Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battleborn

Vastaus: Battleborn

Miks vertaat Overwatchiin tätä, tämähän on eri genren peli?

Totta, mutta kilpailevat osin samoista pelaajista. Tiimivetoisia areena härdellejä molemmat. Moba on tietty moba, mutta jos et ole niin genresidonnainen, mietit kenties juuri näiden kahden välillä. Mobaa tosin on myös ilmaisena luvassa kun kesällä ilmestyy Paragon.
 
Vastaus: Battleborn

Ihan sama mitkä näiden pelien muut ominaisuudet on. Jos kaksinpeli samalla koneella puuttuu niin se jää ostamatta. Ostin aikoinaan myös Ghostbusterssin Wii version, koska PS3 versiossa ei ollut kaksinpeliä samalla koneella vaikka PS3 versio oli muuten hienompi.
 
Vastaus: Battleborn

Ennakkofiiliksiä pelistä ennen arvostelua: Ehdoton plussa splitscreenistä, mutta miinuksia fontin koosta. Mahdotonta erottaa yhtään mitään sohvalta istuessa, jolloin 42 tuumaisen telkkarinkin kanssa pitää pelata noin metrin etäisyydeltä. Muutenkin tuo vasemmalla oleva palkki vie aivan liikaa tilaa. Oisi voitu toteuttaa toisin. Itse peli tuntuu hauskalta ja läpät on totuttua Gearbox-tasoa.

EDIT: Haluaisiko joku tulla tekemään tarinatehtäviä? Sujuu randomienkin kanssa, mutta meininki on tylsää ja esim. parantaja touhuaa usein omiaan. PSN Id: nSuperfly.
 
Vastaus: Battleborn

Olisi sellainen kysymys tarinamoodista, että jos on kaksi pelaajaa kirjautunut samalle koneelle, niin täytyykö silloin hankkia loput kolme pelaajaa netistä, esim. public storyn kautta? Tuossa oli eilen pelatessa vähän epäselvyyttä miten homma toimii niin pelattiin pelkästään capturea.

Sitten sellainen vinkki niille jotka meinaa pelata kahdella pelaajalla samalla koneella, niin prologi täytyy pelata molemmilla tunnuksilla auki yksinpelissä niin saa perussetin hahmoja käyttöön ja pääsee kunnolla pelaamaan. Tämä vissiin vaatii että molemmat tunnukset on psn tunnuksia eikä siten että vaikka toinen tunnus on paikallinen tunnus tai vierastunnus. Plusssatilauksia tarvitaan vain yksi.
 
Vastaus: Battleborn

Olisi sellainen kysymys tarinamoodista, että jos on kaksi pelaajaa kirjautunut samalle koneelle, niin täytyykö silloin hankkia loput kolme pelaajaa netistä, esim. public storyn kautta? Tuossa oli eilen pelatessa vähän epäselvyyttä miten homma toimii niin pelattiin pelkästään capturea.

Sitten sellainen vinkki niille jotka meinaa pelata kahdella pelaajalla samalla koneella, niin prologi täytyy pelata molemmilla tunnuksilla auki yksinpelissä niin saa perussetin hahmoja käyttöön ja pääsee kunnolla pelaamaan. Tämä vissiin vaatii että molemmat tunnukset on psn tunnuksia eikä siten että vaikka toinen tunnus on paikallinen tunnus tai vierastunnus. Plusssatilauksia tarvitaan vain yksi.

Pelasin eilen kaverin kanssa Private Storya samalla koneella, eli ei tarvitse hakea muita messiin jos ei halua. Toki lisäkäsien kanssa homma käy sukkelammin. Public Storya voi pelata kahdestaankin, ellei sessioon löydy tarpeeksi pelaajia.
 
Vastaus: Battleborn

Ongelman syy selvisi. Tuli valittua tehtäväksi replay prologue. Olisi pitänyt valita tehtävä 1.
 
Vastaus: Battleborn

Peli kiinnostaa yhä. Vahvuuksina toi viiden pelaajan cooppaus tarinapuolella, joka tuo mieleen Destinyn yhteiset seikkailut. Pidän myös pelin visuaalisesta annista. Videolla Nelinpeli mulkaisee mistä kenties on kysymys.

