Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield 3 [X360] - keskustelua pelistä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dragonfly
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Battlefield 3 [X360] - keskustelua pelistä

Kyllä näin on. Kun ammut ilman äänenvaimenninta, näyt minimapissa. Pelissähän oli toki bugi jonka takia kaikkien aseiden äänenvaimentimet eivät toimineet, en tiedä onko se jo korjattu. Ehkä on.

Ainakaan viime patchissä tuon korjaamisesta ei ollut mitään mainintaa. Jotkut sällit tekivät tuosta taulukon testaamalla tyhjällä servulla kaikki aseet. Eli esim. engineerin aseista vain aksu ei näkyisi minimapissa:

https://docs.google.com/spreadsheet/lv?key=0Ag42gMGK9WrwdHRfa0JhdW9TR1E0bjBueWVSQjc0V0E&f=true&noheader=true&gid=15

Suppressorin käyttöön on kuitenkin muita sitä puoltavia seikkoja kuin pelkästään tuo stealth-aspekti: -10% pystysuuntaista rekyyliä ja aseen osumatarkkuus eli spead paranee 50% piippuun lisätyn painon takia. Tosin tämä pätee vain kun ammut tähtäimien läpi. Jos ruikkaiset lonkalta tarkkuus on 34% heikompi kuin ilman suppressoria. Tuon huomaa esim. FAMAS:issa selvästi siitä, että tappoja saa vain helpommin kun käyttää tuota vaimenninta. Lonkalta ammuttaessa kohde taas on usein niin lähellä, että heikompi tarkkuus ei paljon tunnu vaikuttavan.
 
Vastaus: Battlefield 3 [X360] - keskustelua pelistä

Ainakaan viime patchissä tuon korjaamisesta ei ollut mitään mainintaa. Jotkut sällit tekivät tuosta taulukon testaamalla tyhjällä servulla kaikki aseet. Eli esim. engineerin aseista vain aksu ei näkyisi minimapissa:

https://docs.google.com/spreadsheet/lv?key=0Ag42gMGK9WrwdHRfa0JhdW9TR1E0bjBueWVSQjc0V0E&f=true&noheader=true&gid=15

Suppressorin käyttöön on kuitenkin muita sitä puoltavia seikkoja kuin pelkästään tuo stealth-aspekti: -10% pystysuuntaista rekyyliä ja aseen osumatarkkuus eli spead paranee 50% piippuun lisätyn painon takia. Tosin tämä pätee vain kun ammut tähtäimien läpi. Jos ruikkaiset lonkalta tarkkuus on 34% heikompi kuin ilman suppressoria. Tuon huomaa esim. FAMAS:issa selvästi siitä, että tappoja saa vain helpommin kun käyttää tuota vaimenninta. Lonkalta ammuttaessa kohde taas on usein niin lähellä, että heikompi tarkkuus ei paljon tunnu vaikuttavan.

Arvasihan sen että täältä löytyy kylmää faktaa kunhan kysyy. :)

Jännä ettei pelistä tai edes Battlebögistä löydy kunnon tietoja aseista ja kilkkeistä, niissäkin esim. Suppressorin kuvauksessa lukee vain lisääntyneestä bullet dropista ja suuliekin ja äänen vaimenemisesta. Olisivat kuitenkin sellaista hyvä tietää -tason inffoa.

Täytyykin alkaa enemmän käyttämään vaimenninta vaikka bugin takia kartassa näkyisikin, sen verran kovat edut näyttää antavan..
 
Vastaus: Battlefield 3 [X360] - keskustelua pelistä

Arvasihan sen että täältä löytyy kylmää faktaa kunhan kysyy. :)

Jännä ettei pelistä tai edes Battlebögistä löydy kunnon tietoja aseista ja kilkkeistä, niissäkin esim. Suppressorin kuvauksessa lukee vain lisääntyneestä bullet dropista ja suuliekin ja äänen vaimenemisesta. Olisivat kuitenkin sellaista hyvä tietää -tason inffoa.

