Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield 3 [PS3 Hype ja osto/hankinta/tilausmouhotus]

Vastaus: Battlefield 3 [PS3 Hype - julkaisu Suomessa 27. lokakuuta]

Aluksi oli myös semmoinen fiilis että miten tätä oikein pitäs pelata. Juoksin kentän laitaa pitkin yrittäen päästä vihujen selkään. Oli vaikea hahmottaa vihuja kaukaa, mutta tietysti vihut ampuivat vaikka kuinka kaukaa sut jos perse vähänkin pilkotti puskasta. :D
Kaipaisin tähän kovasti codista tuttua killcamia, koska niin usein tulee näitä 'mistä tai miten hitossa mut ammuttiin'-tilanteita. Se, että kuvataan vihun pärstää niin läheltä että mitään ympäristöä ei näe, ei oikein riitä. Tämä olisi myös hyvä sen takia että näkisi vihun näkökulman, ja näin voisi myös ehkä oppia että mitä tuli tehtyä itse väärin siinä tilanteessa. Joku varmaan nyt pätee että 'ei tämä ole mikään COD, ehdoton EI!", mutta mielipide on mielipide.

Hitmarkerit eivät olleet mielestäni tarpeeksi selkeät ja joskus oli vaikea havaita että osuiko vihuun vai ei. Varsinkin kun kamera meni blurriksi ja heilui jatkuvasti. About kolme tuntia tuli äsken pelattua putkeen tätä ja kuitenkin ihan hyvät fiilikset jäi. Jotenkin vain häiritsevän sekava peli. Myös todella usein tuli ammuttua tiimiläisiä kun ei näkynyt mitään nimeä pään päällä tai muuten vain säikähti. :D

Risut ja ruusut
+ Todella smooth liikkuminen, etenkin ryömiminen on parasta mitä olen nähnyt
+ Äänimaailma. Tämäkin parasta mitä olen nähnyt. (tai kuullut)
+ Grafiikka on mielestäni nättiä, mitä te oikein valitatte? ._. Varmasti vielä parempaa lopullisessa pelissä.
+ Kentän oppi nopeasti ja tykkäsin miten siinä edettiin, ensiksi oltiin puistossa, sieltä mentiin metroasemalle ja sieltä taas kaupunkiin.

- Bugeja on hitosti, mutta ymmärrettävää
- Joskus tuntui että aika lagista touhua, heti ensimmäisessä matsissa warppailin enkä päässyt kunnolla liikkumaan. Myöhemmissä matseissa tätä ei enää ollut mutta tuli kuoltua seinän taakse ym ym. (20mb netti)
- Usein näki miten monta vihua spawnasi suoraan eteen. Näillä tuntui myös olevan joku hetken kuolemattomuus joka oli aika raivostuttavaa.

En nyt muuta keksi, siinäpä betan mietteet. Beta ei ollut pettymys mutta ei myöskään niin huikea, että ryntäisin kauppaan heti julkkarina. Tsiigailen arvosteluja moninpelistä kun peli on julkaistu ja päätän sitten ostanko vai en.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3 Hype - julkaisu Suomessa 27. lokakuuta]

Kylläpä tuli vauhdilla lähdettyä töistä ja kokeilemaan tätä betaa. On tämä kyllä ainakin oman odotuksen arvoinen!

Ensimmäiset parikymmentä minuuttia menivät kyllä vähän ihmetellessä, välillä tuntui että pelasin jotain COD/BF/CS-hybridiä, ei oikein ollut silmä vielä tottunut noihin hudeihin eikä jatkuvaan informaatiotulvaan, ampuminen tuntui jotenkin oudolta ja vihollisia sai etsiä ihan huolella. Tähän mennessä on pistänyt silmään:

