Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Avowed

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SeveriS
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    pc xsx
Olisivatko uhat nyt ihan sinun pääsi sisällä kuitenkin? Minähän olen puhunut vain siitä, että en pidä siitä, että maskuliinista sukupuolta ei jostain syystä kuvata sellaisena kuin miehet oikeasti ilmenevät maailmassa.
Ai onko oikeassa maailmassa kaikki miespuoliset Schwarzeneggerin näköisiä? Mistä lähdin pelien on pitänyt kuvata oikeaa maailmaa? Mistäspäin maailmaa löydän peikkoja ja keijuja?

Ai onko oikeassa maailmassa kaikki miespuoliset Schwarzeneggerin näköisiä? Mistä lähdin pelien on pitänyt kuvata oikeaa maailmaa? Mistäspäin maailmaa löydän peikkoja ja keijuja?
Onko sinulle sitten täysin sama miltä ne hahmot näyttävät?

Tuo Ippenatorin postaama kuva-sarja tuosta Art directorista antaa aika hyvän kuvan siitä mitä tuon jätkän korvien välissä on liikkunut.

Viimeksi muokattu:
Onko sinulle sitten täysin sama miltä ne hahmot näyttävät?
Olen sivuuttanut tuon kaverin tällä palstalla, mutta todettakoon, että en minä mitään Schwartzeneggereita odota peleissä kaikkien miesten tietenkään olevan. Puhuin koko ajan siitä, että Avowedissa mieshahmot ovat häiritsevän feminiinisen näköisiä lähes järjestään. Toivoisin ihan sellaisia tavallisen miehen näköisiä hahmoja. Miten ihmeessä siitä saa sen ajatuksen, että odotan, että kaikkien mieshahmojen pitäisi näyttää Arskalta? Meniköhän tuossa jollakin macho ja maskuliinisuus sekaisin, tai jotain?

Olen sivuuttanut tuon kaverin tällä palstalla, mutta todettakoon, että en minä mitään Schwartzeneggereita odota peleissä kaikkien miesten tietenkään olevan. Puhuin koko ajan siitä, että Avowedissa mieshahmot ovat häiritsevän feminiinisen näköisiä lähes järjestään. Toivoisin ihan sellaisia tavallisen miehen näköisiä hahmoja. Miten ihmeessä siitä saa sen ajatuksen, että odotan, että kaikkien mieshahmojen pitäisi näyttää Arskalta? Meniköhän tuossa jollakin macho ja maskuliinisuus sekaisin, tai jotain?
Hukattu mahdollisuus tehdä oikeasti mielenkiintoisen näköisiä hahmoja tuolla "art" - tyylillä mutta ei, tehdään kaikista samannäköisiä...

Ei vaan sovi tuohon konseptiin.
(Pillars of Eternity)

Puhutko nimenomaan Avowedista? Siinä ei kyllä tuon kuvan hahmoa tule viiden minuutin sisällä vastaan. Eikä kyllä mielestäni monen tunninkaan jälkeen. Katsoin vielä muistini tarkistamiseksi YouTubesta videon missä näytetään kaikki n. puolen tunnin verran alusta yhteen putkeen kuvattuna. Jos taas puhuit Veilguardista, niin siitä en nyt ensisijaisesti puhunut, kun en sitä ole sinänsä edes pelannut, vaikka olenkin siitä melkoisen läjän videoita katsonut, joten näkemykseni Avowedin kanssa samankaltaisesta ulkoasusta perustuu sinänsä videoihin Veilguardin osalta ja Avowedin osalta videoihin, mutta myös muutaman tunnin pelaamiseen.

Olisivatko uhat nyt ihan sinun pääsi sisällä kuitenkin? Minähän olen puhunut vain siitä, että en pidä siitä, että maskuliinista sukupuolta ei jostain syystä kuvata sellaisena kuin miehet oikeasti ilmenevät maailmassa. En ole mistään uhasta puhunut, kun en sellaista tässä koe. Häiritsevänä ja ärsyttävänä silti koen tuollaisen tyylisuunnan. Pointtia en oikein sille näe. Joku pointti sillä toki saattaa olla, mutta sillä en lähde spekuloimaan, koska se ei tässä ole kuitenkaan se ärsytyksen aihe, vaan ihan yksinkertaisesti se, että mieshahmot eivät näytä miehekkäiltä. Sellainen tyylisuunta on mielestäni epärehellinen, jos se on ihan selkeä sääntö, eikä vain joidenkin yksilöiden osalta poikkeus.

