Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Autoilun ihanuutta ja omistamisen tuskaa

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nepean
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hyvänäkönen auto sulla. toi väri sopii hyvin.
Mun mielestä ulkonäön puolesta tohon uudet sivupeilit ja vanteet.
Ehkäpä joku hillitty korisarja?

Onnittelut autosta!
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan peikko
http://fin-tuning.net/ftbb2003/gallery/albums/userpics/Dsc00264.jpg
Tolta pitäisi xsaran parin viikon päästä näyttää (suurinpiirtein)

Poikkeuksia tohon kuvaan on

- Mun auto on valkonen
- Yhdellä ulostulolla mun auto
- Ja kyljessä ei lue vts
- Erinlaiset alumiinivanteet

Mut muuten samanlainen , laitan heti omastani kuvia kun saan sen valmiiksi ja kun ne osat on tullut.

Hyvännäkönen satsi tulossa...
 
kysymys..

Hei onko kellaan minkaanlaista kokemusta tosta "uudesta" (onko se nyt Morris) Mini:sta. Ku oon huomannut sen ja se on mun mielesta aivan alyttoman hienon-nakoinen noin pikku-autoksi.. ja sit kysyisin et tietaako porukka sen hintaa.. Kiitos jo etukateen..
 
Iskenyt jo sen verran autokuume, että pakko osallistua vaihteeksi yleiseen BBS-höpöttelyynkin.

Perheessä on nyt kahdeksas Citroën putkeen, tällä kertaa vuorossa Xsara Picasso 1.8i jolla sitten tulee hoideltua enemmän tai vähemmän syystä ajellut reissut. Vähän ikävä tosin tuli edeltäjäänsä (Xsara 1.8i), mutta kyllä tuokin kulkee ja kuljettaa aika pätevästikin, varsinkin kun huomioidaan, että autolla on kaksi erilaista käyttäjää ja miljoona eri käyttötilannetta.

Autovuorojen jakaminen tosin tympii sen verran, että pitäisi kai hommailla oma rassi jossain välissä. Jostain kumman syystä etsiminen alkaa aina C-kirjaimen kohdalta, siirtyen ylöspäin B:hen ja sieltä edelleen A:han, jonka jälkeen loput tsekataan hintajärjestyksessä.

Nuo uudet Minithän kulkevat BMW:n kyljessä, hintaa muistaakseni oli keskikokoisen auton verran (joku kaivaa kuitenkin esiin). Ihan hauskoilta vaikuttavat vaikka vähän trendidisko&pornolasit -imagoa onkin yritetty lyödä, mikä varmasti näkyy osiltaan hinnassakin. Autoliiton Moottori-lehdessä oli muistaakseni juttu uusiin Mineihin saatavista John Cooper -virityssarjoista (joilla on BMW:n takuu), ja parhaimmillaan kahdensadan hintavarauksen teho sen kokoisessa autossa ei kuulosta ollenkaan pahalta. Talvellahan tuo oli ollut vissiin vähän ikävä ilmeisesti vakiona tulevien "liian leveiden" renkaiden takia.

Xsaran tunauksesta sen verran, että tuo musta näytti WRC-sarjoilla paremmalta kuin näillä seuduilla hifiamisteluilla liikkuva kultakelmeä (onko sillä värillä joku nimi?) VTS, jonka ovat suorastaan pilanneet "tuuningilla". Tosin omasta mielestä Xsara on parhaimmillaan raakana, mieluiten toki se VTS silti.

ja Jiz: onnittelut Preludesta, tuossa on taas sellainen väri, jonka määrittelen seuraavasti: "jos aamulla kömpisin ja vilkaisisin pihalle ja siellä olisi tuon värinen auto, heräisin varmasti". kieltämättä aika veikeän näköinen paketti
 
Re: kysymys..

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Mikko
Hei onko kellaan minkaanlaista kokemusta tosta "uudesta" (onko se nyt Morris) Mini:sta. Ku oon huomannut sen ja se on mun mielesta aivan alyttoman hienon-nakoinen noin pikku-autoksi.. ja sit kysyisin et tietaako porukka sen hintaa.. Kiitos jo etukateen..

