Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield 3 [X360 Hype ja osto/hankinta/tilausmouhotus]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja YoNzZu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Battlefield 3 [X360 Hype]

Viimeinen nipotus tulee kenttävalinnasta. Mitä järkeä laittaa suppea ajoneuvoton kenttä Battlefieldin betaan? CoDit sitten erikseen, mutta Battlefieldiltä kaipaan nimenomaan niitä isoja kahakoita, jossa kopterit lentävät, ilmatorjunta laulaa ja tankit vyöryttävät taloja matalaksi. Olihan Bad Companyssakin kokonaan jalkaväelle omistettuja, eikä siinä mitään, mutta ei tästä Betasta tällaisenaan saa oikeaa kuvaa tulevasta pelistä. Toisaalta ehkei ole tarkoituskaan.

Ilmeisesti ainakin PC-puolella on betassa myös isompi kenttä, johon pääsee salasanan kanssa. Näkisin että tämä Metro-kenttä oli enemmän CoD-fanien kosiskelua. Codistit tietävät mitä Bad Company 2 on, joten on tarpeellisempaa tarjoilla hieman erilaista heille. En näe niinkään tärkeänä Battlefield-fanien kosiskelun kuin Codistien käännytyksen. Bäfäilijät tavallaan tietävät jo mitä tulevat saamaan. Selkeä plääni.

Tietysti tässä voi olla myös se, että jos pelkällä äijällä touhuaminen on noin rikki, niin mitähän tankin kaasupolkimesta sitten tapahtuu? Ehkä ajoneuvojen pois jättäminen selittyy itsesuojeluvaistolla :D
 
Tällaisia korjauksia tehty. Pitäisi ilmeisesti olla voimassa tänään.

"We have distributed a server side update with the following changes:

- Terrain destruction disabled, because it causes problems with people crawling around under the map. We have a proper fix for this in the retail game, but chose to simply disable it for the OB
- Preround is fully activated: 8 players required to transition from preround to in-game; when 8 players are reached, the start-timer is set to 10 seconds
- Fixes for the most common game server crashes reported over the past 48 hours
- Fixes for end-of-round progress reporting to Battlelog (so players will see their progress more detailed on Battlelog)

The RSPs have been instructed to deploy before Fri Sep 30th, 0800 UTC (when it impacts players the least).

Downtime should be minimal."
 
Vastaus: Battlefield 3 [X360 Hype]

Eilen tunti-pari tuli tetsailtua metrotunneleissa ja ihan ensiks on sanottava että mapista en juuri pitänyt yhtään. Hyökkääjän on aika kettumaista ravata sellasta kapeaa kujaa kun siellä sitte makaa pari verenhimoista vihua maassa joita ei meinaa huomata ollenkaan ja muutenkin pelaajia ei meinaa välillä maastosta erottaa (ehkä pitää käydä optikolla), rautatähtäimillä ei myös meinaa nähä oikeen mitään. Punapisteen ku sai niin sillä olikin hauska prätköttää.
pronesta en oikeen vielä uskalla sanoa onko hyvä vai ei mutta ainakin eilen siitä oli muutamissa tilanteissa iloa kun kutia tuli niin prkleesti jostain niin ei muuta kun munat turpeeseen ja vihu ei enää osunutkaan. Toisaalta jos se tulee paljon lisäämään leiriytysmisharrastusta pelissä niin sit mennään väärään suuntaan, mutta tällä hetkellä plussan puolella. Esteiden ylitys oli hienosti tehty ja se oli sujuvaa, ei ollu vielä hirveitä ylämäkiä niin ei päässyt testaamaan että osaako tää nykysotilas kiivetä yli 20 asteen ylämäkeä vrt. bc2 :).
Grafiikka oli vähän pettymys koska oli näitä hienoja trailereita kuola valuen tsiigaillut, mutta eipä vielä tuomita koska lopullinen peli tulee näyttämään luultavasti hiukan paremmalta, mutta ei se mulla oo elämän ja kuoleman kysymys, tärkeintä on pelattavuus ja hyvä mappisuunnittelu, ihmetyttää kyllä miksi tähän betaan otettiin tällanen ahdas jalkaväkimappi, jollaisista en henk. koht pidä juuri ollenkaan, no kyllä totakin välillä pelaa silti. (ehkä se on juuri niin kuin joku sanoikin että yritetään kalastella codin pelaajia kyseisellä beta-mapilla :confused:.)
Spawnivalikko oli hiukan sekava mutta eiköhän siihenkin sisään pääse aikanaan.
Sitten oli vielä se että kun laatikko viritettiin niin miksei se laatikko vilkkunut kartalla, meni aina hetki kelaillessa että kumpis loota siellä nyt huutaa.
 
