Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield 1

Vastaus: Battlefield 1

Ei tankit ole mitenkään op tässä pelissä. En itse paljoa tankeilla ajele, mutta tuhoan sellaisen aina kun tulee kohdalle. Yleensä tankin tuhoamiseen tarvitaan kuitenkin ramboisku, käyttäen miinaa, anti-tank granadeja ja light anti-tank granaden. Itse lähestyn tankkia aina takaa päin ( kuollut kulma kuljettajalle). Kun tankki on pysähtynyt, miinoitan sen taka-alueen ja heitän nopeasti perään kaikki kranaatit. Kuten jo totesin, siinä kuolee usein itsekin, mutta apu omalle joukkueelle on suuri. Siitä saa myös kivasti pojoja!;) Assaulttia siis vain rohkeasti kokeilemaan, ei nimittäin kannata jäädä pelaamaan vain yhtä classia, jos huomaa että voisi auttaa joukkuettaan paremmin toisella. :)
 
Vastaus: Battlefield 1

Ei tankit ole mitenkään op tässä pelissä. En itse paljoa tankeilla ajele, mutta tuhoan sellaisen aina kun tulee kohdalle. Yleensä tankin tuhoamiseen tarvitaan kuitenkin ramboisku, käyttäen miinaa, anti-tank granadeja ja light anti-tank granaden. Itse lähestyn tankkia aina takaa päin ( kuollut kulma kuljettajalle). Kun tankki on pysähtynyt, miinoitan sen taka-alueen ja heitän nopeasti perään kaikki kranaatit. Kuten jo totesin, siinä kuolee usein itsekin, mutta apu omalle joukkueelle on suuri. Siitä saa myös kivasti pojoja!;) Assaulttia siis vain rohkeasti kokeilemaan, ei nimittäin kannata jäädä pelaamaan vain yhtä classia, jos huomaa että voisi auttaa joukkuettaan paremmin toisella. :)
2-3 miinaa tankin viereen ja ampuu ne hajalle. Menee ihan pääaseella rikki eikä tarvitse magnumin tyylistä asetta kuten bf3/bf4. Itsemurha isku kylläkin mutta tankki lähtee näin suht nopeasti.
 
Vastaus: Battlefield 1

Otataas tosta AA älyttömyydestä toinen esimerkki jos se havainnollistas joillekkin asiaa. BF3 julkkarissa oli surullisen kuuluisa combo USAS-12 frag ammuksilla. Aseessa oli ihan jumalaton splash damage eikä sillä tämän vuoksi tarvinnut kuin sohia vähän sinneppäin, oikeastaan parempi vaihtoehto olikin sohia sinneppäin suuren splash damagen vuoksi mitä koettaa ampua tarkkoja laukauksia kohti. Siitä syntyi suuri itku ja valitus foorumeilla ympäri internetin, toki silläkin oli puolustajansa jotka väittivät aseen olevan balanssissa, vaikka sitä näki caspian borderin kaltaisissa isoissa ja aukeissa mapeissa joihinka muut haulikot olivat täysin turha valinta. Aseesta teki vaarallisen noissa isoissa mapeissa aseen aiheuttama suht kova suppression efekti jonka johdosta vastapuolen luodit rupesivat lentelemään minne sattuu ja tarkkuus kärsi huomattavasti, eikä kaikkien suojienkaan takana ollut turvassa splash damage ja suppression efektiltä.