 
Vastaus: Battleborn

Striimailin iltasella Battlebornia. Tässä pätkä, jos joku haluaa vilkaista näin jälkikäteen. En ota takeita mun selostuksesta. :D
 
Vastaus: Battleborn

Kesäkuun Pelit-lehdessä oli uhrattu aukeaman kokoinen arvostelu tälle sivuilla 36-37. Pisteitä tuli 83 ja teksti oli positiiviseen sävyyn kirjoitettu. Moitteita tuli siitä että nettipelaajat ovat tyhmiä eivätkä osaa pelata tiimipeliä, eli sama kuin Konsolifin arvostelussa. Lisäksi moitteita tuli siitä että kampanja- ja moninpelikenttiä on liian vähän. Moninpelikenttiä on siis 2 per muoto. Kenttien vähyyden voi korjata dlc:llä.
 
Vastaus: Battleborn

Vähän ensifiiliksiä Battlebornista. Eilen tuli pelattua tarinaa yksin, sekä incursionia botteja vastaan ja moninpelinä.

Ostin tämän kiinnostavien hahmojen ja MOBA-elementtien vuoksi. Fyysisen painoksen tarjoushinta ja mukana tulevat keräilykortit helpottivat ostopäätöstä.

Nelikätinen kaaosnoita Orendi, sekä sienimäinen parantaja Miko olivat jo etukäteen veikkaukseni omiksi suosikkihahmoiksi. Erikoinen hahmodesign ei jää pelkästään valintaruutuun, vaan näkyy myös pelin aikana - Orendi huitoo ja häärää käsillään ampuessaan ja valmistellessaan loitsuja. Miko puolestaan viskoo heittoveitsiä, joita on käsissä sitä enemmän, mitä enemmän niitä on sillä hetkellä "lippaassa".

Hahmojen taustatarina avautuu osissa, suorittamalla hahmokohtaisia haasteita. Orendilla yhtenä haasteena on tehdä X määrä vahinkoa sekundäärihyökkäyksellä.

Tarinatila pomoineen pistää kunnolla hanttiin, ainakin yksin pelatessa. Pitää kokeilla vielä eri hahmoja että näkee, miten pitkälle soolona pääsee. Olin positiivisesti yllättynyt, että tarina ei pelaa itse itseään läpi, kunhan vaan puskee vasenta tattia eteenpäin ja rutistaa liipaisinta pohjaan.

Moninpelissä täysi matsi löytyi noin minuutin odottelun jälkeen. Kukaan ei lähtenyt kesken ottelun hatkaan. Johtuiko siitä, että oli niin tiukka taistelu.

Tarinatilaa pelatessa voi löytää loottia, jota pääsee sitten hyödyntämään moninpelissä. Tästä kasvavasta valikoimasta voi ottaa kolme esinettä kerralla mukaan. Tavaroissa on plussia ja miinuksia esim. rekyyliin, vahinkoon, cooldown-aikoihin tai vaikka tilapäinen vauriobonus aina, kun onnistuu tuhoamaan vastustajan tykkitornin.

Loadoutissa olevat esineet aktivoidaan pelin aikana kerättävällä valuutalla, shardeilla. Shardeilla myös rakennetaan ja parannellaan puolustuslaitteita. Pelityylinsä mukaan voi sitten valita, aktivoiko bonuksia itselleen, vai käyttääkö varat tukikohdan suojaamiseen.

Tasonnousun yhteydessä valitaan kahdesta kyvystä toinen. Joskus on valittavissa myös kolmas vaihtoehto, mutaatio. Mutaatioita tulee saataville sitä enemmän, mitä enemmän on kyseisellä hahmolla pelannut. Hahmoa voi kehittää haluamaansa suuntaan; parantaja-Miko on myös pätevä taistelija, oikeilla kyvyillä höystettynä. Sopivat esineet vielä loadoutiin tukemaan omaa pelityyliä.

Jos jotain parannettavaa haetaan, niin erilaiset tilapäisbonukset kestoaikoineen voisivat olla selkeämmin näkyvissä. Vaikkapa Reduced cooldowns -buffin ikonissa olisi hyvä olla joku mittari, josta näkee kauanko siinä on aikaa jäljellä.

Borderlandsien perintö näkyy hyvällä tavalla huumorissa ja myös käyttöliittymässä. Pitämällä keräysnappia pohjassa, kaikki poimittavissa olevat esineet voi napata kaapeista, sarkofageista ja laatikoista kerralla mukaan.

