Puhutko nimenomaan Avowedista? Siinä ei kyllä tuon kuvan hahmoa tule viiden minuutin sisällä vastaan. Eikä kyllä mielestäni monen tunninkaan jälkeen. Katsoin vielä muistini tarkistamiseksi YouTubesta videon missä näytetään kaikki n. puolen tunnin verran alusta yhteen putkeen kuvattuna. Jos taas puhuit Veilguardista, niin siitä en nyt ensisijaisesti puhunut, kun en sitä ole sinänsä edes pelannut, vaikka olenkin siitä melkoisen läjän videoita katsonut, joten näkemykseni Avowedin kanssa samankaltaisesta ulkoasusta perustuu sinänsä videoihin Veilguardin osalta ja Avowedin osalta videoihin, mutta myös muutaman tunnin pelaamiseen.
Olisivatko uhat nyt ihan sinun pääsi sisällä kuitenkin? Minähän olen puhunut vain siitä, että en pidä siitä, että maskuliinista sukupuolta ei jostain syystä kuvata sellaisena kuin miehet oikeasti ilmenevät maailmassa. En ole mistään uhasta puhunut, kun en sellaista tässä koe. Häiritsevänä ja ärsyttävänä silti koen tuollaisen tyylisuunnan. Pointtia en oikein sille näe. Joku pointti sillä toki saattaa olla, mutta sillä en lähde spekuloimaan, koska se ei tässä ole kuitenkaan se ärsytyksen aihe, vaan ihan yksinkertaisesti se, että mieshahmot eivät näytä miehekkäiltä. Sellainen tyylisuunta on mielestäni epärehellinen, jos se on ihan selkeä sääntö, eikä vain joidenkin yksilöiden osalta poikkeus.
Ja toki muuten koen tuon dialogin sellaisena maailmoja syleilevänä safe space-tyyppisenä ja värittömänä. Tehty niin, ettei vaan vahingossakaan loukata ketään ja ollaan ystävällisiä ja makeilevia kaikille. Minä nyt en vaan tämän tyyppisistä jutuista pidä missään viihteessä. Sinänsä tekee tämän pelin minulle varsin ristiriitaiseksi tapaukseksi, kun pelin pelattavuus ja oikeastaan pelimaailma muutenkin vaikutt