Vastaus: Battlefield 3 [X360 Hype]

Onko muilla ollu ongelmia, kun mennyt peliin 4 squadilla? Eile koitettiin mennä, niin aina joku joutui vastapuolelle, ja loput eivät päässeet edes samaan squadiin sitten itse pelissä.
 
Vastaus: Battlefield 3 [X360 Hype]

Mitä järkeä laittaa suppea ajoneuvoton kenttä Battlefieldin betaan?

IMO tää vaikuttaa tosi nopeasti kasaan parsitulta mahdollisimman yksinkertaiselta buildilta ja kaikki paukut on itse pelissä. Kun EA oli päättänyt jo MOHin yhteydessä että Beta on pakko julkaista. Eniten tosin pelottaa että EA on myös päättänyt että peli on pakko julkaista ennen MW3:sta.
 
Vastaus: Battlefield 3 [X360 Hype]

Pitäiskös meidänkin tehdä boxi-porukalle oma platoon tuonne Battlelogiin, kun pleikkaripojillakin on omansa? :)
 
Vastaus: Battlefield 3 [X360 Hype]

Pitäiskös meidänkin tehdä boxi-porukalle oma platoon tuonne Battlelogiin, kun pleikkaripojillakin on omansa? :)

Näemmä pitää mutta kyllä pitäisi pystyä tekemään Platoon aliluokilla kuten KFin:ssa eri konsoleille omat foorumit.
 
Vastaus: Battlefield 3 [X360 Hype]

Todellakin toivon että tämä on tälläinen joku hätäisesti kehiin heitetty beta, koska ei tämä missään tapauksessa vakuuttanut. Tietysti bugit sun muut voi laittaa vielä ihan betan piikkiin, mutta ei grafiikka ja pelattavuuskaan mitään erikoista ole. Tulee vähän enemmänkin mieleen BF 1943, bad company 2:n grafiikoilla. Yleinen tuntuma on jotenkin niin heikko, hitmarkereita ei havaitse ja kun itsea ammutaan niin todennäköisesti tajuaa tilanteen vasta kun on kuollut, meinaan niin heikosti tulee ruutuun varoitusta että ottaa osumaa. Pronesta nyt en osaa sanoa juuta eikä jaata. Mappi nyt ei ole mikään erikoinen, mutta oikeasti mukavaa vaihtelua verrattuna BC2:n mappeihin jotka kaikki olivat jossain syrjäseudulla ja kaikki rakennukset olivat paikasta riippumatta samanlaisia. Kaupunkisotaa oikeasti olen kaivannutkin bc2:n jälkeen.

Mutta näinkin vaatimattoman esityksen jälkeen pitää ruveta oikeasti harkitsemaan tuota ostoa. Toisaalta hype tätä kohtaan on jo tainnut paisua liian suureksi, tuskin tämä nyt mikään maatamullistava on verrattuna bc2:een. Pitää nyt harkita vielä.
 
Vastaus: Battlefield 3 [X360 Hype]

En oikein jaksa ymmärtää tuota grafiikasta nillittämistä. Kaikkihan sen nyt tiesivät,että ennakkoon julkaistut kuvat ja videot eivät todellakaan ole totuus pelin ulkoasusta ja vielä kun tekijät itse ovat sanoneet grafiikan paranevan lopulliseen peliin niin tuomitaan sitten vasta.
Itselle tuli mieleen viimeisin medal of honor,jollain tavalla pelit ovat hyvin saman tyyliset,mutta onhan tekijäkin sama (moninpelissä).
Kenttä on mielestäni ihan ok-tasoa. Sisällä pelattava osio ei ehkä ole battlefieldiä omimmillaan,mutta toimii ja taistelut ovat välillä todella hektisiä.
Ennakkoon mainostettu paranneltu paikkojen tuhoutuvuus ja rapistuminen jää arvoitukseksi,mutta uskotaan vakaasti mitä tekijät lupaavat.
Äänimaailmaa nyt kehuvat kaikki ja yhdyn kuoroon,harvoin sotapelit kuulostavat näin...no sodalta,todella vaikuttavaa jälkeä.
Valikot vaikuttivat alkuun sekavilta,mutta nopeasti niihin tottui ja nyt kitin muokkaus sujuu jo lähes automaatiolla. Kaikkea uutta avattavaa tuntuu olevan ja positiivisia yllätyksiä tulee koko ajan vastaan.
Kokonaisuutena alun ihmettelyn jälkeen on jäänyt todella positiivinen kuva,enkä malta odottaa julkaisua.
Metrossa tavattaan!
 
