää, lukuunottamatta sitten tulevia livesessioita.
Mutta, makuasioista ei voi kiistellä :)

Fakesonic sanoi:
Oi voi, koita Sorrow pärjäillä :)

a29.jpg


Ylihypetetty ja pahasti, siltä valitettavasti nyt vaikuttaa. Potentiaalia olisi ollut vaikka mihin niinkuin tuossa IGN:n arvostelussakin todetaan.

Vai niin.. ja hetkeä myöhemmin sanot että on toivoa kun näit eri arvostelun. Tuo nyt on mielestäni hivenen liikaa arvostelujen perusteella menemistä. :| En ole lukenut ainuttakaan arvostelua, vain katsonut kuvia, pelivideoita ja tutustunut tarinaan ja pelaaminen todella maistuu.

En itse edes jaksaisi tuollaista analysointia.. tottakai siitä tulee tuollaista jos sitä liikaa miettii ja kääntelee ja vääntelee.
Mutta pakko sanoa että jos kiinnostaa kokeilla jotain uutta, tuollainen maailma kiinnostaa ja ei tee pahaa maksaa pelistä just nyt ~60e, niin menkääpä poimimaan, älkää miettikö arvosteluja ja PELATKAA. Tuo ylihypejuttukin on aina jotenkin niin hölmö.. ensin hypetään, sit hypetään että ollaan ylihypetetty ja huoh.. :)

Tottakai pelin tekijät sitä on kehunut, kaikkihan niin tekee. Mainostustahan se on. Ja no, muualta tuleva hype.. no, se on ollut oikeastaan kokoajan "joo tai ei, mitäs jos, ehkä, kylläkai" tasoa anyway mielestäni.

Mutta niin, harmi jos porukka ei sit peliin sytykään. Mutta minä antaisin ainakin pelille samantien 9 tämän kokemuksen perusteella... (vertaukseksi esim. Halo 3:lle antaisin 8 (tosi ok kokonaisuus viikon verran, sit sellanen "ehkä joskus" pelattava), GRAW 2:lle 7 (Yllättävän tylsä ja liian lineaarinen :|) , Oblivionille 8 (laaja. ehkä liiankin. ja myös itseään PALJON PALJON PALJON PALJON TOISTAVA ja silti loistava.. mikäli ette ole tajunneet), ja rainbow six vegasille saman, eli ysin. Vain siksi että se on eniten melkein peleistä viihdyttänyt tähän mennessä. Mutta ne on vain mun mielipiteitä tietty. Eli ehdottomasti tällähetkellä mun xbox 360 top 10:ssä. Hell, varmaan jopa top 3:ssa.

Ja vielä, kun jotkut sanonut että liian helppoa, niin kyllä se vaikenee myöhemmissä kaupungeissa kuulemma ihan kivasti.. harmi kyllä just se että osumaa voikin ottaa paljon enemmän kun alunperin piti voida, mutta no... toivottavasti löytyy haastetta enemmänkin..

Ja toinen juttu mikä tuossa luo tunnelmaa tosi hyvin, on mielestäni loistava ääninäyttely.

Mut juu, ilmoittelen jos tulee jotain tosi blääääh fiiliksiä vielä tänään :|
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Assassin's Creed

Kyllähän minä koitan pärjäillä :rolleyes:
Myönnettäköön että hypetyksen uhriksi olen joutunut mutta enää en sano mitää ennen kuin saan pelin käsiini. Kuitenkin uskon että peli tuo ainakin minulle jotain uutta. Kyllä pistää harmittamaan että tekoäly oli aikamoista kuraa GT:n arvion perusteella mutta eihän sitä "noob" taktiikkaa tarvi käyttää. Sanottakoon vielä että eteenpäin on menty vaikka askel taaksepäin otettiinkin, tästä on hyvä jatkaa jne, mutta katsotaan sitten kun peli tipahtaa postiluukusta. :D
 
Vastaus: Assassin's Creed

Joo huomenna gamespotista pitäis hakea ja hintaa tuli + 3paskapeliä :).
Ensin mietin pitäisikö varaus rittää peruuttaa(kun en ole maksanut tota 1 vielä) mutta sitten ajattelin että ei tämä nyt iha huono voi olla kun gamespot antoi kerran 90(ja en ole edes varma pystyykö tolla kampanjalla varattuja pelejä peruuttaa).

Eli huomena sitten nähdään minkälainen peli on.
 
Ylös Bottom