Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Autoilun ihanuutta ja omistamisen tuskaa

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nepean
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Aika ehdotonta tehoa on taas haettu. Saleen S7 vaikutti aika rehelliseltä peliltä, vaikka Lastis ei ainakaan sen ulkonäöstä pitänyt.

Itse voisin tyytyä kyllä käytännöllisyyden nimissä uhraamaan kiihtyvyyttä nii, että 6-7 sekuntiakin riittää, jos sillä saadaan vähän enemmän käytännöllisyyttä, mukavuutta ja tyyliä. Siinä mielessä Mazda RX-8 kiinnostaa, että saa vähän tilaakin. B-pilarin puuttuminen ja kaapparitakaovet tekevät omaa bonustaan muutenkin mielestäni kohtuullisen näköiseen autoon.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan designed
Aika ehdotonta tehoa on taas haettu. Saleen S7 vaikutti aika rehelliseltä peliltä, vaikka Lastis ei ainakaan sen ulkonäöstä pitänyt.

Itse voisin tyytyä kyllä käytännöllisyyden nimissä uhraamaan kiihtyvyyttä nii, että 6-7 sekuntiakin riittää, jos sillä saadaan vähän enemmän käytännöllisyyttä, mukavuutta ja tyyliä. Siinä mielessä Mazda RX-8 kiinnostaa, että saa vähän tilaakin. B-pilarin puuttuminen ja kaapparitakaovet tekevät omaa bonustaan muutenkin mielestäni kohtuullisen näköiseen autoon.

Tuo tekstihän vaikuttaa siltä, että olisit ostamassa autoa... Jos nuo ovat vaihtoehdot, niin taidat olla aika lailla varoissasi ;)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan EdHunter
Tuo tekstihän vaikuttaa siltä, että olisit ostamassa autoa... Jos nuo ovat vaihtoehdot, niin taidat olla aika lailla varoissasi ;)

En suinkaan (vaikka tällaisellä ilmaisella harrastussaitilla lyökin todella hyvin rahoiksi), omaan vain todella mainion mielikuvituksen. Lähinnä ajattelin vain tilannetta, jossa voisi olla mahdollista panostaa autoon vähän enemmän (ja sillä haluaisi itse ajaa) niin siinä varmaan uhraisin vähän tuota ääritehoa tyylin ja mukavuuden nimiin.

Autoahan olen ostamissa aikaisintaan loppukesästä, eikä tasossa näillä näkymin ole nyt niin hirveästi kehumista :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan designed
En suinkaan (vaikka tällaisellä ilmaisella harrastussaitilla lyökin todella hyvin rahoiksi), omaan vain todella mainion mielikuvituksen. Lähinnä ajattelin vain tilannetta, jossa voisi olla mahdollista panostaa autoon vähän enemmän (ja sillä haluaisi itse ajaa) niin siinä varmaan uhraisin vähän tuota ääritehoa tyylin ja mukavuuden nimiin.

Autoahan olen ostamissa aikaisintaan loppukesästä, eikä tasossa näillä näkymin ole nyt niin hirveästi kehumista :)

Aihh... Luulin että sponsorit syytävät Konsolifinin jumalankaltaisille admineille rahaa ja lahjoja määrättömästi... :)

Itsellänikin tulee hyvin usein mietittyä yksikseni ja kaveriporukalla, että millaisen menopelin sitä hommaisi jos olisi rahaa. Porsche on ollut jo pienestä asti lempimerkki, pakko sellainen on joskus isona bisnismiehenä ostaa. Tosin ei mitään 924/944 hirvitystä vaan aito 911.
Eräs kaveri on enemmänkin suuntautunut sleeper-tyylisuuntaan esimerkkinä vaikkapa Audi S4 jne., mutta omasta mielestäni autossa pitää olla näköä. Ei todellakaan mitään teinituningia, vaan oikeasti alunperin hyvännäköinen auto. Tuskin ikinä on varaa ostaa todellista harvinaista superautoa, mutta mukavahan niistä on haaveilla... :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan EdHunter
Aihh... Luulin että sponsorit syytävät Konsolifinin jumalankaltaisille admineille rahaa ja lahjoja määrättömästi... :)

