Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Autoilun ihanuutta ja omistamisen tuskaa

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nepean
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jake_N
Sierra Cosworth -88

Tällä hetkellä vain n.300hv mutta lisää tulee tai sitten vaihdan uudempaan .
Onko ihan alkuperäinen, vai kasattu?

Kaverilla on myös ~300hp:n cossu. Ollu huollossa enemmän ajasta kuin ajossa :D (mm. männät sulanu 2 kertaa [ja NE männät ei ole mitään halpoja]).
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jore
Astra 2.2 Sport 5d -01 ilman merkkejä, ei tunattu mitenkään. Vaihtuu diisseliin vuoden sisällä, ei kestä lompakko löpökuluja eikä pää ajaa rajoitusten mukaan = lisää kuluja. :) Isän 1.2 Polo -02 sopii mulle paremmin. Tai sitten Volvo PV -64, joka on perheessä harrasteautona. Menee tosin myyntiin vähäisen käytön takia.

Tuning-harrastusta en ymmärrä. Miksi porukka tuhlaa rahojaan johonkin riisikupin levikkeisiin ja vanteisiin kun voisi pistää saman rahan säästöön ja ostaa kewlimmän auton?

No levikkeiden ja vanteiden hinnalla ei nyt välttämättä saa kauheasti valmiina "Coolinpaa" autoa. Onhan itse rakennettu aina itse rakennettu. Tuunaajille se on harrastus siinä missä esim pelaaminen. Ei harrastuksissa ole yleensä muutenkaan kauheesti järkeä.

Auton pitäminen on kyllä perkeleen kallista.:D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jiz
Köyhät kyykkyyn! :p

Peikko, paljon muuten maksaa toi korisarja Citikkaan?

Toi wrc sarja maksaa 1700 - 2000 (pohjamaalattuna) + Maalaukset eli kyllähän noi ihan tarpeeksi lompakkoa keventää.
Eilen tuli Ranskasta tieto että korisarja on valmistettu ja se laitetaan tämän viikon aikana Suomea kohti. Kohta pääsee sovittelemaan:D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan peikko
Toi wrc sarja maksaa 1700 - 2000 (pohjamaalattuna) + Maalaukset eli kyllähän noi ihan tarpeeksi lompakkoa keventää.
Eilen tuli Ranskasta tieto että korisarja on valmistettu ja se laitetaan tämän viikon aikana Suomea kohti. Kohta pääsee sovittelemaan:D

Kannattaisiko siihen kulkupuoleenkin vähän panostaa? Noloa kun 1,6 Corollat (ei mitään Corollaa vastaan) menee liikennevaloissa "WRC" Xsaran ohi ;)
 
Perheestä löytyy Mercedes Benz C180 farmari -98, Mercedes Benz CLK -00 ja kaiken kruunaa Honda Civic -92 :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Griever
Multa löytyy kunnon amisbemari (tai niin ainakin irkissä haukkuivat).

Eli 318i (1,8L eikä 2,0L koneella..), vuosimallia -83. Ei mitään kummempia erikoisherkkuja. M3-puskurit, helmalevikkeet ja spoileri. 15" en-nyt-muista-merkkiä aluvanteet. Peltipakosarjakin siellä pörisee.

Oi, että osaan sitten vihata amisbemareita.
Mielestäni niissä ei ole mitaan esittelemisen arvoista.
Paikalliset amisbemarimiehet ringittavät ylpeänä juuri tuollaisilla, mutta keltaisilla autoillaan, jotka ovat mielestäni todella rumia! Se siiitä sitten.
 
Itse ajelen Ford escort ghia -89 peltisatsi vaihdettu ja 2.5" putki (huom. edellinen omistaja on ollut joku amis tyyppi) auton arvon voi päätellä siitä että mp3 soitin on melkeen arvokkaampi kun itse auto ;)

Äiti: Ford Focus 2.0l TDi -02 Isä: Ford Transit -03 (jotenkin Ford painotteinen tän perheen auto kiintiö)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jake_N
Sierra Cosworth -88

Tällä hetkellä vain n.300hv mutta lisää tulee tai sitten vaihdan uudempaan .

