Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield 1

Vastaus: Battlefield 1

Kun katselee noiden Bäfää pelaavien yuotubettajien meininkiä, mulla on ainakin sellainen tunne, että PC:llä sniput ovat huomattavasti merkittävämmässä roolissa kuin konsoleilla. Johtunee hiiren tuomasta tähtäysedusta. Konsoleilla tulee scoutin nähdessä lähinnä vain sellainen "jes, helppoja tappoja" -fiilis, koska vastaan ei ole tullut koskaan mitään snipuhirmua, joka vetäisee headshottia headshotin perään.

On myös mielenkiintoista huomata, ettei DICE onnistu millään tasapainottamaan noita luokkia riippumatta siitä, mistä Battlefieldistä on kyse. Vaikka kaikkien roolien pitäisi tukea toisiaan, on assault jälleen ihan ylivoimainen, jos katsotaan pelkästään potentiaalia tuottaa vauriota viholliselle.

Niin, ainoa mikä omaa pulttilukkohippaa rajoittaa ovat tankit, joita vastaan assault on pakollinen.
Sillä ikävä kyllä usein sellainen olo että jos niitä ei itse tuhoa niin ei niitä tuhoa kukaan muukaan.
 
Vastaus: Battlefield 1

BFBC2 kakkosen ajoista (ja varmaan jo aikaisemmin) ast,i etenkin ne osaavat pilotit, ovat vetäneet lähes voittamattomina rinkiä taivaalla, ja jälki ollut sen mukaista. Mutta ainahan pelimaailmaan kitinää mahtuu, voitostahan tässä pelataan, ja samat lelut kaikilla käytössä. Yhtään matsia ei voiteta istumalla AA:ssa tai lentämällä taivaalla. Omat tilastot(K/D) siinä tosin voi kaunistua. Jalkaväki/tankit hoitaa ne matsit kotiin, ei AA, sniput, lentokoneet. Musta ne lelut vois ottaa lapsilta pois, kun ne aiheuttaa aina vaan kiukuttelua, milloin kirvelee maassa milloin taivaalla

Kovimpa vähän tiedät... Kannattaa joskus keskittyä muuhunkin kuin vain siihen omaan tekemiseen ja opetella kaikki pelin elementit edes jollain tavalla. Löytää ihan uusia puolia pelistä ja ymmärtää myöskin mitkä kaikki asiat siihen voittoon vaikuttaa.

Esim. klaanimatseissa menneissä Bäfissä (12manissa-16manissa) ilma useimmiten määritteli sen kumpi joukkue marssi voittoon. Sama pätee myös publalla, sitä vaan ei huomaa kun juoksee reikä päässä lippujen väliä 0.2kd:lla laput silmillä ja kerää pisteitä.

Lisäksi kiinnostaisi kuulla mielipiteesi tähän: Kun Dice on aina pyrkinyt kivi-sakset-paperi periaatteella luomaan peliä, niin miksi aina pelin elementti joka on vaikeiten hallittavissa helvetin hyvin counteroidaan elementillä tavalla jonka sokea simpanssikin hallitsisi?
 
Vastaus: Battlefield 1

Kerranki tankki on hyvässä balanssissa bäfässä. Kyllähän se ottaa päähän ku medicillä törmää lipulla meuhkaavaan tankkiin [emoji23] muuten sillä saa hyvin tuhoa ja sen saa myös helposti tuhottua.

Kyllä mua eniten ärsyttää pelaajat operaatiossa/rushissa, jotka hyökkäysvuorossa eivät jaksaa hetkeä maata kuolleena, että ne voitais elvyttää ja sit ne medicit, jotka eivät tajua nostella porukkaa.. eilen turvatussa talossa oli 4NELJÄ!!! mediciä 3m sisällä eikä apu annettu tippuneille. Hyvin ja nopeasti palaa elämät näiden takia hyökkääjiltä.
 
Vastaus: Battlefield 1

Sen verran otan kantaa tähän sniputuskeskusteluun, että koetettiin kaveriporukalla rushia ensi kertaa muutama päivä sitten ja viimeinen kohde on niin hankalassa paikassa, että siihen pääsee vapaasti ampumaan ja heittämään kranuja. Kuolin ties kuinka monta kertaa tuossa lopussa, kun arviolta 4-5 tarkka-ampujaa tuhosi tiimimme jatkuvasti ja lopulta hävittiin.

