Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Uusi päivitys tullut jakoon ja konsoleille tullut 40fps tila. Tuo 40fps kelpaa ainakin mulle ja saisi olla pakollisena jokaisessa pelissä, kun tuossa 60fps tilassa tuli aika pahoja droppeja välillä.

Viimeksi muokattu:
Yllättäen tätä tuli ekaksi testattua ennen Lies of P:tä, kun vaimo tämän kirjastosta lainasi.

Leffat nähneenä olin vakuuttunut kuinka uskollinen peli on niille. Ulkoasu varsinkin on kyllä upea.

Gameplay taas ei tunnu eroavan ikävä kyllä tarpeeksi Ubisoftin massasta. Onhan tämä toki toimivaksi todettu jo monessa Far Cryssä, mutta silti vain tausteluväsymys iski jo tässä pelin alkupuolella.

Tarinakaan ei napannut oikein kunnolla mukaansa, joten senkään voimalla ei varmaan tätä jaksa pusertaa.

Eli todennäköisesti tämä ei tule ostoslistalle. Ja jos ja kun tämäkin tulee PS Extraan, niin en tiedä viitsiikö siltikään tähän hukata aikaansa tämän enempää.

Gameplay taas ei tunnu eroavan ikävä kyllä tarpeeksi Ubisoftin massasta. Onhan tämä toki toimivaksi todettu jo monessa Far Cryssä, mutta silti vain tausteluväsymys iski jo tässä pelin alkupuolella.
Itse kun sanoin samaa pelkän trailerin perusteella, niin muutama äänekäs foorumisti lyttäsi väitteeni maanrakoon.

Itse kun sanoin samaa pelkän trailerin perusteella, niin muutama äänekäs foorumisti lyttäsi väitteeni maanrakoon.
Joo no, on toki tässä omat uniikit asiat mutta alun perusteella ei ainakaan itselleni tuo tarpeeksi uutta.

En toki ole elokuvien suuri fani, joten senkään takia ei oikein peli onnistunut imaisemaan mukaansa.

Ei tuo edelleenkään ole oikein millään lailla mikään Far Cry-kopio. Joo, on toki avoimen maailman räiskintäseikkailua. Mutta jos näin aina pelejä niputetaan samanlaisiksi, niin sitten kaikki putkessa tapahtuvat räiskintäpelit ovat Call of Dutyn kampanjoiden klooneja, tai kaikki tasoloikkapelit ovat Mario-klooneja. Itse en silti näin ainakaan ajattele. Väitän, että Ubisoftista on tullut nettikansalle tietynlainen meemi. Kaikki mitä tekevät, niin siitä halutaan valittaa ja nostaa meteliä, ja kun se tehdään, niin se tehdään netissä turvallisesti tehtyjen vanhojen stereotypisten porukkaulostulojen kautta. Ja nuo ulostulot ovat ironisesti paljon enemmän kopioita toisistaan kuin mitkään Ubisoftin pelit ovat todellisuudessa olleet toistensa kopioita.

On helppoa lähteä marmattamaan ja kauhistelemaan netissä asioita, kun se tehdään sellaisten meeminomaisten joukkohokemien kautta. Mitään sen kummempaa yhteyttä ei todellisuuteen tarvitse olla. Riittää vain sen jonkun epäsuositun kohteen olemassaolo. Näin some toimii, eikä se siitä muuksi tule muuttumaan.

Avatarissa on niin perustavanlaatuisia eroja pelattavuudessa, ettei peliä pysty vertaamaan Far Cry-pelisarjaan, kuin juuri tuon ennakkoasenteita sisällään pitävän meemipohjaisen Ubi-inhon kautta. Edelleen ne yhtäläisyydet jäävät siihen, että kyseessä on avoimessa maailmassa tapahtuva räiskintä, jossa toki progressioon kuuluu aseiden, varusteiden ja hahmon kehittäminen. Nämä progressio-ominaisuudetkin kuuluvat käytännössä kaikkiin roolipeleihin tai useimpiin toimintapeleihinkin.

Itse en tätä Ubi-inhoa ymmärrä ollenkaan, kuten en kyllä ymmärrä EA-inhoakaan, vaikka siellä suunnassa toki on joitakin isompia virheitä tehty, joiden johdosta saattaa olla perustellumpaa suhtautua ennakkoluuloisesti heidän tekemisiinsä. Itse en silti pidä ennakkoluuloihin perustuvaa asennoitumista peleihin hyvänä, tai oikeastaan mihinkään muuhunkaan asiaan liittyen.

Viimeksi muokattu:
Muistaako kukaan missä tuon lisäosan ase vendor on? Kerran sen löysin jostain ja ostin tavaraa, mutta nyt läpipeluun jälkeen en enää löydä sitä mistään ja google ei osaa auttaa.

Onko muuten tällä pelillä mitää yhteyttä the avatar game Xbox 360 peliin samaa pelisarjan vai eri.

Viimeksi muokattu:
Onko muuten tällä pelillä mitää yhteyttä the avatar game Xbox 360 peliin samaa pelisarjan vai eri.
Molemmat Ubisoftin julkaisemia Avatar-aiheisia videopelejä, joten laskisin samaan sarjaan kuuluvaksi. Ajallisesti tuo vuoden 2009 Avatar: The Game sijoittuu kuitenkin muutaman vuoden Frontiers Of Pandoran jälkeen.

Ylös Bottom