Vastaus: Battlefield 3 [X360] - keskustelua pelistä
Nyt on ekat 2 viikkoa irl aikaa ja 12 tuntia peliaikaa takana tätä peliä... Aika ristiriitaisin tuntein. En oo vielä päässyt ollenkaan sisälle tähän peliin vaan turhautuminen on aina päällimmäinen tunne. Sinänsä surullista, koska bc2:n aikana ei oikeastaan koskaan noussut minkäänlainen ketutus pintaan. Se oli sentään aina hauskaa.
Mutta on tämäkin toki hauskaa, mutta toistaiseksi vaan välillä. Aseiden customointi ja muut valikot on niin (#%/& vaikeaksi tehty että aivan meinaa leipaista yli välillä. Ja spawnaamisessa on neljä niin vituttavaa asiaa jotka oli bc2:ssa paremmin:
1. Spawnipaikkaa vaihtaessa ollaan tavallaan samassa "lokerossa" kitin vaihdon kanssa --> välillä spawnipaikkaa vaihtaessa vaihtuu vahingossa kittikin ja siellä ollaankin yhtäkkiä actionin keskellä snipuna kun olisi assault pitänyt olla (vrt. bc2: eka kitti, sitten spawnaaminen).
2. Jos squadikaveri justiin sattuu kuolemaan kun olet jo painanut sinne spawnaamista, niin se heittää sut sitten omaan spawniin. Siellä juoksis 2 squadilaista muualla mutta kun sattuu valikossa olemaan oma spawni seuraavana niin sinne (bc2:ssa kysy spawnipaikan uudestaan jos squadilainen kuoli).
3. Omalle lipulle spawnatessakin saatat jysähtää suoraan vihollisen eteen. Ei tälläsiä cod-kopiointeja kiitos. (bc2 itselle ei käynyt ikinä näin)
4. Se, että spawnatessa se ukko on siellä paikan päällä ennen kuin ite pääset ohjaimiin (eli se black screen). Kiva sitä spawnata melkeen valmiks kuolleena.
Ja kovin on vaikeeta mulla ainakin tuo ampuminen ja tähtääminen. Pitkältä matkalta aina tulee hitmarkkeria vaan, ikinä en saa viimeisteltyä kaveria. Ottaa päähän kieltämättä. Ja aina kun tulee puhdas 1 vs 1 taistelu että kummatkin näkee toistensa kulman takaa, niin aina ollaan maissa kun eka laukaus kuuluu. En ymmärrä kun ite jyystää kaveria siinä vieressä niin kaveri kuupahtaa 3 sekunnin ryskäämisen jälkeen ja oma ukko putoilee ekasta aina. Vähän ruvennu miettiin että onkohan tossa jonkunnäköstä viivettä oikeasti yhteydessä, varsinki näissä Karkand mapeissa.
Ja tosiaan toi aseiden customointi on ihan hanurista. Niin hirveän vaikeaa. Jotenkin aiheuttaa sellaista lisävaivaa siinä, ite en oo ainakaan todennu minkäännäköstä konkreettista hyötyä joistaki foregripeistä tai heavy barrelleista, ihan yhtä vaikeeta se osuminen on silti. Tuottaa vaan lisää vaivaa kun mukamas yrittää vatkata noita edestakaisin että mikä nyt auttais ja mikä nyt olis paras yhdistelmä. Sama noiden laaserien ja lamppujen kanssa, en ikinä tiedä pitäskö olla sitä vai ei. Kun tuppaa paljastamaan ittensä mutta toisaalta häiritteekö se vastustajaa sitten riittävästi?
Ja pronehomostelijoihin meinaa kyllä järki mennä kans. Yrittää ite jotakin saada aikaan niin siellä vaan perkele porukka makaa puskissa ja ryskää sut sieltä.
Ja tää Frostbite 2 on kyllä paha pettymys. Kokonaiset talot ei sorru oikeastaan koskaan, lähinnä jotain tiilimureketta satelee.
No mutta ompa yhdessä asiassa menty ainakin parempaan suuntaan, squadin valitseminen on suuri plussa. Bc2:ssa kun joutui automaattisesti vaan hakemaan squadia, tässä pystyy sentään ite valkkaamaan sopivan sieltä. Muuta plussaa nyt ei äkkiseltään tulekaan mieleen.
No, toivottavasti tämä tästä muuttuu tulevien pelituntien ja lisäkokemuksen avulla yhtä mukavaksi elämykseksi kuin Bad Company kagonen. Jos ei, niin pitää vissiin pettyneenä sitten palata sen pariin.