Täytyykin alkaa enemmän käyttämään vaimenninta vaikka bugin takia kartassa näkyisikin, sen verran kovat edut näyttää antavan..

Faktaa: ~Symthic.com: REAL Battlefield 3 Charts: Damage, Time to Kill, Accuracy, Vehicle, Attachments + Stats and Mechanics

Näihin kilkkeisiin on tosin tulossa muutoksia. Milloin, sitä ei tiedä kukaan.
 
Vastaus: Battlefield 3 [X360] - keskustelua pelistä

Saisi pelistä löytyä enemmän (varteenotettavia) vaihtoehtoja sarjatygipysyille. BC2:ssa hauskimpia pelityylejä olivat kuitenkin pumppuhaulikoilla juokseminen slugeilla tai ilman ja agressive recon, eli rumemmin sanottuna quick- ja no-scopaus. Nyt tuo reconi on tuollainen vamma-classi, joka on eniten hyödyksi varmaan MAVilla joukkuetta tukien, eli fyysinen ukko jossain nurkassa maaten. Ei järin jännää. BC2:ssa reconi nimenomaan juoksi siellä kärjessä palloja heitellen ja C4:sta viskoen. Tai en tiedä mitä mieltä muut ovat, mutta mielestäni luokkatasapaino on tässä hieman hakusessa, kun taas BC2:ssa se oli aika bueno. Tämä on kuitenkin tappelupeli ja nykyisellään reconi suuntautuu lähinnä ihme hifistelyyn puhtaan ja karun tappamisen sijaan.

Haulikoissa taasen valikoima on liian kallellaan sinne automaagisten nykyvempeleiden suuntaan. Minä haluaisin haulikkoni miehisinä pumppuversioina, mutta niitä on tarjolla oikeasti vain yksi ja pari vähän sinne päin. Slugit saisivat olla parempia, jotta pumppuhaulikosta voisi nauttia huolettomammin myös avarassa maastossa. Yhtenä suosikkina on nyt ollut M26 MASS, jolla saa käyttöönsä haulikon ilot, muttei rampauta itseään, sillä avarassa maastossa voi vaihtaa rynkyn käteen.

EDIT. Pulttilukkoihinhan on vissiin tulossa enemmän munaa lähietäisyydelle, mutta sitä C4:sta jää vielä kaipaamaan.
 
Vastaus: Battlefield 3 [X360] - keskustelua pelistä

EDIT. Pulttilukkoihinhan on vissiin tulossa enemmän munaa lähietäisyydelle, mutta sitä C4:sta jää vielä kaipaamaan.

Saa kyllä tullakin, eihän nykyisellään pulttilukolla tee kuin aloituslaukauksen ja pistoolilla sitten se viimeistely. Ellei sitten AINA osu päähän pulttiksella. Longest headshot taisi sedällä olla 419m ja risat. Harvoin tulee edes pelattua sniperillä, mitä nyt joskus aina hetki kokeillaan ja sitten petytään. Tietysti tuo spawnijuttu ja soflam on varsin päteviä kapistuksia, eritoten jos niitä muistaa käyttää. Luojalle kiitos kuitenkaan snaipperin asevalikoima ei rajoitu pelkkiin pulttiksiin, kun löytyyhän sinne niitä lähentelyaseitakin.

Ps, MAV on maailman raivostuttavin kampe IKINÄ.
 
Vastaus: Battlefield 3 [X360] - keskustelua pelistä

Nyt tuo reconi on tuollainen vamma-classi, joka on eniten hyödyksi varmaan MAVilla joukkuetta tukien, eli fyysinen ukko jossain nurkassa maaten. Ei järin jännää. BC2:ssa reconi nimenomaan juoksi siellä kärjessä palloja heitellen ja C4:sta viskoen. Tai en tiedä mitä mieltä muut ovat, mutta mielestäni luokkatasapaino on tässä hieman hakusessa, kun taas BC2:ssa se oli aika bueno. Tämä on kuitenkin tappelupeli ja nykyisellään reconi suuntautuu lähinnä ihme hifistelyyn puhtaan ja karun tappamisen sijaan.

