Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Autoilun ihanuutta ja omistamisen tuskaa

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nepean
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Autot

Jooseppi kävi sijoittamassa rahansa muuhunkin kuin viinaan.
Melkoisen maukkaan pirssin muuten laitoit, tuntuu tuo meikäläisten automaku iskevän kohdilleen vieläkin.
Se taas tuo kevätkin lähestyy, saa nähdä millä sitä kesän korvalla ajellaankaan.

Mutta Jooseppixus, Kuvia, kansa huutaa kuvia ja pian.. :p
 
Vastaus: Autot

Melkoisen maukkaan pirssin muuten laitoit, tuntuu tuo meikäläisten automaku iskevän kohdilleen vieläkin.
Se taas tuo kevätkin lähestyy, saa nähdä millä sitä kesän korvalla ajellaankaan.

Mutta Jooseppixus, Kuvia, kansa huutaa kuvia ja pian.. :p

Sulla on AINA ollut aivan loistava automaku. Celicaa ei ollut käytännössä mahdollista hankkia, kovan hintansa ja harvinaisuutensa takia. Ja pyöreälamppuinen on jo niin iäkäs ettei sillä kehtaisi ajaa päivittäisiä ajoja, vaan sille kuuluu jo hyvä talli ja hyvät kelit. Mutta tuo is200 on kyllä aivan parsa vaihtoehto korvaajaksi, vaikka hiukan menee merkki viereen. Ei tosin paljoa :p

Lupaan että otan kuvia autosta viikonloppuna ja postaan tänne niitä. Itsekkin olen erittäin mieltynyt auton ulkonäköön. Ja siihen moottoriin..

Mitkäs sinulla pyörii mielessä kevättä ajatellessa. En nyt flameta sinua, mutta hiukan nostatan kuumetta kuitenkin ;)
 
Vastaus: Autot

Palautetaan topikkia taas "normi-ihmisten" tasolle ja kerrotaan, että oma kulkine on 855 T5 -94. Tosin tuossa kuvassa ei ole peilivilkkuja asennettuna ja etu-umpiot ovat nykyään mustat. Lastu ja hiukan isompi turbo löytyy.
Perheelliselle tuo kapistus on mitä parhain. Nahkasisusta ja tilaa niin perkeleesti. Takana on vielä keskellä integroitu lastenistuin, niin kaikki kolme kakaraakin menee taakse kivuttomasti.
Ja kyllähän se useammankin autoilijan yllättää, miten 1990-luvun sulavalinjaisesti suunniteltu luomus ampaisee matkaan, jos niin haluaa :D

Toki vaimolla on sitten -99 Datsun Primera, mutta ei siitä enempää ;)

Haaveissa olisi hankkia Buick Roadmaster, nimenomaan LT1-koneella (eli Corveten koneella). Vielä vaimo on hiukan sitä vastaan.
 
Vastaus: Autot

Palautetaan topikkia taas "normi-ihmisten" tasolle ja kerrotaan, että oma kulkine on 855 T5 -94. Tosin tuossa kuvassa ei ole peilivilkkuja asennettuna ja etu-umpiot ovat nykyään mustat. Lastu ja hiukan isompi turbo löytyy.
Perheelliselle tuo kapistus on mitä parhain. Nahkasisusta ja tilaa niin perkeleesti. Takana on vielä keskellä integroitu lastenistuin, niin kaikki kolme kakaraakin menee taakse kivuttomasti.
Ja kyllähän se useammankin autoilijan yllättää, miten 1990-luvun sulavalinjaisesti suunniteltu luomus ampaisee matkaan, jos niin haluaa :D

Toki vaimolla on sitten -99 Datsun Primera, mutta ei siitä enempää ;)

Haaveissa olisi hankkia Buick Roadmaster, nimenomaan LT1-koneella (eli Corveten koneella). Vielä vaimo on hiukan sitä vastaan.

Buick Roadmaster!
Aikas woody ja tilaa löytyy, LT1:lla vaihtaa myös maisemaa! :)

Autopuoli ollut hiljattain suht vilkasta.
Chrysler 300C --> Jeep Patriot ja voipi olla että vaihdan Jeepin 300C wagoniin jos sikseen sattuu. Saa nähdä.
 