Itsellänikin tulee hyvin usein mietittyä yksikseni ja kaveriporukalla, että millaisen menopelin sitä hommaisi jos olisi rahaa. Porsche on ollut jo pienestä asti lempimerkki, pakko sellainen on joskus isona bisnismiehenä ostaa. Tosin ei mitään 924/944 hirvitystä vaan aito 911.
Eräs kaveri on enemmänkin suuntautunut sleeper-tyylisuuntaan esimerkkinä vaikkapa Audi S4 jne., mutta omasta mielestäni autossa pitää olla näköä. Ei todellakaan mitään teinituningia, vaan oikeasti alunperin hyvännäköinen auto. Tuskin ikinä on varaa ostaa todellista harvinaista superautoa, mutta mukavahan niistä on haaveilla... :)

Verotussyistä merkitsemme kaikki sponsoreilta saatavat omaisuudet tiliotteeseen miinuksella, mikä jälkeenpäin on osoittautunut hieman epäkäytännölliseksi tavaksi, pankin sedät ja tädit kun vain vähentävät rahaa Konsolifinin nimissä.

Kyllä joku noista Porscheista joissa on se tietty tasokin mukana kiinnostaisi, ei Turbo GT2, josta on revitty äänieristeetkin tehon säästämiseksi. Plääh sellaiselle ;)

Sleeper olisi tietysti hauska vaihtoehto, jos valitsee kohtuullisen normin näköisen auton ja siihen sitten sitä tehoa. Jorehan voinee kertoilla kokemuksiaan Astmastaan ;)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan designed
Mitenkäs tuo Peugeot 206 Roland Garros eroaa tavallisesta?

Oikeastaan vaan vähän parempi varustetaso. Lasikatto, ilmastointi sun muuta sälää. Ainoa syy miksi tuo valittiin on se, että se tulee halvemmaksi kuin 206 XS ilmastoinnilla.
Niin ja nopea toimitus oli myös syy, auto saapuu jo juhannuksen tietämillä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan designed


Audi A2 jätti paljon mielekkäämmän kuvan sen ainoan kerran kun kyydissä olen ollut, harmi ettei sitä enää nähdä :|


A2 on kyllä loistava auto, aika kallis tosin. Tehoilla se ei brassaile, mutta ajossa ei tunnu yhtään alitehoiselta. Ulkonäkö ei jätä toivomisen varaa, ja auto on näppärä kaupungissa. Maantiellä pitää kuitenkin pysyä hereillä, kun tuuli "heittelee" autoa aika ikävästi.

Viime aikoina on kuitenkin käynyt houkuttamaan jonkun 97-98 S4:n hakeminen Saksasta.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Oikeastaan vaan vähän parempi varustetaso. Lasikatto, ilmastointi sun muuta sälää. Ainoa syy miksi tuo valittiin on se, että se tulee halvemmaksi kuin 206 XS ilmastoinnilla.
Niin ja nopea toimitus oli myös syy, auto saapuu jo juhannuksen tietämillä.

Achsoo, kuulostaa perinteiseltä Peugeot-tyyliltä. Tuo toimitusaika on tietysti yksi hyvä pointti, mikään ei ole pidempi kuin uuden lelun toimitusaika. Ilmastointi on kyllä sellainen lisävaruste, että kun siihen kerran tottuu niin ilman ei halua olla.


A2 on kyllä loistava auto, aika kallis tosin. Tehoilla se ei brassaile, mutta ajossa ei tunnu yhtään alitehoiselta. Ulkonäkö ei jätä toivomisen varaa, ja auto on näppärä kaupungissa. Maantiellä pitää kuitenkin pysyä hereillä, kun tuuli "heittelee" autoa aika ikävästi.

Viime aikoina on kuitenkin käynyt houkuttamaan jonkun 97-98 S4:n hakeminen Saksasta.

