Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield 1

Vastaus: Battlefield 1

Jos assaultille asetta halajat, niin kannattaa kokeilla haulikkona Model A-10 hunter-varianttia. Kohtuullisen ylitehokas ase, joka todennäköisesti/toivottavasti nerffataan pian. Automatico on tulinopeutensa puolesta todella tehokas, mutta kohtuullisen vaikeakäyttöinen.

Itse totesin, että juuri tuo käyttämäsi MP18 trench on niin hyvä ase, että sillä menen assaultin kymppitasolle, jotta Hellriegel napsahtaa saataville. Nykyvauhtia jos mennään, tämä tapahtuu neljän konkkamatsin jälkeen. :D
Samaa mieltä model A-10:stä ja luultavasti/toivottavasti nerffataan. Itse suosin automaticosta storm mallia. Hellriegel on kyllä hyvä mutta vaatii kyllä melkein sen supon siihen viereen jakelemaan ammuksia.
 
Vastaus: Battlefield 1

Olisko kellään vinkkejä mikä ase kannattaisi hankkia seuraavaksi moninpeliin?
Oon nyt pelannut lähinnä assault classilla ja sillä MP 18 Trenchillä, mikä siinä on oletuksena. Nyt pääsin viimein jopa tasolle 2 siinä assaultissa, ja mietin mikä niistä pyssyistä olisi hankkimisen arvoinen, että sillä saisi ehkä joskus jonkun listittyäkin.

Oon siis aivan nuubi tässä ja jos joku tuossa pitää kiinnittää huomiota jonkin muuhunkin kun aseen spekseihin niin kuulen myös mielellään. Nyt meininki on lähinnä sitä että kun astun kentälle niin tiedossa on poikkeuksetta vartin turpasauna...

Ase on työkalu jota pitää käyttää Battlefieldissä oikealta etäisyydeltä. Assaultin aseiden valtakunta on 30 metristä alaspäin. Siitä ylikin voi toki saada tappoja mutta on todennäköisempää että vastustaja saa sinut ensin. Joten kiinnittäisin paljon huomiota sijoittumiseen ja liikkumiseen kentällä. Mikäli Assaultilla haluat pelata niin pysyttele karttojen kaupunki osioissa tai muuten ahtaammissa paikoissa missä ei ampumaetäisyydet kasva liian suuriksi. Liikkuessa vaikka pisteeltä toiselle, pysyttele notkoissa/suojien lähellä kun liikut. Et tietenkään pysty kaikkia taisteluita välttämään mukavuusalueesi ulkopuolelta mutta sanoisin että lähes 90%, sitten kun karttat alkavat olla tuttuja.

Mikäli tähtäämisessä on ongelmia niin sitten kannattaa sensitivyä muutella siihen suuntaan mikä tuntuu hyvältä. Joka päivä sitten lisää yhden pinnan siihen niin sitä kehittyy ihan huomaamattaan kun muutos ei ole niin raju.

Trench variantit lonkalta ampumiseen.
Optical variantit ADS:llä ampumiseen (tähtäimen läpi katsominen).
Storm variantit jos rekyyli tuntuu liian kovalta.

Automatico, ylivoimasesti kovin tuliluikku assaultilla.

Mutta nyt kun ruvettiin pyssyistä puhumaan, niin scoutin infantry variaatiot:
Gehwer 95 vai Lee Enfield?

Tähän voisi kysyä että miksi Infantry variaatiot? Ellei asian ydin ole rautatähtäin :)

Muuten päätös on sitten SMLE:n 40m-75m sweet spot tai Gewehr:n kyky ampua laskematta ADS:ää. Gewehrillä ei ole sweet spottia.
Gewehr:llä hieman kovempi tulinopeus.
SMLE:ssä hieman parempi luodin nopeus joten liikkuviin kohteisiin hieman helpompi osua.
Liippaan koolla, 10 vs. 5, SMLE:n hyväksi ei luultavasti ole paljoa merkitystä.
 
