Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska
Pistetäänpäs tänne oma korsi kekoon:
Ensimmäinen autoni oli vm. -89 Honda Civic HB 1.3. Ostin auton syyskuussa -01 ja kyseinen "kaunotar" menetti henkensä samaisen vuoden joulukuussa. Traagisen onnettomuuden takia (betoniporsas hyökkäsi kolmion takaa) autosta / auton vioista ei pahemmin jäänyt mitään kerrottavaa jälkisukupolville. Autosta saaduilla lunastusrahoilla ostettiinkin sitten tammikuussa -02 seuraava kulkuväline; Honda Civic HB 1.5i -91. Kyseinen kulkine palveli erittäin mallikkaasti ja lähti kovilla talvipakkasillakin liikkeelle Santahaminan parkkipaikalta muutaman viikon seisonnan jälkeen

Autoon vaihdettiin parin vuoden aikana laturi, jäähdytin sekä hitsattiin helmakotelot. Muuten suurempia ongelmia ei ollut..
Vuonna 2004 tuli vaihdettua auto pois. Tilalle tuli BMW E36 318iS Coupe -94. Kyseinen kinneri oli tullut Saksasta ja mittarilukemaa taisi olla n. 130tkm. Autolla tuli ajettua parin vuoden aikana n. 70tkm ja sinä aikana autoon vaihdettin akku (orginelliakku ei enään 10 vuoden jälkeen oikein toiminut..) ja koiranluut eteen. Tyhmyyksissäni / akuutin tehonkaipuun takia vaihdoin auton pois -06 ja tilalle tuli Nissan 200SX S14 2.0 turbo -95.
Kyseinen Nismo vaati sitten hieman enemmän kärsivällisyyttä. Täydellinen koneremontti, turboviat, jarruongelmat, jne. lienevät suurimmat v-käyrän nostattajat ko. auton kanssa. Kyllähän auto tarjosi mukavat kyydit silloin kun se toimi ja oli ajokunnossa. Sillon kun Nissan oli pidempään pajalla, kurvailin töihin ja takaisin vm. -88 Volkswagen Golfilla, jolla oli mittarissa rapsakat 320tkm. Söi muuten miestä. Olihan Nissaniin toki tehty muutoksia, jotka periaatteessa heikensivät auton toimintakykyä / kestävyyttä, mutta kyllä tuo ylläpidon määrä oli aika kohtuuton. Tänä vuonna Nissan sai lähteä vaihtoon ja tilalle tuli BMW E87 116i -05. Kyseinen autonvaihto on varmaan ollut järkevimpiä tekoja allekirjoittaneen elämässä

. Kyseisellä autolla on nyt menty n. 75tkm (joista itse ajanut vasta sen 5tkm) ja mitään ongelmia ei ole ollut auton kanssa. 116hp ei tosin oikein tunnu miltään n. 250hp jälkeen ja se onkin ehkä suurin ongelma auton kanssa
EDIT: lisätään vielä, että olen tehnyt autoihini suurimman osan huolloista itse. Mitään extrakalliitta merkkikorjaamohuoltokokemuksia ei ole kirjoitettavaksi. Eikä myöskään sähkövikatarinaa, pl. osa duunikaluston Ford Focuksista..