Aivan kuten designed arveli, pitihän se hinta kaivaa esiin... tämä TM:n autohinnastosta:

Autohinnasto

Mini Mini Cooper bensa 3 monikäyttökori 23100
Mini Mini Cooper Chili bensa 3 monikäyttökori 26500
Mini Mini Cooper Comfort CVT bensa 3 monikäyttökori 25570
Mini Mini Cooper Pepper bensa 3 monikäyttökori 24700
Mini Mini Cooper S bensa 3 monikäyttökori 29200
Mini Mini Cooper S Chili bensa 3 monikäyttökori 31100

Aika kallis peli, mutta kieltämättä hyvännäköinen. Tuolla hinnalla saa kyllä jo varsinkin käytettynä paljon paremman/hienommankin auton.
 
heh, kuten arvelin :)

Onha noilla hintaa sen kokoluokan autoksi, mutta trendi, brändi ja taustafirmana hääräävän BMW:n ammattitaito ovat kaikki asioita, jotka maksavat. Vastineeksi kai sitten on luvassa hauska ja mieleenpainuva vehje, jossa on oikeasti tehoa ainakin Smartiin verrattuna.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan designed
heh, kuten arvelin :)

Onha noilla hintaa sen kokoluokan autoksi, mutta trendi, brändi ja taustafirmana hääräävän BMW:n ammattitaito ovat kaikki asioita, jotka maksavat. Vastineeksi kai sitten on luvassa hauska ja mieleenpainuva vehje, jossa on oikeasti tehoa ainakin Smartiin verrattuna.

Mini alle, imagolasit päähän ja baanalle... :)
No ei, varmaan ihan kiva peli.

Voisi vaikka käydä nyt kesällä koeajamassa tuon Smartin ihan mielenkiinnosta, ja miksikäs ei Miniäkin. Ei ole tullut käytyä koeajolla pitkään aikaan, ja eihän kesällä tunnetusti muutakaan tekemistä ole... ;) Mieleenpainuvin koeajo oli MR2:n koeajo talvella. Siinä nastat lentelivät jäisellä tiellä, eikä tarvinnut (uskaltanut) edes ajaa kovaa...
 
Eilinen oli mielenkiintoinen päivä.

Kaveri kertoi, että tuolla parinkymmenen kilsan päässä sijaitsevalla urheiluopistolla jollain on Ferrari 360 Spider. Noh, lähdettiin sitä sitten porukalla metsästämään. Sieltä se löytyikin, ja aikamme sitä siinä ihailtiin. Oli se komea, ja vaaleansininen väri sopi siihen jopa paremmin kuin punainen.

Kello oli tässä vaiheessa noin 03:00. Sieltähän sitten tulikin joku sälli taksilla ja kas, hänpä sattuikin olemaan pirssin omistaja. Siinä sitten puolisen tuntia turistiin ja pällisteltiin autoa niin ulkoa kuin sisältäkin. Käyntiin se ei kuitenkaan sitä viitsinyt lyödä, koska kello oli mitä oli ja siinä oli paljon mökkejä vieressä, joista olisi voinut vihaiset lomalaiset hyökätä kimppuun pata punaisena. Hiljakseen ulommalle ajaminen ei taas olisi tullut kysymykseenkään, koska sälli näytti olevan suhteellisen juhlakunnossa.

Harmi sinänsä, olisi se ollut mukava kuulla miltä verraari kuulostaa, varsinkin kun kierroslukumittari meni 10 000rpm:ään asti :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan EdHunter
Mini alle, imagolasit päähän ja baanalle... :)
No ei, varmaan ihan kiva peli.

Niinpä, sitä kai markkinoinnissa on vähän haettu. IRCin URLivirrassa tuli joskus vastaan jostain (miesten)lehdestä skannattu "näin nait Minissä" -havainnollistus. En halua lähteä spekuloimaan artikkelin taustatutkimuksilla tai tarpeellisuudella.

Smartista olen kuullut, että "rekka ihan selässä kiinni" -ilmiön lisäksi hämää myös se muuttuvavälityksinen vaihteisto, ja erityisesti sen tapa etsiskellä seuraavaa pykälää. Saattaa toki olla, että tuo koski vain alkuperäisiä versioita, en nyt suomiarvosteluissa ole nähnyt mainintaa moisesta (niin, onko täällä edes muuttuvavälityksistä vaihtoehtona?). Kätevä kauppakassihan se varmaan olis, ja vaihtokuoret :)

Sinänsä aika hauskaa, että "molemmat" kilpakumppanit eli BMW ja Mercedes-Benz ovat lähteneet pikkuautolinjalle, mutta nähtävästi toteutukset poikkeavat "hieman" toisistaan.