Pakko olla erimieltä. Ei snipan kuulu juosta eturintamalla vaan nimenomaan maata siellä nurkassa ja spottailla ja tukea joukkuetta. Kuullostaa toi "juosta kärjessä palloja heitellen" aivan codin nykynuorisolta. Eiköhän snipalla ole ihan syystä se kiikaritähtäin, ja se syy ei ole juosta kuin päätön kana saadakseen johonkin kämäseen montageen "hienoja" tappoja, jolla saadaan youtubessa sata katsojaa ja vedetään sen kunniaksi kuivat. Kärjessä painaa assaultit, joille supportit kuskaa kuteja ja engineerit ajaa/tuhoaa ajoneuvoja. Yleensä peleillä haetaan jotain "realismia" ja ei oikeassa sodassa snipat juoksentele eturintamalla.

On tää vaan mahtava peli. Yli kuukausi veivattu pc:llä padilla pelaten ja pataan ottaen hiiri/näppis pelaajilta. Tänään pääsi liveen vetämään eka kertaa B2K mappeja ja on tää kuitenkin mun mieleen boxilla parempi vaikka pc:llä on paljon hyviä puolia, pitäisi vaan osata näppis/hiirellä pelata. K/D (mikä ei edes kuulu peliin mutu) on pc:llä 0,4 ja boxilla noin 1, mikä on mulle ihan hyvä, olen kuitenkin niin vanha ja raihnainen että ei refleksit pysy codikimpoilijoiden tahdissa mitenkään.

Pakko se on vaihtaa taas bäfä koneeseen---->
 
Vastaus: Battlefield 3 [X360] - keskustelua pelistä

Pakko olla erimieltä. Ei snipan kuulu juosta eturintamalla vaan nimenomaan maata siellä nurkassa ja spottailla ja tukea joukkuetta.
Stammy varmaan viittasi viestissään Bad Company 2:een, jossa reconilla (class on siis recon, ei sniper), oli hyvä juoksennella etulinjassa liiketunnistin palleroiden kanssa aiheuttamassa tuhoa esimerkiksi haulikolla ja C4:llä. Tätä harrastin itsekin varsin paljon BC2:ssa, mutta tässä BF3:ssa en kyseiseen classiin ole juuri koskenut. Nyt kun tältä classilta on otettu nuo kaksi hienoa ominaisuutta pois, niin jäljelle jää enää se nurkassa kököttäminen.

En nää mitään järkeä lähteä tässä pelissä reconilla rynnimään etulinjaan, koska sinä et siellä voi auttaa omaa tiimiä mitenkään. Kaikki härpäkkeet, mitä on käytössä, ovat sellaisia, joilla ei ole mitään käytännön merkitystä siellä sodan keskellä tai jotka jotenkin auttaisi tiimiä. Muilla classeilla on jotain millä voit auttaa sitä viereistä tiimikaveria, mutta reconilla ei. Erittäin turha classi kaiken kaikkiaan.
 
