Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Autoilun ihanuutta ja omistamisen tuskaa

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nepean
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Kyllähän nykyautot pirun herkkiä laitoksia ovat, paitsi Volvot. Ihan oikeasti, Volvo on kyllä sellainen peli, joka ei tielle jätä. Uskomattoman hyvälaatuinen merkki. Pieniä vikoja sun muita lapsuuksia ei löydy itkemälläkään, sillä Ruotsin poikien laadunvalvonta on nanometrin tarkkaa.

Jos kukkarosta löytyy, niin eikun Volvo alle.

Aika hyvä vitsi?
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

OPEL=Olen Paska, En Liiku

Siinähän sitä justiinsa liikutaan, kun ei opelilla kehtaa ajella. Taitaapi olla joku "iloinen" Opelin omistaja toisella puolella lankaa?
Nääh, kunhan pilailin.. Jos hyvää ja kestävää autoa mielitte, niin ostakaa joku Datsuni, niissä se laatu säilyy, ilman turhia tekniikoita ;)

EDIT: Paranee lopettaa OT tähän..
Ketuttaa vietävästi, kun on niin paljon tarpeellista hommattavaa, mutta niin vähän rahaa :(
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Autojen merkkisota samanlaista kuin konsoleilla? Täytyypi tutustua joihinkin autoharrastusfoorumeihin, sieltä saisin Volvo-kommenteillani luultavasti bannit. ;)
BMW-taustaisella kerholla saat Volvo-kommenteilla suurruhtinaan tittelin taskuun melkoisen nopeasti.
Volvo tuntuu olevan lähinnä kirosana sielläpäin.

Ja kyllä konsolisotaa ja automerkkisotaa voidaan verrata suhteella 1:1.
Monilla merkkifoorumeilla tulee pyörittyä, mutta minkään kerhon "valtakirjaa" en omakseni ole vielä huolinut.
Enkä jyrkkäasenteisissa kerhoissa varmasti viihtyisikään.

Itseäni ketuttaa pienehkön iltapalan laiton aikana poltettu kämmenpuoli kädestä, ehkä väsymys ja kuuma uuninpelti ei ollutkaan niin kuningasajatus.
Jos ei polte ala hellittämään kotikonstein, niin taas saa ilokseen todeta paikkakunnan Perusturvakeskuksella jonottamisenkin ihanuuden..
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Aaargh! Nyt tämä ketju näyttää siltä, että minä olisin perustanut autoilu aiheisen ketjun. Ja minä vihaan autoiluun liittyviä asioita paitsi ameriikan rautoja. Nooh, ihan hyvä että offtopic päätyi omaksi ketjuksi.

Ja mitä tuohon Volvoon tulee, niin nehän on niinkuin paranneltuja wolkkareita. Sinänsä niistä voi vähän enemmän maksaa kuin wolsuista. Ei sinänsä että wolsut olisi mitenkään hyviä, että niitä parantelemalla saisi hyvän auton. Mutta parempi sekin kuin Audi, joka ON wolkkari isommalla hinnalla.

Oma näkemys autoiluun on pääsy pisteestä A pisteeseen B. Niin kauan kuin tämä onnistuu olen tyytyväinen. Tietysti haluan päästä halvalla, eikä turvallisuuskaan miinusta ole. Eikä tuo wolsun kanssa ihan yksiselitteistä ole ollut, mutta pärjätty on.

Ehkä jonain päivänä toteutan unelmani ja vaihdan wolkkarini siihen ainoaan todelliseen city-maasturiin, Lada Nivaan. Se pesee kaikki citymaasturit (ja saa palkaksi näkkileipää ja vettä).
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Tänäänpä on oman relluni huolto klo 15. Saapa nähdä mikä on vialla ja kauanko menee.

"Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska" on kyllä niin autoja kuvaava juttu kuin olla ja voi. Ja moottoripyöriä. Ja kyllä melkein mitä tahansa elektroniikkaa sisältävä vempain.
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Siirsin vielä pari viestiä tuolta ketutus-ketjusta, joten tämän ketjun aloittaja muuttui.

Täytyy kyllä sanoa, että tavallisen auton omistamisessa ei tosiaan juuri etuja ole vaikka kuinka miettisi, mutta auton käytöstä en kyllä ihan heti pystyisi luopumaan. Aiemmin ajelin työsuhde-leasing autolla, ja se se vasta vaivatonta autoilua onkin: huollot, katsastukset, renkaanvaihdot yms. kuuluvat hintaan, senkun viet autosi pajalle, etkä joudu itse maksamaan järjettömiä vakuutusmaksujakaan. Lisäksi kolmen vuoden välein saat uuden pirssin alle ilman sen suurempaa ihmettelyä.

