Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Avowed

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SeveriS
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    pc xsx
Onpa ollut kivaa pelin parissa. Pistoolit molemmissa käsissä mennä paukuttelen, toisena aseena sit great sword. No näitähän voi vaihdella sit miten haluaa ja respeccaus ei maksa paljoa. Koittanut myös kaikki grafiikka moodit 30/40/60. 60 frame moodissa fps putoo oikeastaan vaan kaupungeissa, muualla aika pieniä pudotuksia. 40 moodi on hyvä. 30 fps moodisssa peli näyttää tosi hyvälle ja on myös ihmeen hyvä pelattava onko sit motion blurrilla osuutta asiaan.

4 :16 kohdalla frame mittari jokaisesta moodista
 
Pari tuntia tuli tätä sitten eilen itsekin pelattua, ja ikävä kyllä on todettava, että oli vikatikki laittaa tähän se reilu 20 egeä, että pääsi tätä ennakkoon pelaamaan. Ei tää kaikilta osin mikään sysihuono ole, mutta kuten SkillUp hyvin arvostelussaan totesi, tässä on noita samoja ongelmia kuin oli Dragon Age: Veilguardissa. Onnettomasti rakennetut hahmot ja dialogi. Koko ajan on se fiilis, että ihan väkisin on haettu safe spacea hahmojen dialogissa sekä myös siinä minkä näköisiä niistä ja niiden ilmeistä on tehty. Sellaista luonnotonta makeilevaa ”lets sing kumbayah and embrace the world together”-tyyppistä dialogia ja ylitehostettuja ilmeitä saa hahmoilta toisensa perään. En meinaa tällaista nykyään muotiin näköjään tullutta kerrontaa jaksaa kyllä ollenkaan.

Pelattavuus vaikuttaisi olevan Avowedissa aika ok mallilla sinänsä, mutta nämä nyt kuvailemani heikkoudet häiritsevät itseäni kuitenkin varsin paljon. Ei muuta kuin palataan Wukongin pariin, vaikka siinäkin vaikeus on hetkittäin turhauttanut (vaikka toki palkinnutkin), mutta eipä ole tarvinnut tuollaista ällöttävää safe space-kerrontaa siinä pelissä ainakaan kokea. Ja ah, aivan mahtavaa jatkaa sitten sellaisten aidon ja rosoisemman, mutta myös ajoittain humoristisen kerronnan peleillä, kuten Kingdom Come: Deliverance 1 ja 2! Noissa peleissä on se ote kerronnasta ja hahmoista, mitä toivoisin peleiltä enemmän. Nykyään vaan kovin harvoista peleistä sitä löytyy.
 
Viimeksi muokattu:
Pelkästään ekassa osiossa Avowedia voi:

  • Tuomita kokonaisen kylän nälkäkuolemaan
  • Tappaa pakolaisia fasistisen imperiumin nimissä
  • Edesauttaa vanhoollista uskontokuntaa levittämään naistenoikeuksia polkevia säädöksiä
  • Ajaa koko tiimisi hylkäämään sinut tekojesi vuoksi
  • Kailottaa imperialismin ja fasismin hyveitä niin paljon kuin sydän sietää
  • Olla rasisti, kolonialisti, naisvihaaja ja muutenkin kammottava ressukka alusta loppuun
Muutakin voi tehdä, mutta ne menisivät spoilerien puolelle. Ja nämä tosiaan vain ekassa osassa peliä. Mitä pidemmälle tarina eteene, sen vaikeampia ja monipuolisempia päätöksiä tulee teen. Yhdessä dialogissa hahmojen kanssa koko party jopa toteaa, että tästä ei puhtain käsin selvitä.

Ihan näin apropos of nothing.
 
Melko ristiriitaisia arvioita taas tässä ketjussa. Kohtahan sitä pääsee itse testaamaan, niin ei hätää sen suhteen. Itsellä on ainakin odotukset korkealla vaikka en Pillars fani olekaan eikä edes Outer Worlds ole ihan iskenyt. Eniten odotan, että jos tämä saa kipinän syttymään, ehkä jaksan pelata ne aiemmatkin pelit, joita kuitenkin on kehuttu paljon ja jotka ovat olleet julkaisusta lähtien pelaa myöhemmin -listalla.
 
Eniten odotan, että jos tämä saa kipinän syttymään, ehkä jaksan pelata ne aiemmatkin pelit, joita kuitenkin on kehuttu paljon ja jotka ovat olleet julkaisusta lähtien pelaa myöhemmin -listalla.

Olen itse miettinyt, että miten kuviot avautuu, kun vain hyvin vähän on tullut pintaa raapaistua Pillars-maailmaan, mutta kohta sekin selviää tosiaan.

Isoja valintoja odotan tekeväni tälläkin kertaa, jotka tosiaan vaikuttavat universumiin. Outer Worldsissa tein jopa vähän vahingossa isoja päätöksiä, jotka eivät aina mielyttäneet, vähän samaa toivon tässäkin. Teemoina FleeingNevadan mainitsemat kolonialismi ja järjestäytyneet uskonnot kuulostavat hyvinkin omalta palalta kakkua, joten odotukset on kohtuullisen korkealla. Pyrkinyt olemaan lukematta arvosteluita ja katsomatta videoita, niin pysynyt hyvin hämärässä juonikuviot Avowedin osalta.
 
Melko ristiriitaisia arvioita taas tässä ketjussa. Kohtahan sitä pääsee itse testaamaan, niin ei hätää sen suhteen. Itsellä on ainakin odotukset korkealla vaikka en Pillars fani olekaan eikä edes Outer Worlds ole ihan iskenyt. Eniten odotan, että jos tämä saa kipinän syttymään, ehkä jaksan pelata ne aiemmatkin pelit, joita kuitenkin on kehuttu paljon ja jotka ovat olleet julkaisusta lähtien pelaa myöhemmin -listalla.
Itse pidin ekasta Pillars-pelistä varsin paljon, vaikka se oli päin peetä suunniteltu loppuratkaisun osalta. Eli juuri ennen loppuratkaisua mennään paikkaan, josta ei pääse enää takaisin grindaamaan hahmoja paremmiksi. Ja kun en yleensä pyörittele kuin paria kolmea savea, niin oli viimeisin save paikassa, mistä ei enää takaisin päässyt. Sen verran alilevelinen olin lopputaisteluun, ettei mitään jakoa siinä ollut, vaikka mitä ohjeita katsoin. Eli peli jäi siis kesken juuri ennen loppuratkaisua.

Pelimaailma ja hahmot olivat kuitenkin tuossa ekassa pelissä sinänsä hyviä, eikä tuosta Avowedin siloitellusta safe space-meiningistä ollut tietoakaan. Tuo sama pelimaailma vaikuttaa ihan nimelliseltä hommalta. Niin erilainen tunnelma ja yleisvaikutelma on tuohon ensimmäiseen Pillars-peliin verrattuna. Eikä todellakaan hyvällä tavalla.
 
Ylös Bottom