Vastaus: Battlefield 1

Ase on työkalu jota pitää käyttää Battlefieldissä oikealta etäisyydeltä. Assaultin aseiden valtakunta on 30 metristä alaspäin. Siitä ylikin voi toki saada tappoja mutta on todennäköisempää että vastustaja saa sinut ensin. Joten kiinnittäisin paljon huomiota sijoittumiseen ja liikkumiseen kentällä. Mikäli Assaultilla haluat pelata niin pysyttele karttojen kaupunki osioissa tai muuten ahtaammissa paikoissa missä ei ampumaetäisyydet kasva liian suuriksi. Liikkuessa vaikka pisteeltä toiselle, pysyttele notkoissa/suojien lähellä kun liikut. Et tietenkään pysty kaikkia taisteluita välttämään mukavuusalueesi ulkopuolelta mutta sanoisin että lähes 90%, sitten kun karttat alkavat olla tuttuja.

Mikäli tähtäämisessä on ongelmia niin sitten kannattaa sensitivyä muutella siihen suuntaan mikä tuntuu hyvältä. Joka päivä sitten lisää yhden pinnan siihen niin sitä kehittyy ihan huomaamattaan kun muutos ei ole niin raju.

Trench variantit lonkalta ampumiseen.
Optical variantit ADS:llä ampumiseen (tähtäimen läpi katsominen).
Storm variantit jos rekyyli tuntuu liian kovalta.



Tähän voisi kysyä että miksi Infantry variaatiot? Ellei asian ydin ole rautatähtäin :)

Muuten päätös on sitten SMLE:n 40m-75m sweet spot tai Gewehr:n kyky ampua laskematta ADS:ää. Gewehrillä ei ole sweet spottia.
Gewehr:llä hieman kovempi tulinopeus.
SMLE:ssä hieman parempi luodin nopeus joten liikkuviin kohteisiin hieman helpompi osua.
Liippaan koolla, 10 vs. 5, SMLE:n hyväksi ei luultavasti ole paljoa merkitystä.

Juurikin ne rautatähtäimet, itsellä tuntuu että tuo straigth pull vie voiton. Vihu kuitenkin kuolee aina kahdesta laukauksesta.
 
Vastaus: Battlefield 1

Model A-10 hunter-varianttia. Kohtuullisen ylitehokas ase, joka todennäköisesti/toivottavasti nerffataan pian.

Meikä on varmaan ainoa jonka mielestä tuo on aivan hyvin balanssissa. En ole muita haulikoita tosin vielä jaksanut kokeilla, liekö ne sitten liian tehottomia.

Ei sillä kovinkaan kaukaa tapa yhdestä, joskus menee kuusikin kutia. Ja jos edes vähänkään mitään osaavaa pelaajaa vastaan joudut ampumaan kaksi laukausta, kuolet. Toki tuo ase on hyvä läheltä ja selkään päästessä montaa vihua vastaan, mutta niin kai on tarkoituskin.

Monesti huomannut mm. pelivideoita katsellessa tuosta haulikosta, että tyypit innostuvat siitä kuinka pitkä kantama siinä on ja kuinka se tappaa yhdestä niin kaukaa, vaikka tosiasiassa ei huomata sitä kun ruudussa lukee "enemy hit 5". Eli ammutaan siis jo valmiiksi heikkoa vihua.

Viime aikoina pelannut myös pulttilukoilla, rautatähtäimillä. Hyvin on nekin saatu tasapainoon. Oikeastaan ihan sama minkä aseen pelissä otan, aivan yhtä hyvin/huonosti menee silti. Pelityyliähän tietenkin joutuu aina muuttamaan hieman.

Tämä siis konsoleilla. Luultavasti pelin balanssi onkin suunniteltu konsoleilla. Auto aim on aika härski ja sitä tuleekin käytettyä hyväksi varsinkin noiden snipujen kanssa juostessa.
 