Kelataan aikaa tähän päivään ja verrataan tilannetta BF1 AA tilanteeseen:
Järjetön splash damage - check
Tähtäämisen "turhuus" - check
Helppokäyttöisyys edellä olevien vuoksi - check
Range jota ei tahdo päästä karkuun millään - check

Eli hyvinpitkälti Bf1 AA on uusi Usas frag combo, tekee järjetöntä tuhoa ilman minkäänlaista tarvetta tähdätä, kunhan sohii vähän sinneppäin. Ongelmallista tuosta tekee erityisesti se, että koneet ovat disablessa/tulessa todella nopeasti jonka jälkeen niillä on enää ihan turha yrittää päästä karkuun huonon liikkuvuuden takia. Kyllä hyvän lentokone pelaajan tulisi päästä AA:ta karkuun ja mahdollisesti jopa tietyissä tilanteissa pystyä haastamaan se AA pois sieltä mapista, mutta tällä hetkellä kuka tahansa joka ymmärtää miten päin ohjainta/hiirtä pidetään kädessä ja mistä näppäimestä ammutaan saa nuo koneet alas. Tilanne on ehkä jopa pahempi mitä bf4:ssä sen lukittuvine ohjuksineen, koska tässä ei ole läheskään niin paljon rakennuksia joidenka taakse pääsisi piiloon.
 
Vastaus: Battlefield 1

Itse en ole kyllä suurena ongelmana nähnyt tuota AA:n ylivoimaisuutta, mutta ymmärrän kyllä molempien "puolien" näkökulmat. Olen viime aikoina alkanut aika paljon pelaamaan lentokoneilla (sanoisin että heikoin osa-alue itsellä tuo lentäminen, mutta siksipä sitä harjoittelenkin), enkä kyllä itse ole kertaakaan suivaantunut jos on AA:lla ammuttu meikäläinen alas. Olen itse keskittynyt pelaamaan fighterilla tiputellen bomber/assault planeja, osin sekin vaikuttaa kun helpompi pysyä AA:n tulelta suojassa.

Kerran kyllä jopa dominoin itse AA:lla Sinai Desertin D-lipun vieressä, sillä ehdin tiputtaa varmaan puolenkymmentä lentokonetta, sillä kukaan ei ampunut minua. :eek: En tajua edes, että miten vihollisen tiimi oli niin saamaton, siinä kun ei ole mitään suojaa ympärillä ja tuossa mapissa yleensä scouttien osuus on aika suuri. Sain rauhassa keskittyä vaan tiputtelemaan vihollisen koneita. (Myönnän, että tuo splash damage on kyllä överi, sillä ei AA:lla lentokoneiden tiputtaminen tosiaankaan vaadi käytännnössä minkäänlaista osaamista...)

Itse tykkään kyllä BF:ssä siitä, että pelissä tiimipelaaminen on kultaakin kalliimpi! Kyllä siinä pitää jo vähän omaan tiimiinki heittää kritiikkiä, jos vastustaja saa kaikessa rauhassa käyttää AA:ta ja tiputella omia koneita. Ja tosiaan, kun ne voi kuitenkin tuhota, niin miksei oman tiimin jalkaväki voisi vaikka täsmäiskuna poistaa tuon "OP" aseen. ;) Mutta ei kyllä itseäkään haittaisi, vaikka sitä splash damagea pikkasen nerffattaisiin... :)
 
Vastaus: Battlefield 1

Otataas tosta AA älyttömyydestä toinen esimerkki jos se havainnollistas joillekkin asiaa. BF3 julkkarissa oli surullisen kuuluisa combo USAS-12 frag ammuksilla. Aseessa oli ihan jumalaton splash damage eikä sillä tämän vuoksi tarvinnut kuin sohia vähän sinneppäin, oikeastaan parempi vaihtoehto olikin sohia sinneppäin suuren splash damagen vuoksi mitä koettaa ampua tarkkoja laukauksia kohti. Siitä syntyi suuri itku ja valitus foorumeilla ympäri internetin, toki silläkin oli puolustajansa jotka väittivät aseen olevan balanssissa, vaikka sitä näki caspian borderin kaltaisissa isoissa ja aukeissa mapeissa joihinka muut haulikot olivat täysin turha valinta. Aseesta teki vaarallisen noissa isoissa mapeissa aseen aiheuttama suht kova suppression efekti jonka johdosta vastapuolen luodit rupesivat lentelemään minne sattuu ja tarkkuus kärsi huomattavasti, eikä kaikkien suojienkaan takana ollut turvassa splash damage ja suppression efektiltä.

