Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Avowed

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SeveriS
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    pc xsx
Ign antoi 7/10. Elkäö antako hypen sumentaa?
Ja GameSpot antoi myös vain 6/10. Haukkuivat erityisesti tarinaa. Eli jonkin verran taitaa nyt myös jakaa porukkaa tämä peli. Itse en pitänyt Outer Worldsista ollenkaan, ja keskenhän se sitten myös jäi, joten hieman maltilliset odotukset olleet sitä myöten tätäkin kohtaan. Mutta Game Passista kun ottaa peluuseen, niin eipä tässä riskejäkään ole.

Ign antoi 7/10. Elkäö antako hypen sumentaa?

"Älä anna yksittäisen arvostelun sumentaa" on varmaankin loogisempi lähestyminen. OpenCriticillä on nyt 98 arvostelua ja niiden keskiarvo on 81pts (85% kriitikoista suosittelee), mikä on ainakin näin genren ja Obsidianin ystävälle täysin riittävä lähtökohta aloittaa oma seikkailu ja arvio pelistä.

Esiladattu Avowed odottaa tiistaita. Jos Premium Upgrade sisältäisi jotain pelillistä sisältöä, niin olisi kyllä voinut senkin maksella pois, mutta valitettavasti näin ei tällä kertaa ole.

Viimeksi muokattu:
Sen mitä katselin eilen niin todella tyhjä vaikutelma itse pelaamisesta tai siis peli maailma ,mutta kysehän voi vaan olla siitä että katsoin en nimeenomaan pelannut ja toinen et peli oli ihan alussa vasta et homma voi muuttua.
Pystyyyhän kasveista ja näistä tehdä jotain esim potioneja?
Itse en harrasta suoranaisesti arvosteluja tai siis niiden lukemista etten anna niiden päästä vaikuttaa mihinkään tai mitenkään.

Sen mitä katselin eilen niin todella tyhjä vaikutelma itse pelaamisesta tai siis peli maailma ,mutta kysehän voi vaan olla siitä että katsoin en nimeenomaan pelannut ja toinen et peli oli ihan alussa vasta et homma voi muuttua.
Pystyyyhän kasveista ja näistä tehdä jotain esim potioneja?
Itse en harrasta suoranaisesti arvosteluja tai siis niiden lukemista etten anna niiden päästä vaikuttaa mihinkään tai mitenkään.
Juuri tuosta en pitänyt Outer Worldsissa, että pelimaailma tuntui jollain tapaa tyhjältä. Tai ainakin sellainen mielenkiintoinen tekeminen puuttui. Alueet olivat myös liian rajattuja minun makuuni. Ja kun Outer Worldsin ulkoasukin oli samaan aikaan kovin mitäänsanomaton ja tylsä, sekä sitten sisälsi myös väärällä tavalla silmääni ärsyttäneitä värejä, niin oli vaan jotenkin kovin lattea pelikokemus, joka jäi sitten auttamatta kesken. Avowedista on tullut samankaltaisia fiiliksiä videoita katsoessa. Mutta pianhan sen sitten saa itse pelaamalla arvioida miten todella on.

Viimeksi muokattu:
Ei tätä varmaan ostettua tulisi ainakaan tämän hetken mietteillä, mutta kiinnostaa ehdottomasti kuitenkin sen verran et onneksi pääsee game passin kautta kokeilemaan. Parit arvostelut katsoin ja ainakin seikkailun/tutkimisen fiilistä kehuttiin kovasti ja ilmeisesti on myös palkitsevaa. Tuo graafinen tyyli ei oikein iske muhun eikä tarinakaan oikein kehuja saanut, varsinkin hahmot jättivät ainakin nuo arvostelijat varsin kylmäksi. No jää nähtäväksi. Ihan mielenkiintoinen peli joka tapauksessa.

Sellaisen 4 tunnin pelailun jälkeen on kyllä todella hyvät fiilikset tästä. Seikkailun ja tutkimisen meininki on erittäin vahvana varsinkin nyt kun pääsin ensimmäiseen varsinaiseen pelialueeseen kiinni.
Taistelu tuntuu hyvältä ja eri tyylejä on hauska yhdistellä sekä kokeilla. Ja minusta nuo hahmot tuntuivat mitä olen tavannut loistavilta. Tuli oikein hyvä tunne kun pitkästä aikaa pääsi taas Obsidianin kirjoittamia hahmoja näkemään. Keskustelussa on vaihtoehtoja riippuen taustasta sekä atribuuteista. Ja ainakin itse pidän tarinaa mielenkiintoisena ja mukaan vetävänä.