Uihh, minunkin kaverilla on turbotettu kakslitranen sierra, se ei tosin ihan yllä noin hyviin hevosvoima lukemiin. Kuitenkin 200hv yli mennään. Elä sitä virhettä tee että sen myöt. Kuitenkin kadut auton myyntiä jossain vaiheessa. :)


Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Lastsoul
Kannattaisiko siihen kulkupuoleenkin vähän panostaa? Noloa kun 1,6 Corollat (ei mitään Corollaa vastaan) menee liikennevaloissa "WRC" Xsaran ohi ;)

Heh, eiku se on niin coolin näkönen että ei sillä tarvi viivalle lähteä. Corollan mies vaan sanoo "*****, varmaan ***** niin paljon tehoa ***** tossa *****, että se ei ***** viittiny lähteä ***** viivalle"

(Edit: Heh, tässähän on automaattisensuuri, hyvä hyvä....)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jiz


Heh, eiku se on niin coolin näkönen että ei sillä tarvi viivalle lähteä. Corollan mies vaan sanoo "*****, varmaan ***** niin paljon tehoa ***** tossa *****, että se ei ***** viittiny lähteä ***** viivalle"

(Edit: Heh, tässähän on automaattisensuuri, hyvä hyvä....)


Toi on muuten totta...ei se teho merkkaa yhtäpaljon kuin ulkonäkö...:D Kun on "siisti" auto niin viivalle lähtö on turhaa...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Lastsoul
Kannattaisiko siihen kulkupuoleenkin vähän panostaa? Noloa kun 1,6 Corollat (ei mitään Corollaa vastaan) menee liikennevaloissa "WRC" Xsaran ohi ;)

Kuten tuolla aiemmin sanoin että tutkin viritys mahiksia joista oon nyt saanu selville seuraavaa:

- Peltipakosarja tulee normaalin valurautapakosarjan tilalle.
- Marteliuksen tai devilin tehoputkisto pakosarjasta taaksepäin
- Rajoittamaton aivolaatikko (eli auto kiertää enemmän koska ei oo rajottimia.
- Ja tietysti turbotus(kin) on mahdollista mutta viel sen verran kallista että ei viel pussi kestä tota , eli teen siitä vaan nyt vapaasti hengittävän

Kyllä tolla xsaralla (1,6i) nyt pääsee sen 200km/h ja se riittää ihan hyvin hengen/kortin pois lähtöön.


Ja ps. ainoo keino millä corolla menee sitikasta valoissa ohi on niin että sitikka seisoo punasissa pysähtyneenä.:D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan {LTK}Lynx
Itse ajelen Ford escort ghia -89 peltisatsi vaihdettu ja 2.5" putki (huom. edellinen omistaja on ollut joku amis tyyppi) auton arvon voi päätellä siitä että mp3 soitin on melkeen arvokkaampi kun itse auto ;)

Rok rok -auto. Meilläkin oli tuommoinen Ford Escort Cabriolet (AITO XR3i <- HOT ;)) -90. Kiva rättikattomasiina.:D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Griever
Onko ihan alkuperäinen, vai kasattu?

Kaverilla on myös ~300hp:n cossu. Ollu huollossa enemmän ajasta kuin ajossa :D (mm. männät sulanu 2 kertaa [ja NE männät ei ole mitään halpoja]).

Alkuperäinen Suomipeli :)

Männät sulaneet:eek: on tainnu olla seokset aika laihalla . Virittäessä on aika tärkeää(näissä todella helppoa) että pitää silmät ja korvat auki , liikkeelle kannattaa lähteä seosmittarista .
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jiz
Uihh, minunkin kaverilla on turbotettu kakslitranen sierra, se ei tosin ihan yllä noin hyviin hevosvoima lukemiin. Kuitenkin 200hv yli mennään. Elä sitä virhettä tee että sen myöt. Kuitenkin kadut auton myyntiä jossain vaiheessa. :)


Tympäsee vain kun nyt jo alkaa olla pito-ongelmia , renkaat on 215/45/17 . Kiihdytyksessä sutaa vielä kakkosen läpi . On täysi työ että saa renkaat ja voimansiirron kestämään syksyyn asti .
Just meni vaihteistostakin synkrot , pe*kele . Tulossa on vielä isommat polttoainesuuttimet ja ahdin (+350bhp) , pois alta :D

Tämän takia olisi neliveto saatava .
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan peikko
- Peltipakosarja tulee normaalin valurautapakosarjan tilalle.

