Onko jossain kunnollista listausta miten nuo pisteet kertyy? Ja onko samoissa asioissa eri luokkien kesken piste-eroja? Saako esim assaultti enemmän pisteitä tapoista tai tankkien räjäytyksistä, kuin muut?
Ei saa, mutta onhan se todennäköisempää, että Assaultti ne tankit tuhoaa ja kerää ne pisteet siitä. Kyllähän siitä saa melko mehevät pisteet jo jos vaikka tuhoat tankin, joka on edes puoliksi täynnä.
Entä onko tapot missä suhteessa verrattuna oman luokan tärkeimpiin hommiin. Eli vaikka tappo vs revaus, tai tappo vs panoksen jakelu jne.
Enpä nyt hirveesti ole eroa nähnyt. Kyllä esim conquestissa tulet todella usein näkymään highlighteissa, jos vain jaksat supporttina tai medicinä heittää tavaraa koko ajan. Itse ainakin heitän niin usein kuin mahdollista tavaraa tai kun on tarvetta.
Otin tuossa operaation Verdunia (joka kyllä 99/100 päättyy puolustuksen voittoon jo ekalla sektorilla). Kolme pataljoonaa hakattiin päätä seinään ja hävittiin, mutta oma peli oli ihan hyvin uomissaan. A lippua edes ei taidettu saada kertaakaan kokonaan haltuun.
48 revausta, healsia yli 300. KD oli 30-33, eli mun normi tasoa, eli lähes 1:1.
No tällä irtosi joku 13200 pistettä. Olik vissiin kuudentena omasta tiimistä.
Kyllähän toi riippuu aina todella paljon tiimistä. Operaatio on todella hyvä pelimuoto, mutta ikävä kyllä todella usein monet pelaajat eivät ymmärrä pelimuotoa varsinkaan, kun ovat hyökkäävien puolella. Juuri tuossa pari päivää sitten Monte Grapassa olin hyökkäävällä puolella, niin eihän siinä tiimissä ollut kuin pelkkiä Simo Häyhiä. Yli 20 äijää kyttää snipereittenkaa alotusalueella ja yllättäen ei yhtäkään sektoria tule vallattua. Koita siinä ny si parilla äijällä vallata liput. Itse jos olen scoutti niin yleensä kiikaritähtäimätön ja yritetään liikkua objektiiviä kohti ja autetaan spotflareilla. Sama mappi voi välillä mennä vartissa tossa operaatiossa tai sitten homma voi lässähtää ekalle lipulle. Riippu todella paljon pelaajien tasosta ja miten tiimit jakautuu.
Edellä oli yksi medic, jota ekan pataljoonan aikana jo aloin seuraamaan. Hän sai lopussa noin 200 pistettä enemmän statseilla 67-15. Mutta suht hänen lähellään olleena hän ei pelastellut ketään, eikä minuakaan kertaakaan. Lisäksi kun otti osumaa, heitti itselleen mediciä, joista muut sai osansa, mutta kenellekään muulle hän ei pakkauksia antanut erikseen.
Juurikin näitä pelaajia, jotka ajattelevat vain omaa K/d ratiota. Kyllähän nää pelaajat pistää vituttaan, varsinkin ne jotka juuri pelaavat medicinä eivätkä auta ketään. Medicci ilman revauspiikkiä tai supportti ilman täydennyslaattikoita ovat kyllä aivan turhia pelaajia.
Yrtin vallata lippua about samalla kun hänkin, muutoin hän tappoi ja mä olin lääkintämies.
Eli saako tää jätkä tapoista ja KD-ratiosta niin paljon pisteitä, että vaikka mä yritän tehdä Medicin hommia, jään pisteissä jopa jälkeen. Ymmärtäisin jos mul ois ollu vaik 2-33, mutta KD oli kuitenkin lähellä yhtä ja tein kaikkeni muun pataljoonan eteen. Toinen pelaa vain itselleen omaa napaa tuijottaen ja samat pisteet..
Tapoista tulee ainakin hieman extra pojoja, jos olet valtaamassa tai puolustamassa objektiiviä. Killstreakit tai multikillitkin kyllä buustaa hyvin sun pisteitä. Kyllähän itekki muutaman kerra saanu esim yli 2000 pojoo sekunneissa, kun tappannut vaikka 6-7 äijää vaikka yhellä granaatilla.
Toinen mitä mietin, miten scoutilla voi edes teoriassa päästä vastaaviin pisteisiin ku muilla luokilla. Minkälainen pelityyli se olisi? Spottauksista ei paljoa pisteitä kerry, tapoista ei paljoa kerry, eikä oletuksena lippujen vastauksesta myöskään saa pisteitä..
Kyllä scoutillakin voi helposti päästä koviin pisteisiin, lähtee rohkasti mukaan vain objektiiveille. SMLE MKIII infantry versio esimerkiksi hyvä ase scoutille, jos haluaa olla mukana valtauksissa ja pelata hieman agressiivisemmin scouttina. Itse käytän scouttina lähinnä infanty versioita ja liikun objektiivien mukana. Välillä tuottaa tulosta, välillä ei. Ei mitään suuria tappo määriä ole tullut esim conquestissa/operaatiossa, mutta silti siellä kärkiporukassa oltu. Spottifleireillä auttaa kyllä tiimiä jo todella paljon.