- Juoksemisen kanssa ongelmia, välillä pitää pysähtyä kokonaan että pystyy taas juoksemaan
- Hudit vievät liikaa tilaa ruudulta, vihollisen tappamisesta ja muista bonareista kertovat tekstit pitäisi saada pienemmäksi
- Ribbonit; tavallaan aivan sama onko nämä niitä pinnejä tai ribboneita, mutta hyvältä nämä näyttävät, vievät vaan ihan liikaa tilaa pompatessaan ruutuun
- Osuinko vaiko enkö? Tähtäimen ja osumasta kertovan merkin ero on _erittäin_ pieni, sitä selvemmäksi
- Bugeista nyt on kaikki kerrottukin, itse myös metrossa juoksin liekin ohi niin painovoima heitti päin seinää
- Softcore-pelimuotoon tottumattomana killcamit ja tappamiseen tarvittavien panosten määrä häiritsee, voi olla että HC:ssa peli hieman rauhoittuu kun ei voi juosta luodinkestävänä puolelta toiselle
- Taskulamppu ei ainakaan toiminut itselläni vaikka painoin ylöspäin padilta, tiekkö sitten enkö vain itse näe sitä?
- Tein kuulemma eniten tappoja medic/soldier-splitin aseella, mutta sain AK-74U:hun (oliko oikea?) käsituen
- Tähtäimiä ei voi vaihtaa
- Äänet saavat täyden kympin, hienolla tavalla pärisee tykit
- Ampuminen on jotenkin hieman vaikeampaa verrattuna BC2, rekyyliä selkeästi nostettu
- Välillä medic-laukut bugaavat, joskus saa tiputeltua useita laukkuja maahan, hyvät pisteet siitä kyllä saa
- Grafiikka on hienoa, toki rupuisempaa kuin PC:llä, mutta mukavaa vaihtelua värimaailmassa Bad Companyn ruskeahkoon verrattuna
- Pronesta pelkkää kiitosta, välillä vihollisia on tuskallisen vaikeaa nähdä, ja niin sen pitää ollakin
- Valikkoihin pääseminen vain elossa ollessa
- Kill/Death-ratioiden näyttämisestä en kyllä tykkää yhtään, tulee liikaa joku "perusräiskintä" mieleen tuosta, kun tämän pitäisi olla tiimipeli

Näinpä siis lyhykäisyydessään. Kyllä sitä odotellaan jo kovasti että peli tulisi kauppoihin, pitää tämä varmaan hommata sekä PC:lle että PS3:lle.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3 Hype - julkaisu Suomessa 27. lokakuuta]

Täälläpä ei pääse koko peliin sisälle? Jää vain tuohon etusivulle roikkumaan. Aikas tympeää...

Älkää koskeko ääni asetuksiin. Asetin äänivalikosta ääniksi TV:n ja jonkun systeemin stereoksi ja sen jälkeen en päässyt peliin liittymään... Jos haluaa, niin saa lisätä frendilistalle ja inviä jos sais squadin pystyyn.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Battlefield 3 [PS3 Hype - julkaisu Suomessa 27. lokakuuta]

Jokunen matsi betaa alla ja täytyy kyllä sanoa et teki kyllä mieli laittaa vanha kunnon bc2 levy sisään ja jatkaa sen parissa. Peli ei vaan tuntunut oikealta bäfältä vaan joltain cod kopiolta johon laitettu vaan isommat mapit. Itse tykkäsin bc2 hahmon tietynlaisesta "jäykkyydestä" käännyttäessä ja siitä ettei voinut sprintata sivuttain. Toki uudet animaatiot ovat hienoja ja todella hyvin tehtyjä, mutta kerta oma ruho näkyy niin eikö sen pitäisi myös tuntuakkin siltä että siellä on ihminen eikä pelkästään yläkroppa joka leijjuu miten sattuu.
Pelissä rupesi myös ärsyttämään kuinka helposti siinä kuolee, sillä useammankin kerran tuli joku jantteri vastaan m16 kanssa eikä siinä kerennyt silmää räpäyttämään kun näit ukkosi kaatuvan maahan. Ja kuten joku jo aikaisemmin sanoi minkä ihmeen takia päävalikkoon ei pääse muuten kuin hengissä. Asevalikotkin olivat tehty aivan oudoiksi, tuli monta kertaa spawnattua vaikka olisin halunnut vaihtaa asetta/katsoa mitä minulla oli aukaistuna.