Vastaus: Battlefield 3 [X360 Hype]

En muuten tajua minkä takia betassa ei ole sitä APC:ta hyökkääjillä ekoja laatikkoja varten. Tuo ensimmäinen hyökkäysvaihe tuntuu välilllä tajuttoman rasittavalta, kun röllejä on kaksi per puska eikä M-COMeille pääse millään. Tuo APC, mikä alphassakin oli, tasapainottaisi hommaa huomattavasti.
 
Vastaus: Battlefield 3 [X360 Hype]

En muuten tajua minkä takia betassa ei ole sitä APC:ta hyökkääjillä ekoja laatikkoja varten.

Ruotsalaiset varmaankin ihan vittuillessaan jättivät sen pois meiltä finnjäveleiltä.

Eikun, ihan oikeasti; tervettä järkeä! Buildi ei ole tarpeeksi vakaa tukeakseen ajoneuvoja, joten betamappi on puhtaasti jalkaväkeä. Kolme kärpästä yhdellä iskulla;

1) CoD-kaveri saattaa jopa ostaakin BF3:n
2) devaajilla on pari ylimääräistä päivää aikaa saada tuo terrain deformation kuntoon
3) ei tarvi huolehtia niistä noin kolmestasadasta ketjusta pelin foorumilla että "OMG APC IZ OP NERF PLOX NAO"

Röllejä kaksi per puska taas ei liity pelin dynamiikkaan mitenkään, pelkästään senhetkiseen peliseuraan. Miun mielestä on ihan ymmärrettävää, että tyypit haluaa testata tätä pronehommaa myös konsolibäfässä.
 
Vastaus: Battlefield 3 [X360 Hype]

Ruotsalaiset varmaankin ihan vittuillessaan jättivät sen pois meiltä finnjäveleiltä.

Eikun, ihan oikeasti; tervettä järkeä! Buildi ei ole tarpeeksi vakaa tukeakseen ajoneuvoja, joten betamappi on puhtaasti jalkaväkeä. Kolme kärpästä yhdellä iskulla;

1) CoD-kaveri saattaa jopa ostaakin BF3:n
2) devaajilla on pari ylimääräistä päivää aikaa saada tuo terrain deformation kuntoon
3) ei tarvi huolehtia niistä noin kolmestasadasta ketjusta pelin foorumilla että "OMG APC IZ OP NERF PLOX NAO"

Röllejä kaksi per puska taas ei liity pelin dynamiikkaan mitenkään, pelkästään senhetkiseen peliseuraan. Miun mielestä on ihan ymmärrettävää, että tyypit haluaa testata tätä pronehommaa myös konsolibäfässä.

Suhteellisen hyvin se alphassa kuulemma toimi, mutta saattaahan se olla ettei tuossa olisi ollut sama juttu, kun sen verran nopeaan kasattu tekele tuo beta on.

Ja ei tosiaan liity pelin dynamiikkaan, mutta tuo ensimmäisen alueen maasto tukee sitä pelityyliä ja APC olisi ollut sopiva counteri sitä vastaan. ;)
 
Vastaus: Battlefield 3 [X360 Hype]

Pitää huomenna deletoida ennakkotilaus tän pelin kohalla. Ihan sama graffoista - ei ne ennenkään oo haitannu. Gameplay ja pyssyjen kanssa kikkailu kusee täysin. Kämppiminen saa ihan uuden merkityksen tän pelin kohalla. K/D-ratio ei hirveesti kiinnosta ku tuntuu siltä että tällä yritetään lähinnä tappaa mahollisimman monta epileptistä ihmistä. Yleinen epäselvyys _kaikessa_ häiritsee kohtuu mukavasti tota pelaamista. Ei jatkoon.
 
