Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Autoilun ihanuutta ja omistamisen tuskaa

Vastaus: Autot

Käsittämättömän pieni vääntö kun normi 2litran dieselistä saa enemmän.

Niin, dieselistä. Eikös se yleensä niin mene että diesel-kone vääntää ja bensavehje kulkee. Ihan samalla tavalla se taitaa olla muissakin bensavekottimissa, että heppalukemat lähentelee vääntölukemia, kun taas dieselissä voi olla esim. 100 heppaa ja 400 newtonia. Luvut heitetty hatusta, mutta jotain tuohon suuntaan.
 
Ei vissiin oo rahasta kiinni? :D Hienolta ainakin nayttaa.

Kiitos. No autot täällä on aika paljon edukkaampia kuin Suomessa.

Käsittämättömän pieni vääntö kun normi 2litran dieselistä saa enemmän.

Käsittömättömän pienestä väännöstä huolimatta tämä möhkö kiihtyy 0-60mph noin 7,0 sekunnissa. Laitappa tuo 2-litrainen vääntöihme tämän tonnikeijun nokalle niin hyvä jos edes 10 sekunnin rajaa saadaan rikki. Ja kyllähän ahdettu kone aina paremmin tuottaa vääntöä kuin vapari.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Tää on sitä omistamisen tuskaa niin kuin otsikossa lukeekin.


Täytyy täs vaihteeksi uutta autoa etsiä.
http://omenanraato.1g.fi/kuvat/skoda/19.2.2011.jpg

Onneks vaimo ja lapset selvi säikähdyksellä. Auto kyl lunariin.
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

No huh huh. Onneksi ei käynyt kenellekkään pahasti. Mites nyt tuolleen meni?

Nyt sain omasta citikasta yhden vian huollettua ja heti toinen tekee tuloaan. Viime vuonna auto alkoi juuri näin talvella pitämään kunnon discoshowta. Oli jotain johtoja alkannut sulamaan itsestään joka rikkoi taas kaiken näköistä. Nyt muutaman kerran taas sammuttannut valoja, mankkaa jne. Saisi syttyä tuleen vaan niin pääsisi tuostakin eroon.
 
En ihan tarkalleen tiedä kun en kyydissä ollu vaan ajoin paikalle kun vaimo soitti ambulanssista. Sakossa ainakin mainitaan radion räpeltämisestä jotain.

http://omenanraato.1g.fi/kuvat/skoda/ojaanajo/ tuolla pari kuvaa lisää.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Alustava arvio oli et lunariin. Neljän turvavyön panokset lauennut, turvatyynyt lauennut, koko eturipustus palasina. Et runko tuskin on vääntänyt mut sanoivat turvavarusteiden uusimisen maksavan sen vert et aika varma lunari ja et eti autoa vaan.
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Tuli sit talvilomalla innostuttua ja vaihdettua autoa. WV Golf 1.4 vuodelta 2000, tuli vaihdettua hiukan tuoreempaan Volvo C30 1.6 vm.2007. Kyllähän se tuntuu niin tuoreelle ja hienolle vanhaan verrattuna. Pienihän tuo on, mut sinkku oon enkä muutenkaan tarvitse isompaa autoa. Ja oon niin tykästynyt tuon Volvon ulkonäköön. Punainen väri nyt vähän särähtää silmään, mut ostohetkellä muut asiat meni värin edelle. :)
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Olin varannut tällä päivälle Audille jakopään remontin, kun tulee viisi vuotta täyteen edellisestä hihnan vaihdosta. Siinä samalla tietysti 15 000 huolto: öljyt ja suodattimet vaihtoon. Ajoin auton sitten aamulla korjaamon pihaan ja juuri kun olin peruuttelemassa parkkiin karmeat rohinat kuului pellin alta. Autohan ei sitten liikkunut enää minnekään. Ei muuta kuin vapaalle ja työntämällä auto pois kulkuväylältä. Auton alla maassa lojui oikean etupyörän vetonivelen rippeet. Jos jotain hyvää pitää hakea, niin ainakin rotisko levisi oikeaan paikkaan. Eipähän tarvinnut hinailla mihinkään. :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Tulikin kerrasta astetta kalliimpi huolto, mutta parempi tosiaan korjaamon pihaan kuin moottoritielle. Jokos olet sen soittimen heivannut mäkeen ja uutta tilalle?
Edelleen rikkinäinen soitin kiinni. Ei ole viitsinyt/jaksanut eikä ole oikein ollut rahaakaan ostaa uutta. Nytkin menee sitten vajaa kaksi tonnia auton korjaamiseen, mutta luulisi sitten olevan entistäkin ehompi. *kop kop*
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Uudet jarrulevyt, palat, takaiskarit, peräöljyt, laatikko-öljyt, sisempi raidetangon pää. Katsastus.