Ei tämä varmasti kaikille ole mutta omaan hermoon iskee kyllä oikein hienosti. Hoidetaan pikku pätkä töitä ensin niin pääsee viikonloppuna ottamaan kunnon maratooni sessiot tätä.
Ai niin ja pelailen Series X:llä ja Qualityllä. Ei ainakaan toistaiseksi mitään tökkimisiä ole tullut vastaan.

Mulla jotenkin tökki Outer Worldsissa se matkustaminen kokoajan niinkuin Starfieldissäkin. Jos tämä on avoin kartta niin voi hyvivinkin tärpätä.
Eikös tässä ole samanmoisia alueita kuin Outer Worldissa?

Pillar of Eternity on kyllä hyvä pelimaailma. Toivottavasti tämä tulis pleikalle joku päivä.

Eikös tässä ole samanmoisia alueita kuin Outer Worldissa?

Pillar of Eternity on kyllä hyvä pelimaailma. Toivottavasti tämä tulis pleikalle joku päivä.

Aivan varmasti peli tulee pleikalle jossain vaiheessa kuten kaikki muutkin Xbox pelit.

Tuli tuo GMiehen arvio katseltua ja sen verran laski odotuksia että en nyt tuohon premium tilaukseen lähde joten odotellaan ensi viikkoon lisäkulutonta versiota. Toki se on vain yhden henkilön arvio ja peli on saanut paljon positiivista palautetta mutta selkeästi tämä on hyvin RPG lite ja pääpaino on tutkiskelulla ja taisteluissa. Tulee paljon mieleen uusin Dragon Age josta kyllä pidin paljon.

Veilguard, sinäkö se olet? Tuli minullakin ensimmäisenä mieleen, kun Avowedin parit arvostelut katselin. Erityisesti visuaalinen ilme, dialogin laatu sekä yleinen särmättömyys saavat ainakin minulla nousemaan hyvin vahvoja mielleyhtymiä taannoiseen Biowaren tuotokseen. No joo, kyllä tämä nähdyn perusteella vaikuttaa aika paljon Veilguardia paremmalta, mutta ei kuitenkaan sellaiselta peliltä, josta alkaisi ihan rahaa maksamaan.

Obsidian jatkanee siis harmillisesti samantyylistä tietä, jonka mm. Bioware ja Bethesda ovat viimeisimmillä peleillään viitoittaneet. Ennen niin rakastetut ja arvostetut roolipeleihin keskittyvät studiot, jotka ennen tekivät upeita, omanlaisiaan ja muistettavia mestariteoksia, tuottavat nyt ennemmin tällaista sarjatuotanto, cookie cutter, by the numbers, alin yhteinen nimittäjä, komiteatyö -tavaraa. Tämä toki pitkälti isojen julkaisijoiden syytä, ei vain devaajien. Kauneus on katoavaista ja kilpailu kovaa. Onneksi uusia tekijöitä nousee vanhojen, jo parhaat päivänsä nähneiden isojen studioiden tilalle.

Anteeksi negatiivisuus. Olisi niin hauskaa jos nykypäivänäkin saataisiin sellaisia pelejä, jotka olisivat samantasoisia tapauksia kuin vaikkapa se Skyrim oli aikoinaan. Tämä näkyy olevan kovin kovin kaukana sellaisesta. Kumpa esim. Kingdom Come kakkosen menestys nyt osoittaisi, että pelaajille kelpaa sellaisetkin pelit, joissa ei ole vedetty tätä ns. turvallisuuskerrointa ihan tappiin asti.