Vastaus: Battlefield 1

Tein lyhyen videon muutamista hetkistä tältä ja eiliseltä illalta. Alustana PS4 Pro.

 
Vastaus: Battlefield 1

Juurikin ne rautatähtäimet, itsellä tuntuu että tuo straigth pull vie voiton. Vihu kuitenkin kuolee aina kahdesta laukauksesta.

Ite tykkään noista infantry ja karbiiniversioista myös.
M95 on nopea ladata ja tulinopeus suuri. Lisäks se tekee aina niin paljon damaa, että kill assistit lasketaan tapoiksi.
Mutta tilanteen/kentän mukaan mennään.
 
Vastaus: Battlefield 1

Meikä on varmaan ainoa jonka mielestä tuo on aivan hyvin balanssissa. En ole muita haulikoita tosin vielä jaksanut kokeilla, liekö ne sitten liian tehottomia.

Ei sillä kovinkaan kaukaa tapa yhdestä, joskus menee kuusikin kutia. Ja jos edes vähänkään mitään osaavaa pelaajaa vastaan joudut ampumaan kaksi laukausta, kuolet. Toki tuo ase on hyvä läheltä ja selkään päästessä montaa vihua vastaan, mutta niin kai on tarkoituskin.

Mulla on muistaakseni vähän alle satakunta tappoa myös Trench gunin backbored-variantilla ja ero on Model-kymppiin huomattava. Varsinkin Argonnen metsässä melkein toivoo, että vihollinen heittää kaasukranaatteja, jotta pääsee rynnimään sinapin läpi nasse päässä huohottaen ja Model 10-A laulaen. :D

Mutta joo, kuten mainittu tuossa parissakin viestissä niin ase, variantti ja hahmoluokka aina tilanteen ja kontaktietäisyyden mukaan.
 
Vastaus: Battlefield 1

Tänään pitäisi huhujen mukaan tulla ensimmäinen iso patch pelille. Paljon balansointia yms. tiedossa. Katotaan tuleeko sieltä jotain järkevääkin.
 
Vastaus: Battlefield 1

Äh, ei jaksaisi koko ketjua kahlata läpi joten kyssäri tähän kohtaa. Tuo mitalisysteemi on hieman omituinen. Karttuuko mitaliin oikeuttavat tekemiset vain kuin mitali on trackattu? Ja arpooko peli pelin alussa, mitä viittä (vai neljää) mitalia voit nyt tavoitella? Todella huono uudistus ja erittäin sekava.

Miten pelistä pääsee pois, kun edellisen pelin tulostaulukot on nähty? Missään ei ole exit-nappia, joten pitääkö todella odotella että seuraava peli alkaa ja sitä kautta poistua?
 
Vastaus: Battlefield 1

Juurikin niin, että vain trackattua mitallia voi kartuttaa ja niihin vaadittavia tehtäviä vain ylhäältä alaspäin järjestyksessä. Ei voi siis tehdä miten haluaa. Ihan susi uudistus.

Kyllä sen quit napin pitäisi ilmestyä "väliajalla" sinne vasempaan alakulmaan. Pc:llä ainakin se katoaa sieltä ja ilmestyy taas muutama sekunti ennen matsin alkua.
 
Vastaus: Battlefield 1

Ainakin PS4 siinä tulostaulukon alussa kolmiolla voi poistua mutta siinä ei ole kauaa aikaa tehdä kyseistä toimenpidettä. Ja mitali pitää olla valittuna ja mitalissa olevat tehtävät suoritettava järjestyksessä.
 
Vastaus: Battlefield 1

Hyvä hyvä! Taas rikottiin täydellinen peli päivityksellä.. vihuihin ei aina osu, häviävät ja vaihtavat paikkaa, kuolet luotiin joka tulee seinien läpi, paras oli, että vaan kokonainen linna oli mun ja ampuja välissä.. ampuja näkyi hiiren paskana toisessa päässä kenttää. Tätä on ollut ennenkin, mut nyt yhdessä matsissa tulee kuoltua näihin 3-5kertaa.