Kyllä autoilu on ihanan kallista.
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Uudet jarrulevyt, palat, takaiskarit, peräöljyt, laatikko-öljyt, sisempi raidetangon pää. Katsastus.

Kyllä autoilu on ihanan kallista.

Hyvä etten ole ainoa. Oma sotaratsuni ei katsastushuollossa saanut rakkautta kuin käsijarrun vaijerin, jarrupalojen, pakoputken, puhaltimen johtojen sekä öljyhuoltojen osalta. Muutamia oravannahkoja vaille tonni meni niin että hurahti, tosin kyllä Pösö nyt tuntuukin hivenen eri vehkeeltä. Tiedä sitten mikä sen jämäkkyyden muutoksen selittää, kun ei huoltokohteiden pitäisi juuri siihen vaikuttaa.

Hanurinlämmittimen olisin myös halunnut korjata kuskin penkille, mutta 500€ hintalappu oli hivenen hapokas. Siihen rahaan saa sen verran monet mamikset (=pitkät kalsarit) ettei pitäisi talvisinkaan palella. Tosin koko remontin arvolla olisi bussikortissa matkoja noin vuosikymmeneksi... :)
 
RS saapui pihalle tänään. http://omenanraato.1g.fi/kuvat/octaviars/
Aika paljon kovempi alusta kuin sport elegancessa mutta samalla ohjaus paljon tunnokkaampi. Vanteet on ihan liian isot näille Suomen roudan r*iskaamille teille ja niiden koloille. Ei kivat verrattuna vanhaan joka meni pehmeästi kuopista. Muutoin kelvollisen oloinen hankinta.
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

RS saapui pihalle tänään. http://omenanraato.1g.fi/kuvat/octaviars/
Vanteet on ihan liian isot näille Suomen roudan r*iskaamille teille ja niiden koloille. Ei kivat verrattuna vanhaan joka meni pehmeästi kuopista. Muutoin kelvollisen oloinen hankinta.

Vanteet liian isot? Minkäkokoiset nuo on? 16"? 17"? Ei ainakaan näytä liian isoilta. Eiköhän se sportimpi alustakin tee oman osansa, että kuopat tuntuu. Niin kuin itse sanoitkin. Noissa renkaissahan on profiiliakin ihan reilusti. 45? Itsellä talvikumeina 17 tuumaiset 225/45 profiililla ja ei ne nyt niin kovin höykytä. Toki jos tie on todella huonossa kunnossa niin ei mahda mitään, mutta silloin ei auta mitkään normirenkaatkaan. Taitaa olla meikäläisen rassi vielä vähän matalampi, joten äkkiä tuohon tottuu. Sitten ei enää viitsi vaihtaa "tunnottomiin" renkaisiin ja alustaan.

Ihan siistin näköinen RS.
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Oma sotaratsuni ei katsastushuollossa saanut rakkautta kuin käsijarrun vaijerin, jarrupalojen, pakoputken, puhaltimen johtojen sekä öljyhuoltojen osalta. Muutamia oravannahkoja vaille tonni meni niin että hurahti, tosin kyllä Pösö nyt tuntuukin hivenen eri vehkeeltä. Tiedä sitten mikä sen jämäkkyyden muutoksen selittää, kun ei huoltokohteiden pitäisi juuri siihen vaikuttaa.

Olitko koska viimeksi katsonut ilmanpaineet, jos laittoivat painetta lisää renkaisiin? Autoni huoltorupeamassa ei olisi tarvinnut vaihtaa laatikko- ja peräöljyjä kun on manuaalilaatikko ja ei kaikki peräöljyjäkään vaihda. Ajattelin tuolla ajaa vielä jonnekin +200 000 lukemilla ja vasta 100 000 km rikki. Mietin, että ei se ainakaan huonoa tee jos rouvaa vähän huoltaa.
 
Ylös Bottom