Vastaus: Battlefield 3 [X360 Hype]

Oma veikkaus on, että Betassa halutaan saada tietoa juuri pelin ytimestä, ja siihen onkin laitettu vain pieni osa komponentteja käyttöön. Twitterissä oli mm viestiä siitä, että nyt on otettu tuhoutuvuus pois käytöstä, jotta saadaan parempaa vakautta ko. buildiin, mutta kyseinen ongelma on koko versioon paikattu. Myös grafiikat on todennäköisesti karsittu, jotta saadaan pienemmällä serverikapasiteetillä enemmän pelaajia kentille.

Itse toivon, että damagea ei kauheasti lähdettäisi muuttamaan, nyt tuntuu suht hyvältä. Monta asiaa tulee todennäköisesti paranemaan, ja jokainen voi kantaa kortensa kekoon EA:n foorumilla (tosin siellä jo yli 200 ketjua eri aiheista, todennäköisesti asialliset viestit hukkuvat massaan :( )

Kuitenkaan Betan perusteella on turha peliä arvioida lopullisesti, itse X0:n molemmissa BC betoissa olleena voin sanoa, että lopputulos on aina ollut roimasti betaa parempi. Kaikkia BF-sarjan pelejä pelanneena (tosin konsoleilla), ja jokaista sarjan peliä on pelattu seuraavan osan ilmestymiseen asti todella aktiivisesti, enkä usko, että BF3 tulee tekemään muutosta tähän trendiin.

Sen verta eri meininki on kuin COD:n refleksihipassa. Cod 4:n jälkeen kiinnostus hiipui, sarja ei tarjoa "mitään uutta". Uutta ei varsinaisesti ole BF:ssäkään, mutta kokonaisuus on vain niin paljon laajempi ja IMO parempi, että ei ole kummonen kisa.

EDIT:
Piti tuosta pronesta mainita, että en ole kyllä tätä ominaisuutta liiemmin odottanut, oli BF2:ssa sekä BF2:MC:ssä, mutta mielestäni BFBC2 toimii loistavasti ilman sitä, vähentää istumista nurkissa. Mutta kuten Raipe1 sanoi, smoket kunniaan.
 
Vastaus: Battlefield 3 [X360 Hype]

Sen verta eri meininki on kuin COD:n refleksihipassa.

Aim-assist ainakin on ihan samanlainen, siinä kun yrität rauhassa istua ja katsella suttuisia tekstuureja, niin ase lähtee seuraamaan vihua. Lol, suhteellisen törkeä liima on käytössä.

Siinähän yritätte itsellenne valehdella, että "kyllä ne gafiikat paranee ja ohjaus on parempaa ja vanha build jne.". Pelin julkaisuun on alle kuukausi aikaa ja mun mielestä julkaisua voisi aivan hyvin siirtää ainakin puolella vuodella eteenpäin. Isoja ongelmia on.

En oikein ymmärrä että minkä takia damage on niin korkea mutta äijä ei liiku niin nopeaa kuin pitäisi. Koko ajan pieni viive kaikessa. Korkean damagen takia kun tarvitsee nopeasti reagoida, mutta äijä ei vain tottele niin nopeasti kuin olisi tarve. Mikä tarkoittaa käytännössä sitä että jos haluaa paljon tappoja niin kämppiminen on ainoa vaihtoehto.

Iood sen mainitsi tossa partyssa aika hyvin, tyyppi ei oikeastaan koskaan ole paikallaan vaan "vatkaa" koko ajan jotain. Tuo ohjaus olisi todella hyvä jos se olisi vähän jämäkämpi.

Tuo sekavuus on kanssa aikamoinen ongelma, ruutu on aivan täynnä kaikkea roskaa: on ribboneita, minimappia (täysi paska), health-mittaria, lisää ribboneita, pisteketju pölisee koko ajan (lol, joku comeback bonus) ja kaikkien squadilaisten ja tiimikaverien nimet vielä siihen päälle (miksi niiden pitää näkyä kilometrien päähän?). Sitten kun pimeässä metrotunnelissa joku vielä sohii taskulampulla, niin alkaa näkökenttä olemaan aika tukossa.