Kelataan aikaa tähän päivään ja verrataan tilannetta BF1 AA tilanteeseen:
Järjetön splash damage - check
Tähtäämisen "turhuus" - check
Helppokäyttöisyys edellä olevien vuoksi - check
Range jota ei tahdo päästä karkuun millään - check

Eli hyvinpitkälti Bf1 AA on uusi Usas frag combo, tekee järjetöntä tuhoa ilman minkäänlaista tarvetta tähdätä, kunhan sohii vähän sinneppäin. Ongelmallista tuosta tekee erityisesti se, että koneet ovat disablessa/tulessa todella nopeasti jonka jälkeen niillä on enää ihan turha yrittää päästä karkuun huonon liikkuvuuden takia. Kyllä hyvän lentokone pelaajan tulisi päästä AA:ta karkuun ja mahdollisesti jopa tietyissä tilanteissa pystyä haastamaan se AA pois sieltä mapista, mutta tällä hetkellä kuka tahansa joka ymmärtää miten päin ohjainta/hiirtä pidetään kädessä ja mistä näppäimestä ammutaan saa nuo koneet alas. Tilanne on ehkä jopa pahempi mitä bf4:ssä sen lukittuvine ohjuksineen, koska tässä ei ole läheskään niin paljon rakennuksia joidenka taakse pääsisi piiloon.
Voin sanoa että pahvinen lentokone ei haasta ilmatorjunta tykkiä.
Loppuu se kitinä jo muutenkin olkaa parempia ja käyttäkää niitä aseita ja vehkeitä joita on tarjolla, samat käytössä kaikilla.
 
Vastaus: Battlefield 1

"Olkaa parempia"; mahtava argumentti täysin balanssittoman pelimekaniikan kanssa pärjäämiseen. Mitä nyt videoita katselin, niin aika hirveältähän tuo AA näyttää. Maakohteitakin vastaan voi roiskia miten sattuu ja tappoja ropisee. Ainoa heikkous on avoin "ohjaamo". Se olisi helppo tasapainottaa rajaamalla liikeratoja siten, että yhdellä tykillä voisi valvoa vain rajattua ilmatilaa. Siten taitava lentäjä voisi lähestyä matalalla ja napsia AA:n pois. Vaikka alkuun 30-150 asteen liikerata jonka alapuolelle ei ampuma-ala ulotu.

protractor.gif
 
Vastaus: Battlefield 1

No voi että :D Hirvittävät itkut kun ei pysty dominoimaan aina ja koko ajan. :) Hauskaa.

Itse viihdyn ajoneuvottomissa pelimuodoissa huomattavasti paremmin, kun ei tarvitse ihmetellä, että mistä se helkkarin simopetteri taas tankillaan sniputtaa.

Ihanaa.
 
Vastaus: Battlefield 1

No voi että :D Hirvittävät itkut kun ei pysty dominoimaan aina ja koko ajan. :) Hauskaa.

Itse viihdyn ajoneuvottomissa pelimuodoissa huomattavasti paremmin, kun ei tarvitse ihmetellä, että mistä se helkkarin simopetteri taas tankillaan sniputtaa.

Ihanaa.
Ei tässä ole kyse mistään dominoinnista. Pahimmassa tapauksessa ilma on pelaamatonta paskaa. Itsekin vedän pääasiassa inffiä mutta sen kerran kun tekis mieli lähteä haastamaan se vihun lentokone on jonipetteri parkissa mobile artilleryn kanssa aavikon keskellä ja tekee ilmasta aivan turhan. Tällöin toinen puoli pystyy jopa dominoimaan ilmaa ja sitä kautta maata. Ja kuten sanoit että viihdyt jalkamiehenä niin et silloin varmaan edes tajua mistä kiikastaa.
 