Ja toki muuten koen tuon dialogin sellaisena maailmoja syleilevänä safe space-tyyppisenä ja värittömänä. Tehty niin, ettei vaan vahingossakaan loukata ketään ja ollaan ystävällisiä ja makeilevia kaikille. Minä nyt en vaan tämän tyyppisistä jutuista pidä missään viihteessä. Sinänsä tekee tämän pelin minulle varsin ristiriitaiseksi tapaukseksi, kun pelin pelattavuus ja oikeastaan pelimaailma muutenkin vaikutt
Otin Veilguardin puheeksi, koska aikaisemmassa viestissäsi kirjoitit: “Sirot feminiiniset piirteet tai sitten jopa sellaiset tyttömäisen pyöreät piirteet löytyvät siis myös kaikilta miespuolisilta hahmoilta. Tämä sama hommahan oli Dragon Age: Veilguardissa.”

Ok ei käytetä sanaa uhkakuva sitten. Toinen suora lainaus: “Häiritsevänä ja ärsyttävänä silti koen tuollaisen tyylisuunnan. Pointtia en oikein sille näe. Joku pointti sillä toki saattaa olla, mutta sillä en lähde spekuloimaan, koska se ei tässä ole kuitenkaan se ärsytyksen aihe, vaan ihan yksinkertaisesti se, että mieshahmot eivät näytä miehekkäiltä. Sellainen tyylisuunta on mielestäni epärehellinen, jos se on ihan selkeä sääntö, eikä vain joidenkin yksilöiden osalta poikkeus.”

Yritän lopettaa tähän, koska ei tunnu hyvältä käyttää ikuisuuskeskusteluun enempää aikaa. En ehkä näe samaa. Avowed, Veilguard ja Fortnite ovat toki animoidumpia kuin vaikka Last of Us on. Eivät pyri realismiin tyyleiltään sillä tavalla. Itse tykkään myös peleistä jotka näyttävät peleiltä, jos kuulostaa yhtään järkevältä. En näe tossa Avowed-hahmojen, miesten, esimerkkikuvassakaan samoja asioita. Strategisesti otettu kuvat kesken puheen, niin että huulet törröllä, että vähän leikkimiseksi menee tämä väittely muutenkin. Toisella silot posket. Parrattomuus joillain hahmoilla pelissä ei kyllä iteltä mitään peliä ole pilannut, mutta ehkä joltakin on.

Otin Veilguardin puheeksi, koska aikaisemmassa viestissäsi kirjoitit: “Sirot feminiiniset piirteet tai sitten jopa sellaiset tyttömäisen pyöreät piirteet löytyvät siis myös kaikilta miespuolisilta hahmoilta. Tämä sama hommahan oli Dragon Age: Veilguardissa.”

Ok ei käytetä sanaa uhkakuva sitten. Toinen suora lainaus: “Häiritsevänä ja ärsyttävänä silti koen tuollaisen tyylisuunnan. Pointtia en oikein sille näe. Joku pointti sillä toki saattaa olla, mutta sillä en lähde spekuloimaan, koska se ei tässä ole kuitenkaan se ärsytyksen aihe, vaan ihan yksinkertaisesti se, että mieshahmot eivät näytä miehekkäiltä. Sellainen tyylisuunta on mielestäni epärehellinen, jos se on ihan selkeä sääntö, eikä vain joidenkin yksilöiden osalta poikkeus.”

