Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Baldur’s Gate 3

Dodiin. Tässä nyt tällä viikkoa palannut pelin pariin melkeen 2kk kestäneen tauon jälkeen :D ...
Uusimman päivityksen jälkeen pystyy kelaamaan kaikkien invikset läpi leirissä.
Act3 on pari ärsyttävää "mitä tehdä ensin"-tilannetta ja ilmeisesti jopa game breaking
ei pidä matkustaa lower cityyn riippusillan jälkeen ennen Gortashia.

Itellä ei enää näissä peleissä hermo kestä ja googlailen apua ahkeraan.
 
Tää peli on kyllä taas puhtaasti pc pelattava. Onneksi tämä genre ei ole itselle mikään suosikki niin ei tarvi ostaa ...muuten vois jopa harmittaa kun paljon noita palkintojakin napsi tämä peli.

Tulikin juuri mieleen, että vuoden peli kategorista puuttuukin mulla vain tämä ja spidermanin kakkonen...miles morales löytyykin jo niin ehkä joskus kakkosen hommaan...tai sitten en.

On kyllä tosi karu suorituskyky konsolilla...ps5 vissiin ihan sama juttu.

Ja siis tälläisellä suorituksella pokattiin vuoden peli palkinto???


 
Viimeksi muokattu:
Lopulta tämmöisessä pelissä on aivan se ja sama että pyöriikö se 30 tai 60 fps, ei se vaikuta lopulta siihen itse pelikokemukseen pätkääkään.
Kaikki pelaajat tietenkin toivovat että pelit pyörisi maksi resolla ja ruudunpäivityksellä, mutta ei se ole mahdollista, firmoilla on omat pelimoottorit ja niissä on omat rajoitukset.
 
Tää peli on kyllä taas puhtaasti pc pelattava. Onneksi tämä genre ei ole itselle mikään suosikki niin ei tarvi ostaa ...muuten vois jopa harmittaa kun paljon noita palkintojakin napsi tämä peli.

Tulikin juuri mieleen, että vuoden peli kategorista puuttuukin mulla vain tämä ja spidermanin kakkonen...miles morales löytyykin jo niin ehkä joskus kakkosen hommaan...tai sitten en.

On kyllä tosi karu suorituskyky konsolilla...ps5 vissiin ihan sama juttu.

Ja siis tälläisellä suorituksella pokattiin vuoden peli palkinto???




PS5 suoriutuu vähän paremmin:



Suorituskyky ei tosiaan määrittele vuoden peliä tai pokaaleja vaan ihan kaikki muut.
 
PS5 suoriutuu vähän paremmin:



Suorituskyky ei tosiaan määrittele vuoden peliä tai pokaaleja vaan ihan kaikki muut.

No ei tietysti jos se pc llä hiton hyvä ja varmaan onkin niin palkinnon ansainnutkin, mutta on se mikä tahansa peli ja noin paskasti pyörii konsolilla niin en kyllä itse ostaisi mihinkään hintaan. Esim. Alan wake 2 pyörii joka laitteella kiitettävästi. Olis kannattan pitää toi balduri pc exluna vaan.

Ja eiks tuon genren pelit nyt olekkin pcllä hiirinäppiksellä parhaita? Niin miksi pitää tunkea noita sitten konsolille rampautettuna?
 
No ei tietysti jos se pc llä hiton hyvä ja varmaan onkin niin palkinnon ansainnutkin, mutta on se mikä tahansa peli ja noin paskasti pyörii konsolilla niin en kyllä itse ostaisi mihinkään hintaan. Esim. Alan wake 2 pyörii joka laitteella kiitettävästi. Olis kannattan pitää toi balduri pc exluna vaan.

Ja eiks tuon genren pelit nyt olekkin pcllä hiirinäppiksellä parhaita? Niin miksi pitää tunkea noita sitten konsolille rampautettuna?
BG3 tökkii pahasti myös PC:llä. Act 3 on välillä sellaista nykimistä ettei mitään rajaa.
 
Ei herran jumala.
No onks toi susta nyt ok jos freimit seilaa perffimodessa 30 - 60 välissä ? Ihan vitun hyvin optimoitu joo ;) No mutta saitte siitä nyt vuoden pelin joo.... Ja joo huomasinkin että näyttää olevan hiton raskas peli kaikilla vehkeillä... Ei kyllä kiinnosta toi peli penniäkään muutenkaan niin mulle kyllä ihansejasama.
 
No kovasti sua kuitenkin ottaa pannuun se miten hyvin tai huonosti peli pyörii milläkin laitteella ja että nyt sattui voittamaan sen virallisen vuoden peli oscarin.
Ja nyt sä et kyllä tainnut lukea ajatuksella mitä kirjoitin? Sanoin että varmaan ihan hyvä peli jos kerran vuodenpelin voitti mutta ainakin series x suorituskyky helvetin paska niin ihmettelin tässä sitten ääneen että näköjään jengille kelpaa kaikki vaikka kuinka huonosti pyörii kun kerran on vuoden peli? Saattehan työ nauttia pelistä ihan rauhassa...turha siitä mitään herneitä ole vetää nenään ;) itseä toi ei vain kiinnosta.