Vastaus: Battlefield 3 [X360] - keskustelua pelistä

Joo, ei ole reconilla tullut pelattua juuri yhtään ja tuskin tuleekaan. Pakko pitää pieni tauko kun hajoaa selkä. Pari roundia sitten tuli taas sitä "pelaajat pilaa pelin" kun kukaan ei puollustanut mcomeja, omasta squadista oli 3 uimassa kohti respakillausta kun tulin tupakalta peliin mukaa.. Ei NÄIN! Noshahr canals kentässä löysin n. 5 minuutiksi paikan mistä näin b-comin kokoajan, joten jäin siihen "nurkkaan" makaamaan ja puollustamaan mcomia. Onko tollainen teidän mielestä "kämppäämistä"? Ja jäisittekö itse vaan makaamaan ja puollustamaan mcomia sellaiseen paikkaan mistä näkee jos joku koittaa plania? Oon ehkä typerä, mutta mun mielestä BF3 pelissä on tarkoitus voittaa vastustaja ja siihen pitäisi jokaisen tiimissä tehdä osansa. Esim. jos pääsen lähelle mcomia yksin johonkin suojaan niin odotan siinä yleensä hetken että pääsee muut respaamaan siihen ja sitten otetaan porukalla se mcom. Ihmetyttää kyllä suuresti miksi tähän ei ole tehty privaservuja??? Ja olen luultavasti väärässä mutta pc:een jälkeen tässä tuntuu pelaajat jotenkin "tyhmemmiltä".. 12 tyypin tiimistä 5 venaa sitä tunguskaa tai kopteria lentokentällä.. Koita siinä sitten taistella voitosta..
 
Vastaus: Battlefield 3 [X360] - keskustelua pelistä


It must be true because it's on the internet

Tai

Twitter

Voihan sitä tietysti etsiä uskottavuutta mistä tahtoo, mutta näin koodaamisesta ja vielä enemmän markkinoinnista tietämättömänä maallikkonakin uskoisin mieluummin yhtä pelin päädevaajista - näin myyntilukuihin liittymättömänä asiana Kertzillä ei liene syytä valehdella jos ja kun ko. taulukko todellakin on väärin. ( ja anteeksi jo etukäteen että puutuin tähän, minua taas "ahdisti". Se kun lienee oletusarvo siihen, että pelistä keskustellaan. )
 
Vastaus: Battlefield 3 [X360] - keskustelua pelistä

Nykyään toi Engineerin AT-miinatkaan ei auta enään mitään, kun ne voidaan spotata ja sen seurauksena kukaan ei mene niihin. Vaikkakin on niitä idioottejakin, jotka tykkäävät kuolla noihin spotattuihinkin miinoihin. Ihan jumalattoman ärsyttävä päivitys, kun enää tankkeja ei saa oikein millään "salakavalasti" tuhottua..
No kyllä minä ainakin saan Gulf of Omanin A lipulta joka ikisessä pelissä 1-10 tappoa miinoilla. Eli miinat siihen mistä ajetaan lipulle ja toiset miinat sinne tiellä vähän kauemmas. Just ja just ehtii kumpaankin paikkaan heittää kierroksen alussa miinat. Yleensä tankki just ehtii nähdä mut kun juoksen karkuun ja sitten se pamahtaa. Sitten tulee jeeppi perässä (tai ennen?).
 
It must be true because it's on the internet

Kyllä mä silti sanoisin et toi taulukko pitäisi paikkansa suurrimmaks osaks. Voi toki olla et kaikki statsit ei ole tasan tarkkaan.

Olipas mukavat pelit taas. Guided/javelin on aika op koptereita vastaan jos niitä osaa käyttää tiimissä. Näinhän sen pitää mennä, että tiimipelillä saadaan rojut alas taivaalta.
 
Vastaus: Battlefield 3 [X360] - keskustelua pelistä

Voihan sitä tietysti etsiä uskottavuutta mistä tahtoo, mutta näin koodaamisesta ja vielä enemmän markkinoinnista tietämättömänä maallikkonakin uskoisin mieluummin yhtä pelin päädevaajista - näin myyntilukuihin liittymättömänä asiana Kertzillä ei liene syytä valehdella jos ja kun ko. taulukko todellakin on väärin. ( ja anteeksi jo etukäteen että puutuin tähän, minua taas "ahdisti". Se kun lienee oletusarvo siihen, että pelistä keskustellaan. )

