Vastaus: Battlefield 3 [X360 Hype]
Betaa tuli eilen noin tunti pelattua. Petyin. Ei tullut sellaista sävähdyttävää fiilistä niin kuin uudesta Battlefieldistä kuuluisi tulla. TUHOMURSU edellisessä viestissä mielestäni summaa pelin aika hyvin: "Jeps, jotenkin hankala uskoa, että tämä olisi kovinkaan tuore buildi pelistä. Ehkä se on vain ensimmäisiä tarpeeksi vakaita, jotta betaan voidaan laittaa." Sprinttaus toimi satunnaisesti, grafiikka oli paikoin sahalaitojen suurta juhlaa, eikä muiltakaan bugeilta vältytty. Tietysti tällaiset asiat pitäisi ehkä betassa hyväksyä, mutta julkaisu on kuitenkin jo kuukauden päästä. Mitä oikeasti Dicellä ehditään tekemään? Viimeisempien isojen pelien moninpelibetat (Gears of War 3 ja Halo: Reach) ovat jättäneet paljon paremman jälkimaun.
Jos sivuutetaan graafiset ja pelilliset kömmähdykset, jää käteen aika paljon Bad Company 2:sta muistuttava peli. Tämä ei ole huono asia, vaikka ainahan sitä odottaa uudistuksia. Prone on ehdottamasti plussaa, samoin tietynlainen painontuntu liikkuessa. Liikkuminen ei ole kankeaa, mutta esim. tähdätessä makuulta (ja muutenkin) ja liikkuessa sivuttain, tähtäin heiluu "aidontuntuisesti". Myös ampuminen on mielestäni onnistuneesti toteutettu. Pelkkä liipasin pohjassa räiskiminen ei tuota toivottua tulosta, kun aseet potkivat sopivan hanakasti.
Viimeinen nipotus tulee kenttävalinnasta. Mitä järkeä laittaa suppea ajoneuvoton kenttä Battlefieldin betaan? CoDit sitten erikseen, mutta Battlefieldiltä kaipaan nimenomaan niitä isoja kahakoita, jossa kopterit lentävät, ilmatorjunta laulaa ja tankit vyöryttävät taloja matalaksi. Olihan Bad Companyssakin kokonaan jalkaväelle omistettuja, eikä siinä mitään, mutta ei tästä Betasta tällaisenaan saa oikeaa kuvaa tulevasta pelistä. Toisaalta ehkei ole tarkoituskaan.