Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield 3

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä


Taitaa olla turha toivoa, mutta Battlefield Premium saisi samaan hintaan jatkua BF4:ssä.

Plegestä loppuu potku. Six näi.
Teoriassa XO pystyis pyörittämään 32 pelaajaa mutta kun plege ei pysty ku paukkuen ja venyen 24:ään niin siinä nyt ollaan.
Mutten minä valita. Salaa vaan olen kateellinen...

Tietääkseni pelaajarajoituksen suurin syy olisi serverikapasiteetti. Jos löytyy oikeaa tietoa jostain, niin linkittäkää ihmeessä. ;)
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Tietääkseni pelaajarajoituksen suurin syy olisi serverikapasiteetti. Jos löytyy oikeaa tietoa jostain, niin linkittäkää ihmeessä. ;)
Jossain tosiaan sanottiinkin, että nykyään konsoleitten BF3 servut pyörii niin, että monta servua samalla serverikoneella. Eli periaatteessa tuosta voisi pari serveriä ottaa pois ja näin tehdä esim. 32 pelaajan servereitä. Tähän kuitenkin tarvittaisiin enemmän kaistaa ja tätä ei Sony tai Microsoft anna tehdä. Usein tulee kommentteja ties missä, että "Niinhän se MAGikin pystyi 200 tms pelaajaan." Noh se olikin Sonyn oma lapsukainen ja sai siksi moninkertaisen kaistan normipeleihin nähden.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Syy miksei ole enemmän kuin 24, on sonyn ja ms:n asettamat kaistarajoitukset ja vanha rauta, ei mitään sen kummempaa.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Reilut viisi vuotta vanhoista koneista tuskin löytyy vastusta tämän päivän teho-pc:lle, tämä lienee päivän selvää? Ovat kokeilleet suurempia servereitä konsoleilla ja siellä tulee ongelmaksi mm. ruudunpäivitys. Yksittäinen fyysinen peliserveri pyörittää 12 peliä ja pystyy näin hallitsemaan noin 300 pelaajaa samanaikaisesti.

Kyllähän tuo 32 pelaajaa kuulostaisi todella hienolta, mutta 64 ei ehkä enään olisi ihan niin varma Battlefield 3:n kohdalla. Siellä on suuria mappeja tulossa ja muutamia jo löytyykin, mutta kuinka järjestelmällistä se pelaaminen tuolla sitten on? MAGin 256 pelaajan servulla tunsi olevansa vain yksi mitätön ratas osana suurempaa koneistoa. Sellaiset Rambo-tason suoritukset olivat teknisesti vain sula mahdottomuus, pelaaminen oli mielekästä ainoastaan ja vain osaavan tiimin mukana. Sitähän se on vähän bäfässäkin, mutta täällä sentään jo yksittäinen osaava kaveri voi jo saada todella paljon aikaan. Sellaisesta pelaamisesta itse pidän enemmän.

Originally Posted by HONK-DICE/Henrik

My name is Henrik and I'm one of the programmers on Frostbite,

First of all you are of course right when it comes to games being made on a first generation engine. There are allways things that you don't manage to fix before launch (or even notice until after launch even though you've had hundreds of testers playing the game for months)

These are the reasons why we only have 24 players in BC/1943
* Performance - making a game with so much destruction, vehicles and with that scale and still trying to keep it good looking is hard. 33ms/frame is disappearing pretty fast... if we removed the destruction and instead precalculated stuff I'm sure we could have squeezed in many more players performance-wise. We are of course always working on performance

* Network bandwidth restrictions - There are pretty tough restrictions on how much data that is allowed to be sent to the client on 360/ps3, the destruction and the vehicles steal _lots_ of bandwidth, a vehicle is much more expensive than a soldier. Every object that is moved by simulation and is gameplay affecting need to be at the same place on all clients at the same time and therefore need to be networked, the destructable state also need to be networked. And as you know we have vehicles and lots of destruction in bc/1943.