Niin. Eli siis, Symthicin sällit osaavat purkaa tiedot ulos kryptatuista pelitiedostoista, mutta he eivät osaa lukea? Tuo google docs-taulukko tehtiin kokeilemalla, menetelmät voi tarkastaa yhdeltä sen välilehdeltä. Toinen ryhmä siis mittaa damaget eri etäisyyksiltä ja toinen purkaa ne pelin tiedostoista. Tulokset ovat sattumalta samoja. Siis, joko Symthicin tiedot ovat oikeasti kopioitu vain suoraan tuosta dokkarista ja ne ovat alunperinkin väärää informaatiota tai sitten Demize puhuu pehmeitä lämpimikseen kaverinsa kanssa Twitterissä hämmentääkseen bäfän statsinörttejä. Toki tuolla Symthicin tiedoissa on jonkun verran virheitä, esim. time-to-kill -taulukossa matikka ei tosiaan päde. Mutta väite siitä, että tuo kaikki olisi lähtökohtaisesti väärin ei mene yksiin pelistä saatujen kokemusten kanssa.
 
Vastaus: Battlefield 3 [X360] - keskustelua pelistä

Kyllä ne tosiaan suurimmaksi osaksi pitää paikkaansa. Tuossa vielä tuo toinen: BF3 | DenKirson on Xanga

Toki jos joku jamppa siellä joutuu tekemään laskutoimituksia, niin virheitä varmaan sattuu.

Tämä oli kans hyödyllinen: Battlefield 3 - A Comprehensive Guide to Damaging Tanks - YouTube

Tuosta röllistä. Se on nykyään erittäin paljon tiimipelaamiseen perustuva luokka. On SOFLAMit ja pekonit yms. Pisteitä sillä tosiaan ei saa niin paljoa kuin muilla luokilla, yleensä. SOFLAMkin taitaa bugittaa, ei aina pisteitä tule sen käytöstä. Pekoni, Tuksu, MAV ja SOFLAM ovat kuitenkin erittäin tärkeitä työkaluja joilla voitetaan tiukkoja matseja.

BF3:seenhan tuli nyt se selkeä jako aseiden suhteen, että pulttilukot eivät ole enää varteenotettavia vaihtoehtoja lähitaistelussa. Ihan hyvin tuo M98B 4x:n kanssa kuitenkin eilen Metrossa toimi, tarvitsee kuitenkin asiallisen tiimin taakse.

Pitkälle matkalle valitsisin tosiaan M98B:n, keskimatkalle: MK11 (erittäin härski laitos), M98B, SKS, AS VAL ja lähitaisteluun PDW-R, AS VAL, oikeastaan kaikki all-kit aseet.

Kyllä sillä röllillä voi olla tehokas ja saada pisteitäkin; Wake island rush hyökkäys, PDW-R käteen ja vihun selustaan häiriköimään. 33/6, 3 räjäytettyä laatikkoa ja hyvä mieli. Ei olisi onnistunut muulla luokalla, pekoni ja tuksu olivat ahkerassa käytössä.

Jos aiot toimia spawnpointtina rushissa, niin kannattaa olla recon. Tuksu tai MAV vaan maahan ja squadilaiset voi rauhassa spawnailla.

Jos osaat tähdätä, niin pitkän matkan miehellä on mahdollisuus suuriinkin pistesaaliisiin marksman headshottien myötä.

