Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield 1

Vastaus: Battlefield 1

Mä ymmärrän turhautumisen johonkin ja sen kautta tulevat purkaukset, mutta snipereista ja niiden ampumisesta itkeminen? Sehän on koko fuckin pelin idea, ne joilla on rynnäkköön sopivat aseet ottaa liput. Jos vuorella on kymmenen miestä munat turpeessa ja ne vituttaa, 1. hae ne pois sieltä, 2. keksi vaihtoehtonen reitti, 3. vaihda pois sotapeleistä.

Tää on sotapeli, ja sotaan sattuu kuulumaan vuorella makaavat tarkka-ampujat. Jos tollasta ei händlää niin ei muuta kun Colin McRae sisään.

Operations on ainakin sellanen pelimuoto missä suurimmaks osin porukka osaa pelata objektiivia niinkun kuuluukin. Tottakai poikkeuksia löytyy aina oli moninpeli mikä hyvänsä...

Edelleenki ongelma ei ole ne vihollisen sniput, vaan ne omat jotka makaa 250m lipusta takalinjoilla. Olisivat hyödyllisempiä sotaponnisteluille purkitettuna säilykkeiksi.
 
Vastaus: Battlefield 1

Edelleenki ongelma ei ole ne vihollisen sniput, vaan ne omat jotka makaa 250m lipusta takalinjoilla. Olisivat hyödyllisempiä sotaponnisteluille purkitettuna säilykkeiksi.

Nimenomaan näin.

Kun olet lipulla, niin a) valtaat lippua, b) estät/hidastat vihollista valtaamasta lippua, c) kulutat mahdollisesti vihollisen reserviä tapoilla. Jos kuolen tarkka-ampujaan, niin entä sitten - aina löytyy tiimikavereita kohteen lähettyviltä ja voin syntyä uudestaan lipun lähelle ja olla varovaisempi. Sitten tarkka-ampujista olisi todellista hyötyä jos esim. kokonainen ryhmä tiputettaisiin lipulta pois ja ei olisi paikkaa, johon syntyä, mutta harvoin näin käy ainakaan viiden hengen täydellä ryhmällä ja kuoleman jälkeen on aina mahdollista, että lääkintämies nostaa pystyyn ja osaan olla myös varovaisempi, kun näen tarkka-ampujan sijainnin + voi hyödyntää maastoa suojana. Yllätysmomentti on tarkka-ampujan paras apu jos ensimmäinen laukaus on tappava, haavoittununeeseen ei osu enää yhtä helposti jos laitat vaikkapa bayonet chargen päälle tai syöksyt suojaan maastoa hyödyntäen ja mutkitellen. Lisäksi muutama nopea suppression-kuti estää mahdollisen spawnaamisen, mikäli tarkka-ampujia sattuu olemaan useampia samassa ryhmässä.

Lyhyesti tiivistettynä - tarkka-ampuja ei pysty kaukana lipusta ikinä kuluttamaan niin paljoa vihollisen tikettejä tappamalla kuin hallussa olevat liput kuluttavat. Tämä korostuu etenkin operationsissa, silloin lippujen valtaaminen on hyökätessä leikintekoa, mikäli lipulla on vain muutamia satunnaisia vihollisia.
 
Vastaus: Battlefield 1

Ei sniput ole pelin ongelma. Pelin ongelma on sama kuin BF4:ssäkin eli etenkin joissain kartoissa esiintyvä hahmoluokkien totaalinen epätasapaino.

BF1:ssä sniput on lähes joka kartassa yliedustettuja, mutta muutamissa kartoissa ei ole poikkeuksellista, että 50-75% koko tiimistä on snipuja. Siinä sitten ihmettelet scoretaulua, että serverillä todellakin on yli 60 pelaajaa, mutta ketään ei näy missään. Hohhoijakkaa.

Aivan ehdottomasti BF1 vaatii sitä, mitä BF4:kin. Rajoitetun määrän squadeja (pakko kuulua ryhmään) ja rajoitteen, että squadissa voi olla max. 1-2 saman hahmoluokan pelaajaa. Tällöin olis joka mapissa kaikki hahmoluokat edustettuina mikä veisi peliä eteenpäin joka mielessä.
 
