Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Avatar: Frontiers of Pandora

HideoMiyamoto

Well-Known Member
1624909473776.png

Nimi: Avatar: Frontiers of Pandora
Kehittäjä: Massive Entertainment, Ubisoft Düsseldorf, Ubisoft Shanghai
Julkaisija: Ubisoft
Alustat: PS5, Series S/X, PC, Stadia, Luna
Lajityyppi: First-Person Action Adventure / Open World
Julkaisu: 2022
Kotisivut: https://www.ubisoft.com/en-gb/game/avatar-frontiers-of-pandora
KonsoliFIN Pelisivu: https://www.konsolifin.net/peli/avatar-frontiers-pandora





In this new, standalone story, play as a Na’vi and embark on a journey across the Western Frontier, a never-before-seen part of Pandora. Explore a living and reactive world inhabited by unique creatures and new characters, and push back the formidable RDA forces that threaten it.


Tätä peliä kohtaan on odotukset ihan jäätävän kovat, Avatar elokuva kuuluu ehdottomiin all time parhaisiin ja olen vuosia odottanut kunnon peliä siihen maailmaan.
Ainut kysymysmerkki on pelin kehittäjä Massive Entertainement, joka on osoittanut Division peleillään että osaavat luoda upeita maailmoja, mutta tarinankerronta on ollut heikkoa.
 

Liitetiedostot

  • 1624909457625.png
    1624909457625.png
    1,6 MB · Lukukerrat: 2
Paljon pelikuvaa näytettiin. Hmm, vihdoin on Far Cryta uudistettu riittävästi...
 
Jep. Tuli kyllä todella vahvat far cry fibat. Ubisoft kaava on vahva tässä pelissä.

No katsotaan, ei varmaan täyteen hintaan lähde.
 
Tämä näyttää ihan Far Cry peliltä, mutta Avatarin maailmassa.






En nyt oikein pääse kiinni siihen, että mikä tuossa oli kovin samanlaista kuin Far Cryssa? Tai no, varmaan se, että voi taistella, on avoimen maailman FPS-kuvattu peli ja hahmoaan, aseita sekä muita tarvikkeita voi kehittää pelissä edetessä. Mutta nämä nyt ovat ominaisuuksia, joita käytännössä kaikissa ARPG- tai RPG-peleissä on, ja on aina ollut. Mielestäni tuo Avatar näyttää juuri siltä kuin Avatar-pelin mielestäni pitäisi näyttääkin. Elokuvien upean näköinen maailma näyttäisi olevan hienosti saatu toteutettua peliinkin. Avoin maailma monipuolisella tekemisellä on mielestäni juurikin oikea malli toteuttaa Avatar-peli, jotta tuon maailman upeus pääsee oikeuksiinsa. Itselleni tuli lähinnä hivenen mieleen Horizon 1 ja 2, jos joku peli tulee mieleen. Far Cry viboja en kuitenkaan oikein saanut. Tästä tuli heti Starfieldin jälkeen eniten odottamani peli loppuvuodeksi. Toki yhdessä FFXVI:n, Pikmin 4:n, Forza Motorsportin sekä Stalker 2:n kanssa (mikäli vielä vuoden loppuun ehtii).
 
Viimeksi muokattu:
Odotukset nousivat aika korkealla Ubi Forwardin esityksen perusteella. Oikeastaan Avatar on ihan yhtä lupaava kuin mikä tahansa tulevista peleistä. Ihan yhtä paljon toivon tältä kuin vaikka Starfieldiltä. Voi olla vuoden paras peli tai sitten ei. Hyvin perinteiseltähän tuo monella tavoin näytti, mutta enemmän tuli mieleen Sonyn open worldit kuten Horizon Zero Dawn kuin Far Cry.
 
Tuli katsottua tuo esittelyvideo uudelleen ja jostakin syystä missasin ekalla kerraa tuon maininnan, että tässä on co-op, niin voi kaverin kanssa pelata läpi.

Ei tuosta vissiin täällä ollut vielä mainittu?
 
Tuli katsottua tuo esittelyvideo uudelleen ja jostakin syystä missasin ekalla kerraa tuon maininnan, että tässä on co-op, niin voi kaverin kanssa pelata läpi.

Ei tuosta vissiin täällä ollut vielä mainittu?
Onkohan kyseessä ihan aikaisemmista FarCry -peleistä tuttu co-op, eli toinen on "pääpelaaja" ja toinen hengailee mukana. Jossain vanhemmassa pelissä taisi olla niin, ettei saanut eksyä liian kauas pääpelaajasta. Myöhemmässä jatko-osassa aluetta laajennettiin isommalle alueelle.