Tapaus Griever

Ohho. Tietysti voisi olla vähän selittelemistä jos paikallinen sinivuokkopartio tulee kyselemään "mitäs poijjaat tuijjottelee verraria kello 3 aamuyöllä" "ihan ihaillaan vaan, ei tässä mitään aiottu, oikeesti". Sinänsä hyvä ettei lyönyt autoa päälle, mikä saattaisi sopia uusnousukkaan tyyliin mainiosti. Noh, ehkä jonkun toisen kerran sitten ;)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Griever
Harmi sinänsä, olisi se ollut mukava kuulla miltä verraari kuulostaa, varsinkin kun kierroslukumittari meni 10 000rpm:ään asti :)

Kuulostaa muuten todella mahtavalta. Nimimerkillä "verkkoaidan takaa katselin kun ensin F2000 ja sen jälkeen 360 Modena kiersi Fioranon testirataa... Maranello on mukava paikka, jos autot kiinnostaa ja sattuu Italiassa käymään. :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan designed
Niinpä, sitä kai markkinoinnissa on vähän haettu. IRCin URLivirrassa tuli joskus vastaan jostain (miesten)lehdestä skannattu "näin nait Minissä" -havainnollistus. En halua lähteä spekuloimaan artikkelin taustatutkimuksilla tai tarpeellisuudella.

Smartista olen kuullut, että "rekka ihan selässä kiinni" -ilmiön lisäksi hämää myös se muuttuvavälityksinen vaihteisto, ja erityisesti sen tapa etsiskellä seuraavaa pykälää. Saattaa toki olla, että tuo koski vain alkuperäisiä versioita, en nyt suomiarvosteluissa ole nähnyt mainintaa moisesta (niin, onko täällä edes muuttuvavälityksistä vaihtoehtona?). Kätevä kauppakassihan se varmaan olis, ja vaihtokuoret :)

Sinänsä aika hauskaa, että "molemmat" kilpakumppanit eli BMW ja Mercedes-Benz ovat lähteneet pikkuautolinjalle, mutta nähtävästi toteutukset poikkeavat "hieman" toisistaan.

Saattaapa olla että Mini innostaa naisia enemmän kuin vaikkapa joku tuntemattomampi urheiluauto (esim. vanhempi Skyline)... Tämä siis ihan arvauksena, itselläni ei ole autoa, ja se, jolla ajan toisinaan, ei _todellakaan_ ole mikään pillumagneetti.

Voi olla että vannoutunut manuaalivaihteiston kannattaja (minä) saattaa olla hieman sekaisin tuon Smartin automaagivaihteiston kanssa... Mutta koeajolla olisi ihan hauska käydä, ilman mitään ostoaikeita siis (aivan, joku harrastaa sellaistakin). En kyllä tiedä mitä voimansiirtovaihtoehtoja tänne suomeen tuodaan.

Ja mersuhan ehti pikkuautomarkkinoille jo A-sarjalla. Suunnattu niille, jotka välttämättä haluavat uuden mersun, mutta ei ole varaa isompaan... ;)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan EdHunter
Saattaapa olla että Mini innostaa naisia enemmän kuin vaikkapa joku tuntemattomampi urheiluauto (esim. vanhempi Skyline)... Tämä siis ihan arvauksena, itselläni ei ole autoa, ja se, jolla ajan toisinaan, ei _todellakaan_ ole mikään pillumagneetti.

Hmm. Voi hyvinkin olla, tosin itseltäkin on kyllä aiheen kenttähutkiminen jäänyt välistä. Yllättävää oli silti kuulla, että yli puolet Audi A3:n ostajista on Suomessa naisia.

Voi olla että vannoutunut manuaalivaihteiston kannattaja (minä) saattaa olla hieman sekaisin tuon Smartin automaagivaihteiston kanssa... Mutta koeajolla olisi ihan hauska käydä, ilman mitään ostoaikeita siis (aivan, joku harrastaa sellaistakin). En kyllä tiedä mitä voimansiirtovaihtoehtoja tänne suomeen tuodaan.

Tuo vaihteistohan oli ns. tiptronic, eli se toimi sekä kokoautomaagina, että kytkimettömänä manuaalina. Automaagina se etsiskeli vaihdetta hetken ja manuaalina vaihdetta piti "pyytää" sekuntia haluttua aiemmin. Nuo Suomen voimansiirtovaihtoehdot vaan voisi selvittää joskus huvikseen.