City-menijänä tuo A2 nimenomaan olisi kiva, mieluisampi kuin A-sarjan johtotähti tai muu vastaava. Tuo sivutuuliherkkyys tuntuu "jostain syystä" vaivaavan kaikkia tilaisampia autoja. Vastaavasti ilmanvastus A2:ssa on ilmeisesti pieni.

Nyt tietysti kesällä olisi aikaa ja energiaa jopa käydä Saksassa hakemassa auto, suurin ongelma vain on tietysti rahoitus, kun pitäisi sinne ja takaisin reissaamisen lisäksi itseasiassa saada sellainen auto, joka kannattaa tuoda. S4 olisi kyllä mielenkiintoinen vaihtoehto sellaiseksi. Mitähän muuten tuollaisen 97-98:n hinnaksi tulisi tuomisineen?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan designed
S4 olisi kyllä mielenkiintoinen vaihtoehto sellaiseksi. Mitähän muuten tuollaisen 97-98:n hinnaksi tulisi tuomisineen?

Laskin että +-100kkm ajettu vm. 98 S4 tulee maksamaan veroineen n. 36 000 euroa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan designed
Ai semmosee sitte päädyit. Sitte vielä ku laitat kuvan, että mistä itseasiassa on kyse niin voidaan ruveta kyttäämään. Jotenkin vaan tuo "pimpmobile/Kallio/aging hipster" -kombo särähtää korvaan :)

No ehtiihän tuo vielä vaihtumaan moneen kertaan...

Mobile.de:stä niitä löytää, autoksi Mese, hakusanaksi AMG ja hintakatoksi vaikka 12ke. Ei voi jostain syystä tehdä linkkejä tänne :(
Myös 500E kiinnostaisi, voisi olla helppohuoltoisempi. AMG-pajoja kun ei Suomessa vissiin kauheasti ole. :D 300 E olisi halvin ja järkeviin vaihtoehto. 500E (vain automaattina) vie löpöä +13 litraa sataselle, 300E (saa manuaalina) voi päästä alle kymmenellä...

The finest sedan ever...
 
Jahs, Jore korjaili rikkinäiset linkit samaan aikaan kun minä niistä moitin ;) Iha hauskojahan nuo on hyväkuntosina varmaankin, mutta tuo korimalli on kyllä aika arkipäiväinen sinänsä. Miten olis vanhempi? Tutuntuttu(TM) tuo Suomeen 70-luvun Mesejä.

Vaijjettä S4. Et sitte Willennium vissii ihan KELA:n jonossa aikaas viettele, kun tuo hintaluokka on vaihtoehtona. Mutta kiinnostava vaihtoehtohan tuo olis, jos olis tuon verran laittaa siihen autoon.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan EdHunter
Satuin surffailemaan SVT:n Trafikmagasinetille eilen, ja kukas muu siellä olikaan kuin Tiff Needell testailemassa Lotus 7 -kopiota. Tämän Tiger-merkkisen vehkeen erikoiseksi teki 2 (muistaakseni tuhatkuutioista) moottoripyörän konetta, joista toinen antoi voimaa etupyörille ja toinen takapyörille (!). Molemmille koneille tietysti oma vaihteensiirto, toki niitä pystyi vaihtamaan myös samaan aikaan. Tiff väitti, että nopein ajettu 0-60mph aika katulaillisella autolla oli 3,07 sekuntia (taisi olla Ford RS200), ja ajoi sitten Tigerillä ajaksi 2,97.

1986 Ford RS200 EVO 3.0 sek. oli listojen mukaan . Kyseessähän on B-ryhmän ralliauton katuversio (autoa tehtiin kokonaan 200 kpl) joista muutama (!!!) viritettiin tehtaan toimesta 680 bhp tehoihin ja nimeksi tuli EVO , kone on 2.1 litran BDT-E , aika hyvin 2 litraisesta (jotkut viritiimit ovat saaneet näistä jopa yli 1000 hevosen tehoja !)

