Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Autoilun ihanuutta ja omistamisen tuskaa

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nepean
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Autot

Joo ohan niitäki joo muutamia rekisterissä, tällä hetkellä vaan hitusen liian kallis mulle :p kokeilen nyt jotenki laittaa pari kuvaa autosta, kokeillaan toimisko Kuva1 ja Kuva2

Komia peli. Ja isommat vanteet on jo tilattu? :p Itsellä sykkii sydän vahviten italian ihmeille, mutta erikoiset autot, on se merkki mikä tahansa saa kyllä respectit minulta. Korollia ja anjoviksia näkyy ihan riittävästi liikenteessä. Thumbs up.
 
Vastaus: Autot

Komia peli. Ja isommat vanteet on jo tilattu? :p Itsellä sykkii sydän vahviten italian ihmeille, mutta erikoiset autot, on se merkki mikä tahansa saa kyllä respectit minulta. Korollia ja anjoviksia näkyy ihan riittävästi liikenteessä. Thumbs up.

Ei oo isompia vanteita tulossa kun ens viikon Lauantaina vien auton uudelle omistajalle :rolleyes: kyllä tuohon kieltämättä 19" vois olla ihan poikaa, tuo 17" näyttää aika pienelta tossa...

ja sit kattoo et hommaanko uuden kyllikin vai mitähän sitä tekis ;)
 
Vastaus: Autot

No niin, nyt uskaltaa tännekkin kirjoitella ihan virallisesti. Eli tuli tuossa viime lauantaina ostettua Toyota Celica Turbo 4WD CS(3383) ja kyllä ei voi kuin autoa kehua. Verot maksettu, katsastettu ja muutkin tilpehöörit laitettu kondikseen, niin alkaa jo auto tuntua omalta. Tehoja tuosta kahden litran myllystä löytyy uutena se 208 hevosvoimaa, mutta aika ja neliveto ovat varmasti syöneet tuosta määrästä osan. Josko sitä sitten Hariselta ;) Kyllähän tuo neliveto tuntuu mukavalta, vaikka kääntösädettä se hitusen syökin.

AH! Onneksi olkoon hienosta hankinnasta. Mitäs meinasit kärrylle tehdä, vai pysyykö vakiokuosissaan?

Ja olen ollut sitä mieltä että Lexus IS on aina ollut paras auto ajaa omassa luokassaan (ei toki muutkaan huonoja ole) ja samaa mieltä on brittiläiset poliisitkin. He korvasivat Imprezat Lexus IS-F:llä, koska neliveto oli liian hidas kiemuraisilla teillä. 12 kuukautta skoudet testasi ja loppukaneetti oli:

"The Lexus was tested during a 12-month period along with similar vehicles and proved itself to be ideally suited in providing a dynamically safe high performance chassis along with an electronically stable platform for the computer equipment. In the past this equipment has placed huge demands on vehicles but the Lexus IS-F easily met with our requirements. The final product provides a most formidable package and is undoubtedly one of the most advanced police vehicles in the world which in turn enables my officers to deal with the criminals who use the roads for serious and organized crime."

Ja kun tiedetään että poliisit on oikeasti hyviä kuskeja, niin eipä kannata ennää paljoa karkuun yrittää. Suomessa mennään diesel mondeoilla :o

UK police replace Imprezas with Lexus IS-F cruisers — Autoblog
 
Vastaus: Autot

AH! Onneksi olkoon hienosta hankinnasta. Mitäs meinasit kärrylle tehdä, vai pysyykö vakiokuosissaan?

Sainzi Celicahan on niin nätti peli, ettei sitä tarvitse muokkailla yhtään ollakseen näyttävä. ;) Harisen palvelukset tuohon nyt vain lähinnä kiinnostaisi. :)

Minun Celica.
 
Vastaus: Autot

Kai tänne voi Mopoautoistakin asiaa laittaa? Ei viittis iha joka ikiselle asialle omaa ketjua tehä :o

Joo mutta ois mopoauto tarkotus ostaa. Budjetti on vaan sen 4000e~ ja mielellään jotain 02-05 mallia haluaisin. Ei vaan tunnu kunnolla löytyvän
 
Vastaus: Autot

Kai tänne voi Mopoautoistakin asiaa laittaa? Ei viittis iha joka ikiselle asialle omaa ketjua tehä :o

Joo mutta ois mopoauto tarkotus ostaa. Budjetti on vaan sen 4000e~ ja mielellään jotain 02-05 mallia haluaisin. Ei vaan tunnu kunnolla löytyvän

Saanko kysyä miksi mopoauto? Minun ja monen mielestä tuo 4000e voisi laittaa paljon hyödyllisempään vehkeeseen. Osta 2000e mopo ja 2000e harjottelu auto :D

Mutta joo tolla 4000e on aika vaikee saada uutta eli katteleppas nettimotosta vaikka käytettyjä. Eikait noilla mitää paljoakaan eroa ole, ehkä jotain varustuksiin liittyviä. Kuitenkin mopojahan ne on :D
 
Vastaus: Autot

Saanko kysyä miksi mopoauto? Minun ja monen mielestä tuo 4000e voisi laittaa paljon hyödyllisempään vehkeeseen.