Oli eilen kyllä erittäin hauskat pelit, squad rush ja puukko/smoke launcher/hitsipilli/no scope-matsit toimii aina. Metrossa myös loistavia hetkiä, siinä USAS-frägi-mies ihmettelee kun M98B laulaa. "Medicate me!" ja "Vjodnik" jäi nyt päällimmäisenä mieleen. :D

Erityismaininta Janneksille, kyllä se siitä. :p
 
Vastaus: Battlefield 3 [X360] - keskustelua pelistä

Jooh eipä vastatiimi mitään mahtanu kun pääsi hyvään timiin . enskerralla vaan pitää liittyä partyyn ettei joudu toiselle puolelle teitä kaikkia vastaan yksin :D
 
Vastaus: Battlefield 3 [X360] - keskustelua pelistä

Tuosta tuli mieleen, että en ole ainakaan havainnut että peli tasoittaisi kenttien välillä joukkuetasapainoa jos toisella puolella on porukkaa vähemmän. Eli ts. tiimit tasoittuu vasta kun joku uusi joinaa mukaan eikä pelaajia siirretä puolelta toiselle?

Toinen asia johon olen kiinnittänyt huomiota on se kun pelastautuu ajoneuvosta pois: ukko tuntuu hyppäävän ulos aina sille sivustalle mistä tulitetaan, eli paskempi tsägä selvitä hengissä. :D Voin toki olla väärässäkin, mutta siltä ainakin on tuntunut.
 
Vastaus: Battlefield 3 [X360] - keskustelua pelistä

Toinen asia johon olen kiinnittänyt huomiota on se kun pelastautuu ajoneuvosta pois: ukko tuntuu hyppäävän ulos aina sille sivustalle mistä tulitetaan, eli paskempi tsägä selvitä hengissä. :D Voin toki olla väärässäkin, mutta siltä ainakin on tuntunut.

Se ukko poistuu aina sinne puolelle minne sinun tähtäin osoittaa. Eli jos haluat kesken tulitaistelun hypätä tankista "paremmalle" puolelle, käännä tähtäin toiselle sivulle ja poistu vasta sitten.
 
Vastaus: Battlefield 3 [X360] - keskustelua pelistä

Tuosta tuli mieleen, että en ole ainakaan havainnut että peli tasoittaisi kenttien välillä joukkuetasapainoa jos toisella puolella on porukkaa vähemmän. Eli ts. tiimit tasoittuu vasta kun joku uusi joinaa mukaan eikä pelaajia siirretä puolelta toiselle?
aika harvoin se tuota tekee mutta jos/kun näin tapahtuu mapin vaihtuessa vaihtaa kokonaisen squadin häviäjän puolelle(Yleensä ACE squad).. meillä usein käynyt näin KFIN Porukan kanssa pelatessa

EDIT. Pulttilukkoihinhan on vissiin tulossa enemmän munaa lähietäisyydelle, mutta sitä C4:sta jää vielä kaipaamaan.
lähde?..
 
Vastaus: Battlefield 3 [X360] - keskustelua pelistä

Your Feedback Reques - Forums - Battlelog / Battlefield 3

So, Volume Two of the Future Balance Changes. We've recently updated with patches that have changed some balance items, and the community has responded with feedback. This list includes some direct responses to that feedback, as well as a very important issue close to several player's hearts: Aggressive Recon.

Bolt action sniper rounds now have a chance to kill at close range if the player is hit in the upper chest.

Why are we making this change?
-Aggressive Recon was a popular (and controversial) play style in BFBC2, the fact that the playstyle is essentially not present in BF3 has been a disappointment to many players.
-The balance issues of BC2 (Magnum ammo increasing the 1 hit kill range) is not present in BF3, the range is set and cannot be improved by players. Additionally the 1 hit kill is not guaranteed in BF3, the target is small and can be blocked by the player's arms.
-Additionally, all kits have access to the Slug shotguns, the 870 pump with slugs is still far superior to a bolt action rifle at close range. It is faster, and it can hit anywhere in the torso to 1 hit kill, though it lacks the accuracy of the snipers at range.
-Finally, Recon is under represented in the game, especially in CQB game modes, giving the Recon player a place in CQB is important to us as developers.

And yes, for those of you who follow me on Twitter, I changed my mind. I hope this change pleases the Recon players, and I believe it will not negatively impact the game for the rest of you.
-Alan "Demize99" Kertz
 
Ylös Bottom