+3 hp max


- Marteliuksen tai devilin tehoputkisto pakosarjasta taaksepäin

+5 hp max

- Rajoittamaton aivolaatikko (eli auto kiertää enemmän koska ei oo rajottimia.

+0 hp

Kaikki yhteensä tuo paljon ääntä, vielä enemmän miinusta jälleenmyyntiarvoon ja todennäköisesti hajonneen koneen liian kierrätyksen takia. Olisit nyt säästänyt rahat oikeasti tehokkaampaan autoon. Jos tehonlisät kuulostaa vinoilulta niin lueppas kirjastossa muutama GTI magazine. Tokihan mittautat tehon ennen ja jälkeen asennusten, eri pajassa kuin missä teetätät asennukset.... :D

Tässä hyvä postaus sfnetistä. Tuolla on paljon esim. ralliautoja virittäviä kavereita, joten kohtelu on aika tylyä aiheesta "vapaastihengittävän virittäminen". Mutta hei, virityshän on onnistunut jos teho laskee alle 20% joten sulla on ihan hyvät mahkut tohon. ;)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jake_N
Tympäsee vain kun nyt jo alkaa olla pito-ongelmia , renkaat on 215/45/17 . Kiihdytyksessä sutaa vielä kakkosen läpi . On täysi työ että saa renkaat ja voimansiirron kestämään syksyyn asti .
Just meni vaihteistostakin synkrot , pe*kele . Tulossa on vielä isommat polttoainesuuttimet ja ahdin (+350bhp) , pois alta :D

Tämän takia olisi neliveto saatava .

Sierra ei vissiin ole talvi käytössä sulla?

Siinä kaverin sierrassa on semmon juttu että ylimääräset paineet tule vissin jotenkin takasin turbon kautta pois, niin se tekee aivan mahtavan äänen semmosen "I-i-i-ihh", sitä on vaikea näin kirjoittamalla selittää :). Pikkusen porukka aina kääntyy kahtomaan kun kuulee sen äänen. Tuntuu kuin se auto olisi iloinen :p
 
Erittäin miehekäs ja maskuliininen heteromiehen vaihtoehto Citroën C3 löytyy Frankiltä. Parempi puoliskoni ajaa Ford Ka:lla, joka on autojen aatelia.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jiz
Sierra ei vissiin ole talvi käytössä sulla?

Siinä kaverin sierrassa on semmon juttu että ylimääräset paineet tule vissin jotenkin takasin turbon kautta pois, niin se tekee aivan mahtavan äänen semmosen "I-i-i-ihh", sitä on vaikea näin kirjoittamalla selittää :). Pikkusen porukka aina kääntyy kahtomaan kun kuulee sen äänen. Tuntuu kuin se auto olisi iloinen :p

Tarkoitat varmaan dump valvea , päästää kaasun pois niin kuuluu kunnon suhahdus "pshiuuh" .

Vielä kun otat ahtimelta putsarin letkun pois , niin kiihdytyksessä alkaa kuulua kunnon suhinaa :p

Ei ole talvikäytössä .

Edit: Ja jos ketään kiinnostaa , niin tässä on kuva koneesta : http://photo.jippii.fi/fi/image//data/photo/jippii.fi/J/a/Jake_N/1048503503919.jpeg
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Minun cossukaverini ajoi ainakin Sierrallaan talvella. Vaikka polleja on yli 300, niin eihän se hanskasta lähde, koska turbo vaatii sen tietyn kierrosluvun ennen kuin alkaa vaikuttamaan (ja ilman turboahan tuo käy jo talviautosta ;)). Eikä talvella paljoa lähetellä.
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jake_N
Edit: Ja jos ketään kiinnostaa , niin tässä on kuva koneesta : http://photo.jippii.fi/fi/image//data/photo/jippii.fi/J/a/Jake_N/1048503503919.jpeg
Tuttu näky :)
Pystysitkö ottamaan kuvia itse autosta?
 
Ylös Bottom