Ihan yhtä paljon toivon tältä kuin vaikka Starfieldiltä. Voi olla vuoden paras peli tai sitten ei.
Omaan silmään tosiaan peli näyttää ihan miltä tahansa FarCry -"stand-alone laajennukselta". Tulee mieleen se luolamies-farcry yhdistettynä neonvärisiä dinosauruksia vilisisevältä farcry-dlc, joiden kummankaan nimeä en nyt muista (enkä näe tarpeelliseksi googlata).
 
Viimeksi muokattu:
Vaikuttaa törken hyvältä. Mutta vielä jää paljon kysymysmerkkejä millaista se itse pelin pelaaminen lopulta on.
 
Itselle tuo näyttäytyy vain sinisenä FarCry -pelinä.
Tottahan toki. Elämähän on ylipäätään muutenkin yhtä Far Cryta! Tämä tuli erityisesti mieleeni, kun mietin sitä miten kaikissa edellisissä Far Cry-peleissä seikkailtiin kaukaisella Pandoran planeetalla, kyseisen planeetan kasviston ja eläimistön omaavissa viidakoissa ja vesistöissä, lennettiin lentoliskoilla ja taisteltiin mitä mielikuvituksellisimpia otuksia sekä tietenkin myös ihmisten ohjaamia robomechoja vastaan. Tästä kaikestahan Far Cry on tehty! En malta päästä pelaamaan uusinta Far Cravatar-peliä kyseisessä pelisarjassa! :D
 
Tämä on niitä pelejä jotka ihan oikeasti tarttis vr moodin sillä ei pandoran maisemat pääse oikeuksiinsa ennen kuin saa olla niiden ympäröimänä ja olen aika varma, että jokainen leffojen fani haluaa kokea tuon.
 
Tottahan toki. Elämähän on ylipäätään muutenkin yhtä Far Cryta! Tämä tuli erityisesti mieleeni, kun mietin sitä miten kaikissa edellisissä Far Cry-peleissä seikkailtiin kaukaisella Pandoran planeetalla, kyseisen planeetan kasviston ja eläimistön omaavissa viidakoissa ja vesistöissä, lennettiin lentoliskoilla ja taisteltiin mitä mielikuvituksellisimpia otuksia sekä tietenkin myös ihmisten ohjaamia robomechoja vastaan. Tästä kaikestahan Far Cry on tehty! En malta päästä pelaamaan uusinta Far Cravatar-peliä kyseisessä pelisarjassa! :D
Sen verran montaa FarCryta tullut pelailtua, että pelin runko tuntuu täysin samalta niissä kaikissa, ja tässäkin trailerissa sellaisia paistaa läpi (vaikken tiedä onko edes sama pelimoottori kyseessä). FarCry -pelit toimivat juuri niin, että pelin teema vain vaihdetaan, mutta peli pysyy samana. Milloin ollaan ampumassa neon-värisiä robottidinosauruksia, milloin keihästämässä sapelihammastiikereitä ja milloin ratsastamassa norsulla.

Edit:
Näemmä onkin Division -pelisarjan moottori alla.
 
Sen verran montaa FarCryta tullut pelailtua, että pelin runko tuntuu täysin samalta niissä kaikissa, ja tässäkin trailerissa sellaisia paistaa läpi (vaikken tiedä onko edes sama pelimoottori kyseessä). FarCry -pelit toimivat juuri niin, että pelin teema vain vaihdetaan, mutta peli pysyy samana. Milloin ollaan ampumassa neon-värisiä robottidinosauruksia, milloin keihästämässä sapelihammastiikereitä ja milloin ratsastamassa norsulla.

Edit:
Näemmä onkin Division -pelisarjan moottori alla.
Uutisena, että samaan tapaan toimivat kaikki avoimen maailman pelit. Katso minkä tahansa kehittäjän avoimen maailman peliä missä on taistelua, niin tietyt samat kuviot niissä toistuvat järjestään. Ja noin ylipäätään peleissä, musiikissa, elokuvissa tai missä tahansa viihteessä kierrätetään lukuisia täysin samoja elementtejä kerrasta toiseen. Olennaista on kuitenkin se, minkälainen kokonaisuus siitä viihdetuotteesta saadaan näillä useillakin kierrätetyillä elementeillä.

Henkilökohtaisesti on kyllä hyvin vaikea nähdä tuosta Avatarin videosta mitään suoria copy paste-elementtejä Far Crysta. Suoria elementtejä näen kuitenkin Avatar elokuvista, ja niin kai sen pitääkin olla, kun Avatar-aiheinen peli on kyseessä.

Ja en kyllä ainakaan itse haluaisi Avatar-pelin olevan mitään muuta kuin avoimen maailman seikkailu, jossa on myös varsin paljon taistelua. Sitähän noissa Avatar elokuvissakin on.
 
Ylös Bottom