hyvää:
-grafiikat
-frostbite 2.0
-animaatiot(mukaanlukien puukotus animaatio, kun pääset vihun selkään)

huonoa:
-codimainen fiilis
-"leijuvan" ruumiin tuntu
-valikot
-miksi eri aseet eri puolilla? (tottakai toiset jenkkejä toiset venäläisiä mutta tämä on peli ei todellinen)
-jatkuvat pisteitten kertomiset
-kd ration näyttäminen
-snipat ilmeisesti tappaa 1 osumasta normissaki -.-
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Battlefield 3 [PS3 Hype - julkaisu Suomessa 27. lokakuuta]

Yllätyin tosi positiivisesti betan perusteella, kun odotukset oli tosi alhaalla. On tullut lähinnä pelattua CODeja viimeiset pari vuotta ja nyt joutuu kyllä miettiin, että kumman hankkii syksyllä (vaiko kenties molemmat..). Mappi tässä betassa ei ehkä ollut se paras mahdollinen sillä oon ymmärtänyt, että itse peli tulee kuitenkin olemaan hieman erilainen? Whinestä päätellen ainakin tää tuntui olevan useimmille turhankin nopeatempoista joka taas itseä kiehtoi. Silti betan perusteella tää tuntuu juuri mukavan raikkaalta CODeihin verrattuna jotka kuitenkin on sitä samaa pamahtelua vuodesta toiseen.


Valmista peliä odotellessa suurella mielenkiinnolla!
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3 Hype - julkaisu Suomessa 27. lokakuuta]

-miksi eri aseet eri puolilla? (tottakai toiset jenkkejä toiset venäläisiä mutta tämä on peli ei todellinen)

Ai hitto, tätä en huomannutkaan! Ihmettelinkin että miksi saan välillä add-oneja aseisiin joita minulla ei vielä ole. Johan on tyhmästi tehty :p
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3 Hype - julkaisu Suomessa 27. lokakuuta]

Toi KD'n näyttäminen kyllä on jotain niin WIIITUUTTAAVAA.
Toivottavasti pelin loputtua ''you win'' tai ''you lose'' teksti muuttuu sitten kunnolliseksi.
Nääs toi on vähän typerän oloista, että ''you win'' joo kappas vaan.
Sais tulla sellanen niinkuin BC2'kkosessa, esim. niinkuin siinäkin on, että tankkeja näytetään ja erilaisia pätkiä.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3 Hype - julkaisu Suomessa 27. lokakuuta]

Ei tähän killcami mielestäni kuulu. Jos vihollinen sinut niittaa niin käytät niitä omia silmiä sen vihollisen löytämiseen. Turhan helpoksi tehdään jos tarjoillaan vihollinen tarjottimella että hei täällä olen. Tai sitten kokeilet toista reittiä. Betasta sen verran että testailin sen 20 minuuttia ja vähän sekavat fiilikset jäi. Tähtääminen tuntuu kuralta BC2 verrattuna. Sitten kaikenlaisia bugeja oli mukavasti mutta tämä onkin beta. Olisin mieluummin pelannut vaikka Caspian borderia kuin tätä adhd cod putkipökälettä.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3 Hype - julkaisu Suomessa 27. lokakuuta]

Seinän taakse kuoleminen on taas aivan saatanan mielenkiintosta. :mad: Oon myös huomannut että ainaki meikäläisellä huomaa oman kuoleman siitä että alhaalle tulee se teksti että joku tappo sut ja VASTA SEN JÄLKEEN ALKAA KUULUA KROPASSA VIHOLLISTEN KUTIEN LÄPSÄHDYKSET JA TYYPPI RETKAHTAA MAAHAN saatana(eli et voi hypätä äkkiä maihin huomattuasi että joku tulittaa ku tulitus alkaa vasta ku oot jo kuollu)! Äänet on kyllä helvetin muikeet ja fiilis ihan hyvä välillä, myös nuo ruudun vilkkuminen vituttaa aika ankarasti.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3 Hype - julkaisu Suomessa 27. lokakuuta]