Yritän lopettaa tähän, koska ei tunnu hyvältä käyttää ikuisuuskeskusteluun enempää aikaa. En ehkä näe samaa. Avowed, Veilguard ja Fortnite ovat toki animoidumpia kuin vaikka Last of Us on. Eivät pyri realismiin tyyleiltään sillä tavalla. Itse tykkään myös peleistä jotka näyttävät peleiltä, jos kuulostaa yhtään järkevältä. En näe tossa Avowed-hahmojen, miesten, esimerkkikuvassakaan samoja asioita. Strategisesti otettu kuvat kesken puheen, niin että huulet törröllä, että vähän leikkimiseksi menee tämä väittely muutenkin. Toisella silot posket. Parrattomuus joillain hahmoilla pelissä ei kyllä iteltä mitään peliä ole pilannut, mutta ehkä joltakin on.
Kyllä tuossa ihan miesten feminiinisenä kuvaamisesta on kuitenkin kyse - ei siitä pelkästään Fortnite-tyyppisestä muovisuudesta, josta en kyllä itse ole myöskään kovin innoissani, ainakaan klassisemmissa roolipeleissä. Sen mistä tässä puhun, näkee mm. silmistä, ja muuten yleensä sirommista kasvojenpiirteistä. Siis parta tai parrattomuus eivät juuri olleet asiassa mitenkään argumenttina minulla, vaan se, että vaikka parta joillakin hahmoilla Avowedissa olisi, niin ne muut piirteet on tehty kuitenkin feminiinisiksi. Ja kyse nyt on vaan siitä, että en pidä tällaisesta suuntauksesta ja se näyttää kuitenkin tulleen jostain syystä muotiin. Tämä on ärsyttävä ja negatiivinen piirre Avowedissa tuon onnettoman dialogin lisäksi. Samoja elementtejä on juurikin Veilguardissakin. Ja vahvasti onkin, ainakin niiden videoiden pohjalta mitä olen pelissä nähnyt.

Olisihan se muuten metkaa, jos aikaisemmissa Dragon Ageissa juuri maskuliinisilla piirteillä toteutettu Varrick (oli siis ilmeisesti kuvassa, jonka julkaisit), olisikin yhtäkkiä toteutettu niillä Veilguardissa muuten miespuolisilla hahmoilla vahvasti olevilla feminiinisillä piirteillä. Hyvä nähdä, että ihan niin metkaan hommaan ei taidettu sentään mennä.

Viimeksi muokattu:
Sellaista tietynlaista Fortnitemäisyyttä on hahmoissa myös usein nykyajan peleissä.
Tarkoitat varmaan Team Fortressmaisuutta?

Fortnite ei ole todellakaan ensimmäinen peli, joka tuota sarjakuvamaista tyyliä on käyttänyt ja nykyään, kenties juuri Fortniten kautta, se on ilmeisesti kohtuu laajalti käytetty. En myöskään väitä että TF2 olisi ensimmäinen tuota käyttänyt mutta varmasti se on vähintään yhtä tunnettu teos, joka on paljon vanhempi kuin Fortnite.

Siitä voi tietysti keskustella että onko kyse jostain feminiinisten piirteiden pakottamisesta vai kenties kuitenkin vain siitä että tuo kyseinen graafinen tyyli on yleisestikin pehmeämpi. Vähän kuin että mustavalkoinen on vähemmän värikäs, eli se on vähän niin kuin sen ominaisuus.

Saa toki olla graafisesta tyylistä mitä mieltä haluaa mutta se on tosiaan vain tyyli eikä joku salajuoni, jolla poistetaan "oikeat miehet" peleistä.

Itse pidän "Fortnite-grafiikasta" jo sen takia että sillä pelit vanhenevat paljon paremmin. Joku Wind Waker menee samaan kastiin ja on hiton nätti vielä tänäkin päivänä. Tyylisuunnalla on siis melko iso merkitys. Toki myös siihen suuntaan että kaikkia se ei miellytä. Itse tulee tykättyä jos vähän rikotaan kaavoja, eli onkin vaikka sarjakuvamaista grafiikkaa K18-pelissä, jossa esim. "Fortnite-grafiikkaisia" ukkeleita pistetään palasiksi veren ja suolten lennellessä ympäriinsä. Samoin vaikka joku Dishonored on hieno graafiselta tyyliltään.

Kauhean tarkkaan en toki voi Avowedin ukkojen "ukkomaisuudesta" sanoa kun nuo linkitetyt kuvakollaasit on aina jostain näkökulmasta poimittuja. Vaikea uskoa että tuo yksikään ukkeli on aina huulet törröllään kuten kuvassa, johon tuskin on vahingossa valittu juuri tuollainen kuva. Vastaavaa on näkynyt monesta muustakin pelistä ja totuus ollut ihan muuta. Olikohan se Aloy, joka sai valitusta aikaiseksi kun valittiin ne paskimmat kuvakulmat ja kameran objektiivit käyttöön photomodessa tms.

Viimeksi muokattu:
Ai oletko? Enpäs tiennytkään! (Mitä nyt noin 10x olet asiasta maininnut) :D

Täytyy sanoa ettei ole tullut kiinnitettyä huomiota äärimmäisen feminiisiin hahmoihin ennen kuin siitä täällä kohistiin ja täytyy sanoa ettei ole kyllä senkään jälkeen tullut kiinnitettyä.