Saattaa olla että voisin tuon johonkin järkevämpään laittaa, kuten säästöön. Mutta kun pitäisi päästä paikasta toiseen eikä oma munamankelini mikään "pillumagneetti" ole :p

Ja totta sen voisi laittaa paljon hyödyllisempään vehkeeseen kuten autoon, ja opintoihin saattaa palaa rahaa jne. Muttakun haluan mopoauton :D
 
Vastaus: Autot

Saattaa olla että voisin tuon johonkin järkevämpään laittaa, kuten säästöön. Mutta kun pitäisi päästä paikasta toiseen eikä oma munamankelini mikään "pillumagneetti" ole :p

Ja totta sen voisi laittaa paljon hyödyllisempään vehkeeseen kuten autoon, ja opintoihin saattaa palaa rahaa jne. Muttakun haluan mopoauton :D

Ostat nyt halvan mopon, ja sitten autoa kehiin kun ikää siihen on sehän vasta pillumagneetti on kun ylä-asteen ohi huristelet..

Ja sitten siihen asiaan joka piti sanoa: älä osta mopoautoa
 
Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Kyllä se tuo "uusi", vm. -05 oleva Renault Megane nyt vituttaa. Aamulla akku jostain ihme syystä purkautunut tai kovan vesisateen takia jotenkin huonosti liitoksissa johonkin. Ei siis lähtenyt käyntiin. Ensi viikoksi varattu aika huoltoon jo edellisen vian takia, päästövalo päällä.

Ei autoilla tee *ittuakaan, myisi vain pois ja ajelis pyörällä ja junalla.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Kyllä se tuo "uusi", vm. -05 oleva Renault Megane nyt vituttaa. Aamulla akku jostain ihme syystä purkautunut tai kovan vesisateen takia jotenkin huonosti liitoksissa johonkin. Ei siis lähtenyt käyntiin. Ensi viikoksi varattu aika huoltoon jo edellisen vian takia, päästövalo päällä.

Ei autoilla tee *ittuakaan, myisi vain pois ja ajelis pyörällä ja junalla.

Autoilla tekee, relluilla ei :p

I feel your pain. Mullakin oli rellu (megane -02) kolmisen vuotta, onneksi se on nyt jo poissa silmistä. Vikoja ei tarvinnut etsiä, varsinkaan sähköön liittyviä, kun niitä ilmestyi tasaisin väliajoin. Uutena sentään ostin senkin koslan, kun halusin uuden auton missä ei tarvitse heti olla varaosia ostaa ja huollattaa. Noh, vituikshan seki homma meni...
 
Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Kyllä se tuo "uusi", vm. -05 oleva Renault Megane nyt vituttaa. Aamulla akku jostain ihme syystä purkautunut tai kovan vesisateen takia jotenkin huonosti liitoksissa johonkin. Ei siis lähtenyt käyntiin. Ensi viikoksi varattu aika huoltoon jo edellisen vian takia, päästövalo päällä.

Ei autoilla tee *ittuakaan, myisi vain pois ja ajelis pyörällä ja junalla.

Noi uudet autot on kyllä saissee. Ihme ylimääräisiä vilkkuvaloja. Itsellä vilkkuu golffissa moottorin ohjaus ja päästövalo silloin tällöin. Autokorjaamolla sanovat, että juujuu tuo tänne, parempi korjata. Sit ne lyö piuhat kii ja toteaa, että rikki on, lado rahat tiskiin. Sit olet köyhä ja omistat rikkinäisen auton ja ihmettelet että eikös nyt jotain pitäis sitten korjata. No autokorjaamolla sanotaan, että ei he tiedä mikä siinä on rikki sillä se näyttäisi olevan kunnossa.?!?!? Tämän jälkeen tulee sitten se tuttava joka sanoo, että ne perkuleen valot nyt vaan pakkaa vilkkumaan. Jos se ei ole punainen valo, niin harvemmin hätää. Punainen värikoodi mittarissa on tarkoittaa sitä, että parempi jatkaa matkaa hinauksessa. Keltainen taas sitä, että joku korjaamo saa jättipotin satunnaisesta anturimittaus virheestä.

