Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield 3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Itse olen pohtinut että helpottaisikohan näitä mokkula-ilmiöitä serverin vuokraaminen US Eastin alueelta. Hyvällä pingillä pelaavaan sen ei pitäisi vaikuttaa juuri mitenkään (vain 50-60ms lisää pingiä), kiitos pelin osumatarkistuksen ja verkkopuolen smoothauksen, mutta tosilagittavat pelaajat se voisi jo saada kuriin koska serveri ei voi mahdottomiin asti kompensoida lagittavaa pelaajaa.

Pari kertaa kun ollaan porukalla harhauduttu US servulle, minulla ei mokkulapelaajana ole ollut juurikaan ongelmia mutta nämä 100 megaiset valittavat lagista. Eli mokkulalla ongelmat eivät lisäänny ja kuidulla lagi nousee mokkulalukemiin. Siitä en tiedä auttaako tuollainen tasapainotus osumien rekiasteröitymiseen.

Kyllä mokkulanetistä kärsii enemmän kuin hyötyy. Lagia ja yhteyskatkoja riittää servusta riippumatta ja dlc:tä pääsee pelaamaan 3-4 tuntia kuitupelaajien jälkeen...

Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Kyllä mokkulanetistä kärsii enemmän kuin hyötyy. Lagia ja yhteyskatkoja riittää servusta riippumatta ja dlc:tä pääsee pelaamaan 3-4 tuntia kuitupelaajien jälkeen...

Kävi tässä mielessä, että oletko kuitenkin päässyt pelaamaan kunnon yhteydellä, eli edes jollain adsl yhteydellä ?
Että pystytkö vertamaan niitä ? Kun kuiteskin olet aika kova jantteri tuolla linjoilla, niin ihan mielenkiinnosta kyselen.

Itselläni adsl joka yhdistää 13/1 ja ps3 on kaikenlisäksi piuhalla kiinni, niin silti tuntuu että on "lägiä". No olen pikkuhiljaa vain alkanut uskoa, että se on vain ukossa vika. :-) Sitten duunikaveri pelaa juuri mokkulalla ja paljon paremmat statsit on.

Tosin pelityylikin varmaan vaikuttaa aika lailla. Itse olen vähän kärsimätön ja tungen pääni aina ekana joka paikkaan ja henkihän siitä lähtee. :) Ja vaikka yritän iskostaa ajatusta tähtäimen pitämisestä suht korkeella, niin aika lattiaa se varmaan osottelee. Ja vielä kolmas asia on se minimap. Sen seuraamista pitäisi lisätä.

Älkää vertailko lagisuutta siitä kuinka nopea yhteys on, vertailkaa pingiä. Mitä suurempi pingi, sitä enemmän lagia.

Kävi tässä mielessä, että oletko kuitenkin päässyt pelaamaan kunnon yhteydellä, eli edes jollain adsl yhteydellä ?
Että pystytkö vertamaan niitä ? Kun kuiteskin olet aika kova jantteri tuolla linjoilla, niin ihan mielenkiinnosta kyselen.

En ole kokeillut. Minulla on DNA:n liikkuva laajakaista ja kotona nopeus on yleensä 1-2 megaa down ja 2-3 up. Ei ihan huonoja nopeuksia mokkulalle, ja veikkaisin että varsinkin upload-nopeus auttaa kun käskyt lähtevät nopeammin konsolilta palvelimelle. Edellisessä opiskelijaluolassa pelasin BC2:a 4/0.7 ja 10/10 kuidulla, ja ainakin se peli kärsi heikosta upload-nopeudesta.

E: pingiä on speedtestin mukaan 55-70ms.

198679712.png

Pelityyli vaikuttaa myös, luonnollisesti. :) Itsellä on pelityyli kehittynyt vasta viime aikoina varovaisemmaksi ja huolellisemmaksi (wannabe mlg), ja seurauksena k/d on noussut. Spm ei silti nouse yhtään nopeammin.

Double XP Event: July 2-8th for Premium, July 2-4 for non premium.

Kyllä, double XP kokonaisen viikon ajan premium jäsenille. Näin ainakin lukee main menun viestissä oikealla ylhäällä.

Ei hyvää päivää, kun pitää nyt jokaikiselle viikolle pitää änkeä näitä double äkspee-tapahtumia. Ei se mua haittaisi jos ne kestäisi vain päivän tai pari ja niitä olis vaan pari kertaa muutamassa kuukaudessa, mutta kun niitä on nykyään joka helvetin viikko suunnilleen!