Ihme herkkiksiä täällä jos ei saa jotain omaa suosikkipeliä kritisoida : D
 
Muutama tunti takana Tactician vaikeustasolla ja onhan tämä ihan uskomatonta herkkua! Tää on just sellanen peli mitä pitää ihan ajan kanssa vääntää eikä kiirehtiä tai ahmia tehtäviä. Just right in my alley! Voin jo nyt sanoa että vahva Goty ehdokas Alan Waken ja Remnantin rinnalla.
 
Muutama tunti takana Tactician vaikeustasolla ja onhan tämä ihan uskomatonta herkkua! Tää on just sellanen peli mitä pitää ihan ajan kanssa vääntää eikä kiirehtiä tai ahmia tehtäviä. Just right in my alley! Voin jo nyt sanoa että vahva Goty ehdokas Alan Waken ja Remnantin rinnalla.

X:llä pelaat? Ton videon perusteella S pyörii tasaista 30fps niin ei ole ollut kyllä mikään hullumpi suoritus puljulta että saivat sen sillä rullaamaan. PS5 versiota miettinyt itselle kun aikaa olisi että tästä saisi sellaisen ikuisuus projektin.
 
Moni arvostelija todennut, että pelaavat mieluummin konsolilla.

Vaikka se välillä ärsyttääkin, niin BG3 on tyyliltään niitä harvoja pelejä, joissa fps dippaukset eivät pilaa peliä pahemmin.

Eikä tuo nyt act3:ssa ole ollut mitenkään surkeaa ainakaan pleikalla. Jos dippailisi paljon alle 30fps ni sitten ehkä kiinnittäisi enemmän huomioita.

Mut joo, kyllähän Xgamer oli nyt selkeästi reaktioita hakemassa.

Edit: Nyt ehkä act3:n keskivaiheilla ja pleikan pelikello näyttää 129h. Eldenin nuohosin täysin läpi ja siinä 159h.
 
Moni arvostelija todennut, että pelaavat mieluummin konsolilla.

Vaikka se välillä ärsyttääkin, niin BG3 on tyyliltään niitä harvoja pelejä, joissa fps dippaukset eivät pilaa peliä pahemmin.

Eikä tuo nyt act3:ssa ole ollut mitenkään surkeaa ainakaan pleikalla. Jos dippailisi paljon alle 30fps ni sitten ehkä kiinnittäisi enemmän huomioita.

Mut joo, kyllähän Xgamer oli nyt selkeästi reaktioita hakemassa.

Edit: Nyt ehkä act3:n keskivaiheilla ja pleikan pelikello näyttää 129h. Eldenin nuohosin täysin läpi ja siinä 159h.
No nyt täytyy kyllä sanoa ettei ei ollut mitään reaktioita etsimässä ollenkaan vaan totesin vaan ja kysyin että onko tämä täysin pelikelvoton konsoleilla kun noin pahasti droppailee pelissä?

Mutta näköjään ei sitten noin olekkaan vaan peli ei siitä paljoa välitäkkään.

Auttaako muuten VRR tossa kuinka hyvin jos performancella pelailee? Tasoittaako hyvin noita pahimpia pudotuksia?

Jos tollasia droppeja olisi olisi melkein missä tahansa pelissä niin siitä syntyy samantien järjetön paskamyrsky.

Itse noita tubevideoita tossa katsellut enemmän ja yrittänyt ymmärtää mikä tossa pelissä sitten se suurin koukku että valittiin vuoden peliksi niin sitä ei varmaan ilman itse pelaamatta ymmärrääkään? Näköjään tahtomattani tästä vaan nyt nousi paskamyrsky muutenkin:) Ei ollut kyllä nyt rehellisesti tarkoitus...
 
Itse noita tubevideoita tossa katsellut enemmän ja yrittänyt ymmärtää mikä tossa pelissä sitten se suurin koukku että valittiin vuoden peliksi niin sitä ei varmaan ilman itse pelaamatta ymmärrääkään? Näköjään tahtomattani tästä vaan nyt nousi paskamyrsky muutenkin:) Ei ollut kyllä nyt rehellisesti tarkoitus...
Peliä pitää pelata useampi tunti, jotta siihen pääsee sisään. Jokaisella hahmolla on oma tarina, joka kietoutuu pelin päätarinaan hienosti. Pelaaja voi tehdä periaatteessa ihan mitä tahansa pelin maailmassa, mutta jokaisella päätöksellä on seurauksensa ja ne eivät vaikuta ainoastaan omaan hahmoon tai maailmaan, vaan myös matkakumppaneihin.

Ts. Jos pelaat pahiksena, niin saatat tappaa tyyppejä, jotka muuten olisivat olleet liittymässä seurueeseesi.
 
Yksi baarimikko päätti tuplata itsensä. Nyt toinen on liimannut naamansa esarilla seinään, eikä halua enää jutella.
20231209_143844.jpg
 
Ylös Bottom