Mut jukkaloora, en ole asiantuntija. Varo silti maksamasta tyhjästä. Sulla on lambran anturi ilmeisesti likainen (tämä asia koskee vaan tota päästä valoa). Korjaamolla ottavat anturin irti ja puhaltavat siihen. Valo katoaa, rahat katoaa ja vain valo ilmaantuu taas kuukauden sisällä. Voi myös olla, että anturi on rikki ja voi myös olla ettei ole ja vaihtavat sen silti. Monet jättää viemättä korjaamolle kun tuo valo rupee pragaamaan.

Onneksi isoveljeni osaa auttaa autojen suhteen. Säästöä onkin tullut 2002 golfin pidossa jo semmoiset 2000€, verrattuna siihe, että olisin käyttänyt korjaamojen palveluita (jakoremmin vaihto, lambra anturin virhe, pakoputken joustin osan vaihto ja putken kiinnityksen hitsaus, öljynvaihdot, ovikytkimen korjaus). Huomaatteko, golffia saa kolvata rajusti.

Toista se oli ennen kun autot oli autoja. Minua ketuttaa nyky autojen turha elektroniikka. Se on kyllä tuonut liikaa ongelmia ja nostaa korjauskustannuksia.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Kyllähän nykyautot pirun herkkiä laitoksia ovat, paitsi Volvot. Ihan oikeasti, Volvo on kyllä sellainen peli, joka ei tielle jätä. Uskomattoman hyvälaatuinen merkki. Pieniä vikoja sun muita lapsuuksia ei löydy itkemälläkään, sillä Ruotsin poikien laadunvalvonta on nanometrin tarkkaa.

Jos kukkarosta löytyy, niin eikun Volvo alle.

Volvolla töissä oleva tuttu on kyllä ihan muuta mieltä. Itse ajaa volvolla ainoastaan siksi, että osaa korjata ne vaikka silmät kiinni ja osat saa halvalla.

Vanhat Volvot (lue: takavetoiset) oli/on laadukkaita ja erittäin kestäviä pelejä, mutta nykyiset on ihan muuta toista niihin verrattuna.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Volvolla töissä oleva tuttu on kyllä ihan muuta mieltä. Itse ajaa volvolla ainoastaan siksi, että osaa korjata ne vaikka silmät kiinni ja osat saa halvalla.

Vanhat Volvot (lue: takavetoiset) oli/on laadukkaita ja erittäin kestäviä pelejä, mutta nykyiset on ihan muuta toista niihin verrattuna.

Tällaista tekstiä kuulee melkein jokaiselta jollakin automerkillä töissä olevalta. Niin Bemarista ja Mersusta kuin Volvosta tai Fordistakin. Juuri se automerkki, jolla olet töissä, on jostain syystä paljon huonompi ja vika-alttiimpi kuin mikään muu merkki.

Niin, ja entinen autohan on aina paljon huonompi kuin se uusi, joka on lähes kaikilla osa-alueilla täydellinen. Mutta auta armias kun ostaa senkin jälkeen uuden. Se entinen, lähes täydellinen kosla, olikin täysi susi jossa ei toiminut mikään kunnolla.

;)
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Laadusta luo mielikuvaa juurikin se että suorasuihkutuspumppu vaihtuu hujauksessa. Kukaan ei kuitenkaan muista sitä, että osa oli perkeleen kallis ja työ maksoi hunajaa. Kukaan ei myöskään muista paljonko autossa oli kilsoja silloin kun osa hajosi (eihän sen vielä olisi pitänyt hajota) :D

Omalla vehkeellä on ajettu kohta 60tkm ja pari polttimoa on saanut vaihtaa. Italialaisten sähkövikoja :rolleyes:

Ja volvoja on ollut lähipiirissä ja kaveripiirissä monenlaisia, ja samanlaisia autoja ne ovat vikoineen kun kaikki muutkin (jos ei ranskiksia lasketa :D) Lähipiirissä oli takaveto volvo jolla omistaja ajoi ~250tkm. Tuona aikana piti vaihtaa lähinnä öljyjä, sytytystulppia ja yksi bensapumppu. Lopulta 400tkm ajettuna paloi kansipahvi jonka jälkeen auto meni jokkikseen. Teepä sama nykyvolvolla tai ylipäänsä millään nykyautolla...