Ai että kun on hienoa meininkiä tuossa Métro mapissakin! Puolustavalla- ja hyökkäävällä osapuolella viimeiset MCOMit ovat parhaissa paikoissa kumpaankin nähden.
Hyvin pientä bugia kavereiden peleihin pääsyssä ja yhden kerran piti sammuttaa konsoli, koska meni jökkiin.
Mutta, kaikessa hyvyydessä ja huonoudessa erittäin hieno peli!
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3 Hype - julkaisu Suomessa 27. lokakuuta]

Seinän taakse kuoleminen on taas aivan saatanan mielenkiintosta. :mad: Oon myös huomannut että ainaki meikäläisellä huomaa oman kuoleman siitä että alhaalle tulee se teksti että joku tappo sut ja VASTA SEN JÄLKEEN ALKAA KUULUA KROPASSA VIHOLLISTEN KUTIEN LÄPSÄHDYKSET JA TYYPPI RETKAHTAA MAAHAN saatana(eli et voi hypätä äkkiä maihin huomattuasi että joku tulittaa ku tulitus alkaa vasta ku oot jo kuollu)!

Peli käytännössä lagaa yhden osuman jälkeen, tosin osumaa kerkee harvoin edes huomata. Hauskinta oli kun huomasin singon panoksen tulossa suoraan kohti, kuoleman teksti ilmestyi kauan ennen osumaa. :D
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3 Hype - julkaisu Suomessa 27. lokakuuta]

Vajaa pari tuntia on tullut testailtua. Pelituntuma on omasta mielestä selvästi erilainen verrattuan BC2:n Kyllä tämä kelpo peliltä vaikuttaa kunhan vain nämä lukuisat ja lukuisat bugit saadaan karsittua pois. Kieltämättä peli tällä hetkellä vaikuttaa enemmän alphalta kuin betalta.
Onko muilla esiintynyt sellaista ilmiötä, että betaa pelatessa nayttö aina silloin tällöin (melko useasti) välähtää violettina vai pitäisikö jo alkaa valmistautua gpu:n sulamiseen?

Tässä vielä pieni lista kohdalle osuneista bugeista.

- Uppoaminen maan sisään ekalla pätkällä
- Juoksun toimimattomuus
- Aseen jumittaminen
- Tähtäyksen jumittaminen
- Kill-camit näyttää välillä kuvaa maan alta
- Kranaatit jäävät kiinni puskien oksiin
- Kerran pari ehtiny tyhjentää vihulaiseen lippaallisen, kill-cam kuitenkin näyttää tämänn healthiksi 100%
- Näytön jäätyminen noin 2sek ajaksi spawnatessa
- Valikon sininen väri jää ruutuun spawnatessa
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3 Hype - julkaisu Suomessa 27. lokakuuta]

Onko muilla esiintynyt sellaista ilmiötä, että betaa pelatessa nayttö aina silloin tällöin (melko useasti) välähtää violettina vai pitäisikö jo alkaa valmistautua gpu:n sulamiseen?

Juu kyllä täällä ainakin tuota ilmenee.

Onhan tässä jos jonkinlaista bugia esiintynyt.

- Ihme keihään kärkiä sojottaa välillä maasta
- Latausanimaatio ei pelaa välillä
- Porukka leijuu kädet leveellään liikkuessa ainakin killcamissä (lagiko syynä?)
- Hit detection ongelmat ottaa päähän
- yms yms

Vasta tänään tajusin, että tuon puukonkin voi tosiaan vaihtaa käteen R2:sta pohjassa pitämällä. Joka päivä oppii jotain uutta :)
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3 Hype - julkaisu Suomessa 27. lokakuuta]

- Valikon sininen väri jää ruutuun spawnatessa
Tämän saa poistettua painamalla starttia kaksi kertaa.