Obsidian jatkanee siis harmillisesti samantyylistä tietä, jonka mm. Bioware ja Bethesda ovat viimeisimmillä peleillään viitoittaneet. Ennen niin rakastetut ja arvostetut roolipeleihin keskittyvät studiot, jotka ennen tekivät upeita, omanlaisiaan ja muistettavia mestariteoksia, tuottavat nyt ennemmin tällaista sarjatuotanto, cookie cutter, by the numbers, alin yhteinen nimittäjä, komiteatyö -tavaraa. Tämä toki pitkälti isojen julkaisijoiden syytä, ei vain devaajien. Kauneus on katoavaista ja kilpailu kovaa. Onneksi uusia tekijöitä nousee vanhojen, jo parhaat päivänsä nähneiden isojen studioiden tilalle.
Ottamatta (vielä) kantaa Avowediin, kun pelin kimppuun hyppään vasta ensi viikolla, niin Obsidian on ainakin edellisillä Microsoftin alaisuudessa kehitetyillä peleillä (Grounded ja Pentiment) osoittanut, että he tekevät kaikkea muuta kuin sarjatuotantoa, cookie cutteria ja by the numbersia. Näitä edeltävä Outer Worlds oli niin ikään ihan kohtuu särmikäs roolipeli. Myös Outer Worlds 2 vaikuttaa trailerien perusteella joltain muulta kuin täysin turvalliselta, mutta tokihan se on jatko-osa.

Tosiaan kokematta Avowedia on Obsidian nimenomaan osoittanut ihan viimeisillä peleilläänkin, että sieltä tulee omanlaatuista sisältöä ihan laidasta laitaan. Ehkä Avowed on askel kohti tällaista liian turvallista peliä, mutta ei se trailereiden perusteella ole yhtä pahasti siltä näyttänyt kuin uusin Dragon Age. Kohtahan sitä pääsee oman mielipiteen muodostamaan. Edelleen kovalla mielenkiinnolla ja innolla lähden ensi viikolla seikkailemaan.

Viimeksi muokattu:
Ennen niin rakastetut ja arvostetut roolipeleihin keskittyvät studiot, jotka ennen tekivät upeita, omanlaisiaan ja muistettavia mestariteoksia, tuottavat nyt ennemmin tällaista sarjatuotanto, cookie cutter, by the numbers, alin yhteinen nimittäjä, komiteatyö -tavaraa.

Obsidianilta on tullut tässä nyt putkeen Grounded, Pentiment ja Avowed. Ainakin minun on kyllä vaikeata kohdistaa nämä sarjatuotannoksi.

Avowedin osalta tosin vaikeata sanoa pelaamatta yhtään mitään, mutta Grounded ja Pentiment ovet molemmat nerokkaita sekä omaperäisiä valtavirran ulkopuolella vahvasti olevia teoksia, kaukana mistään sarjatuotannosta. Ja juuri minulle tämä nykyinen Obsidian on ollut todella mielenkiintoinen lafka, nimenomaan tämän monipuolisuutensa ansiosta.

EDIT: Ja Dragonfly siinä edellä täysin samaa jo kirjoitteli, mutta jätetään tämä nyt joka tapauksessa.

Veilguard, sinäkö se olet? Tuli minullakin ensimmäisenä mieleen, kun Avowedin parit arvostelut katselin. Erityisesti visuaalinen ilme, dialogin laatu sekä yleinen särmättömyys saavat ainakin minulla nousemaan hyvin vahvoja mielleyhtymiä taannoiseen Biowaren tuotokseen. No joo, kyllä tämä nähdyn perusteella vaikuttaa aika paljon Veilguardia paremmalta, mutta ei kuitenkaan sellaiselta peliltä, josta alkaisi ihan rahaa maksamaan.

Anteeksi negatiivisuus. Olisi niin hauskaa jos nykypäivänäkin saataisiin sellaisia pelejä, jotka olisivat samantasoisia tapauksia kuin vaikkapa se Skyrim oli aikoinaan. Tämä näkyy olevan kovin kovin kaukana sellaisesta. Kumpa esim. Kingdom Come kakkosen menestys nyt osoittaisi, että pelaajille kelpaa sellaisetkin pelit, joissa ei ole vedetty tätä ns. turvallisuuskerrointa ihan tappiin asti.
"Pelaamatta paskaa" on tietty omanlainen lähestymistapansa, mutta suosittelen kuitenkin edes vähän tutustumaan tarjontaan ennen kuin aletaan väittämään peliä, joka avoimesti ja särmikkäästi käsittelee mm. kolonialismia ja järjestäytyneen uskonnon aiheuttamaa tuhoa sarjatuotannoksi. Verrattuna esimerkiksi Skyrimin tarinankerrontaan tässä ollaan huomattavasti vahvemmalla pohjalla.