Kyllähän uusilla autoilla uutena ajaa, mutta vanhempana tulevat olemaan paljon epäluotettavampia ja vikaherkempiä kun nykyiset "vanhat" autot.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Noi uudet autot on kyllä saissee. Ihme ylimääräisiä vilkkuvaloja. Itsellä vilkkuu golffissa moottorin ohjaus ja päästövalo silloin tällöin. Autokorjaamolla sanovat, että juujuu tuo tänne, parempi korjata. Sit ne lyö piuhat kii ja toteaa, että rikki on, lado rahat tiskiin. Sit olet köyhä ja omistat rikkinäisen auton ja ihmettelet että eikös nyt jotain pitäis sitten korjata. No autokorjaamolla sanotaan, että ei he tiedä mikä siinä on rikki sillä se näyttäisi olevan kunnossa.?!?!? Tämän jälkeen tulee sitten se tuttava joka sanoo, että ne perkuleen valot nyt vaan pakkaa vilkkumaan. Jos se ei ole punainen valo, niin harvemmin hätää. Punainen värikoodi mittarissa on tarkoittaa sitä, että parempi jatkaa matkaa hinauksessa. Keltainen taas sitä, että joku korjaamo saa jättipotin satunnaisesta anturimittaus virheestä.

Mut jukkaloora, en ole asiantuntija. Varo silti maksamasta tyhjästä. Sulla on lambran anturi ilmeisesti likainen (tämä asia koskee vaan tota päästä valoa). Korjaamolla ottavat anturin irti ja puhaltavat siihen. Valo katoaa, rahat katoaa ja vain valo ilmaantuu taas kuukauden sisällä. Voi myös olla, että anturi on rikki ja voi myös olla ettei ole ja vaihtavat sen silti. Monet jättää viemättä korjaamolle kun tuo valo rupee pragaamaan.

Onneksi isoveljeni osaa auttaa autojen suhteen. Säästöä onkin tullut 2002 golfin pidossa jo semmoiset 2000€, verrattuna siihe, että olisin käyttänyt korjaamojen palveluita (jakoremmin vaihto, lambra anturin virhe, pakoputken joustin osan vaihto ja putken kiinnityksen hitsaus, öljynvaihdot, ovikytkimen korjaus). Huomaatteko, golffia saa kolvata rajusti.

Toista se oli ennen kun autot oli autoja. Minua ketuttaa nyky autojen turha elektroniikka. Se on kyllä tuonut liikaa ongelmia ja nostaa korjauskustannuksia.

Joo toi päästövalo voi viitata lambda-anturiin. Jostain rellu-palstalta luin että vika voisi olla myös nokka-akselin asentotunnistimen anturissa (liekö sama kuin lambda-anturi). 23e on vikakoodin luenta paikallisella relluliikkeellä. En jaksa alkaa etsiä pikkupajoja paitsi jos on suurempi vika niin sitten vois viedä.

Mistä tulikin mieleen takautuva ketutus: kesällä vaihdatin kyseiseen autooni, jonka ostin käytettynä keväällä, jakohihnan, VVT-pyörän vesipumpun ja apulaitehihnan. Ajattelin säästää ja hankin osat varaosaliikkeestä ja vein auton Vianorille, en rellukorjaamolle. Kokonaiskustannus tuli suuremmaksi kuin rellukorjaamolla olisi ollut (niillä oli joku tarjous). Lisäksi työn valmistuminen venyi ja paska asiakaspalvelu päälle.

Ymmärrän kyllä nykyään paremmin niitä vanhempia ihmisiä, jotka valittavat digibokseista ja tietokoneista kun eivät toimi. Kyllä asiantunteva ne kuntoon saa mutta kun koko ajan kaatuvat niin varmasti ketuttaa.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Joo toi päästövalo voi viitata lambda-anturiin. Jostain rellu-palstalta luin että vika voisi olla myös nokka-akselin asentotunnistimen anturissa (liekö sama kuin lambda-anturi). 23e on vikakoodin luenta paikallisella relluliikkeellä. En jaksa alkaa etsiä pikkupajoja paitsi jos on suurempi vika niin sitten vois viedä.

Lambda-anturi on pakosarjassa (tai pidemmällä putksessa, riippuen autosta). Se haistelee pakokaasusta seoksia ja lähettää tietoa tietokoneelle joka korjaa tarvittaessa seoksia/sytytystä.

Nokka-akselin asentotunnistin taasen on moottorin kyljessä nokka-akselin päädyssä ja haistelee nimensä mukaan missä asennossa nokka-akseli on.

Kumpikin anturi sotkee moottorin toimintaa viallisena.
Tarkistaisin kummastakin ensiksi että johdot ovat varmasti kunnolla kiinni. Lisäksi liittimien putsaus saattaa auttaa jos anturit ovat ehjiä.
 
Ylös Bottom