Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Autoilun ihanuutta ja omistamisen tuskaa

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nepean
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tuskin nyt neljäätonnia kierrokset oli.

Omassa octaviassa 6 vaihdetta kierroksia 1600, vanhempien fabiassa 5 vaihdetta ja 2000.
Kyllä ne välitetään siten et kierrokset suht samoissa..ykkönen on vain paljon isompi jne.
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Luulis kuiteski ku on täysin uus peli, niin olis vähä parempi. Aivan tajuton melu kuuluu sisälle. Hyvä et etupenkillä istuvan äänen kuulee :) ja ei ole ku viisi vaihdetta. Tänään ku kehä III ajelin satasta, niin aivan tajuton ääni autossa ku kierroksia oli melkein 4000 tossa vauhdissa. En kuiteskaan kokonaan ole toivoa ton Hyandain kans menettäny, ku seuraavaksi autoksi olen kuiteski miettiny tota i40 mallia. Ei toi oman auton kohtalo. niin paljoa haittaa, ku kaikki kulut menee Vehon ja IFin piikkiin. Veholta tänään soitettiin ja sanottiin et syyläri menee vaihtoon. Keskiviikkoon asti pitäs ajella sit tolla Hyandailla.

Itselle toi i30 on kuiteski liian pieni auto. Ei oikeen saa hyvä ajoasentoa, vaikka kuinka yritti säätää. Ratti on aivan liian matallalla minun jaloille, vaikka on aivan ylös säädetty.

Olis vaan ollu mukava testailla tolla i30:llä sitä stop&go systeemiä, mutta oli näköjään kokonaan tosta autosta otettu se toiminnasta pois. ISG off valo palaa, vaikka kuinka nappia painelee. Kyllähän sen kuiteski ymmärtää, miksi otettu pois käytöstä ku on kummiski vuokra-auto.

Autoissa on eroja ja omalla kohdalla ainakin matkustusmukavuus merkkaa aika paljon. Hyvä äänieristys on asia jota osaan arvostaa. Tuskin Hyundaikaan sentään ihan 4000rpm ottaa tuossa vauhdissa eikä kyllä mikään muukaan peruskottero. Kolme tonnia voi paukkua helposti rikki, mutta ei neljä. Muuten on moottorissa jotain vikaa tai vaihde liian pienellä. :)
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Bemari on toiminut täydellisesti, eikä katsastuksessakaan ilmennyt mitään huomautettavaa.
Bensan hinnannousu ei tietenkään ilahduta, kun oikein pihistellen ajamalla pääsee 9 litraan satasella pitkässä matka-ajossa. Toisaalta neliveto on näyttänyt taas arvonsa, kun talvi suvaitsi vihdoinkin saapua. Audisteja on aina viihdyttävää jallittaa ja työmatkalla on monta paikkaa, joissa DSC poiskytkettynä on varsin hauskaa.
Vuosien omistuksen jälkeen olisi kuitenkin jo aika vaihtaa autoa, mutta näillä säillä on vaikea nähdä ajavansa vajaavetoisella, vaikka voimaa saakin nyt ennätyshalvalla.
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Itsellä tällä hetkellä Audi A4 3.0 TDI B8 ollut alla vajaan vuoden ja nyt ajettu sinä aikana 45tkm (mittarissa 137tkm). Oikein mukava ajella varsinkin näin talvella nelivedolla :) Ongelmilta ei toki perinteisesti olla vältytty.

Ongelmalista:
- "Virtalukko" - Avain ei palautunut ulos sammuttaessa - takuuseen
- Webaston yksi letku oli huonosti kiinni, josta johtuen jäähdytysneste hupeni ajossa - takuuseen
- Imusarja (läppäkampivika) - omaan piikkiin, mutta valmistaja tuli vastaan suuressa osassa kustannuksia
- EGR-venttiili tukossa - ei vielä tehty asialle mitään, mutta 600e remppa, jos viralliseen huoltoon vien.

