Vastaus: Battlefield 3 [PS3 Hype - julkaisu Suomessa 27. lokakuuta]
Kylläpä tuli vauhdilla lähdettyä töistä ja kokeilemaan tätä betaa. On tämä kyllä ainakin oman odotuksen arvoinen!
Ensimmäiset parikymmentä minuuttia menivät kyllä vähän ihmetellessä, välillä tuntui että pelasin jotain COD/BF/CS-hybridiä, ei oikein ollut silmä vielä tottunut noihin hudeihin eikä jatkuvaan informaatiotulvaan, ampuminen tuntui jotenkin oudolta ja vihollisia sai etsiä ihan huolella. Tähän mennessä on pistänyt silmään:
- Juoksemisen kanssa ongelmia, välillä pitää pysähtyä kokonaan että pystyy taas juoksemaan
- Hudit vievät liikaa tilaa ruudulta, vihollisen tappamisesta ja muista bonareista kertovat tekstit pitäisi saada pienemmäksi
- Ribbonit; tavallaan aivan sama onko nämä niitä pinnejä tai ribboneita, mutta hyvältä nämä näyttävät, vievät vaan ihan liikaa tilaa pompatessaan ruutuun
- Osuinko vaiko enkö? Tähtäimen ja osumasta kertovan merkin ero on _erittäin_ pieni, sitä selvemmäksi
- Bugeista nyt on kaikki kerrottukin, itse myös metrossa juoksin liekin ohi niin painovoima heitti päin seinää
- Softcore-pelimuotoon tottumattomana killcamit ja tappamiseen tarvittavien panosten määrä häiritsee, voi olla että HC:ssa peli hieman rauhoittuu kun ei voi juosta luodinkestävänä puolelta toiselle
- Taskulamppu ei ainakaan toiminut itselläni vaikka painoin ylöspäin padilta, tiekkö sitten enkö vain itse näe sitä?
- Tein kuulemma eniten tappoja medic/soldier-splitin aseella, mutta sain AK-74U:hun (oliko oikea?) käsituen
- Tähtäimiä ei voi vaihtaa
- Äänet saavat täyden kympin, hienolla tavalla pärisee tykit
- Ampuminen on jotenkin hieman vaikeampaa verrattuna BC2, rekyyliä selkeästi nostettu
- Välillä medic-laukut bugaavat, joskus saa tiputeltua useita laukkuja maahan, hyvät pisteet siitä kyllä saa
- Grafiikka on hienoa, toki rupuisempaa kuin PC:llä, mutta mukavaa vaihtelua värimaailmassa Bad Companyn ruskeahkoon verrattuna
- Pronesta pelkkää kiitosta, välillä vihollisia on tuskallisen vaikeaa nähdä, ja niin sen pitää ollakin
- Valikkoihin pääseminen vain elossa ollessa
- Kill/Death-ratioiden näyttämisestä en kyllä tykkää yhtään, tulee liikaa joku "perusräiskintä" mieleen tuosta, kun tämän pitäisi olla tiimipeli
Näinpä siis lyhykäisyydessään. Kyllä sitä odotellaan jo kovasti että peli tulisi kauppoihin, pitää tämä varmaan hommata sekä PC:lle että PS3:lle.
Kylläpä tuli vauhdilla lähdettyä töistä ja kokeilemaan tätä betaa. On tämä kyllä ainakin oman odotuksen arvoinen!
Ensimmäiset parikymmentä minuuttia menivät kyllä vähän ihmetellessä, välillä tuntui että pelasin jotain COD/BF/CS-hybridiä, ei oikein ollut silmä vielä tottunut noihin hudeihin eikä jatkuvaan informaatiotulvaan, ampuminen tuntui jotenkin oudolta ja vihollisia sai etsiä ihan huolella. Tähän mennessä on pistänyt silmään:
- Juoksemisen kanssa ongelmia, välillä pitää pysähtyä kokonaan että pystyy taas juoksemaan
- Hudit vievät liikaa tilaa ruudulta, vihollisen tappamisesta ja muista bonareista kertovat tekstit pitäisi saada pienemmäksi
- Ribbonit; tavallaan aivan sama onko nämä niitä pinnejä tai ribboneita, mutta hyvältä nämä näyttävät, vievät vaan ihan liikaa tilaa pompatessaan ruutuun
- Osuinko vaiko enkö? Tähtäimen ja osumasta kertovan merkin ero on _erittäin_ pieni, sitä selvemmäksi
- Bugeista nyt on kaikki kerrottukin, itse myös metrossa juoksin liekin ohi niin painovoima heitti päin seinää
- Softcore-pelimuotoon tottumattomana killcamit ja tappamiseen tarvittavien panosten määrä häiritsee, voi olla että HC:ssa peli hieman rauhoittuu kun ei voi juosta luodinkestävänä puolelta toiselle
- Taskulamppu ei ainakaan toiminut itselläni vaikka painoin ylöspäin padilta, tiekkö sitten enkö vain itse näe sitä?
- Tein kuulemma eniten tappoja medic/soldier-splitin aseella, mutta sain AK-74U:hun (oliko oikea?) käsituen
- Tähtäimiä ei voi vaihtaa
- Äänet saavat täyden kympin, hienolla tavalla pärisee tykit
- Ampuminen on jotenkin hieman vaikeampaa verrattuna BC2, rekyyliä selkeästi nostettu
- Välillä medic-laukut bugaavat, joskus saa tiputeltua useita laukkuja maahan, hyvät pisteet siitä kyllä saa
- Grafiikka on hienoa, toki rupuisempaa kuin PC:llä, mutta mukavaa vaihtelua värimaailmassa Bad Companyn ruskeahkoon verrattuna
- Pronesta pelkkää kiitosta, välillä vihollisia on tuskallisen vaikeaa nähdä, ja niin sen pitää ollakin
- Valikkoihin pääseminen vain elossa ollessa
- Kill/Death-ratioiden näyttämisestä en kyllä tykkää yhtään, tulee liikaa joku "perusräiskintä" mieleen tuosta, kun tämän pitäisi olla tiimipeli
Näinpä siis lyhykäisyydessään. Kyllä sitä odotellaan jo kovasti että peli tulisi kauppoihin, pitää tämä varmaan hommata sekä PC:lle että PS3:lle.