Sinäänsä vastaajilta hyviä pointteja joo. Itse tosiaan olen pelistä nyt kaksi pitkähköä videoarvostelua katsellut, ja niitten perusteella nuo alustavat fiilikset muodostanut. Tuolla särmättömyydellä viittasin lähinnä pelin dialogiin sekä yleiseen vibaan. Obsidianilla tosiaan on ehkä se etu, että se ei onnekseen ole niin iso studio kuin Bethesda sekä Bioware, ehkä sen ansiosta korporaation kädenjälki näkyy pienemmissä määrin, kuin em. kehittäjien tuotannossa. Itse nyt en lähtökohtaisesti odottanut peliltä juuri mitään, niin ei tämä nyt onneksi harmita, vaikka peli ei kummoiselta näytäkään.

Skyrim oli omasta mielestä silloin 2011 jo varsin tylsä ja mitäänsanomaton. Vuodesta 2011 jäi enemmän mieleen vaikkapa Dark Souls, joka teki oikeasti jotain kiinnostavaa. Skyrim oli vain Oblivion, mutta joillain lisäyksillä ja vähennyksillä.

Itse oon tästä pelistä innoissani ja meinaan kyllä heti seuraavaksi ottaa tämän peluuseen, kun malttaa Wukongista irtaantua. Kuulostaa kyllä tosi hyvältä, että tämä on pienemmän mittakaavan peli. Ei mene koko elämää yhteen peliin.

Gameplay ja etenkin ulkoasu miellyttää omaa silmääni kovasti. Toivottovasti pelaaja pääsee tekemään myös vaikeita päätöksiä ja varmasti sitä kautta uudeleenpeluuarvoa myös löytyy.

Menee itsellä sinne Witcher 3 puoleen tuon maailman suhteen mikä ei kiinnosta. Ja taistelu näyttää kyllä edelleen vähän hassulta, vaikea tietenkään sanoa kun en ole pelannut.

Tuolla särmättömyydellä viittasin lähinnä pelin dialogiin sekä yleiseen vibaan
Pelissä on ihan hyvää dialogia ei nyt mitään baldurs gate 3 tasoa, mutta hyvin toimivaa.

Menee itsellä sinne Witcher 3 puoleen tuon maailman suhteen mikä ei kiinnosta.
Witcher 3 maailman kanssa ei kyllä ole mitää yhtäläisyyksiä, en tie mistä moisen kuvan olet saanut.

Pelin taistelu on todella hyvää jokainen miekan isku tuntuu tässä taistelussa ovat onnistuneet hyvin. Sitten tuo expoler pelissä on hauskaa joista löytää hyvää tavaraa aikas usein ja välimatkat explolerin suhteen on lyhyita kun peli on vaan open zone. Jossain näkyy esim. joku torni niin sinne kiipeileen yleensä saattaa löytyä jotain kivaa. Buildi variaatioita on hyvin. Taisteluita tulee usein vastaan. Peli on oikein soiva peli. Tuo taistelu ei kyllä välity mistää videoista, ohjain kädessä tuo pitää kokea. Aseiden upgradeeminenkin toimii

Pelissä on ihan hyvää dialogia ei nyt mitään baldurs gate 3 tasoa, mutta hyvin toimivaa.

Witcher 3 maailman kanssa ei kyllä ole mitää yhtäläisyyksiä, en tie mistä moisen kuvan olet saanut.

Pelin taistelu on todella hyvää jokainen miekan isku tuntuu tässä taistelussa ovat onnistuneet hyvin. Sitten tuo expoler pelissä on hauskaa joista löytää hyvää tavaraa aikas usein ja välimatkat explolerin suhteen on lyhyita kun peli on vaan open zone. Jossain näkyy esim. joku torni niin sinne kiipeileen yleensä saattaa löytyä jotain kivaa. Buildi variaatioita on hyvin. Taisteluita tulee usein vastaan. Peli on oikein soiva peli. Tuo taistelu ei kyllä välity mistää videoista, ohjain kädessä tuo pitää kokea. Aseiden upgradeeminenkin toimii
Enemmän tämä fantasia maailma ei niinkään yks yhteen Witcherin maailma. Mutta omasta mielipiteestä kyse siis.

Ylös Bottom