No ainakin saan colonel 100'n ja jet SS 50'n nopeammin...

Älkää vertailko lagisuutta siitä kuinka nopea yhteys on, vertailkaa pingiä. Mitä suurempi pingi, sitä enemmän lagia.

Jeps, ja pingin lisäksi myös pakettihävikki kannattaa tsekata.

Online-pelit eivät juurikaan kaistaa kuluta vaan nimenomaan yhteyden viive (ping) ja pakettihävikki ovat ne lagiin eniten vaikuttavat ilmiöt. MyGaming testasi BF3 PC-version kaistankulutusta ja keskiverrosti pakettia liikkui tahtiin 64kbps DL / 34kbps UL (eli n. 2:1). Joten kunhan yhteys on laadukas, ei megoilla ja gigoilla ole juurikaan merkitystä.

Viimeksi muokannut moderaattori:

PC:llähän näkyy scoreboardilla yksittäisten pelaajien ping lukuna. Vastaava tieto olisi toivottava konsolipuolellekin.

Eilen tapahtu aika jännä bugi. Seine coquestia kun pelattiin kavereitten kanssa niin yhtäkkiä kuva muuttui kolmanneksi persoonaksi, mutta ukko jota kuvaruutuni seurasi takaa päin en ollut minä vaan kaverini sotilas. :eek: Hudi pysyi normaalina eli näin mini mapista kun vihreä kolmioni liikkui. No sitten vähän ajan kuluttua vihollinen tuli keräämään helpon tapon sokeasta haahuilevasta sotilaasta. ;)

PC:llähän näkyy scoreboardilla yksittäisten pelaajien ping lukuna. Vastaava tieto olisi toivottava konsolipuolellekin.

Haa! Tämähän tarkoittaa sitä, että nyt on mahdollisuus lopettaa spekulaatiot laakista! Tarvitaan vain joku jolla on paljon aikaa ja jonkin sortin tilastomatematiikkaperversio hakkaamaan ping-lukuja sekä scoreboard -sijoituksia vaikkapa exceliin, käppyrästä sitten näkee korreloivatko ne :D

Vapaaehtoisia PC-version omistajia? :D

Kävin aamulla FPH:n servulla kokeilemassa normirushia ja olipahan kokemus. Onko peli normipuolella aina tollasta oman navan tuijottamista vai sattuko vaan uskomattoman typerä tiimi kohdalle kun squadissa on kolme assua ja minä enginä ni en kertaakaan saanut ressua kun kuolin ja kerran joutui hännystämään muutaman minuutin supportia, että sai lisää luoteja vasta sitten kun sillä itellä loppu kuulat? Seuraavalla kerralla vedin kuulien loppuessa suiciden, että pääsi nopeammin aiheuttamaan lisää pahennusta tantereelle...

Siirryin sitten FF:n servulle kokeilemaan konkkaa ja siellä oliki sitte eri meininki.

Ja jos ollaan videoo laittamassa nettiin josta jotenkin jonkun voi tunnistaa, niin kysytään ensin lupa.

Vaikken ole suomen lain asiantuntija, niin voisin jopa väittää, että olet aivan väärässä tuosta asiasta. En tiedä meneekö tää samaan kategoriaan mitä valo-/videokuvaaminen, joiden laki on jotenkin tuttu minulle. Videossa ei kuitenkaan näy kuka tuolla puhuu ja vielä kaikki ovat nimimerkin takana, joten ei tässä oikeat henkilöllisyydet paljastu.

Voisikohan videon julkaisja poistaa tuon? Ihan silkkaa hyvyyttäni kyselen. seuravaaksi kyselen hiukan vihasemmin, ylläpidon kautta tms.

Viisainta vois olla vain Hygos, että jätät asian sikseen, tai voihan ylläpito poistaa linkin tuohon videoon. Mulle ihan sama, turha tässä alottaa mitään suurempaa sotaa näillä foorumeilla.

Vaikken ole suomen lain asiantuntija, niin voisin jopa väittää, että olet aivan väärässä tuosta asiasta. En tiedä meneekö tää samaan kategoriaan mitä valo-/videokuvaaminen, joiden laki on jotenkin tuttu minulle. Videossa ei kuitenkaan näy kuka tuolla puhuu ja vielä kaikki ovat nimimerkin takana, joten ei tässä oikeat henkilöllisyydet paljastu.