Seuraavaksi alan testaamaan muita hahmoja ja pelimuotoja. Loput kartat pitää myös opetella. Onneksi eilisessä matsissa äänestyksessä voitti juuri se, jossa olin harjoitellut botteja vastaan.

Hiljattain julkaistiin uusi hahmo, jonka voi avata krediiteillä. Jos haluaa uuden hahmon heti, krediittejä voi ostaa oikealla rahalla, mutta niitä kertyy myös pelaamalla. Odotan pitkäaikaista pelikokemusta.
 
Vastaus: Battleborn

Aika ristiriitaiset tunnelmat tästä pelistä, kerran läpi pelattu advancedilla co-oppina ja nyt tarkoitus olis hardcorena vielä pelata. Parhaimmillaan on ihan ok peli, mutta suurimmaksi osaksi aika blääh tasoa. :D Ja eihän se edesauta että on aivan kamalan huonosti optimoitu AMD korteille, joten FPS tippuu aina välillä. Pahinta FPS droppailu on 7 episodissa.
Odotukset oli kyl paljon kovemmat tätä peliä kohtaan kun Borderlandsit aivan loistavia pelejä, mutta ei tää yllä lähellekkään sitä. Arvosanaksi antaisin varmaan 6.
 
Vastaus: Battleborn

Viikonlopun ajan kaikista tehtävistä ja matseista tuplakrediitit. 27. hahmokin on sopivasti tuloillaan.

Lisäksi pelistudion väkeä on pelaamassa kaikilla alustoilla. Gearboxin väkeä on myös striimaajien vieraina. Tarkemmat tiedot ja aikataulut täältä.

Twitterissä ja Facebookissa myöhemmin tänään tarjolla koodeja, joilla saa uusia skinejä. Koodit tarjolla vain rajoitetun ajan.
 
Vastaus: Battleborn

myöhemmin tänään tarjolla koodeja, joilla saa uusia skinejä. Koodit tarjolla vain rajoitetun ajan.

Tässä on jotain SHiFT koodeja, joihin tarvii Gearbox tunnukset.

Mike & Rath hero skins 27.6. voimassa.
S5CBJ-KKCXK-SWCR3-XKX3J-5R3RW

Rare Loot Pack - 3.7. voimassa.
S5KB3-SZ5WK-SCWF3-RWRTJ-6WXZR

Uncommon Loot Pack - 10.7. voimassa.
HKWJB-6CX5C-SCW6T-RWFBJ-TCB9X
 
Vastaus: Battleborn

Tässä on jotain SHiFT koodeja, joihin tarvii Gearbox tunnukset.

Rare Loot Pack - 3.7. voimassa.
S5KB3-SZ5WK-SCWF3-RWRTJ-6WXZR

Tätä minulla ei taidakaan vielä olla. Kiitti!

Jos koodia lunastaessa tulee erroria tyyliin "this code cannot be redeemed", kannattaa kokeilla myöhemmin uudestaan. Samoin, jos systeemi väittää koodia vanhentuneeksi, vaikka se olisi voimassa.

Tuo hero skins -koodi vaati useamman yrityksen. Twitterin mukaan näin on monella muullakin.
 
Vastaus: Battleborn

Nyt meni tarinamoodi läpi kaksinpelinä. Jos on useampi kuin yksi pelaaja niin yleensä parantajasta kuten Miko on apua ettei elämät kulu niin nopeasti, mutta jos tehtävään kuuluu, että pitää puolustaa jotain paikoillaan olevaa kohdetta niin molempien pelaajien kannattaa valita joku hitaasti liikkuva hahmo, jolla on paljon tulivoimaa, koska silloin on isompi ongelma se että puolustettavan kohteen hiparit loppuu kuin että itse kuolee.

Yhdellä pelikerralla kävi niin, että kun pidettiin taukoa pelaamisesta kesken tarinatehtävän ja pause nappia ei löytynyt, niin jätettiin ukot sellaiseen paikkaan missä vihut ei häiritse. Sitten kun tultiin takaisin niin ruudulla oli teksti että toinen jaetun ruudun pelaajista on merkattu toimettomaksi ja heitetty ulos pelistä. Onko tämä oikeasti tarpeen private story moodissa?