Vastaus: Battlefield 1

Haluatte siis aseluokan, jonka tehokas taisteluetäisyys on asevalinnasta riippuen jossain 30-150m välillä, tulevan alle 30m lähitaisteluihin (lipun valtausalueet yleensä myös ahtaita)? Vähintäänkin yhtä kohtuullista on myös pyytää että voisiko Assaultit taistella vähän tehokkaammin konepistooleilla ja haulikoilla vihollisia vastaan jotka on +40m päässä? Ja ei, myöskään se 250m tappojen hakeminen ei ole optimaalista. Mutta nämä kummatkin ääripäät on niitä huonoimpia vaihtoehtoja.

Kaikkia luokkia pelataan väärin/huonosti. Assaultit käyttää kaikki Anti tank varusteet ensimmäiseen jalkaväkitaistelijaan joka tulee vastaan. Supportit pihtaa ammuksia. Omat lääkintämiehet teepussittelee omia kun menivät kuolemaan.

Mutta kuten jo aikaisemmin todettu, itse Scout luokassa ei ole mitään vikaan, vaan sen käytössä. Veeksin ehdotus on ihan ok, mutta hoitaa vain oireita, ei syytä. Määrällisesti niitä Scoutteja olisi ehkä vähemmät mutta tekevät edelleen sitä samaa. Mutta varmasti pelikokemus hieman parantuisi. Eikä sitä syytä varmasti koskaan saadakkaan hoidettua. Mutta verrattaen BF4, tilanne on merkittävästi parempi (ei ehkä määrällisesti mutta laadullisesti). Siinä haettiin niitä 1500m heduja ja kiväärit olivat todella onnettomia verrattuna BF1.
 
Vastaus: Battlefield 1

Haluatte siis aseluokan, jonka tehokas taisteluetäisyys on asevalinnasta riippuen jossain 30-150m välillä, tulevan alle 30m lähitaisteluihin (lipun valtausalueet yleensä myös ahtaita)? Vähintäänkin yhtä kohtuullista on myös pyytää että voisiko Assaultit taistella vähän tehokkaammin konepistooleilla ja haulikoilla vihollisia vastaan jotka on +40m päässä? Ja ei, myöskään se 250m tappojen hakeminen ei ole optimaalista. Mutta nämä kummatkin ääripäät on niitä huonoimpia vaihtoehtoja.

Kaikkia luokkia pelataan väärin/huonosti. Assaultit käyttää kaikki Anti tank varusteet ensimmäiseen jalkaväkitaistelijaan joka tulee vastaan. Supportit pihtaa ammuksia. Omat lääkintämiehet teepussittelee omia kun menivät kuolemaan.

Mutta kuten jo aikaisemmin todettu, itse Scout luokassa ei ole mitään vikaan, vaan sen käytössä. Veeksin ehdotus on ihan ok, mutta hoitaa vain oireita, ei syytä. Määrällisesti niitä Scoutteja olisi ehkä vähemmät mutta tekevät edelleen sitä samaa. Mutta varmasti pelikokemus hieman parantuisi. Eikä sitä syytä varmasti koskaan saadakkaan hoidettua. Mutta verrattaen BF4, tilanne on merkittävästi parempi (ei ehkä määrällisesti mutta laadullisesti). Siinä haettiin niitä 1500m heduja ja kiväärit olivat todella onnettomia verrattuna BF1.

Itse, jos pelaisin scoutilla niin pyrkisin pelaamaan sellaisessa paikassa, että edes yksi lippu olisi lähellä. Sopivalla hetkellä, kun lipun ympärystä on vailla vihuja/vaan 1-2 niin tekisin iskuja lipulle ja pyrkisin ottamaan sen haltuun. Pistoolilla saa helposti 1-2 hengiltä läheltä, kunhan itse on tilanteen herra.

Streamistä katsonut paljon snipupätkiä missä vaan haetaan tappoja, vaikka oma joukkue on ihan kusessa. Turha sitä on pelata medicillä jos koko squadi on niitä täynnä ja vihu dominoi tankeilla.. silloin vaihdetaan classia assaulttiin ja tankkien kimppuun vaikka homma ei olisi mieleistä. Itse pelaan aktiivisesti kaikilla muilla luokilla, paitsi scoutilla.. tilanteen mukaan.
 