Vastaus: Battlefield 1

Ei tässä ole kyse mistään dominoinnista. Pahimmassa tapauksessa ilma on pelaamatonta paskaa. Itsekin vedän pääasiassa inffiä mutta sen kerran kun tekis mieli lähteä haastamaan se vihun lentokone on jonipetteri parkissa mobile artilleryn kanssa aavikon keskellä ja tekee ilmasta aivan turhan. Tällöin toinen puoli pystyy jopa dominoimaan ilmaa ja sitä kautta maata. Ja kuten sanoit että viihdyt jalkamiehenä niin et silloin varmaan edes tajua mistä kiikastaa.

Viihdyn jalkamiehenä juurikin sen takia, että tajuan mistä kiikastaa. ;)

Mutta eihän se ole mukavaa jos poikien lelut rikotaan. Koittakaa pärjätä.
 
Vastaus: Battlefield 1

"Olkaa parempia"; mahtava argumentti täysin balanssittoman pelimekaniikan kanssa pärjäämiseen. Mitä nyt videoita katselin, niin aika hirveältähän tuo AA näyttää. Maakohteitakin vastaan voi roiskia miten sattuu ja tappoja ropisee. Ainoa heikkous on avoin "ohjaamo". Se olisi helppo tasapainottaa rajaamalla liikeratoja siten, että yhdellä tykillä voisi valvoa vain rajattua ilmatilaa. Siten taitava lentäjä voisi lähestyä matalalla ja napsia AA:n pois. Vaikka alkuun 30-150 asteen liikerata jonka alapuolelle ei ampuma-ala ulotu.

protractor.gif
Tuo ei kyllä toimisi, sillä antaisi taas liikaa tasoitusta lentokoneille. Lentokonehan nimittäin voisi aina kaartaa AA-tykin taakse ja tiputtaa lastinsa tykittäjän niskaan. Joku muu ratkaisu tuohon on kuitenkin läydettävä.
 
Vastaus: Battlefield 1

Viihdyn jalkamiehenä juurikin sen takia, että tajuan mistä kiikastaa. ;)

Mutta eihän se ole mukavaa jos poikien lelut rikotaan. Koittakaa pärjätä.

Mitä nyt vähäkään tunnen sitä porukkaa joka täällä on vuosikaudet kritisoinut tätä nopoille suunnattua AA-politiikkaa tässä pelisarjassa on pojittelu ja kaikki muukin vähättely k/d huorista aivan turhaa pärinää. Ne kyllä pelaa jokainen aivan millä tahansa luokalla, aivan millä tahansa ajoneuvolla ja tietää tasan tarkkaan tämän pelisarjan metkut. Lisäksi suurimmalla osalla on aivan ***** pitkä lista matseja takana BF3:ssa ja BF4:ssa. Väitän myöskin että heistä jokainen ymmärtää pelin balanssista monipuolisuutensa takia kohtalaisen paljon enmmän kuin perus TDM-apina joka joskus käy konkan puolella ja pystyy jopa käyttämään lentovekottimia takseina.

Ainoa asia mitä tämä porukka ei balanssista ymmärrä on se että peliä pitää vielä erikseen tasapainottaa vähän pelanneiden/laiskojen opettelijoiden eduksi.
Konsoleilla ei enään ole pitkään aikaan voinut puhua edes aim assistista, se on auto aim nykyään...

Se on kyllä OK että tankin kanssa hieroo erä toisensa jälkeen 40-2 taululle. Se on OK koska se vasta aloittanutkin saa tankilla onnistumisia.
Se että saman takoo lentohärveleillä ei sitten olekaan ollut koskaan OK. Forumit täyttyi OP sitä ja OP tätä tirinästä. Se johti BF3:sen viimeisistä pätseistä alkaen tähän, mennen koko aika hullumpaan suuntaan.