En tiennyt kaverin tallentavan peliämme Tubeen ja myöhemmin kuulin asiasta... linkissä poistun chatista hetkeksi ja käyn julkisella puolella avautumassa (ajassa 33.58).

https://youtu.be/1TJ0b6EnVjI?t=33m40s
 
Vastaus: Battlefield 1

öö, eikö se sitten ole hyvä että niitä ilmavehkeitä saa alas? Siis jos ne kerran määrittelevät voittajan. Onhan se vähän hölmöä mielestäni että se puoli voitta jolla on paras pilotti. Aikaisemminhan nuo pilotit ovat olleet aika voittamattomia, kuten sanoin. Tässä uusimmassa bäfässä ei lentämällä ei mielestäni (ainakaan vielä) matseja ratkaista. Mutta vähänpä mä tiedän ja ymmärrän :)
 
Vastaus: Battlefield 1

Kyllä imo tiimityöllä sen tankin saa suht helposti tuhottua, pari assaultia jotka spämmii kasapanoksia ja support joka jakaa ammoja :) random servulla vaan aika mahdotonta yleensä.

Hyvä tankkikuski on taas sellainen joka pysyy kaukana paikoista jossa assaultit ja supportit pääsee sen niputtamaan spämmimisetäisyydelle :) Etevä kuski pysyy lippujen tuntumassa muttei aja itseään ansoitettavaksi valtausaluiden sisään. Heavy tankki toimii respawnina miehistölle että jalkaväki voi hoitaa ne varsinaiset lipunvaltaukset, jotka itsessään ovat kuolemanloukkuja tankille. Jos nyt siis puhutaan conquestista. Heti jos tuhoamista suunnitteleva porukka lähestyy -> pakki pohjaan ja turvalliselle etäisyydelle avonaiselle paikalle -> kaveri vielä ulos pyllyä korjaamaan. Tällä kombolla on tuhonnut helposti parikin vihollisen heavya vaikka ovat hyökänneet yhtä aikaa :)

Jos tankit on sun mielestä op niin sit on kyllä peiliin ja omaan tiimiin katsomista. Nyt nuo tankit tuntuvat olevan suht hyvin balanssissa uhkaavuutensa takia, toki pieniä muokkauksia 3rd person kamera glitchiin ja tuon tankki haulikon rangeen tarvitaan mutta pääsääntöisesti tankit tuntuvat olevan aika hyvässä balanssissa. Ei niitä ole tarkoituskaan yhden sinkomiehen saaha hengiltä, tiimityöskentelyllä ne kyllä tipahtavat nopeaa.

Niin. Ennemminkin vihollistiimiin katsominen :D Ei ne tankit mua häiritse, mutta tullut vaan huomattua että aina kun heavy tankin nappaa niin naurettavan helppo 20-0 KD on enemmän sääntö kuin poikkeus, ellet vahingossa satu ajamaan miinaan. Bf4ssa nämä killstreakit ei olleet ihan yhtä helppoja, kun tankki tuhoutui pariin osumaan.
 
Vastaus: Battlefield 1

öö, eikö se sitten ole hyvä että niitä ilmavehkeitä saa alas? Siis jos ne kerran määrittelevät voittajan. Onhan se vähän hölmöä mielestäni että se puoli voitta jolla on paras pilotti. Aikaisemminhan nuo pilotit ovat olleet aika voittamattomia, kuten sanoin. Tässä uusimmassa bäfässä ei lentämällä ei mielestäni (ainakaan vielä) matseja ratkaista. Mutta vähänpä mä tiedän ja ymmärrän :)
Onhan se hyvä että ne saadaan alas mutta tällä hetkellä se onnistuu naurettavan helposti. Muutos bf3 stiglan 150m kantamasta bf4 600m oli jo helvetin iso buffi ja aiheutti päänsärkyä armottomasti. Monet mapit antoi näiden lukkiutuvien piipittäjien plus mobile AA:n pitää tahtoessaan taivaan täysin puhtaana jolloin yksi pelin elementeistä oli täysin pilattu. Nyt bf1:ssä riittää yksi aavikolle parkkeerattu mobile artillery jakamaan samaa päänsärkyä. Jonkin näköistä damage modifieria ja splash damagen nerffiä AA:t kaipaisi.
 