Miksi tuomitsette koko pelin betan takia? Okei, mappi on hieman codimainen, mutta olihan BC2'ssakin niitä hieman kapeahkoja mappeja kuten White Pass ja eihän se tarkoita, että kaikki mapit olisivat tälläisiä adhd-mappeja. Oon ihan varma, että koko versiosta sitten löytyy paljon niitä mappeja, jotka tekevät kunniaa Battlefieldin nimelle ja ennakkotilaajillekin on luvassa se Back to Karkand. Muutenkin tälläinen mappi on hyvää vaihtelua niistä perus bäfämapeista imo. Ja monet ovat toivoneetkin kaupunkimappeja. Eihän kaupungista voi oikein saada mitään tankkien ja hävittäjien taistelukenttää, vaan silkkaa jalkaväki vastaan jalkaväki.

Tähtäyskin ja ampuminenkin on mun makuun, vaikka aluksi saikin hieman totutella, kun olin tottunut BC2'n tähtäykseen. Rekyyliäkin on sen verran, ettei voi vaan pistää nappia pohjaan ja toivoa, että tarpeeks moni kuti osuu. BC2'ssa pystyi ampumaan hipiltä sairaan kaukaa porukkaa alas, tässä jos samalta etäisyyksiltä yrittäis, niin olis kuula kallossa melkeinpä heti.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3 Hype - julkaisu Suomessa 27. lokakuuta]

Tuli itsekkin tuossa muutama tunti hakattua ja kyllä tää nyt jo tässä vaiheessa vaikuttaa ihan kelpo peliltä! Ihan odotuksen mukaista äksöniä on ollut tähän mennessä. Bugeja löytyy melkosen verran, mutta eiköhän niitä saada korjailtua siinä sit ainakin viimeistään päivitysten yhteydessä kun peli julkaistaan.

Meininki tuntuu olevan tosiaan totuttua nopeatemposempaa, mistä tulee vähän CoDimainen fiilinki mut kyl tää silti tuntuu mulle ihan siltä Battlefieldiltä. Ite tykkään ainaki tosta ohjauksesta enemmän kuin Bad Companien vastaavasta. Nyt se on tarpeeksi sulavaa ja pystyy sprintatessakin vähän sivuttain etenemään. Askel eteenpäin on menty.

Ei mun mielestä grafiikoissa ainakaan mitään vikaan ole. Omaan silmään ne vaikutti ihan hyvältä ja kyl mä uskon et ne on hitusen verran parempia sitten koko versiossa. Äänet on sitä taattua BF-laatua!

Bugeista eniten ärsyttää toi että squadit ei pysy kasassa. Kontrollien suhteen ei näyttäny itellä olevan mitää probleemia.. juoksun ja tähtäyksen suhteen jne. Muutaman kerran katkeili yhteydet ja konsolikin jumittui kokonaan. Aina kun se "saving" ilmestyy alareunaan ni ruutu jähmettyy yleensä 1-2sekunnin ajaks..
Mitä tohon mappiin tulee niin ei se viimesin osio ainakaa itteä niin kauheesti miellytä. Tuntuu tosi sekavalta siel metrossa kun jengiä kipittää siellä sun täällä ja taskulamput sokasee monesta eri suunnasta. Aseissa tuntuu olevan rekyyliä ihan mukavasti ja vaihtelevasti. Tuli tossa jo muutama rankki edettyä ylöspäin et tähtäintä sun muuta sai jo aseisii kiinni.