Muuta mainittavaa, että kummatkin Xenonit vaihdettu - ensimmäinen meni myyjän piikkiin, kun pamahti ostopäivästä seuraavana päivänä ja toinen vähän myöhemmin. Nyt on vasen etujarrupala lopussa ja pitäisi vaihtaa viikonlopun aikana öljynvaihdon yhteydessä.
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Itsellä tällä hetkellä Audi A4 3.0 TDI B8 ollut alla vajaan vuoden ja nyt ajettu sinä aikana 45tkm (mittarissa 137tkm). Oikein mukava ajella varsinkin näin talvella nelivedolla :) Ongelmilta ei toki perinteisesti olla vältytty.

Ongelmalista:
- "Virtalukko" - Avain ei palautunut ulos sammuttaessa - takuuseen
- Webaston yksi letku oli huonosti kiinni, josta johtuen jäähdytysneste hupeni ajossa - takuuseen
- Imusarja (läppäkampivika) - omaan piikkiin, mutta valmistaja tuli vastaan suuressa osassa kustannuksia
- EGR-venttiili tukossa - ei vielä tehty asialle mitään, mutta 600e remppa, jos viralliseen huoltoon vien.

Muuta mainittavaa, että kummatkin Xenonit vaihdettu - ensimmäinen meni myyjän piikkiin, kun pamahti ostopäivästä seuraavana päivänä ja toinen vähän myöhemmin. Nyt on vasen etujarrupala lopussa ja pitäisi vaihtaa viikonlopun aikana öljynvaihdon yhteydessä.

On se kumma että vielä tuonkin hintaisessa autossa on ongelmia EGR:n kanssa. Moni on ohittanut EGR:n kokonaan pois pelistä eikä sen jälkeen ole ongelmia ollut. Kannattaa siis harkita korjauttaako sitä ollenkaan kuntoon vai tulppaatko sen pois pelistä.
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

On se kumma että vielä tuonkin hintaisessa autossa on ongelmia EGR:n kanssa. Moni on ohittanut EGR:n kokonaan pois pelistä eikä sen jälkeen ole ongelmia ollut. Kannattaa siis harkita korjauttaako sitä ollenkaan kuntoon vai tulppaatko sen pois pelistä.

On tullut tutkittua ko. vaihtoehtoakin, mutta se ei tässä ja aikaisemmassakaan korimallissa ole ihan niin yksinkertaista. Toi suora tulppaus laipalla ei onnistu, vaan laippaan tulee jättää oikean kokoinen reikä (kokeilemalla), ettei aiheuta vikakoodeja. Vaihtoehtona ja/tai toki ohjelmallisesti EGR:n pois koodaaminen, mutta kumpikin näistä vaihtoehdoista vaatii, että vähintään putsaa tuon nykyisen venttiilin, ettei se aiheuta vikakoodeja itsessään. Kylmillä keleillä EGR:n pois kytkeminen muutenkin vaikuttaa auton lämpenemiseen, koska pakokaasua ei enää kierrätetä uudestaan. Pitänee kesällä ottaa työn alle tämä projekti ja hoitaa itse kuntoon tavalla tai toisella.
 
Mulla laukesi noin vuosi sitten 2001 vm. Golfista EGR-venttiili. Aiheutti sen, ettei auto enää lähtenyt käyntiin. Remppa maksoi jotain viitisensataa euroa. Ohittaminen kävi myös mielessä, mutta päädyin osan vaihtamiseen kun samalla tehtiin muuta pientä.

Oon muuten viiden vuoden omistamisen aika huollattanut tuota koslaa noin 130/kk rahalla. Vaihtoon on mennyt mm. turbo ja tuo mainittu EGR-venttiili. :cool:

Edellisen jarrurempan yhteydessä ostin huolto-oppaan niin ei tarvi kaikkia pikkujuttuja käyttää pajalla korjauttamassa...