Legendan mukaan joku olisi päässyt jopa 2.5 sekunttiin 0-100 km/h vakio EVO:lla .

nimim.tietoa on :p
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan designed
Jahs, Jore korjaili rikkinäiset linkit samaan aikaan kun minä niistä moitin ;) Iha hauskojahan nuo on hyväkuntosina varmaankin, mutta tuo korimalli on kyllä aika arkipäiväinen sinänsä. Miten olis vanhempi? Tutuntuttu(TM) tuo Suomeen 70-luvun Mesejä.

Jep, olen samaa mieltä tuosta arkipäiväisyydestä, tuon korimallin mersu tuntuu olevan yleisin auto suomen liikenteessä... ;)
70-luvun mersuissa on karismaa, itseänikin houkuttelisi SL:n hommaaminen sitten, kun (vasta) muutaman vuoden päästä pääsen kunnon ansiotuloon kiinni. Eli kuulet vielä minusta, dessu, jos tuo tutuntuttu on samoissa bisneksissä vielä silloin :) Tosin sitten saattaa olla kiikarissa jo 90-luvun SL.
Kummatkin noista todella hienoja. Uudemmassa tietysti vähän enemmän mukavuusvarusteita ja tehoja, mutta jokin noissa vanhoissa viehättää...

Eilen pääsin testaamaan vuoden -71 Volvo 142 Si:tä, siinä vasta kunnon kesäauto! Tulee todennäköisesti olemaan juhannuksena käytössä festariautona... Ellei hajoa matkan varrelle.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan designed
Nyt tietysti kesällä olisi aikaa ja energiaa jopa käydä Saksassa hakemassa auto, suurin ongelma vain on tietysti rahoitus, kun pitäisi sinne ja takaisin reissaamisen lisäksi itseasiassa saada sellainen auto, joka kannattaa tuoda. S4 olisi kyllä mielenkiintoinen vaihtoehto sellaiseksi. Mitähän muuten tuollaisen 97-98:n hinnaksi tulisi tuomisineen?

Olen kuullut, että monet, jotka ovat lähteneet asenteella "No, menenpä tästä pariksi päiväksi saksassa käymään ja tuon sitten sieltä halvan auton", ovat tulleet takaisin ilman autoa ja vähän erilaisella asenteella. En siis nyt väitä, että sinä olisit tuollainen, mutta taustatyöhön kannattaa panostaa. Saksan kielen osaamisesta on kuulemma suunnattomasti hyötyä, pelkällä britillä ei joka paikassa pärjää.
Siinä mielessä nuo ammattimaiset autonetsijät ovat hyviä vaihtoehtoja, että homma on heillä tosiaan hallussa. Tosin rahaa tuo palvelu vaatii n. 1500 e. Mutta eipähän tarvitse itse lähteä tuskailemaan paikan päälle, vaan voi istuskella sohvalla ja odotella, että kuriiri etsii ja koeajaa sopivan auton ja tuo sen sitten koto-suomeen.
Jos taas on valmis todella panostamaan asiaan, aikaa kannattaa varata monta päivää paikanpäällä oloon.

Osa edellisestä tekstistä saattaa olla enemmän tai vähemmän lainattua, mutta olkoon.. Perusasiat kuitenkin selviävät siitä. :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan EdHunter
Olen kuullut, että monet, jotka ovat lähteneet asenteella "No, menenpä tästä pariksi päiväksi saksassa käymään ja tuon sitten sieltä halvan auton", ovat tulleet takaisin ilman autoa ja vähän erilaisella asenteella. En siis nyt väitä, että sinä olisit tuollainen, mutta taustatyöhön kannattaa panostaa. Saksan kielen osaamisesta on kuulemma suunnattomasti hyötyä, pelkällä britillä ei joka paikassa pärjää.
Siinä mielessä nuo ammattimaiset autonetsijät ovat hyviä vaihtoehtoja, että homma on heillä tosiaan hallussa. Tosin rahaa tuo palvelu vaatii n. 1500 e. Mutta eipähän tarvitse itse lähteä tuskailemaan paikan päälle, vaan voi istuskella sohvalla ja odotella, että kuriiri etsii ja koeajaa sopivan auton ja tuo sen sitten koto-suomeen.
Jos taas on valmis todella panostamaan asiaan, aikaa kannattaa varata monta päivää paikanpäällä oloon.