Ainakin tällä lyhyehköllä testaamisella BF3 sai mut vakuuttuneeksi, eli ostopäätös pysyy eikä tarvi katua ollenkaan. Oon varma että sit koko versiossa meininki tulee olemaan ihan erilaista kun käyttöön saadaa ajoneuvot ja siihen tarkoitetut mapit. Vielä kun toi squadsysteemi toimis kunnolla niin sais tästä betastakin enemmän irti kavereiden kanssa. Hyvältä kuitenkin näyttää jo tässä vaiheessa. Kuukausi enään tarvitsee odottaa..
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3 Hype - julkaisu Suomessa 27. lokakuuta]

Ei tähän killcami mielestäni kuulu. Jos vihollinen sinut niittaa niin käytät niitä omia silmiä sen vihollisen löytämiseen. Turhan helpoksi tehdään jos tarjoillaan vihollinen tarjottimella että hei täällä olen. Tai sitten kokeilet toista reittiä. Betasta sen verran että testailin sen 20 minuuttia ja vähän sekavat fiilikset jäi. Tähtääminen tuntuu kuralta BC2 verrattuna. Sitten kaikenlaisia bugeja oli mukavasti mutta tämä onkin beta. Olisin mieluummin pelannut vaikka Caspian borderia kuin tätä adhd cod putkipökälettä.

Eihän siinä oliskaan ideana se, että näkee missä vihu on, vaan se että näkee tilanteen miten kuoli. Näkeehän siinä jo nyttenkin aika hyvin vihun olinpaikan. Muutenkin tuossa on pakko olla jatkuvasti liikkeessä että vaikka lähtisitkin hakemaan revengekilliä niin vihu tuskin on samassa paikassa kuin aiemmin.

Ruutu jää siniseksi jos painatte starttia ennen killcamia. Kerran kun käyttää spawnauksen yhteydessä valikossa ja painaa resumea niin pitäisi palautua aina normaaliksi...

Mutta kysymyksiä; MISSÄ H*LVETISSÄ ON MUTE-NAPPI? Ei tosiaan kiinnosta kuunnella 20 min suhinaa ja jotain ulkomaalaista löpinää.

Ja miten tässä oikein morataan? Ilmeisesti tässä voi puukottaa vain selästä? Joskus ei toimi kyllä sekään. Ei ainakaan R2:n painaminen riitä, vaikka se puukkoa heilauttaakin, eli pitääkö se ottaa esille pitämällä R2 pohjassa ja sitten vasta huitoa? Ite oon saanut jo monta kertaa morasta mutta itse kun olen yrittänyt niin vasta kerran onnistunut, selästä.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3 Hype - julkaisu Suomessa 27. lokakuuta]

Toi tulituki toiminto kyllä parasta mitä nettiräiskintöihin tullut tällä vuosikymmenellä. Porukka vaan ei tunnu sitä käyttävän. Esimerkiksi metrotunneliin mentäessä jos vastustaja linnoittanut suuaukon, ampuu kk:lla vaan sinne päin kunnes tiimikaverit pääsee läpi. Onnistuu sama myös isommalla aukioilla auttamaan omaa etenemistä.

Edit: Paras bugi tähän mennessä. Pari kranua kenttään samaan kohtaa ja pääsee läpi maankamarasta
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3 Hype - julkaisu Suomessa 27. lokakuuta]

Hemmetin mukava toi beta. :) 3h ehtiny tykittään 17 tasolle asti, mut ei jaksa samaa mappii kyl koko aika.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3 Hype - julkaisu Suomessa 27. lokakuuta]

Arvatkaa meneekö hermo respawnatessa? Asevalikossa lukee deploy, mutta ruutu vaan värisee kun yrittää ulostautua takasin kentälle. Sitten kun pääsee ulostautumaan niin ruutu on musta pari sekunttia ja siinä pimeydessä saa jännittää ehtiikö joku raiskata niille sijoille. Sitten kun saa taas näkökyvyn takaisin niin menee sekuntti ja peli töksäyttää, koska pitää tallentaa jotain helvetin tärkeetä, taas saa jännittää ehiitkö joku raiskata kun jumittelee paikoillaan. Sitten kun luulee päässeensä pälkähästä niin eiköhän joku kirjaudu sisään tai ulos ja taas junnaa ruutu pari sekunttia. Pitäs respata baseen eikä squadiin keskelle rähinää niin säästyis ärrimurreirulta. :B
 
Ylös Bottom