Vastaus: Autot

Melkoisen maukkaan pirssin muuten laitoit, tuntuu tuo meikäläisten automaku iskevän kohdilleen vieläkin.
Se taas tuo kevätkin lähestyy, saa nähdä millä sitä kesän korvalla ajellaankaan.

Mutta Jooseppixus, Kuvia, kansa huutaa kuvia ja pian.. :p

Tässäpä näitä. Otettu mokian n73:sella joten kuvien laatu ei ole paras mahdollinen. Pesun jälkeen otin eilen :) Parempia kuvia sitten keväämällä kun on kesätassut alla ja kunnon kamera käytössä.
 
Vastaus: Autot

^^Hieno on. Ei välttämättä ihan omaan automakuun osu, mutta varsinkin sisätilat ansaitsevat pisteet persoonallisuudellaan(mittaristo, vaihdekeppi, etukajarit). Paljos muuten Lexus antaa tehoja. Mainitsit aikaisemmassa viestissä että auto on kutoskoneella...

Eikös Lexus ole vielä sopivasti takavetokin... vai muistelenko ihan väärin.
 
Vastaus: Autot

^^Hieno on. Ei välttämättä ihan omaan automakuun osu, mutta varsinkin sisätilat ansaitsevat pisteet persoonallisuudellaan(mittaristo, vaihdekeppi, etukajarit). Paljos muuten Lexus antaa tehoja. Mainitsit aikaisemmassa viestissä että auto on kutoskoneella...

Eikös Lexus ole vielä sopivasti takavetokin... vai muistelenko ihan väärin.

Täytyy kompata tätä täysin. Varsinkin sisätilat osuivat erittäin positiivisesti silmään. Muutenkin todella asiallisen näköinen ja varmasti myös pirteä peli. Kyllä tuolla kelpaa ajella:).
 
Vastaus: Autot

Tässäpä näitä. Otettu mokian n73:sella joten kuvien laatu ei ole paras mahdollinen. Pesun jälkeen otin eilen :) Parempia kuvia sitten keväämällä kun on kesätassut alla ja kunnon kamera käytössä.

Tuo sivukuva on kyllä aivan kuin -90 luvun C-sarjan Mersusta mikä ei ole ollenkaan huono asia ;)
 
Vastaus: Autot

^^Hieno on. Ei välttämättä ihan omaan automakuun osu, mutta varsinkin sisätilat ansaitsevat pisteet persoonallisuudellaan(mittaristo, vaihdekeppi, etukajarit). Paljos muuten Lexus antaa tehoja. Mainitsit aikaisemmassa viestissä että auto on kutoskoneella...

Eikös Lexus ole vielä sopivasti takavetokin... vai muistelenko ihan väärin.

Tuo antaa 155, ja se on parilitrainen vapari maustettuna automaatilla. Kolmilitrainen sekä kaksilitrainen kompressorilla varustettuna on myös saatavilla, mutta itse etin käyttöautoa jolla on hyvä ajaa joten nuo tehot riittää minulle varsin hyvin. Olisi meinaan hinta hiukan tietty noussut tehojen mukana.

Jokatapauksessa kiihtyy kivasti 60-140 välin :) Takaveto on kiva juttu, kieltämättä. Eilen märällä asvaltilla hiukan tultiin kahva edellä yksi pitkä ja tiukka mutka :o. Mutta auto on kyllä helppo ajaa, hyvin tasapainoinen ja turvallinen.

Edit: Hintaa on tuolla suunnilleen vähän käytetyn Auriksen verran.... Eli onko kallis vai ei, sitä en tiedä. Mutta hiukan itsekkin yllätyin kun tuon ostin. En ollut aivan tuohon varautunut... :D
 
Vastaus: Autot

IS200:lla tuli itsekin vajaan 20 tkm edestä ajettua, ei toisin oma ollut. Ensimmäinen japsi mitä enemmän tuli ajettua, ja pidin kyllä paljon. Se yksilö oli myöskin automaatti. Ei se minusta kyllä neljän vaihteen takia ei järin ripeä ollut, vaikka laatikko toimikin aina loogisesti. Tosin ei tehojen puute sinänsä haitannut, saipahan kuunnella rivikuutosen laulua pidempään. Se koneen ääni 3000 - 6200 rpm välillä oli kyllä neliovisen 2-litraisen perheauton ääneksi todella upeaa kuunneltavaa. Ensin pehmeää mouruntaa, sitten lähti kiristymään rivikuutosen ominaiseksi laulannaksi ja viimeiset 1000rpm mentiin metallisen kireän soundin säestämänä. Ja takaveto on talvella ihan mielettömän hauska yhdistelmä, sanokoot nelivetomiehet mitä sanoo. Harvoja autoja mitä on oikeasti ikävä. Kun joskus oma budjetti sallii nykyisen Peugeot 406:n vaihtamisen, on IS200 erittäin varteenotettava vaihtoehto. Rivikuutonen ja takaveto on niin toimiva, mutta nykyään erästä baijerilaista merkkiä lukuunottamatta kuollut konsepti.

