Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

B.C. - Lionheadin eloonjäämisseikkailu

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Corca
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Corca

KonsoliFIN Alumni
Etusivu-uutinen:
Arvostetun pelisuunnittelija Peter Molyneuxin -97 pystyttämä brittiläinen kehityspaja Lionhead Studios on työstänyt parisen vuotta eksoottista toimintaseikkailua nimeltä B.C.
B.C. on esihistoriallinen eloonjäämis-seikkailu, jossa tarkoituksena on löytää rauhallinen asuinalue ilman luonnollisia saalistajia.

Tutkimusmatka aloitetaan ihmisevoluution primitiivisestä aikakaudesta kohti rautakauden "sivistystä" simuloidun maailman sekä tehtävärakenteen avustamana. Pelaajalla on vastuu itsensä lisäksi myös perustamastaan heimosta, tämän suojelemisesta ja lisääntymisestä.
Esihistoriallinen aikakausi tuo kuitenkin mukanaan koko joukon erilaisia lihansyöjäpetoja, matelijoita sekä dinosauruksia, joiden voimakas saalistusvietti uhkaa pelaajan vastuulla olevaa heimoa sekä yhteistä päämäärää. Verisiltä yhteenotoilta ei aina voi välttyä ja eloonjäämistaistelu alkaa...

Yhdelle massiivisen kokoiselle saarelle keskittyvästä pelimaailmasta on pyritty tekemään mahdollisimman aidosti simuloitu ja tämä näkyy mm. säännöllisesti pyörivänä yö/päivä-syklinä, säämuutoksina, mahdollisuutena kaataa puita ja käyttää näin ympäristöä ruuan ja aseiden hankkimiseen, yksilökohtaisena hahmokehityksenä sekä varsin brutaalina fysiikkamoottorina taistelutilanteissa.

Paperilla teknisesti korkeatasoisen B.C.:n kehityksestä vastaa LionHead Studiosin ohella Intrepid Games ja peli ilmestyy yksinoikeudella Xboxille Microsoftin huolehtiessa jakelusta. Julkaisuaikatauluksi kaavaillaan kuluvan vuoden jälkimmäistä puoliskoa, mutta tästäkin saataneen lisävalaistusta tulevilla E3-messuilla.
Siinä jälleen yksi peli odotuslistalle...huhhei.
 
Tää on ollu suurin yllätys positiivisessa mielessä suurimmalle osalle tyypeistä, jotka on käyny Lionheadilla hakemassa työkokemusta, eli testaamassa pelejä.

BC tulee kulman takaa ja iskee nuijalla päähän...
 
Tämä, Fable ja Black & White 2... jos jokin niin ainakin Lionheadilla käytetään aikaa pelien tekemiseen. Voisivat alkaa julkistaa jo seuraavia projektejaan niin saataisiin taas parin kolmen vuoden odotus aikaiseksi. Tämä jos jokin on kyllä ikuisuusprojektien luvattu firma :)
 
Onhan niitä vielä The Movies ja mysteeri projekti Dimitri.

Ikuisuusprojekti firma - no nämä pelit eivät olekaan koskaan mitään liukuhihna tavaraa.
 
Millanenkohan tästäkin väännetään...:rolleyes: Ainakin on suht omaperänen... Ja aika vapaa... Mukavaa varmaan semmoselle joka tykkää tutkia kaunista luontoa... Mutta enpähän tiedä, ei oo omalla listalla ainakaan vielä.
 
Hmm... justiinsa huomasin, toi uutinen on hieman omituinen... eihän Lionhead sitä peliä varsinaisesti tee, vaan Intrepid. Niin no, tiedä sitten. Kävihän se Fablenkin kanssa, että Lionhead ottaa maaliviivalla ohjat käsiinsä.
 
Newsflash [Oh no! Warning]

Lionhead Studios on ilmoittanut jäädyttävänsä BC:n. Molyneux kuitenkin kertoi toivovansa projektin elpyvän vielä joskus, joten ehkä tästä saadaan julkaisupeli Xbox 2:lle. Sääli sinänsä, mutta ehkäpä Xbox ei sittenkään ole ihan riittävä alusta pelin mahtipontisille ominaisuuksille - onhan Fablekin selkeästi rajoittunut tekniikan takia.

Btw, kiitos headsupista dloqqi! ;)
 
Vastaus: Newsflash [Oh no! Warning]

Hakkiz sanoi:
Lionhead Studios on ilmoittanut jäädyttävänsä BC:n. Molyneux kuitenkin kertoi toivovansa projektin elpyvän vielä joskus, joten ehkä tästä saadaan julkaisupeli Xbox 2:lle. Sääli sinänsä, mutta ehkäpä Xbox ei sittenkään ole ihan riittävä alusta pelin mahtipontisille ominaisuuksille - onhan Fablekin selkeästi rajoittunut tekniikan takia.

Btw, kiitos headsupista dloqqi! ;)

Kyllä tossa firmassa jotain mätää on vaikka Fable onnistuikin olemaan hyvä peli.
 
Vastaus: B.C. - Lionheadin eloonjäämisseikkailu

Bullfrogihan ajautui vaikeuksiin, kun pelejä yritettiin tehdä liian paljon samaan aikaan. Lopulta yritys päätyi EA:lle ja Molly lähti, mikä johti Lionheadin syntyyn. Ehkäpä tässä nyt yritetään välttää samaa kohtaloa ja keskitytään niihin projekteihin, jotka ovat kaikkein toteuttamiskelpoisimpia juuri tällä hetkellä.
 
Vastaus: B.C. - Lionheadin eloonjäämisseikkailu

Harmi että tuon pelin pelin tekeminen keskeytettiin, koska se vaikutti todella mielenkiintoiselta huolimatta siitä, että Mölynexi oli tämänkin pelin hypettäjänä.
 
Ylös Bottom