Vastaus: Battlefield 1

IMO scoutilla pelataan tehokkaimmin lipulla tai sen välittömässä läheisyydessä. Ja snipu on tehokkaimmillaan silloin kun squadissa on kaveri suppona heittämässä jatkuvasti uusia ammuksia että saa spot flaret takaisin. Eli spot flaret lipulle ja sitten poimimaan helpot tapot. Suurin osa kuitenkin kämppää kulmia ovien takana. Revolver 3 ja 2 kutia niin vihu on vainaa. Olen itse pelannut ehkä parhaimmat piste rundit juuri snipulla ja tappojakin kertynyt yli 60. Ei se millä vaan miten pelaa. Ja joo vuori sniput on täysin turhia. Joku mainitsikin että jokainen tappo on tärkeä mutta ei se todellisuudessa niin ole, ei ainakaan tällä ticket bleed mallilla. Kuullut myös jotain huvittavia lausahduksia "annan tulitukea kauempaa ja spottaan vihuja" tmsp. Todellisuudessa kaiken työn tekee se porukka mikä siellä lipulla on.
 
Vastaus: Battlefield 1

IMO scoutilla pelataan tehokkaimmin lipulla tai sen välittömässä läheisyydessä. Ja snipu on tehokkaimmillaan silloin kun squadissa on kaveri suppona heittämässä jatkuvasti uusia ammuksia että saa spot flaret takaisin. Eli spot flaret lipulle ja sitten poimimaan helpot tapot. Suurin osa kuitenkin kämppää kulmia ovien takana. Revolver 3 ja 2 kutia niin vihu on vainaa. Olen itse pelannut ehkä parhaimmat piste rundit juuri snipulla ja tappojakin kertynyt yli 60. Ei se millä vaan miten pelaa. Ja joo vuori sniput on täysin turhia. Joku mainitsikin että jokainen tappo on tärkeä mutta ei se todellisuudessa niin ole, ei ainakaan tällä ticket bleed mallilla. Kuullut myös jotain huvittavia lausahduksia "annan tulitukea kauempaa ja spottaan vihuja" tmsp. Todellisuudessa kaiken työn tekee se porukka mikä siellä lipulla on.

Mm sama juttu, itsellä scoutti on pelatuin luokka mutta pyrin olemaan mukana valtaamassa lippuja sitten vaikka kuudesti laukeavan avulla.
Joskus toimii joskus ei.
https://battlefieldtracker.com/bf1/profile/psn/SgtGekko
 
Vastaus: Battlefield 1

Täytyy tässä vähän puolustella meitä snipuja,mulla on senverran ikää ettei pärjää teille nuorimille enää nopeudessa,joten snaiperi ja tykit on mun aseet,ja ihan kiva se on tiputella noin 346m päästä,mikä on mun enkka.Tämä ei ole mikään sodanjulistus,vaan kyllä meitäkin tarvitaan,sitten noi tykit olen pelastanut monta oman joukuen konetta tiputtamalla viholiskoneen oman koneen perästä,kiitokseksi tämä kyseinen kone lentää matalla tykin yli,kyllä siinä meinaa tippa tulla silmään.Eli kaikkia meitä tarvitaan oli ase mikä tahansa.

Niin, itsekkin tosiaan olen saapumiserältäni dinosauruksiin verrattavissa oleva hahmo. Nyt toista kertaa jo BF:ssä vuodessa -18 (-42:ssa oli modi BF-1918) ja ikääkin pitkälti yli kolmenkymmenen. Niin kuin nuo tossa ylempänä sanoi reaktiohippaan nuorempien kanssa ei parane lähteä mutta kadonneet reaktiot voi korvata lipuilla järjellä (joka tosin itseltä usein katoaa ja peli on mallia "puskee puskee")

Mullakin Snipu on Assaultin jälkeen toiseksi pelatuin inffiluokka. Sillä voi sijoittumisella, flänkkäämisellä ja maltilla pelata aivan hyvin esim operationissa lipuilla/lippujen etupuolella. Pistoolit on ihan semi-hyviä ja flaret toimii. Marksman versiot kivääreistä on loistavia (Ei paljastavaa linssin heijastusta) eikä siihen sniper-putkeenkaan tarvitse valita sitä 10x zoomia vaan pienemmälläkin saa ne vastustajan vuorilla kämppäävät apinat alas ja lähelle on 10x helpompi pelata. Itse en ole välittänyt kivääreillä "sweetspotista" tuon taivaallista, heduilla tippuu laakista joka matkalta ja jos osuu vartaloon niin vaihtaa pistooliin ja lopettaa kärsivän. Jollei itse kerkiä lopettaa niin joku roiskaisu tiimikavereilta sen vastustajan juoksun useimmiten katkaisee ja tilille kilahtaa Assist count as kill.