Omalla kohdalla automerkit ovat jääneet aika vähiin, juuri kortin saaneena tuli hankittua sukulaisilta puoli-ilmaiseksi vanha Lada, joka sinänsä hoiti hommansa eli kuljetti paikasta A paikkaan B, eikä koskaan jättänyt tielle. Huollotkin oli helppoja tehdä itse vaikka en moottoreista tai autoista ymmärrä mitään, mutta Ladat olikin tehty huollettavaksi käsillä olevilla tarpeilla.. keskellä tundraa ;) Sen jälkeen on ollut erinäisistä sattumuksista johtuen aina Ford, ja nykyiseen Mondeoon olen ollut todella tyytyväinen. Iso ja tilava, sekä hyvä ajaa, sekä vielä luotettavakin.
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Jokunen kuukausi sitten juttelin yhden suuren hinausliikkeen kuljettajan kanssa ja hän kertoi, että eniten hän on hinaillut BMW merkkisiä autoja korjaamoille.
Eipä paljoa kehtaa huudella kylillä, kun 70.000€ kärry jättää tien pientareelle. Muutenhan BMW on viimeistelty ja erittäin hiljainen auto.
Volvo on taas ajoneuvona melko luotettava, mutta mallisarjoista S40 ja V50 on melko vika-alttiita ainakin sähköjen osalta, mutta nehän onkin Fordin rakentamia kulkineita. Vanhemmilla volvoilla ajelee maailmanloppuun saakka.
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Siirsin vielä pari viestiä tuolta ketutus-ketjusta, joten tämän ketjun aloittaja muuttui..

Jee, thanks.

Niin ja sanottakoon että ajelen vielä farmarilla. Ruma kuin mikä, mutta hyödyllisyyden perikuva. Lisätilalla ei ole suurta vaikutusta ajomukavuuteen ja bensankulutuskaan ei siitä nouse. En kyllä enää muuta huolisikkaan. Takapenkit vaan kumoon ja siinä on pieni pakettiauto. Ei esim. mökkireissulla tartte ajella ohjaamo täynnä tavaraa.
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Mä olen ajanut relluilla nyt kymmenisen vuotta. Aiemmin oli kaksi meganea ja nyt toinen scenic ajossa, -06 vuoden grand. Muuta naristavaa ei ole ollut, kuin bilian helvetin kalliit huollot, mutta ei kai se missään kovikaan halpaa ole.
Noi ranskalaisautojen sähköviat taitaa olla vähän vanha juttu, mun kokemuksien mukaan, tai siis kavereiden kokemusten, Fiat on tällä osastolla paskin, mutta ei ole automerkkiä jossa ei vikoja olisi.
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Toyotaan ollut tyytyväinen jo parisen vuotta, mutta viime aikoina alkanut tympiä. Radio hajosi ja Korporaation aamut jääneet väliin. Lisäksi sama CD alkaa turhauttamaan...pitää huoltoon viedä varmaan.

Ei muuten taida Avensis Wagonia löytyä Forza 3:sta. Pysyisi nimittäin varmasti tiellä ilman ajoapujakin, sen verran iso möhkäle :cool:
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Ite ajellu Alfa Romeo 156 V6:lla kohta 3 vuotta ja n.50 000km takana, ainoana vaihdettuna osana kytkin. Nyt 165 000 km mittarissa ja erittäin tyytyväinen ollut.. Hyvä ajaa ja ne äänet :o
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Heitetään nyt omakin kanta peliin. Läheisten kokemusten mukaan yleensä kaikki japanilaiset autot tuppaavat olemaan luotettavia, ja eurooppalaisista on tapana useammin löytyä vikaa. Isälläni ollut nelisen vuotta Mitsubishi Spacestar, eikä vikoja käytännössä ole ollut lainkaan. Sitä ennen myöskin aika lailla täydellisesti toiminut Carisma GDI ja sitä ennen Nissan Sunny. :p

Joten sanoisin, että ainakin Mitsuun voi useimmiten luottaa kuin kallioon, omien kokemusten mukaan.
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Pistetäänpäs tänne oma korsi kekoon:

Ensimmäinen autoni oli vm. -89 Honda Civic HB 1.3. Ostin auton syyskuussa -01 ja kyseinen "kaunotar" menetti henkensä samaisen vuoden joulukuussa. Traagisen onnettomuuden takia (betoniporsas hyökkäsi kolmion takaa) autosta / auton vioista ei pahemmin jäänyt mitään kerrottavaa jälkisukupolville. Autosta saaduilla lunastusrahoilla ostettiinkin sitten tammikuussa -02 seuraava kulkuväline; Honda Civic HB 1.5i -91. Kyseinen kulkine palveli erittäin mallikkaasti ja lähti kovilla talvipakkasillakin liikkeelle Santahaminan parkkipaikalta muutaman viikon seisonnan jälkeen ;) Autoon vaihdettiin parin vuoden aikana laturi, jäähdytin sekä hitsattiin helmakotelot. Muuten suurempia ongelmia ei ollut..