Vastaus: Battlefield 1

öö, eikö se sitten ole hyvä että niitä ilmavehkeitä saa alas? Siis jos ne kerran määrittelevät voittajan. Onhan se vähän hölmöä mielestäni että se puoli voitta jolla on paras pilotti. Aikaisemminhan nuo pilotit ovat olleet aika voittamattomia, kuten sanoin. Tässä uusimmassa bäfässä ei lentämällä ei mielestäni (ainakaan vielä) matseja ratkaista. Mutta vähänpä mä tiedän ja ymmärrän :)

Miksei voisi se joukkue voittaa jolla on paras pilotti? Siksikö ettei 90% pelaajista osaa käyttää yleensä lentovehkeitä muuta kuin takseina? Kyllähän yleensä myöskin se joukkue yleensä voittaa jolla on parempi tankki, tai se jolla on se ylivoimainen inffi-squadi. Ja ei, pilotit ei ole ollut voittamattomia sitten BC2:sen straferundaamisen jälkeen....

Ja kyllä, kyllä ne ilmavehkeet kuuluu saada alas, mutta miten ja kuinka helposti on se kysymys. Nyt ja BF4:ssa tilanne on se että juuri ensimmäisen fps-pelinsä ostanut henkilö voi halutessaan helposti tiputtaa taivaalta halutessaan satoja-tuhansia tunteja peliä tahkoneen jampan ja sulkea koko oman pään ilmatilan omalla kotilipulla istumalla.

Edelleen kiinnostaisi kuulla mielipide siihen esittämääni kivi-sakset-paperi kysymykseen: Miksi tilanne on hyvä näin kun se on kun pelin vaikeiten hyvin hallittava elementti counteroidaan elementillä joka onnistuu helposti keltä vaan?
 
Vastaus: Battlefield 1

Voisikos AA:n kova tulivoima johtua siitä, että muuten sitä ristuksen behemottia ei sieltä taivaalta saisi millään alas?
 
Vastaus: Battlefield 1

Voisikos AA:n kova tulivoima johtua siitä, että muuten sitä ristuksen behemottia ei sieltä taivaalta saisi millään alas?

Ei

Pelisarjassa on iät ja ajat määritelty eri ammuksille eri vahinkoarvot eri kohteille/ samassa kohteessa eri hitboxeille. Esim: Tankit sivu-etu-taka-osuma jossa osuman kulmakin vielä vaikuttaa, Headshotit/raaja/vartalo-osumat yms yms
 
Vastaus: Battlefield 1

Voisikos AA:n kova tulivoima johtua siitä, että muuten sitä ristuksen behemottia ei sieltä taivaalta saisi millään alas?
Tästä syystä ite ehdottaisinkin jotain damage modifieria. Eli behemothiin vois tehdä lämää niin kuin ennen mutta lentokoneita vastaan nerffattaisiin.
 
Vastaus: Battlefield 1

Edelleen kiinnostaisi kuulla mielipide siihen esittämääni kivi-sakset-paperi kysymykseen: Miksi tilanne on hyvä näin kun se on kun pelin vaikeiten hyvin hallittava elementti counteroidaan elementillä joka onnistuu helposti keltä vaan?

Nyt en kyllä ihan ymmärrä kysymystä, tai ainakaan että miten jonkin asian vaikeuden/helppouden pitäisi vaikuttaa tuossa. Jos mennään tuolla kivi-sakset-paperi -logiikalla, niin pitäisikö esim. kiven toimia vain joka toinen kerta saksia vastaan, koska kerran saksia on vaikeampi käyttää kuin kiviä?

Toisekseen, jos jatketaan vielä samalla vertauksella että lentokone on ne sakset ja aa-tykki se kivi, niin melkein mikä tahansa muu ase tai laite tässä pelissä onkin sitten paperi sille AA-kivelle tai vähintään siinä istuvalle pahaiselle noobille.

Ja jos ne AA-tykit ihan oikeasti kiusaa, niin nehän voi käydä tuhoamassa etukäteen ja vasta sitten lentää silmukoita sen lipun ympärillä.
 
Vastaus: Battlefield 1

Kyllä tää on parhain Battlefield. Nätti peli ja kiva tarina, kivasti toteutettu. Tarina enää viimeistä tehtävää vaille kun on meinaan lievästi sanottuna ärsyttävä, meni totaalisesti hermot joten heitin levyn koneesta ulos. Koskahan mä opin, että otan campanjan jo heti kättelyssä helpolla, sitten joutuu kuitenkin jossain vaiheessa vaihtamaan helpolle ja sitten pitää alottaa esim. tehtävä taas jostain hornan tuutista...
 