Viisainta vois olla vain Hygos, että jätät asian sikseen, tai voihan ylläpito poistaa linkin tuohon videoon. Mulle ihan sama, turha tässä alottaa mitään suurempaa sotaa näillä foorumeilla.

Wööt? Eikös tää ollutkaan sotafoorumi? ...Pahus.

No ei se mitn. valitus on kyllä laitettu youtubeen, loukkaavasta sisällöstä. Jos omia toilailuja julkaisee muiden luvalla OK.
Mutta muiden puheita/pelejä/huuteluja EI laiteta minnekkään kysymättä. Tämä on hyvä sivusto ja foorumi, mutta jengi saisi opetella käyttäytymis sääntöjä. Kaikkea ei pidä/saa/voi laittaa nettiin. Tämä tästä, tällä kertaa (toivottavasti ei enempää tyhmää huutelua).

<< Henkilökohtaisuudet siivottu pois. T: Ylläpito >>

Kun tässä kaikki ovat Hygosia "morkanneet" kokoajan niin, mielestäni tuo video voisi olla kenen tahansa huonosti menneestä matsista otetettua. Se että kuka sen videon Hygosin squadin sisältä on nettiin laittanut en tiedä, mutta ei se ainakaan mitään järkevää ollut. Entä jos Hygos ei tiennyt kun mikki päällä pelasi, että joku nauhoittaa matsin ja laittaa siitä vielä nuo "vinetyspätkät" youtubeen?

<< Henkilökohtaisuudet siivottu pois. T: Ylläpito >>

Wööt? Eikös tää ollutkaan sotafoorumi? ...Pahus.

No ei se mitn. valitus on kyllä laitettu youtubeen, loukkaavasta sisällöstä. Jos omia toilailuja julkaisee muiden luvalla OK.
Mutta muiden puheita/pelejä/huuteluja EI laiteta minnekkään kysymättä. Tämä on hyvä sivusto ja foorumi, mutta jengi saisi opetella käyttäytymis sääntöjä. Kaikkea ei pidä/saa/voi laittaa nettiin. Tämä tästä, tällä kertaa (toivottavasti ei enempää tyhmää huutelua).
Tuskin ne tuolle videolle mitään tekee... mutta joo tosiaan helvetin lapsellista ladata tuollanen video nettiin, vaikka itseäkin se nauratti....Niin itsellähän ei oo kertaakaan naksahtanu bäfää pelates ;)

Ovat minunkin squadissani pelanneet huudelleet vaikka mitä monta kertaa, mutta en minä niitä silti Youtubeen ole laittanut - paitsi sen yhden kerran kun joku jenkki vaihtoi tiimiä ja kirosi toisen tiimin maanrakoon.

Eihän siitä eleninin videosta asianomaisia tunnista, mutta kun se postattiin tänne foorumille ja laitettiin vielä battle report mukaan (jotta pelaajat voi tunnistaa), mentiin minun mielestäni rajan yli.

Pelin aikana harmittaa joskus kunnolla ja minunkin kanssani pelanneet ovat sen kuulleet, mutta niitä jälkipelejä ei tarvitsisi täällä pelata.

Kun tässä kaikki ovat Hygosia "morkanneet" kokoajan niin, mielestäni tuo video voisi olla kenen tahansa huonosti menneestä matsista otetettua.

+1

Tuskin ne tuolle videolle mitään tekee... mutta joo tosiaan helvetin lapsellista ladata tuollanen video nettiin, vaikka itseäkin se nauratti....Niin itsellähän ei oo kertaakaan naksahtanu bäfää pelates ;)

Ei tietenkään ole. Meidänkin porukka aina sivistyneesti sadattelee vastapuolenjoukkueen edustajia ja joka ottelun päätteeksi laitetaan GG viestiä eteenpäin, luonnolisesti. :rolleyes:

Nyt kävi näin ja eiköhän tämä episodi voida unohtaa ja lopettaa pöyhiminen.

valitus on kyllä laitettu youtubeen, loukkaavasta sisällöstä

Ketä video oikein loukkaa? Paitsi videon äänekkäin kaveri kyllä verbaalisesti solvaa vastustajia ja heittää pienen uhkauksen. Mutta tämähän on Internet ja pelataan pelejä, jossa kaikki haukkuu toisia mother f****r yms. Haasta Hygos samalla koko Internet oikeuteen.

Joo Lusikka_ on se uus acco :D Mutt joo eipä tuolla jaksa kummosempia pelailla.. varsinkaa ku laiskottaa lisäillä ketään kavereiksi uuelleen :D

Ylös Bottom