Etupuolella puolustaessa on vielä se hyvä puoli jos haluaa snipulla pelata että tullessaan jyrätyksi ja lipun alkaessa välkkymään kerkeää vielä vaihtamaan assaulttiin ja pelastamaan sen lipun kun kulmat sopii paremmin tappituntumalla painimiseen.
 
Pari sanaa scoutista, kun se on nyt polttava aihe. Ennen en tykännyt pelata juuri yhtään scoutilla, mutta tuli pakottava tarve saada kaikki luokat päivitettyä paremmalle tasoille. Ja jokin ihme tapahtui, aloin tykätä scoutilla pelaamisesta: max. 3 kertainen putki kivääriin ja flaret käyttöön. Pienellä putkella saat yllättävän kaukaa tiputettua vastapuolen cämpperit vuorten päältä ja sillä pärjää myös yllättävän hyvin lipuilla. Yleensä lipun luona pitkä piippu vaihtuu pistooliin. Flaren avulla pisteitä ropisee mukavasti tilille ja auttaa omia hahmottamaan tilannetta. Niin kuin täällä moni kirjoitti, ei se aseluokka pilaa peliä vaan se, miten sillä pelataan.
 
Vastaus: Battlefield 1

Useimmiten tulee kuoltua juuri sillä kriittisellä hetkellä kun pitäisi saada pelissä jotain tärkeätä aikaiseksi kuten vaikka armattua telegraph rushissa. Jostain 350 m päästä killcamissa näkyy vuoren päällä scoutti..

Ei vituta. Mutta peliservereiden vähyys ainakin Xbox puolella vituttaa. Näin aamuisin pelatessa hyvä jos kaksi tai kolme rush serveriä on auki .

Myös Operations vituttaa.. Liittyminen peliin kestää nyky-standardeilla vietävän kauan ja kun peliin pääset huomaatkin olevasi yksin siellä ja eikun quittia.

Myös pelaajat jotka eivät tiedä pelikentällä omaa rooliaan vituttavat. Ammobokseja ei heitellä eikä healttia anneta, mielessä koodeeär-ratiot mitkä tuntuu monella kaiken lisäksi olevan paljon tärkeämpi asia kuin kovat pojot pelin edetessä ja 1.5 multiplierin saanti ja rankin nousu ja ennenkaikkea se WIN/LOSE prosentin kasvatus.

Tällähetkellä peliä takana jo päälle 70h ja vielä jaksaa maistua mutta en usko että ilman uusia karttoja ja aseita tätä jaksaa satoja ellei tuhansia tunteja pelata. Tekisi mieli heittää tuo lack of content- kortti esille karvainen mielin mutta kumminkin bäfä on tunnettu siitä että kahta samanlaista roundia tästä pelistä ei löydy ja mahdollisuudet ovat rajattomat.

Tällähetkellä tulee käytettyä aikalailla samoja aseita roundista toiseen. Pistoolia tulee ehkä korkeintaan roundien välilä vaihdettua .

Tämä saattaa olla ensimmäinen bäfä jossa tulee päivittäin pelattua kaikkia mahdollisia pelimuotoja ihan vaan sentakia ettei tylsyys iske. Tällähetkellä Rush ja Domination on kova sana.
 
Vastaus: Battlefield 1

Ymmärrän sen, että moni pelaa juuri K/D ja win% edellä, koska etenkin kd on isoimmalla ja ensimmäisenä esillä, ei se kuinka paljon teet töitä joukkuueelle. Bäfä vois tehdä pesäeroa codiin keskittymällä joukkuepelaamiseen, esim. classikohtaiset ja pelimuoto pisteet korostettuina. Samalla ne pelaajat, jotka pelaavat esim. supporttia huomaisivat nopeasti, että niitä boxeja pitää jakaa kentällä eikä pihdata, kun sarakkeessa on supin kohdalla 0pst.. kd voisi olla, mutta se olisi tyyliin custom playerin kätköissä. Pelissä on todella paljon arvokkaampia tilastoja kuin kd..
 