Vastaus: Battlefield 1

Ja jos ne AA-tykit ihan oikeasti kiusaa, niin nehän voi käydä tuhoamassa etukäteen ja vasta sitten lentää silmukoita sen lipun ympärillä.

Pro AA-kiusaajat käyttänee kuitenkin mieluummin niitä tykillä varustettuja ajoneuvoja pahan mielen maksimoimiseksi. Sitä nyt mitään maahan pultattuja vimpaimia käytetä (joku vihuliinihan voi hiipiä selän taa!).

Omissa peleissä ei ole tullut kyllä havaittua mitään suurempaa ilmavaaraa, muuten kuin sen ylipainoisen ilmapallon muodossa. Silloin tulee kyllä itsellekin vähän sellainen fiilis, että AA:ta vai ei.
 
Vastaus: Battlefield 1

Tuntuu että just ne kaverit jotka haluais lennellä pelin sielä taivaalla vetämässä 40-0 statseilla poraa noista tykeistä. Ihan samalla tavalla ne pystyy ottaan pois pelistä kun kaikki muutkin. Ymmärtäisin itkun jos ne olis jotenkin ylivoimainen tuhottava mutta kun ei ole.

Mielenpahottaminen tuntuu olevan sielä taivaalla, kun ei pääse dominoimaan.
 
Vastaus: Battlefield 1

Tuntuu että just ne kaverit jotka haluais lennellä pelin sielä taivaalla vetämässä 40-0 statseilla poraa noista tykeistä. Ihan samalla tavalla ne pystyy ottaan pois pelistä kun kaikki muutkin. Ymmärtäisin itkun jos ne olis jotenkin ylivoimainen tuhottava mutta kun ei ole.

Mielenpahottaminen tuntuu olevan sielä taivaalla, kun ei pääse dominoimaan.

Tuntuu siltä että jokainen joka kommentoi asiaan ja väittää että AA olisi balanssissa tai ettei se olisi ylivoimaisen tehokas lentokoneita vastaan ei ole koskaan käyttänyt lentokoneita minään muuna kuin jetti taksina lipuille. Sullakaan ei taida olla minkäänlaista kokemusta lentämisestä jos et tätä asiaa ymmärrä. Ymmärrän kyllä että jos lentokone lähtee haastamaan AA tykkiä niin silloin lentokone häviäisi taistelun edellyttäen että AA:lla ampuja myös oikeasti osuu sillä tykillään. Tällä hetkellä AA tykki tai mobile artillery ei vaan vaadi minkään näköistä tarkkuutta ampuessaan. Panoksella on helvetin moinen splash damage ja kantama on naurettavan pitkä suhteessa koneen korjaamiskykyyn taikka sen lentokykyyn enää muutaman hitin jälkeen. Eikä tässä ole kyse pelkästään AA tykeistä vaan myös lentokoneiden perätykistä. Vanha kunnon dogfight on kuollut, nykyään on parempi kun edellä lentävä lentokone ajaa mahdollisimman tasaisesti ja perätykki hoitaa taistelun puolesta.
 
Vastaus: Battlefield 1

Tuntuu siltä että jokainen joka kommentoi asiaan ja väittää että AA olisi balanssissa tai ettei se olisi ylivoimaisen tehokas lentokoneita vastaan ei ole koskaan käyttänyt lentokoneita minään muuna kuin jetti taksina lipuille. Sullakaan ei taida olla minkäänlaista kokemusta lentämisestä jos et tätä asiaa ymmärrä. Ymmärrän kyllä että jos lentokone lähtee haastamaan AA tykkiä niin silloin lentokone häviäisi taistelun edellyttäen että AA:lla ampuja myös oikeasti osuu sillä tykillään. Tällä hetkellä AA tykki tai mobile artillery ei vaan vaadi minkään näköistä tarkkuutta ampuessaan. Panoksella on helvetin moinen splash damage ja kantama on naurettavan pitkä suhteessa koneen korjaamiskykyyn taikka sen lentokykyyn enää muutaman hitin jälkeen. Eikä tässä ole kyse pelkästään AA tykeistä vaan myös lentokoneiden perätykistä. Vanha kunnon dogfight on kuollut, nykyään on parempi kun edellä lentävä lentokone ajaa mahdollisimman tasaisesti ja perätykki hoitaa taistelun puolesta.
Pitäiskö sitä vihu konetta sitten yrittää kohdata muusta suunnasta kuin perästä...
 