Miksi pitää mennä jeesusteleen toimivaa kokonaisuutta?
 
Vastaus: Battlefield 1

Missään ei ole exit-nappia, joten pitääkö todella odotella että seuraava peli alkaa ja sitä kautta poistua?
Nyt uuden päivityksen jälkeen, Quit napin pitäisi pysyä näkyvissä loppuunasti. Ettei enään katoa hetkenpäästä! :D
 
Vastaus: Battlefield 1

Hyvä hyvä! Taas rikottiin täydellinen peli päivityksellä.. vihuihin ei aina osu, häviävät ja vaihtavat paikkaa, kuolet luotiin joka tulee seinien läpi, paras oli, että vaan kokonainen linna oli mun ja ampuja välissä.. ampuja näkyi hiiren paskana toisessa päässä kenttää. Tätä on ollut ennenkin, mut nyt yhdessä matsissa tulee kuoltua näihin 3-5kertaa.

Miksi pitää mennä jeesusteleen toimivaa kokonaisuutta?
Ei sattunut itelle kertaakaan tuota kun äsken pelasin pari rundia. Toivottavasti ei jatkossakaan. Enkä muuten huomannut mitään eroa pelissä päzin jälkeen. Alustana ps4.
 
Vastaus: Battlefield 1

"Decreased damage of AA cannons against planes and plane parts.
Reduced AA Truck range to better align with stationary AA and prevent HQ camping.
Fixed badly aligned shell eject VFX of the stationary AA."

Wuhuu!
 
Vastaus: Battlefield 1

Kylläpä harmittaa tälläisenä vannoutuneena mediccinä tuo oman classin mitali. Miksi hemmetissä siinä on In a life, get 5 kills as a medic? Miksei In a life, do 5 revives. Tai ne riflegrenade killssit? Tilalle vaikka jotain oman squadin hiilaamisesta tai muusta. Persketi! Kaikessa mennään nurmiporien vanavedessä. Peace!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Battlefield 1

Kylläpä harmittaa tälläisenä vannoutuneen mediccinä tuo oman classin mitali. Miksi hemmetissä siinä on In a life, get 5 kills as a medic? Miksei In a life, do 5 revives. Tai ne riflegrenade killssit? Tilalle vaikka jotain oman squadin hiilaamisesta tai muusta. Persketi! Kaikessa mennään nurmiporien vanavedessä. Peace!

Aamen! Mä oon täysin samaa mieltä [emoji23] voisin vaihtaa aseen toiseen ruiskuun, jotta joukkue voittaa ja miestä pelastuu.
 
Vastaus: Battlefield 1

Kiitämme:
Suez-muutokset pelkkää plussaa, samoin kaikki lupaukset performanssiparannuksista ja karttafikseistä.

Moitimme:
Ehkä kaksi PS4-pelureiden eniten toivomaa juttua, eli "dpad / gas mask" -bugikorjaus sekä L1/R1-tähtäys/ampuminen näyttävät valitettavasti loistavan poissaolollaan.

Ihmettelemme:
"Increased number of magazines for gas and incendiary Tripwire Bombs to 2 to make them more attractive over HE Tripwire Bombs."


Lolwut? Minä olen tähän asti muutenkin käyttänyt vain noita kun minun mielestä parempia...


:D
 
Vastaus: Battlefield 1

PS4 Pro:lla ainakin ilmennyt patchin jälkeen sellaista, että kun lopettaa erän jälkeen pelin niin jää jumiin ja lataus ikoni vaan pyörii ja pyörii + tuuletin rupee pitää aivan tolkutonta meteliä. Kahdesti joutunut pelin sammuttamaan tämän takia.
 
Ylös Bottom