Kokeiltiin nettipeliä niin nettipelivalikko on muuttunut siten että siellä on ekana vaihtoehtona toimituksen valitsema spotlight taistelu. Sitten on casual moodi ja competitive moodi. Kokeiltiin casual moodia niin sieltä voi tulla mikä tahansa pelimuoto capturen, incursionin ja meltdownin väliltä. Casual moodi ei tarkoita sitä että kaikki pelaajat ovat huonoja vaan siellä oli aika kovaa vastarintaa.

Tässä on Battlebornin blogissa selitetty nettipelin muutokset:

This week, we’re changing the flow of how you match into competitive games. We’re removing the queues for individual game modes and creating two new queues in their place: CASUAL PLAY and COMPETITIVE PLAY.

The CASUAL PLAY queue focuses on getting you into games as quickly as possible and doesn’t use skill-based matchmaking. All versus maps and modes will be available through the CASUAL PLAY queue. After finding teams, you will vote on one of three randomly-selected maps from the entire set of maps and modes. We believe this will be a great way for you to get in and get a quick fix when you don’t want to take as much time to wait for a more accurate skill match.

The COMPETITIVE PLAY queue helps unify the competitive community into a single experience. All matches played through the COMPETITIVE PLAY queue will be matched through our skill-based matchmaking system. One map from each of our competitive modes will be available, based on the most popular community choices, starting with Incursion: Overgrowth, Meltdown: Paradise, and Capture: Outback. While it may take a few additional minutes to find a good match for you, the COMPETITIVE PLAY queue will offer a 25% bonus to credits and experience to help offset the additional time it takes you to find good matches.
https://battleborn.com/en/news/view/battleplan-8/
 
Vastaus: Battleborn

Kolme uutta kenttää julkaistu. Yksi/pelimuoto. Jo aiemmin matchmaking palautettiin entiselleen kaikessa hiljaisuudessa. Aluksi vihasin sitä, mutta aloin tykätä siitä kun aikani kiehuin.

Uusi päivitys pitää sisällään niin ison listan muutoksia, että helpompi on käydä katsomassa ne tästä listasta.

Buffia ja nerffausta, sekä helpotuksia lore challengeihin. Toistoa ei vaadita enää niin paljon: ennen Benedictillä piti liitää ilmassa kolme tuntia. Nyt riittää yksi. Samoin monet "pelaa 5 matsia hahmon X kanssa" -haasteet on nyt kuitattu kolmella pelillä.

Mikon ja Mellkan nerffien lisäksi itseäni kirpaisee eniten quick melee -hyökkäykseen kajoaminen. Se ei enää työnnä vihollisia niin kauas. Ennen Rathia tai varsinkin tuota ronttia, El Dragónia saattoi sentään jotenkin päästä karkuun tekemällä kesken juoksun äkkikäännöksen, tinttaamalla quick meleellä nenuun ja sitten vauhdilla hatkaan.

Toinen vaihtoehto oli sniputtaa niitä Marquisilla, mutta senkin tekemää lämää pudotettiin tuntuvasti.
 
Vastaus: Battleborn

Tuli hankittua Battleborn viikonloppuna. Overwatchia on tullut pelattua enemmän, mutta pitihän tämäkin tsekata sen vuoksi et näitä niin paljon verrataan yhteen.

Täytyy kyllä myöntää etten ehkä itse lähtisi näitä sodituttamaan keskenään. Ovat mielestäni aika erilaiset ja omanlaiset pelinsä. Minulla on PC:lle oleva versio ja vähän tuntuu, ettei peliseuraa oikein tunnu löytyvän? Jokaiseen taisteluun saa odottaa tiimiä ja vastustajia useiden minuuttien ajan. Yleensä noin 5 - 10 minuuttia. Se on uskomattoman pitkä aika, joka alkaa kyllä ärsyttää todella nopeasti. Pakolla olen odottanut, että matsiin päästään, että näkis mistä on kyse.

5 matsin jälkeen tunne on se, että peli on aika nasta! Hauskat hahmot ja todella mobamainen ote pitää kiinni. Dota ja LoL etc. ovat tuntuneet aina vähän hassulta itselle, mutta tässä se yhdistyy juuri sopivasti muiden pelielementtien kanssa liikaa olematta kuitenkaan perus moba. Toivottavasti jengiä alkais löytyy enemmän pelikavereiksi, koska haluaisin kyllä pelailla tätä lisää. :)
 
Ylös Bottom