IS250 oli muuten aika pettymys IS200:n jälkeen. Muutaman kerran käytin IS200:sta huollossa ja pääsin sijaisautona uutta mallia ajamaan. Kyllähän se liikkui ripeästi, mutta kone oli täysin munaton sirkkeli. Se tuntui paljon enemmän Lexukselta kuin IS200, mutta ei yhtään hyvässä mielessä.
 
Vastaus: Autot

IS200:lla tuli itsekin vajaan 20 tkm edestä ajettua, ei toisin oma ollut. Ensimmäinen japsi mitä enemmän tuli ajettua, ja pidin kyllä paljon. Se yksilö oli myöskin automaatti. Ei se minusta kyllä neljän vaihteen takia ei järin ripeä ollut, vaikka laatikko toimikin aina loogisesti. Tosin ei tehojen puute sinänsä haitannut, saipahan kuunnella rivikuutosen laulua pidempään. Se koneen ääni 3000 - 6200 rpm välillä oli kyllä neliovisen 2-litraisen perheauton ääneksi todella upeaa kuunneltavaa. Ensin pehmeää mouruntaa, sitten lähti kiristymään rivikuutosen ominaiseksi laulannaksi ja viimeiset 1000rpm mentiin metallisen kireän soundin säestämänä. Ja takaveto on talvella ihan mielettömän hauska yhdistelmä, sanokoot nelivetomiehet mitä sanoo. Harvoja autoja mitä on oikeasti ikävä. Kun joskus oma budjetti sallii nykyisen Peugeot 406:n vaihtamisen, on IS200 erittäin varteenotettava vaihtoehto. Rivikuutonen ja takaveto on niin toimiva, mutta nykyään erästä baijerilaista merkkiä lukuunottamatta kuollut konsepti.

IS250 oli muuten aika pettymys IS200:n jälkeen. Muutaman kerran käytin IS200:sta huollossa ja pääsin sijaisautona uutta mallia ajamaan. Kyllähän se liikkui ripeästi, mutta kone oli täysin munaton sirkkeli. Se tuntui paljon enemmän Lexukselta kuin IS200, mutta ei yhtään hyvässä mielessä.

Ripeä on aina suhteellinen käsitys. Nyt vertaan vain 2.4 s60:seen ja vanhaan avensikseeni. Eli tässä joukossa se on aika ripeä :D Kone on muilta ominaisuuksiltaan loistava. Mut juu, hienoja autoja on mualimma täysi, onneksi löysin omani. Tilatkaan ei ole ihan niin pienet mitä aluksi luulin, toki penkkien kaatamisen puuttuminen on jonkinlainen miinus tällä saralla.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Autot

Ripeä on aina suhteellinen käsitys. Nyt vertaan vain 2.4 s60:seen ja vanhaan avensikseeni. Eli tässä joukossa se on aika ripeä :D Kone on muilta ominaisuuksiltaan loistava. Mut juu, hienoja autoja on mualimma täysi, onneksi löysin omani. Tilatkaan ei ole ihan niin peient mitä aluksi luulin, toki penkkien kaatamisen puuttuminen on jonkinlainen miinus tällä saralla.

Joo ripeys on aina suhteellista, mutta vuoron perään autoja ajaessa tuo oma 132hv 406 kiihtyi sataseen asti ripeämmin. En kyllä ikinä kelloa vastaan verrannut. Tietysti automaattivaihteisto vie aina kiihtyvyyden tunnetta, koska auto ei terävästi nykäse kun kaasun iskee pohjaan pienellä vaihteella. Eli tunnepuolen juttu lähinnä. Eihän tuolla missään nimessä jalkoihin jää.