Ainiin. Pitääkin huomenna muistaa hakea uudet pumput takaluukkuun kun eivät pakkasella pelaa. Tuon kun unohtaa niin tuntuu kivalta saada takaluukku niskaan.
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Helpoin tapa korjata pakokaasujärjestelmän varoitusvalo (bensa-autoissa) on lopettaa 95E10:n käyttäminen. :cool:
 
Tänään auto taas käväisi huollossa ja vikakin löytyi. Ahtopaineen lämpötilaa seuraava anturi rikki. Auto sammuksissa väitti ahtopaineen lämpötilaksi 85 astetta. :) toivottavasti vika ois nyt sit menneen talven lumia.
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

[video=youtube;gVTUHkFO95M]http://www.youtube.com/watch?v=gVTUHkFO95M[/video]
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Melko monta autoa tulee kyllä aivan liian kovaa ja osa näytöstää että ei huomaa kolaria ollenkaan vaan ajaa vain pahki jarruttamatta:eek:

Saksassa ja muualla Euroopassa on moottoriteillä usein seisovasta liikenteestä (stau) varoittavia vilkkuvälkky-tauluja. Ehkä Lahden moottoritielle ja miksei muuallekin hyvin ruuhkaisille väylille pitäisi rakentaa tälläisiä varoitusjärjestelmiä. Tosin tuolla tiellä ei olisi tänään auttanut, vaikka itse olisi kulkenut suurta varovaisuutta noudattaen - kun perästä tullaan se 120-130 km/h tuolla olemattomalla näkyvyydellä.
 
Vastaus: Autot

Musse sai pihaan toisen leikkikaverin. Hiukan isomman tällä kertaa, joten toivotaan ettei jää kiusatuksi ;)


2011 Ford Edge Limited, automaatti, 3.5L V6, 285hp, 345Nm.
 
Vastaus: Autot

Käsittämättömän pieni vääntö kun normi 2litran dieselistä saa enemmän.

Niin, dieselistä. Eikös se yleensä niin mene että diesel-kone vääntää ja bensavehje kulkee. Ihan samalla tavalla se taitaa olla muissakin bensavekottimissa, että heppalukemat lähentelee vääntölukemia, kun taas dieselissä voi olla esim. 100 heppaa ja 400 newtonia. Luvut heitetty hatusta, mutta jotain tuohon suuntaan.
 
Ei vissiin oo rahasta kiinni? :D Hienolta ainakin nayttaa.

Kiitos. No autot täällä on aika paljon edukkaampia kuin Suomessa.

Käsittämättömän pieni vääntö kun normi 2litran dieselistä saa enemmän.

Käsittömättömän pienestä väännöstä huolimatta tämä möhkö kiihtyy 0-60mph noin 7,0 sekunnissa. Laitappa tuo 2-litrainen vääntöihme tämän tonnikeijun nokalle niin hyvä jos edes 10 sekunnin rajaa saadaan rikki. Ja kyllähän ahdettu kone aina paremmin tuottaa vääntöä kuin vapari.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Tää on sitä omistamisen tuskaa niin kuin otsikossa lukeekin.


Täytyy täs vaihteeksi uutta autoa etsiä.
http://omenanraato.1g.fi/kuvat/skoda/19.2.2011.jpg

Onneks vaimo ja lapset selvi säikähdyksellä. Auto kyl lunariin.
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

No huh huh. Onneksi ei käynyt kenellekkään pahasti. Mites nyt tuolleen meni?

Nyt sain omasta citikasta yhden vian huollettua ja heti toinen tekee tuloaan. Viime vuonna auto alkoi juuri näin talvella pitämään kunnon discoshowta. Oli jotain johtoja alkannut sulamaan itsestään joka rikkoi taas kaiken näköistä. Nyt muutaman kerran taas sammuttannut valoja, mankkaa jne. Saisi syttyä tuleen vaan niin pääsisi tuostakin eroon.
 
Ylös Bottom