Tankilla kun tapat sen saman jani-petterin kolmannen kerran ja jani-petterillä menee tunteisiin joutuu jani-petteri tekemään töitä kostaakseen niin kuin kuuluukin.
Lentokoneella kun ammut jani-petterin toisen kerran ja jani-petterillä menee tunteisiin voikin jani-petteri sulkea suuttuessaan kotilipulta lähes koko ilmatilan... Kuulostaa järkevältä ja ennen kaikkea reilulta sitä kohtaan joka on viittinyt opetella käyttämään kaikkia pelin laitteita.
 
Vastaus: Battlefield 1

Hyvät pelit taas tänään ja pari uutta kaveria listalle mukaan BF-joukkoihin. Kahdessa erässä noustiin hienosti pitkältä takamatkalta tasoihin, Fao Fortressissa tilanteesta n. 450 - 620 ja Ballroom Blitzissä voitto aivan loppuhetkillä 1000 - 971, vaikka oltiin koko matsi perässä, pahimmillaan lähes sata lippua jäljessä, kun vastustajalla oli jo 900. Avainsanana kommunikointi, ahkera miinojen kylväminen ja paljon lääkintämiehiä säästämässä lippujen kulumista. Sen jälkeen tulikin pahasti selkään Faossa, kun osa tiimistämme oli jo lähtenyt nukkumaan, mutta oli silti kiva olla ensimmäistä kertaa Dreadnoughtin puikoissa ja moukaroida vihollisen asemia.

Myös TDM tuli testattua, mutta ei ollut kovin mielenkiintoista, kun haulikkoja oli yli puolella porukasta ja itse en ole sellaisilla pelannut, vaikka pyrinkin usein lähitilanteisiin. Paljon mielenkiintoisempaa lippujen kanssa pelatessa.
 
Vastaus: Battlefield 1

Ite en oo käytännössä lentänyt Battlefieldissä pätkääkään, mitä nyt taistelu- ja kuljetushekoja. BF1sessä vielä vähemmän kun jalkasota on niin palkitsevaa :) Ja joo, onhan se flak cannon hullun tehokas ja helppo käyttää. Kun otetaan huomioon, että perus kiväärilläkin saat damagea tehtyä ja esmes koordinoitu support-kk-tulitus voi pudottaa pienemmän koneen alas, niin voisihan sitä kanuunaa hieman nerffiä. Rangea ja splash damagea pienemmäksi, niin lentäjät jotka tietää missä AA-tykit sijaitsee voisivat vältellä alueita jotka on vihollisen hallussa. Tekisi ilmalaivastakin vaarallisemman, toki se on sitä nytkin, mutta eipä nuo Behemothit ole koskaan vielä matsia vihulle kääntäneet omissa peleissä. Ja jos ilmavihut alkaisivat kyrpiä liikaa täytyis napata alle artillery truck?

Samalla kanssa pitää muistaa, että pelit ei myy jos niistä tehdään kasuaaleille liian vaikeita pelata. Kehittäjien täytyy antaa nyypillekkin ilonaiheita, vaikka sitten välillä HC miesten kustannuksella. Miksi pokeri on niin mediaseksikäs laji? Koska siinä aloittelija voi biittaa (lyhyessä juoksussa) maailmanmestarin. Shakkiturnauksia taas ei turhan paljon televisiossa näy. Miksi Battlefield 1 myy hyvin 70 eurolla ja keikkuu KFinin keskustelupalstan kärjessä, kun taas... Verdunia et saa liikkeelle kahdellakympillä?

Koska AA on OP.

(Ps. Aika vähän pokeriakin on viime vuosina Suomen kanavilla näytetty, mutta tajuatte varmaan pointin)
 
Vastaus: Battlefield 1

Tuolla Neogafissa väittävät päivityksen tuoneen Prolle tasaisemman ruudunpäivityksen myös moninpeliin, joka yhdessä 1080p tekee pesäeroa normiversioon verrattuna. Voiko joku konsolin hankkineesta tämän vahvistaa vai laitetaanko tornihuhujen piikkiin?