Vastaus: Battlefield 1

Pro-tip: Hyökkäys- ja pommikoneiden kimppuun alapuolelta ja sivuilta, jolloin taka-ampujan ei ole niin helppo sinua napsia.

Tuhoutuvat AA-tykkitornit eivät oikein sovi Battlefield-peliin, jossa ei ole mitään muuta selkeästi lentokoneiden tuhoamiseen tarkoitettu härpäkettä. Tykit voisivat tuhoutua niin, että niiden paikalle jäisi korjattava runko ja tykin saisi näin takaisin elävien kirjoihin. AA-tykkitornien tulee myös olla tehokkaita, koska sitä käyttävällä pelaajalla ei ole mitään suojaa muita pelaajia kohtaan. Itse ainakin sniputan nopeasti pois AA-tykkitornia käyttävän pelaajan, jos minulla on vain siihen näköyhteys tai olen lähistöllä. Jos tykkitornien tehoja lasketaan tulisi ampujalle tuoda lisää suojaa muita pelaajia vastaan.

Ainoa asia, mikä itseäni kismittää on liian vahvat tankit. Tankit eivät tunnu pelkäävän enää mitään tai ketään, koska millään hahmoluokalla ei ole nopeaa mahdollisuutta tuhota tankkia tai edes rampauttaa sitä. Tämä ärsyttää suunnattomasti, koska raskaimmat tankit pystyvät puolustautumaan huomattavasti useampaan suuntaan yhtäaikaisesti kuin aikaisemmissa Battlefield-sarjan peleissä. Tämän takia on Supportillakin pitäisi olla ainakin kaksi miinaa kannossa, jotta jos tankin viereen päästyään sen voi tuhota. Nyt ei ole mitään intressejä edes yrittää päästä tankin viereen, koska yhdellä miinalla tankkia ei ole mahdollista tuhota.
 
Vastaus: Battlefield 1

Kyllä mulla ainakin tuottaa vaikeuksia koneita tuolla AA:lla pudottaa. Ihan hyvässä balanssissa.

Behemothille sais tehdä vielä enemmän damagea, varsinkin operationssissa.
 
Vastaus: Battlefield 1

Pitäiskö sitä vihu konetta sitten yrittää kohdata muusta suunnasta kuin perästä...
Jos puhutaan perinteisestä dogfightista missä 2 konetta taistelee ilmatilan herruudesta niin kuinkahan tämä yleensä suoritetaan? Perään niin perkeleesti ja pyritään olemaan siellä. Jos vihun konetta suihkii sivuilta sieltä sun täältä ei se putoa eikä sitä varsinkaan voi kutsua dogfightiksi.

Pro-tip: Hyökkäys- ja pommikoneiden kimppuun alapuolelta ja sivuilta, jolloin taka-ampujan ei ole niin helppo sinua napsia.

Tuhoutuvat AA-tykkitornit eivät oikein sovi Battlefield-peliin, jossa ei ole mitään muuta selkeästi lentokoneiden tuhoamiseen tarkoitettu härpäkettä. Tykit voisivat tuhoutua niin, että niiden paikalle jäisi korjattava runko ja tykin saisi näin takaisin elävien kirjoihin. AA-tykkitornien tulee myös olla tehokkaita, koska sitä käyttävällä pelaajalla ei ole mitään suojaa muita pelaajia kohtaan. Itse ainakin sniputan nopeasti pois AA-tykkitornia käyttävän pelaajan, jos minulla on vain siihen näköyhteys tai olen lähistöllä. Jos tykkitornien tehoja lasketaan tulisi ampujalle tuoda lisää suojaa muita pelaajia vastaan.

Lentokoneiden tuhoamiseen tarkoitettua härpäkettä? Olisiko muut lentokoneet hyvä valinta siinä? AA:n suojaus ei kuulosta mun korvaan huonolta kunhan sitä splashia ja rangea pienennettäisiin.
Kyllä mulla ainakin tuottaa vaikeuksia koneita tuolla AA:lla pudottaa. Ihan hyvässä balanssissa.

Behemothille sais tehdä vielä enemmän damagea, varsinkin operationssissa.
Sit sun on raimo jo pitänyt ampua toiseen suuntaan jos tuottaa vaikeuksia. Yli lentävän koneen pudottamiseen AA:lla menee muutama sekunti.
 
Ylös Bottom