Vuonna 2004 tuli vaihdettua auto pois. Tilalle tuli BMW E36 318iS Coupe -94. Kyseinen kinneri oli tullut Saksasta ja mittarilukemaa taisi olla n. 130tkm. Autolla tuli ajettua parin vuoden aikana n. 70tkm ja sinä aikana autoon vaihdettin akku (orginelliakku ei enään 10 vuoden jälkeen oikein toiminut..) ja koiranluut eteen. Tyhmyyksissäni / akuutin tehonkaipuun takia vaihdoin auton pois -06 ja tilalle tuli Nissan 200SX S14 2.0 turbo -95.

Kyseinen Nismo vaati sitten hieman enemmän kärsivällisyyttä. Täydellinen koneremontti, turboviat, jarruongelmat, jne. lienevät suurimmat v-käyrän nostattajat ko. auton kanssa. Kyllähän auto tarjosi mukavat kyydit silloin kun se toimi ja oli ajokunnossa. Sillon kun Nissan oli pidempään pajalla, kurvailin töihin ja takaisin vm. -88 Volkswagen Golfilla, jolla oli mittarissa rapsakat 320tkm. Söi muuten miestä. Olihan Nissaniin toki tehty muutoksia, jotka periaatteessa heikensivät auton toimintakykyä / kestävyyttä, mutta kyllä tuo ylläpidon määrä oli aika kohtuuton. Tänä vuonna Nissan sai lähteä vaihtoon ja tilalle tuli BMW E87 116i -05. Kyseinen autonvaihto on varmaan ollut järkevimpiä tekoja allekirjoittaneen elämässä :D. Kyseisellä autolla on nyt menty n. 75tkm (joista itse ajanut vasta sen 5tkm) ja mitään ongelmia ei ole ollut auton kanssa. 116hp ei tosin oikein tunnu miltään n. 250hp jälkeen ja se onkin ehkä suurin ongelma auton kanssa ;)

EDIT: lisätään vielä, että olen tehnyt autoihini suurimman osan huolloista itse. Mitään extrakalliitta merkkikorjaamohuoltokokemuksia ei ole kirjoitettavaksi. Eikä myöskään sähkövikatarinaa, pl. osa duunikaluston Ford Focuksista..
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Ite ajellu Alfa Romeo 156 V6:lla kohta 3 vuotta ja n.50 000km takana, ainoana vaihdettuna osana kytkin. Nyt 165 000 km mittarissa ja erittäin tyytyväinen ollut.. Hyvä ajaa ja ne äänet :o

Meinasin vaihtaa uudempikeulaiseen V6:een alkutalvesta mutta myyjän ja ostajan näkemykset eivät kohdanneet. Oli GTA:n nokkaa jne ja oli melko muikea peli ajaa. Veti melkein tyhjäkäynniltä hienosti ja jossain 5000rpm paikkeilla taisi tulla vielä tehopiikki :cool:
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Vikana oli kuten joku epäilikin, nokka-akselin asentotunnistimen anturi. Hintaa sillä oli 144e, mahtui 5cm x 5cm x 5cm rasiaan. Huoltotyö, samalla tarkistivan vikakoodit, akun kunnon ja vuodot, yhteensä 223e. Halpaa puuhaa. Sitten tulee aina joskus mietittyä että ostaisko tuon ja tuon pelin...
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Tingata kannattaa, vaikka yllättävän halvalla pääsitkin. Tutultani pyydettiin jostain vaihdelaatikon huollosta 1250 euroa, ja siinä vaiheessa kun sanoi hepuille päin naamaa hinnan olevan aivan perseestä (huono päivä), pudottivat pojat yllätäen laskua kolmella sadalla.

Kyllä sitä tinkasinkin. Ohjehuoltoaika oli reilun tunnin, sanoin kyllä että oman kellon mukaan olivat tasan tunnin huoltamassa. Tippui hinta vähän. Työstä ei ehkä niin helpolla alennusta heru, mutta noista riistohintaisista varaosista varmasti saisi suuremmat alennukset.
 
Ylös Bottom