Lähde: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1311417
No eikös se nyt ole jo aika selkeä asia että moninpeli saa tasaisemman fps:n kun fps dropit normiversiolla johtuvat tehon puutteesta. En vieläkään ymmärrä miten monelle ei mene kaaliin se että pron erona oli se että se ei tarjoa yli 60fps moninpeliin ettei se tuo lisäetua mutta tarjoaa sen taatun 60fps.
 
Vastaus: Battlefield 1

Tuo ei kyllä toimisi, sillä antaisi taas liikaa tasoitusta lentokoneille. Lentokonehan nimittäin voisi aina kaartaa AA-tykin taakse ja tiputtaa lastinsa tykittäjän niskaan. Joku muu ratkaisu tuohon on kuitenkin läydettävä.

Niin siis hain tuossa sitä että pystysuunnassa liikerataa rajoitettaisiin. Eli horisontti on 0 astetta ja zeniitti 90. Vaakasuunnassa ampumasektori olisi edelleen 360 astetta. Make sense?

edit: piirsin kuvan, tässä siis sivunäkymä jossa vihreällä mahdollinen ampumasektori :D

EZ0BkEn.png
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Battlefield 1

Nyt en kyllä ihan ymmärrä kysymystä, tai ainakaan että miten jonkin asian vaikeuden/helppouden pitäisi vaikuttaa tuossa. Jos mennään tuolla kivi-sakset-paperi -logiikalla, niin pitäisikö esim. kiven toimia vain joka toinen kerta saksia vastaan, koska kerran saksia on vaikeampi käyttää kuin kiviä?

Toisekseen, jos jatketaan vielä samalla vertauksella että lentokone on ne sakset ja aa-tykki se kivi, niin melkein mikä tahansa muu ase tai laite tässä pelissä onkin sitten paperi sille AA-kivelle tai vähintään siinä istuvalle pahaiselle noobille.

Ja jos ne AA-tykit ihan oikeasti kiusaa, niin nehän voi käydä tuhoamassa etukäteen ja vasta sitten lentää silmukoita sen lipun ympärillä.

Eiku Jamppi tarkoittaa sitä, että on ok jos koneen ampuu alas lvl 75 oleva bäfäguru, sillä kun on skilliä ampumiseen. Ehdotankin, että laitetaan valitus, että AA:ta saa käyttää vaan lvl 35 jälkeen. Sitten vielä se, että se lvl 1 tyyppi voi olla kaikkea muuta kuin noobi..
 
Vastaus: Battlefield 1

Tämä peli on tällä hetkellä ainakin omasta mielestäni pahasti rikki PS4, varsinkin 64 pelaajan matseissa, koska ruudunpäivitys heittelee miten sattuu. Toivottavasi Pro versio korjaa pelin.
 
Vastaus: Battlefield 1

Eiku Jamppi tarkoittaa sitä, että on ok jos koneen ampuu alas lvl 75 oleva bäfäguru, sillä kun on skilliä ampumiseen. Ehdotankin, että laitetaan valitus, että AA:ta saa käyttää vaan lvl 35 jälkeen. Sitten vielä se, että se lvl 1 tyyppi voi olla kaikkea muuta kuin noobi..

Ei, en tarkoita. Leveleillä ei ole väliä tuon taivaallista. Mutta samapa se mulle on, ymmärtäköön kukin miten tahtoo...
 
Vastaus: Battlefield 1

Elkee ottako sitä niin vakavasti, ymmärrän Jampin yms. muiden pointin. Kyllähän sillä AA:lla ne koneet tippuu aika helposti. Tosin kaikilla ei taas ole aikaa opetella lentämisen hienouksia, joten liikaa taivaalta satava kuolemaa syö peli-iloa. Luulisin että tulevissa päivityksissä vielä tullaan rukkaamaan hommia suuntaan jos toiseenkin. Toisaalta ei ainakaan puplapuolella noihin AAguneihin jonoa ole ollut, varmaan siksi ettei ainakaan omalla kohdalla lentsikat eivät ole olleet jatkuva riesa+sniput.
 
Ylös Bottom