Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Avowed

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SeveriS
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    pc xsx
Pidän siitä, että peli antaa paljon vapautta. Hahmoaan voi muokata monella tavalla, ja valinnat vaikuttavat tarinaan sekä siihen, miten NPC:t reagoivat. Dialogijärjestelmä muistuttaa The Outer Worldsia, jossa puhetavalla ja asenteella on merkitystä. Romansseja ei ole, mutta seurueen jäsenillä on omat suhteensa, jotka vaikuttavat tehtäviin ja taisteluihin.

Taistelu vaikuttaa monipuoliselta, yhdistäen taikuutta, lähitaistelua ja tuliaseita. Erilaisia aseita voi yhdistellä, ja vihollisten heikkouksia voi hyödyntää luovasti, esimerkiksi jäädyttämällä ja murskaamalla heidät. Pelin voi myös pelata joko ensimmäisestä tai kolmannesta persoonasta.

Graafisesti peli ei ehkä ole kaikkein näyttävin, mutta Unreal Engine 5:n ansiosta maailma näyttää elävältä ja täynnä yksityiskohtia. Maisemat vaihtelevat tiheistä metsistä karuihin aavikoihin, ja ympäristöissä on paljon tutkittavaa.

Julkaisun suhteen kiinnostavaa on, että peli tulee heti Xbox Game Passiin. Minun ei siis tarvitse ostaa peliä, että pääsen pelaamaan peliä erinomaisen Game Passin kautta.
 
Tuolta nousee esiin todella positiivisena pointtina:
-True choices and consequences "à la New Vegas"
Tämän valintojen merkityksen Obsidian osaa. Se antaa pelille myös hurjasti uudelleenpeluuarvoa.

Jotenkin tämä tulee jopa vähän yllätyksenä, kun studion vahvuusaluetta ei ehkä ole pelien taistelumekaniikat, mutta onhan se mukava kuulla, jos sekin on kunnossa:
-The combats are surprisingly the best aspect of the game
 
Tuolta nousee esiin todella positiivisena pointtina:

Tämän valintojen merkityksen Obsidian osaa. Se antaa pelille myös hurjasti uudelleenpeluuarvoa.

Jotenkin tämä tulee jopa vähän yllätyksenä, kun studion vahvuusaluetta ei ehkä ole pelien taistelumekaniikat, mutta onhan se mukava kuulla, jos sekin on kunnossa:

No ei tarvitse kauaa odotta niin saadaan isompi otanta pelin laatuun mutta kyllähän jos nuo kaksi pointtia on todella hyvin tehty niin se on jo paljon se.
 
Ensimmäiset arviot näyttää erittäin hyvältä.





 
Viimeksi muokattu:
Ensimmäiset arviot näyttää erittäin hyvältä.






No nyt on. Pitäiskö laittaa peluuseen Wukongin jälkeen..
 
2 tuntia ja sit mennään, maksoin tuon premium upgraden ja ei ollut edes paha vain 23 euroa. Pelin visuaalinen tyyli on just mun makuun ja myöskin peli kerää kehuja. Aika odotetunlaiset arviot tuli. Myöskin eri aseita on mukvasti käytössä. Peli ei pettänyt ja anti-woket sai nenilleen mikä lämmittää sydäntä.

 
Muuten kiinnostaa, mutta ei kai tässä vaan ole sellaisia Oblivionin kaltaisia pelaajan levelin mukaan skaalautuvia vihollisia? Nimittäin maailman järjettömin keksintö roolipeliin. (yhdessä BotW:in lopullisesti muutamasta iskusta hajoavien aseiden kanssa). Jostain arvostelusta sain vähän epämääräisen kuvan siitä, että ehkä olisi tuo vihujen skaalautuvuus. Voi toki olla sekin, että ymmärsin väärin, mutta jos sitten kuitenkin on tuollainen vihujen skaalautuvuus, niin se on kyllä sitten minulle käytännössä ”peli roskiin”-tuomio. Todella toivon, että ymmärsin vain epämääräisen tekstin väärin.
 
Viimeksi muokattu:
Digital Foundryn katsaus. Kärsii normaaleista Unreal 5 ongelmista. Series X performance modi ei ole kauhean suositeltavaa ilman VRR ja jos mahdollista niin käyttää 40 fps balanced modia.

 
Reilun tunnin striimiä pelistä katsoneena, niin voi sanoa, että tähän mennessä näyttää ihan pirun lupaavalta. Vaikea tietenkään mitään lopullista vielä sanoa, kun vielä tutoriaalia mennään. Innolla odotan, että alkaa ihmisten kokemuksia tippumaan myös tänne.
 
Ooh hienoa että saanu hyviä arvosteluja.

Otetaan kcd 2 ja Monsterin jälkeen peluuseen jos sit ois Pleikallekki.

Pillarsit ehkä parhainta ikään ja tykkäsin kyllä Outer Worldista kans
 
Ylös Bottom