Dragon agessa eniten itseäni ennakkotietojen perusteella harmitti sen roolipelaamisen muuttaminen koska itselle se ensimmäinen osa oli näistä se kaikista rakkain. Hahmojen muutoksista ehkä eniten ärsytti miten Qunarit olivat ulkonäkönsä puolesta muuttuneet. Mutta keskusteluihin en osaa ottaa sen enempää kantaa kun en ole peliä pelannut mutta ostoslistalla se on kun vain vähän halpenee koska tarinan haluan siitä nähdä.

Jos sitten mennään takaisin Avowediin niin tarinalla tämän laisissa peleissä on itselle hirveän vähän merkitystä koska enemmän aina elder scrolleissa on merkannut se että seikkailee ja itse luo tarinaa jos siinä on järkeä. On tullut pelattua pöytäroolipelejä melkoisen paljon missä saa rauhassa tutkiskella ja löytää on ollut aina tärkeässä roolissa. Tässä se on Skyrimin jälkeen ehkä taas mahtavinta ikinä. Löydät tiesi jonnekin luolaan niin se jännitys mitä salaisuuksia se kätkee on mieletön. Myöskin se kun saa tosiaan taistella vihollisten kanssa eikä mikään ole kovin helppoa. Pelaan tätä vaikeimmalla ja ainakin tähän asti haaste on ollut hyvällä tasolla. Muutaman kerran on tullut kuoltua mutta jäänyt myös sellainen kuva taistelusta että se on voitettavissa. Ja parin yrityksen jälkeen näin on myös käynyt. Mitä enemmän tuota taistelua on pelannut niin sen paremmalta se on tuntunut.

Kuten aiemmin totesin ei tästä varmaan kaikki tykkää mutta itselle tämä on ollut kyllä todella erityistä menoa. Kunnon seikkailua pitkästä aikaa.

Täytyy sanoa ettei ole tullut kiinnitettyä huomiota äärimmäisen feminiisiin hahmoihin ennen kuin siitä täällä kohistiin ja täytyy sanoa ettei ole kyllä senkään jälkeen tullut kiinnitettyä.

Dragon agessa eniten itseäni ennakkotietojen perusteella harmitti sen roolipelaamisen muuttaminen koska itselle se ensimmäinen osa oli näistä se kaikista rakkain. Hahmojen muutoksista ehkä eniten ärsytti miten Qunarit olivat ulkonäkönsä puolesta muuttuneet. Mutta keskusteluihin en osaa ottaa sen enempää kantaa kun en ole peliä pelannut mutta ostoslistalla se on kun vain vähän halpenee koska tarinan haluan siitä nähdä.

Jos sitten mennään takaisin Avowediin niin tarinalla tämän laisissa peleissä on itselle hirveän vähän merkitystä koska enemmän aina elder scrolleissa on merkannut se että seikkailee ja itse luo tarinaa jos siinä on järkeä. On tullut pelattua pöytäroolipelejä melkoisen paljon missä saa rauhassa tutkiskella ja löytää on ollut aina tärkeässä roolissa. Tässä se on Skyrimin jälkeen ehkä taas mahtavinta ikinä. Löydät tiesi jonnekin luolaan niin se jännitys mitä salaisuuksia se kätkee on mieletön. Myöskin se kun saa tosiaan taistella vihollisten kanssa eikä mikään ole kovin helppoa. Pelaan tätä vaikeimmalla ja ainakin tähän asti haaste on ollut hyvällä tasolla. Muutaman kerran on tullut kuoltua mutta jäänyt myös sellainen kuva taistelusta että se on voitettavissa. Ja parin yrityksen jälkeen näin on myös käynyt. Mitä enemmän tuota taistelua on pelannut niin sen paremmalta se on tuntunut.

Kuten aiemmin totesin ei tästä varmaan kaikki tykkää mutta itselle tämä on ollut kyllä todella erityistä menoa. Kunnon seikkailua pitkästä aikaa.
En kyllä feministisiin hahmoihin ainakaan Dragon agessa kiinnittänyt huomiota. Avowed nähdään huomisesta alkaen kiinnitänkö huomiota. Jos selvästi agendaa tuodaan peliin, on se mikä tahansa, niin se karkoittaa kyllä minut pelistä aika äkkiä.