Ja mersuhan ehti pikkuautomarkkinoille jo A-sarjalla. Suunnattu niille, jotka välttämättä haluavat uuden mersun, mutta ei ole varaa isompaan... ;)

Ainiin, unohdin koko "lentolupa pakollinen" -mallin. Jonkin verran noita näkyy firmojen (nais)pomoilla edustusautoina, varmaan ihanan kiva kauppatöppyrä ja kaikkea muuta. Kerran ajanut A170 D:tä, ja olihan se ihan kiva koppero, vaikken oikein kyseisen auton kanssa toimeen tullutkaan ja vähän oli sellainen "rahvaan Mersu" -henki.

Audi A2 jätti paljon mielekkäämmän kuvan sen ainoan kerran kun kyydissä olen ollut, harmi ettei sitä enää nähdä :|
 
Täytyy kyllä sanoa, että ministä jäi paha maku suuhun.
Itse en ajellut kuin pari kierrosta (yksityisellä tiellä ;) tietysti, mutta muutkin sanoivat, että ylihintainen lelu tuo on. Sisältä todella muovinen ja penkit ovat epämukavat.
Saa luvan mini jäädä.

Valinta osui tällä kertaa autonvaihdossa tuollaiseen peugeotin 206 roland garrosiin. Pitäisi saapua juhannuksen tietämillä (sopivasti saan kortin niin pääsee ruttaamaan heti).

Toisena autona toimii alfa romeon 156 sillä mopoimmalla koneella. Ihan kelpo peli tuokin.
 
Haa, no hyvä kuulla vähän kokemuksiakin Ministä. En toisaalta ole yllättynyt.

Mitenkäs tuo Peugeot 206 Roland Garros eroaa tavallisesta?
 
Mä olen päättänyt luopua Astmasta syksyllä ja hakea vanhan (W124) AMG-mesen Saksasta keväällä 2004. Kunnon pimpmobile mustana, kelpaa Kalliossa kurvailla :D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jore
Mä olen päättänyt luopua Astmasta syksyllä ja hakea vanhan (W124) AMG-mesen Saksasta keväällä 2004. Kunnon pimpmobile mustana, kelpaa Kalliossa kurvailla :D

Ai semmosee sitte päädyit. Sitte vielä ku laitat kuvan, että mistä itseasiassa on kyse niin voidaan ruveta kyttäämään. Jotenkin vaan tuo "pimpmobile/Kallio/aging hipster" -kombo särähtää korvaan :)
 
Satuin surffailemaan SVT:n Trafikmagasinetille eilen, ja kukas muu siellä olikaan kuin Tiff Needell testailemassa Lotus 7 -kopiota. Tämän Tiger-merkkisen vehkeen erikoiseksi teki 2 (muistaakseni tuhatkuutioista) moottoripyörän konetta, joista toinen antoi voimaa etupyörille ja toinen takapyörille (!). Molemmille koneille tietysti oma vaihteensiirto, toki niitä pystyi vaihtamaan myös samaan aikaan. Tiff väitti, että nopein ajettu 0-60mph aika katulaillisella autolla oli 3,07 sekuntia (taisi olla Ford RS200), ja ajoi sitten Tigerillä ajaksi 2,97.

Ihmetyttää hiukan, kun esim. Supercars.netissä listataan useita autoja, joiden 0-60 ajaksi sanotaan alle 3 sekuntia. Nämähän ovat varmaankin valmistajien ilmoittamia, mutta kai joku niillä on ajanutkin? Luulisi ainakin McLaren F1 LM:n olevan kadulle tarkoitettu. Onkos kellään tietoa, pitääkö Tiffin väitös paikkansa ja mikä on oikea asianlaita?
 
Mac F1 LM kyllä on ihan katuauto. Ainakin teoriassa. Tosin noitakin on tehty muistaakseni kolme kappaletta. Sama pätee siihen Dauer Porsche 962 LM:ään vai-mikä-se-nyt-olikaan?

Nuo McLarenit on siitä hassuja, että sen hc-kilpamallit, GTR:t, voi muuttaa katulaillisiksi. Olen nähnyt kuvan jossa mm. JJ Lehdon Le Mansissa ajama Mac F1 GTR on jonkun kaupan pihalla, ja ympärillä on kasa tavallisia perheautoja. Samaan ei moni muu auto pysty.

Tuota Fordia taas on tietääkseni tehty jo hivenen enemmän, ei sitäkään kyllä ihan Corolla-määriä tietenkään. Tosin en kyllä ole ihan varma, oliko tuo RS200 täysin vakio? Siitä saa ihan mukavia tehoja irti. Ja kai noiden täytyy muutenkin täyttää jotkut tietyt "ehdot", ennen kuin julistetaan maailman nopeimmaksi... Eli ei taida olla absoluuttinen totuus.
 
Ylös Bottom