Vastaus: Battlefield 1

Ymmärrän sen, että moni pelaa juuri K/D ja win% edellä, koska etenkin kd on isoimmalla ja ensimmäisenä esillä, ei se kuinka paljon teet töitä joukkuueelle. Bäfä vois tehdä pesäeroa codiin keskittymällä joukkuepelaamiseen, esim. classikohtaiset ja pelimuoto pisteet korostettuina. Samalla ne pelaajat, jotka pelaavat esim. supporttia huomaisivat nopeasti, että niitä boxeja pitää jakaa kentällä eikä pihdata, kun sarakkeessa on supin kohdalla 0pst.. kd voisi olla, mutta se olisi tyyliin custom playerin kätköissä. Pelissä on todella paljon arvokkaampia tilastoja kuin kd..
Missä se k/d on ensimmäisenä esillä? Itsellä ainakin löytyy vasta detailed statseista companionista.
 
Jokaisen pelin loputtua tulee joukkuekohtaiset tilastot. Tärkeimmät luvut on tapot xx ja kuolemat xx sekä yhteispisteet.. tostahan näkee heti miten meni. Jokaisessa muussakin alasivussa on squad kd sekä henkkoht löytyy kd..

Itse näkisin mielummin sen, että kuka on ollut hyvä milläkin, esim. class- tai härvelitilastot.

Edit:

Mulle on yks ja sama noille, mutta asia otettiin esille ja porukka haluaa, että pelataan joukkueelle niin nykyinen korostus ei tue sitä vaan se juurikin korostaa tappojen ja kuolemien määrää..

Esim. todella tärkeä pelaaja joukkueelle, pisteissä top3, mutta ekana näkyy, että sillä on kd 5-25!! Eikä se, että sillä voi olla 38reviveä ja 24lipun puolustusta..
 
Vastaus: Battlefield 1

Ymmärrän sen, että moni pelaa juuri K/D ja win% edellä, koska etenkin kd on isoimmalla ja ensimmäisenä esillä, ei se kuinka paljon teet töitä joukkuueelle. Bäfä vois tehdä pesäeroa codiin keskittymällä joukkuepelaamiseen, esim. classikohtaiset ja pelimuoto pisteet korostettuina. Samalla ne pelaajat, jotka pelaavat esim. supporttia huomaisivat nopeasti, että niitä boxeja pitää jakaa kentällä eikä pihdata, kun sarakkeessa on supin kohdalla 0pst.. kd voisi olla, mutta se olisi tyyliin custom playerin kätköissä. Pelissä on todella paljon arvokkaampia tilastoja kuin kd..

K/d on hyvä mittari vain jos olet pisteissä muutenkin top3 silloin voi sanoa että olet todennäköisesti hoitanut oman tonttisi huolella.

Muutenkin infantry k/d on paljon kertovampi tilasto kuin tuo yleinen k/d
 
Vastaus: Battlefield 1

Jokaisen pelin loputtua tulee joukkuekohtaiset tilastot. Tärkeimmät luvut on tapot xx ja kuolemat xx sekä yhteispisteet.. tostahan näkee heti miten meni. Jokaisessa muussakin alasivussa on squad kd sekä henkkoht löytyy kd..

Itse näkisin mielummin sen, että kuka on ollut hyvä milläkin, esim. class- tai härvelitilastot.

Edit:

Mulle on yks ja sama noille, mutta asia otettiin esille ja porukka haluaa, että pelataan joukkueelle niin nykyinen korostus ei tue sitä vaan se juurikin korostaa tappojen ja kuolemien määrää..