Äänimailma on aika ok, pistoolit tosin kuulostaa siltä kuin joku naputtaa lyijykynällä vihkoa matematiikan tunnilla. Ehkä liian kliiniseksi on audiopuoli mennyt, elokuvallinen äänimaailma vain sopii näihin peleihin paremmin. BC2:sen äänikuva on paikoitellen aika tukossa, mutta muuten kyllä varsin onnistunut. Kyllä kai tähän BF3 vähän linnunlaulua ja generaattoreiden huminaa soisi. Olisi kiva jos edes puiden kaatumisesta kuuluisi ääni. Pientä hiomista niin äänimaailma olisi aika immersiivinen.

Bugeja on todella paljon ja niitä korjataan EA:n, DICE:n ja MS:n tuntien seuraavat kaksi vuotta.

Prone ei ole mielestäni ongelma, päinvastoin se on mukava ryömiä vihollisen selustaan. Ongelma on vain siinä että kun aseiden damage on niin korkea, kukaan ei uskalla liikkua mihinkään. Jos on lagia tai siis kun on, niin yhden laukauksen kuolemia tulee koko ajan. Pelin pistesysteemi suosii myös sitä, että kämppäät. Pitkän matkan pulttilukkosnipaus on tehty hyödyttömäksi meille tavalliselle pulliaisille, on huojuntaa ja bullet drop on aivan naurettava. En minä osu noilla vehkeillä mihinkään, siis 12x:lla.

Tod. näk. kämppiminen vähenee ajan myötä. Uusi peli ja uudet kartat saavat monen kykkimään puskassa ja tarkkailemaan tilannetta.

Spottaus on omaan nyt aika täydellinen ja rekyyli on kanssa aika loistava. Mukava kun peli ei ole enää "shoot the red triangles-game" mutta spottauksesta on kuitenkin jotakin hyötyä.

Grafiikan viilausta (piirtoetäisyys, tekstuurit, kontrasti, värimaailma), ohjaus jämäkämmäksi, minimappi kuntoon, ruutusälä vähemmäksi, pistesysteemin tarkistus ja pisteketjun ilmeen muokkaus selkeämmäksi, aseiden damagen pieni vähentäminen (1-2 luotia lisää tappoon), valikot kuntoon, hieman lisää munaa ääniin, niin alkaisi olla aika jämäkkä peli.

Jännittää nähdä miten esim. tuo Caspian border ja muut mapit toimii. Tai konkka ylipäätään. Varmaan paremmin kuin tämä pullonkaularushi.

Nyt on vain sellainen olo, että se kuka kämppää parhaiten, se voittaa. Kyllähän oikea sijoittuminenkin on tärkeää mutta olisi aika fantsua jos muillakin taidoilla olisi väliä; ampuminen, refleksit jne. Puhumattakaan erikoistaidoista kuten vaikkapa BC2:sen AT4. Tylsää tulee jos kaikki lentohärvelitkin pudotetaan vain osoittamalla tähtäintä tietyn aikaa ajoneuvon päällä.

Katsellaan, voihan tämä henkinen paha olo johtua siitäkin että olen pelannut jokusen hetken tuota BC2:sta ja tottunut vain siihen. Yritin äsken taas päästä vähän betan saloihin ja onnistuinkin jo aika hyvin mutta lagi.

Sori sekavasta tekstistä.
 
Vastaus: Battlefield 3 [X360 Hype]

...Jännittää nähdä miten esim. tuo Caspian border ja muut mapit toimii. Tai konkka ylipäätään. Varmaan paremmin kuin tämä pullonkaularushi...

Mitenkään puolustelematta betan heikkouksia, mutta noita samankaltaisia pullonkauloja löytyy oikeastaan jokaisesta BFBC2:n rushikartasta. Siksi konkka > rush. ;)

Minua taas ärsyttävät nuo kaikkien kehumat äänet. Saakelin samanlaista nakutusta koko ajan, kun esim. BC2:ssa aseäänet eroavat hienosti toisistaan. Ehkä tuo identtisyys sitten johtuu siitä, että kaikki käyttävät samoja alkupään aseita.

En vielä peru ennakkovarausta, mutta harkinnassa alkaa olla.
 
Ylös Bottom