We are actually running about ~12 game servers on each physical server, meaning that each physical server can handle about ~300 players. We could easily switch so we had less game servers running 32 or more players but then every client would need to receive much more data over the network which might break the rules microsoft and sony have put up. The reason why they've put up these rules is to ensure the quality of the game for all players, maybe we could someday implement matchmaking (or server browsing) that would let the player join servers with more players if his/her internet connection bandwidth allows it.

There will of course also be lots of optimizations on the network protocol which will make it easier to squeeze in more players on a server without violating bandwidth recommendations.

* Design - I can't remember how we ended up with the limit of 24 players but I guess it was a compromise in order to get the destruction and visual quality that we wanted. It is also harder to balance gameplay on levels with more players, since we're doing lots of play testing to make the levels fun you can imagine how hard it would be to tweak if the level supported 200 players (even though it would be really cool )

There is nothing (that I know of) that limits the number of players in frostbite, and if there is, it is probably a bug. I've tested running over 80 players locally (client-server) on the consoles when measuring performance and it works just fine (except framerate).

I hope I covered most of it

Lähde: EA Forums
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

En tiedä miten ollaan alunperin päädytty tän heebon (ADHD Wacko Jacko) serverille, mutta useampana päivänä täällä on tullut pelailtua. Ei tuu kickiä eikä tuu bannia, vaikka adminia teurastaisi kuinka.

Näköjään kaverilla on vähän erilaisia Battlefield 3 -videoitakin! :D

[video=youtube;Gy1zDBW_UAw]http://www.youtube.com/watch?v=Gy1zDBW_UAw[/video]

Arvuuteltiin vähän aikaa, että mistäköhän maasta Wacko on kotoisin... selkeän aksentin puuttuessa ehdotin Hollantia ja oikeinhan se meni.
woot-smiley.gif
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

En tiedä miten ollaan alunperin päädytty tän heebon (ADHD Wacko Jacko) serverille, mutta useampana päivänä täällä on tullut pelailtua. Ei tuu kickiä eikä tuu bannia, vaikka adminia teurastaisi kuinka.

Näköjään kaverilla on vähän erilaisia Battlefield 3 -videoitakin! :D

Arvuuteltiin vähän aikaa, että mistäköhän maasta Wacko on kotoisin... selkeän aksentin puuttuessa ehdotin Hollantia ja oikeinhan se meni.
woot-smiley.gif

Joo, muistan törmänneeni kaveriin BC2:ssa - kuulaa lensi niin p******esti joka ilmansuuntaan, mutta ei se kovin vaarallinen ollut :D

EDIT:
Mappikierto Jackon serverillä ainakin miellyttää, täytyypä lisäillä.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

En tiedä miten ollaan alunperin päädytty tän heebon (ADHD Wacko Jacko) serverille, mutta useampana päivänä täällä on tullut pelailtua. Ei tuu kickiä eikä tuu bannia, vaikka adminia teurastaisi kuinka.

Näköjään kaverilla on vähän erilaisia Battlefield 3 -videoitakin! :D



Arvuuteltiin vähän aikaa, että mistäköhän maasta Wacko on kotoisin... selkeän aksentin puuttuessa ehdotin Hollantia ja oikeinhan se meni.
woot-smiley.gif

- "Eeeei, nyt se wacko jacko on mun gunneri!!"
- "Yes, i´m here, i can understand you! Lets go now!"

:D:D
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Jaa-a, kylläpä tuli taas tuttuun tapaan tukkapöllyä kun tietty suomi-ryhmä myllytti WJn servulla ;) Homma oli edes jotenkin balanssissa siihen asti kun toisella puolella oli muita tältä foorumilta tuttuja nimiä, mutta kun nekin vähät lähtivät, joutui spawnista poistumistakin suunnittelelmaan ruutupaperilla.

Muutoinkin meni omat pelit vähän vaihtelevasti kun tuntui ettei osu mihinkään. Muistaakseni ainakin Rooroon ja Alabaman kanssa tuli muutama klassinen divine intervention -hetki kun tyhjensin koko lippaan eikä hitmarkkeri välähtänyt kuin kerran :D

[video=youtube;0Ae6B7C05Nk]http://www.youtube.com/watch?v=0Ae6B7C05Nk[/video]

Joskus sessio menee kuin elokuvissa ja porukka lakoaa kun vain vähän tähtää sinne päin kun taas joskus saa ammuskella kakkosaseenkin tyhjäksi ennen kuin vihu tokenee, go figure...