Esim. todella tärkeä pelaaja joukkueelle, pisteissä top3, mutta ekana näkyy, että sillä on kd 5-25!! Eikä se, että sillä voi olla 38reviveä ja 24lipun puolustusta..
Niin joo tarkoitit pelin lopussa tulevaa tilastoa. No tuohan nyt sinänsä ei kerro kokonaiskuvaa. Itse en ole k/d pelaaja mutta kyllä sekin hieman jo kertoo että kuinka se rundi meni. Moni pelaaja voi juosta pisteitä muun squadin mukana kuitenkaan saamatta mitään todellisuudessa aikaiseks. Kaikki saa kuitenkin samat pisteet lipun valtauksesta olit lipulla kuinka tehokas/tehoton vihujen poistamisen suhteen. Itse en arvosta k/d:ta niin paljoa kuin esimerkiksi vain korkeaa tappo lukemaa. Esim 5/25 vs. 25/25 kertoo paljon siitä että on ainakin osuttu vaikka se vihu myös murjuutti. Itse pelaan aina objektia mutta myös ajoneuvoilla voit oikeasti auttaa sitä tiimiä olematta objektilla tai pelaamalla etäämmältä. Esim. Jos tankilla saat 60/0 statsit niin luultavasti moni tuomitsee sut k/d pelaajaks mutta voin väittää että tämä pelaaja on enemmän hyödyks tiimille kuin se 5/25 pelaaja. Riippuu tietenkin monesta asiasta.

Mutta joo olen samaa mieltä että joku muu statsi voisi olla se ns. pää statsi. Revivet/healit/support pisteet yms. voisi näkyä jotta tietää pelattiinko classia sille tarkoitetulla tavalla ja huonomman k/d:n pelaajat saisivat myös onnistumisen tunteita.
 
Vastaus: Battlefield 1

K/d on hyvä mittari vain jos olet pisteissä muutenkin top3 silloin voi sanoa että olet todennäköisesti hoitanut oman tonttisi huolella.

Muutenkin infantry k/d on paljon kertovampi tilasto kuin tuo yleinen k/d
No juuri tätä tarkoitin omalla sepustuksella.
 
Vastaus: Battlefield 1

Olipas mukava pitkästä aikaa pelata ryysiä. Tosin kyllä osaa joka ainoa kerta ihmetyttää jengin munattomuus tossa pelimuodossa. Esim. hyökkääjänä Monte Grappassa, jossa se yksi kohde on keskimmäisessä bunkkerissa, 2 sisäänmenoa, joissa molemmissa kuolo korjaa hyvällä prossalla -> jäädään siihen ulos oville kykkimään ja heittelemään naatteja, kun sinne sisälle pitäisi muutoinkin mennä. Hitonmoisella raivolla menin kahteen kertaan putsaamaan tietä haulikolla kohteelle asti ja toisella kertaa sain koko jengin tapettua yhtä vihua lukuunottamatta -> omat jää oville kurkkimaan, että uskaltaako tulla ja vihollisen viimeisen pelaajan squad spawnaa kohteelle takaisin kokonaisuudessaan. *Facepalm*

Puserrettiin lopulta voitto ja aivan takki tyhjänä, puolustus menikin ihan läpsytellessä, kun ei vaan jaksanut. Muutenkin motivaatio tuossa puolustamisessa on jotenkin itsellä huono, hyökkääjänä kun tiimi "palkitaan" lisätiketeillä, puolustus joutuu vaan vetäytymään ja kiristelemään hampaitaan. Tossa puolustusrundissa oli juuri tuossa pahimmassa bunkkerissa 2 tikettiä vihulla jäljellä, mutta upea rynnäkkö kokonaisen squadin voimin ja saivat kohteen ja lopulta koko rundin. Hivenen harmitti...
 
Vastaus: Battlefield 1

Aiheesta kukkaruukkuun. Onko Kfinilla omaa rental servua tai onko täällä jtn vakkariservua missä pelaatte, tuo server browser näyttää aika nihkeästi custom servuja?
 
Vastaus: Battlefield 1

Aiheesta kukkaruukkuun. Onko Kfinilla omaa rental servua tai onko täällä jtn vakkariservua missä pelaatte, tuo server browser näyttää aika nihkeästi custom servuja?
En usko että on. Loppu kuusta custom servujen pitäisi saada uusi patch mihin lisätään ominaisuuksia jolloin serverit on edes järkevä vuokrata(kick/ban ominaisuus, salasana suojaus priva matseja varten). Siinä kohtaa varmaan tulee vuokrattua ja lähdetään kokeilemaan josko saatais taas suomi porukalla klaani kasaan ja matseja aikaseks.
 
Ylös Bottom