jukkaloora
New Member
Vastaus: Ketutuskeskustelu
Joo toi päästövalo voi viitata lambda-anturiin. Jostain rellu-palstalta luin että vika voisi olla myös nokka-akselin asentotunnistimen anturissa (liekö sama kuin lambda-anturi). 23e on vikakoodin luenta paikallisella relluliikkeellä. En jaksa alkaa etsiä pikkupajoja paitsi jos on suurempi vika niin sitten vois viedä.
Mistä tulikin mieleen takautuva ketutus: kesällä vaihdatin kyseiseen autooni, jonka ostin käytettynä keväällä, jakohihnan, VVT-pyörän vesipumpun ja apulaitehihnan. Ajattelin säästää ja hankin osat varaosaliikkeestä ja vein auton Vianorille, en rellukorjaamolle. Kokonaiskustannus tuli suuremmaksi kuin rellukorjaamolla olisi ollut (niillä oli joku tarjous). Lisäksi työn valmistuminen venyi ja paska asiakaspalvelu päälle.
Ymmärrän kyllä nykyään paremmin niitä vanhempia ihmisiä, jotka valittavat digibokseista ja tietokoneista kun eivät toimi. Kyllä asiantunteva ne kuntoon saa mutta kun koko ajan kaatuvat niin varmasti ketuttaa.
Noi uudet autot on kyllä saissee. Ihme ylimääräisiä vilkkuvaloja. Itsellä vilkkuu golffissa moottorin ohjaus ja päästövalo silloin tällöin. Autokorjaamolla sanovat, että juujuu tuo tänne, parempi korjata. Sit ne lyö piuhat kii ja toteaa, että rikki on, lado rahat tiskiin. Sit olet köyhä ja omistat rikkinäisen auton ja ihmettelet että eikös nyt jotain pitäis sitten korjata. No autokorjaamolla sanotaan, että ei he tiedä mikä siinä on rikki sillä se näyttäisi olevan kunnossa.?!?!? Tämän jälkeen tulee sitten se tuttava joka sanoo, että ne perkuleen valot nyt vaan pakkaa vilkkumaan. Jos se ei ole punainen valo, niin harvemmin hätää. Punainen värikoodi mittarissa on tarkoittaa sitä, että parempi jatkaa matkaa hinauksessa. Keltainen taas sitä, että joku korjaamo saa jättipotin satunnaisesta anturimittaus virheestä.
Mut jukkaloora, en ole asiantuntija. Varo silti maksamasta tyhjästä. Sulla on lambran anturi ilmeisesti likainen (tämä asia koskee vaan tota päästä valoa). Korjaamolla ottavat anturin irti ja puhaltavat siihen. Valo katoaa, rahat katoaa ja vain valo ilmaantuu taas kuukauden sisällä. Voi myös olla, että anturi on rikki ja voi myös olla ettei ole ja vaihtavat sen silti. Monet jättää viemättä korjaamolle kun tuo valo rupee pragaamaan.
Onneksi isoveljeni osaa auttaa autojen suhteen. Säästöä onkin tullut 2002 golfin pidossa jo semmoiset 2000€, verrattuna siihe, että olisin käyttänyt korjaamojen palveluita (jakoremmin vaihto, lambra anturin virhe, pakoputken joustin osan vaihto ja putken kiinnityksen hitsaus, öljynvaihdot, ovikytkimen korjaus). Huomaatteko, golffia saa kolvata rajusti.
Toista se oli ennen kun autot oli autoja. Minua ketuttaa nyky autojen turha elektroniikka. Se on kyllä tuonut liikaa ongelmia ja nostaa korjauskustannuksia.
Joo toi päästövalo voi viitata lambda-anturiin. Jostain rellu-palstalta luin että vika voisi olla myös nokka-akselin asentotunnistimen anturissa (liekö sama kuin lambda-anturi). 23e on vikakoodin luenta paikallisella relluliikkeellä. En jaksa alkaa etsiä pikkupajoja paitsi jos on suurempi vika niin sitten vois viedä.
Mistä tulikin mieleen takautuva ketutus: kesällä vaihdatin kyseiseen autooni, jonka ostin käytettynä keväällä, jakohihnan, VVT-pyörän vesipumpun ja apulaitehihnan. Ajattelin säästää ja hankin osat varaosaliikkeestä ja vein auton Vianorille, en rellukorjaamolle. Kokonaiskustannus tuli suuremmaksi kuin rellukorjaamolla olisi ollut (niillä oli joku tarjous). Lisäksi työn valmistuminen venyi ja paska asiakaspalvelu päälle.
Ymmärrän kyllä nykyään paremmin niitä vanhempia ihmisiä, jotka valittavat digibokseista ja tietokoneista kun eivät toimi. Kyllä asiantunteva ne kuntoon saa mutta kun koko ajan kaatuvat niin varmasti ketuttaa.