Minusta noita naisellisia pullanaamoja näkee ihan oikeassakin maailmassa niin miksei sitten peleissä. Jos nostaisin esille muutaman tosielämän pullanaaman, porukka saisi paskahalvauksen ja voisin saada bannia. Ehkä pelikeskustelut avaavat turvallisen tilan sellaiselle ulkonäkökeskustelulle, joka ei reaalimaailman olentoja koskiessa olisi sosiaalisesti hyväksyttyä julkisesti. En kuitenkaan näe tuota pullanaamakeskustelua mielekkääksi myöskään pelihahmojen yhteydessä. Ehkä riittäisi, että sanoo, ettei hahmot ole omaan makuun sopivia? Kasvonpiirteiden syväanalyysi voi olla mielekästä jossain estetiikan alan tutkielmassa, mutta ei ehkä tällaisissa kasuaaleissa nettikeskusteluissa. En koe sitä varsinkaan yksittäisen pelin seurausketjussa hedelmälliseksi aiheeksi tai se on yhtä kiinnostavaa kuin hahmojen rintakarvat tai sukkien väri.

En kyllä feministisiin hahmoihin ainakaan Dragon agessa kiinnittänyt huomiota. Avowed nähdään huomisesta alkaen kiinnitänkö huomiota. Jos selvästi agendaa tuodaan peliin, on se mikä tahansa, niin se karkoittaa kyllä minut pelistä aika äkkiä.
Tässä taidettiin puhua feminiinisistä, ei feministisistä hahmoista. Niissä on aika iso ero: ensimmäinen viittaa ulkonäköön/olemukseen ja toinen on ideologia.
Heittäkää tänne nyt joku kuvamateriaalia mistä puhutaan, alkanut kiinnostaa, koska on niin random aihe :D
Edellisellä sivulla on kuvakattaus siitä, mitä alkuperäinen kirjoittaja asialla tarkoittaa. Itselle ei niin väliä, enkä kiinnitä tuollaisiin asioihin hirveästi huomiota, sillä en ole erityisen ulkonäkökeskeinen ihminen.

Tässä taidettiin puhua feminiinisistä, ei feministisistä hahmoista. Niissä on aika iso ero: ensimmäinen viittaa ulkonäköön/olemukseen ja toinen on ideologia.

Edellisellä sivulla on kuvakattaus siitä, mitä alkuperäinen kirjoittaja asialla tarkoittaa. Itselle ei niin väliä, enkä kiinnitä tuollaisiin asioihin hirveästi huomiota, sillä en ole erityisen ulkonäkökeskeinen ihminen.
Tarkoitin kuitenkin tuota ulkonäköä.. En semmoiseen liiaksi ainakaan kiinnittänyt Dragon age ssa huomiota. Toki miehet melkein kaikki taisi olla liian laihoja kanakoipia siinäkin, kun nyt miettii. Semmoisia ruipeloita ei kyllä arjessa näe kovin usein.

Viimeksi muokattu:
Oiskohan kyseessä ihan vaan kaupallinen laskelmointi. Videopelien kohdeyleisö on teini-ikäiset(vaikka muuta väitetettäisi),joten hahmoista tehdään teini-ikäisen näköisiä. Ei niinkään femiinejä. Samalla mä olen huomannut että monissa länsipeleissä pelihahmot alkaa enemmän muistuttaa japsipelien hahmoja. Sellainen pieni anime-viba,jos ymmärrätte mitä tarkoitan. Eli olisiko tuossa myös se että ajatellaan Aasian markkinoita. Ei sillä että asia liikuttaisi mua mitenkään,mutta tuli vaan tuollainen ajatus mieleen.

Tuli Xbox käynnistettyä yli puolen vuoden tauon jälkeen tän takia. Pitääpä pohtia jätänkö KCD:n tauolle vai pelaanko sen ekana läpi. Tapana ei oo pelata montaa peliä yhtä aikaa.

Kohtuu positiivisin mielin lähdetään huomenna matkaan. Avoimin mielin ja unohtaa kaikki turhat höpinät ja ottaa seikkailun avoimesti vastaan.
Iso peukku tälle! Kannata korvaansa lotkauttaa netissä milloin mistäkin ruikuttaville lumihiutaleille. Käy itte tutkimassa että onko se peli vaan silleen simppelisti hauska pelata. Jos olis netin mielipiteitä kuunnellu, niin olis monta peliä jääny pelaamatta vuosien varrella, kun aina joku peli on jonkun mielestä ihan skeidaa ja sitä ei sais kukaan pelaa. :D

Ylös Bottom