No noin saattaisi helposti käydä minullekin, luultavasti tosin bongaisin netistä etukäteen jonkun jota menisin käymään katsomaan ja et cetra. Mutta kuten todettua, tuskin on ajankohtaista näillä budjeteilla ja taas jos olisi, voisin kallistua silkkaa laiskuutta ammattilaisen kannalle.
 
Dodii sainpahan avattua jotku sivut mun xsara projektille

http://www.angelfire.com/alt/xsaraprojekti/xsara.htm

Pahoittelen sivujen huonoa ulkoasua ja vähäistä sisältöä tulen tekemään lähiviikkojen aikana sinne päivityksiä lisäämään kuvia jne.jne.

Kuvat korisarjasta pitäisi tulla parin viikon sisään.
Ja autosta yms. tulee kuvia maanantaina.
Mutta toivottavasti ees joku käy noilla todella vaatimattomilla sivuilla.
 
Tällä hetkellä alla Ford Mondeo STW 1.8 GLX, mutta viime viikolla kävin tilaamassa uuden VW Touranin :)

Toimitusvko alustavasti 44... :(
 
Joo-o, pihalla pönöttää ehta teinipemari. :-P Tai siltä se äkkiseltään näyttää.. Jos aletaan kaivelemaan pintaa syvemmältä, löydetään pellin alta 2.5L suora kutonen (M20B25) ja neljä vetävää pyörää. Eli 325iX. Mahtava talviauto!
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan EdHunter
Jep, olen samaa mieltä tuosta arkipäiväisyydestä, tuon korimallin mersu tuntuu olevan yleisin auto suomen liikenteessä... ;)
70-luvun mersuissa on karismaa, itseänikin houkuttelisi SL:n hommaaminen sitten, kun (vasta) muutaman vuoden päästä pääsen kunnon ansiotuloon kiinni

Toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä... Mulle taas ei ole ikinää iskenyt noi Mesen kupeet. Ihan karsean näköäsi vs. mikä tahansa muu kupee. Vaikka Hyundai! 500E:ssä miellyttää juuri arkipäiväisyys: vähän matalampi ja leveämmät pyöräkotelut, mutta täynnä kivaa tekniikka ja tehoa. Autohan maksoi miljoona vanhaa rahaa 90-luvun alussa uutena...
 
Uuuh... Kaverilla oli eilen koeajossa uusi Saab 9-3 Aero... Tavalliseksi perheautoksi liikkuu kyllä ihan riittävän ripeästi, ja pito kaarteissa on uskomaton. Ainoa miinuspuoli on etuveto, mutta loistavan pidon ansiosta sitäkään ei kuivalla kelillä huomaa kuin lähdöissä ja kaarteista lähtiessä. Märällä ja liukkaalla tilanne onkin sitten jo huonompi. Alusta joka tapauksessa loistava. Huono puoli on 17-tuumaisten vanteiden päälle laitettujen renkaiden melu, mutta sen antaa anteeksi nopeasti.

Vääntö kakkosvaihteella on todella tiukkaa, ja turbon vislaustahan on aina mukava kuunnella... Viiveen huomaa, jos pintakaasulta tallaa kaasun pohjaan.
Hintaluokassaan varmasti aivan ykkösvalinta. Vrt. esim. Audi A4, johon samalla hinnalla saa 190-hv koneen (tehottomampi) ja _paljon_ huonommat varusteet. Saabissa on lähes kaikki jo vakiovarusteena.

Käy kaveria vähän kateeksi, kun hommaavat tuon, tosin vasta ensi vuoden puolella. :)
 
Ylös Bottom