Lähinnä tuossa minua haittasi se, että kakkosvaihteen kytkeytyessä tipahtaa kierrokset alle VVTi:n kireämmän moodin (4200rpm), mutta sitten kyllä liikkuu nätisti kun kone pääsee toiminta-alueelle. Kulkee muuten yllättävän nätisti saksan Autobahnoilla, korin pieni ilmanvastuskerroin (0,27) tekee ihmeitä. 218km/h kelasi nopeusmittariin, mikä on minusta 155hv tehoille aika jees lukema. Toisen yrityksen ruuhka pilasi kun nopeusmittari näytti 204km/h, tällöin mukana ollut GPS näytti 199km/h. Hämmästyttävän tarkka nopeusmittari noihin vauhteihin asti vakiokesärenkailla.

Mutta kuten sanoin, erittäin kiva auto, ja aika hyvään hintaan noita tosiaan saa käytännössä uudenveroisessa kunnossa. En kyllä itsekään miettisi yhtään tuon ja uuden Auriksen välillä :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Autot

Joo ripeys on aina suhteellista, mutta vuoron perään autoja ajaessa tuo oma 132hv 406 kiihtyi sataseen asti ripeämmin. En kyllä ikinä kelloa vastaan verrannut. Tietysti automaattivaihteisto vie aina kiihtyvyyden tunnetta, koska auto ei terävästi nykäse kun kaasun iskee pohjaan pienellä vaihteella. Eli tunnepuolen juttu lähinnä. Eihän tuolla missään nimessä jalkoihin jää.

Lähinnä tuossa minua haittasi se, että kakkosvaihteen kytkeytyessä tipahtaa kierrokset alle VVTi:n kireämmän moodin (4200rpm), mutta sitten kyllä liikkuu nätisti kun kone pääsee toiminta-alueelle. Kulkee muuten yllättävän nätisti saksan Autobahnoilla, korin pieni ilmanvastuskerroin (0,27) tekee ihmeitä. 218km/h kelasi nopeusmittariin, mikä on minusta 155hv tehoille aika jees lukema. Toisen yrityksen ruuhka pilasi kun nopeusmittari näytti 204km/h, tällöin mukana ollut GPS näytti 199km/h. Hämmästyttävän tarkka nopeusmittari noihin vauhteihin asti vakiokesärenkailla.

Mutta kuten sanoin, erittäin kiva auto, ja aika hyvään hintaan noita tosiaan saa käytännössä uudenveroisessa kunnossa. En kyllä itsekään miettisi yhtään tuon ja uuden Auriksen välillä :)

Itse ajoin vakionopeussäädin päällä mittarin mukaan hiukan alle 100 kmh, tutka oli näyttänyt 96. Tarkka on. Joskus (harvoin) olen tässä miettinyt että manuaalina olisi ollut tämä auto parempi, varsinkin kun se olisi ollut 6-vaihteinen loota. Mutta hyvä näinkin!
 
Vastaus: Autot

Kaupassa käydään millä käydään. Tällä hetkellä PT cruiserilla.

Mutta sitten kun ruvetaan oikeasti puhumaan AUTOISTA niin liikun tämmösellä

Tarkoitus olisi tässä elämässä vielä Cuda, Charger tai Challenger omistaa. On vaan järkkyttäviksi karannut nuo hinnat. Mutta silti... Aika näyttää.
 
Vastaus: Autot

Pihasta löytyy äijän s60 t5 volovo, sininen tietysti:) ihan kiva tämmöselle kiihdytyskaistakammoiselle, ei tartte pelätä et jäis muiden jalkoihin tai että kaatuis mutkissa(!), nimimerkillä yhden kesän Altolla ajellut......... Hrrr.
 
Vastaus: Autot

Tässäpä näitä. Otettu mokian n73:sella joten kuvien laatu ei ole paras mahdollinen. Pesun jälkeen otin eilen :)
Kaunista, niin kaunista. :cool:

Tällä haavaa on vähän neuvotteluvara auton vaihtoon heikolla hapella, mutta kai tuota pitäisi jotakin mielekästä kehitellä..
 
Vastaus: Autot

Tällä hetkellä tallissa lepää Porsche 911 Turbo Coupe Tiptronic S vuosimallia 2008. Ihan mukava pelihän tuo on, ei voi valittaa.
 
Ylös Bottom