Sainpahan muuten minä myös Seinessä itse Jackon vaunun gunneriksi. Jatkuvan lokkien ammuskelun lisäksi kaverilla oli kohtuu ärsyttävä tyyli hokea "hooop-hop-hop-hop-hop-hop.... hoooop-hop-hop-hop-hop-hop-hop" matkan edetessä :confused:
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Muilla ongelmia päästä nettiin pelaamaan tänään? Myös ea:n sivuilla jotain häikkää.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Jaa-a, kylläpä tuli taas tuttuun tapaan tukkapöllyä kun tietty suomi-ryhmä myllytti WJn servulla ;) Homma oli edes jotenkin balanssissa siihen asti kun toisella puolella oli muita tältä foorumilta tuttuja nimiä, mutta kun nekin vähät lähtivät, joutui spawnista poistumistakin suunnittelelmaan ruutupaperilla.

Muutoinkin meni omat pelit vähän vaihtelevasti kun tuntui ettei osu mihinkään. Muistaakseni ainakin Rooroon ja Alabaman kanssa tuli muutama klassinen divine intervention -hetki kun tyhjensin koko lippaan eikä hitmarkkeri välähtänyt kuin kerran :D

Joskus sessio menee kuin elokuvissa ja porukka lakoaa kun vain vähän tähtää sinne päin kun taas joskus saa ammuskella kakkosaseenkin tyhjäksi ennen kuin vihu tokenee, go figure...

Sainpahan muuten minä myös Seinessä itse Jackon vaunun gunneriksi. Jatkuvan lokkien ammuskelun lisäksi kaverilla oli kohtuu ärsyttävä tyyli hokea "hooop-hop-hop-hop-hop-hop.... hoooop-hop-hop-hop-hop-hop-hop" matkan edetessä :confused:

Tasaisia pelejä ei myöskään edesauttanut kolmen squadilaisen oleskelu korkessa tornissa ampuen ahkerasti miinoja, jihad jeeppejä ja vihollisia, osumatta. Samalla heidän piti varoa muutaman vihollisen pommitusta vastustajan helikopterista ja hilujen viemistä - jihad jeteistä puhumattakaan. :D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Jaa-a, kylläpä tuli taas tuttuun tapaan tukkapöllyä kun tietty suomi-ryhmä myllytti WJn servulla ;) Homma oli edes jotenkin balanssissa siihen asti kun toisella puolella oli muita tältä foorumilta tuttuja nimiä, mutta kun nekin vähät lähtivät, joutui spawnista poistumistakin suunnittelelmaan ruutupaperilla.

Muutoinkin meni omat pelit vähän vaihtelevasti kun tuntui ettei osu mihinkään. Muistaakseni ainakin Rooroon ja Alabaman kanssa tuli muutama klassinen divine intervention -hetki kun tyhjensin koko lippaan eikä hitmarkkeri välähtänyt kuin kerran :D

Olipahan surkeat pelit eilen... meni eilinen puolilla tehoilla pelleillessä miinajeepillä ja c4 leikkiessä, että saisi assigmentit auki. Ei tarvinnut alkaa vääntämään kunnolla missään vaiheessa, kun vastapuolelta kukaan ei edes yrittänyt mitään sinua lukuun ottamatta :D Karkki saari ainut mikä meni tiukoille ja sekin kun herättiin niin lopussa vääntöön... meinas mennä pelleily pitkäksi, onneksi saatiin viellä käännettyä sekin voitoksi.

Jossakin vaiheessa alko kypsyttämään kun vihut ei tullu ees basesta ulos, että ois saanu miinatappoja ;) No onneksi tutun jengin kanssa pysty paikkaamaan tylsän vastuksen, pa"¤)skan jauhannalla :D
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Jaa-a, kylläpä tuli taas tuttuun tapaan tukkapöllyä kun tietty suomi-ryhmä myllytti WJn servulla ;) Homma oli edes jotenkin balanssissa siihen asti kun toisella puolella oli muita tältä foorumilta tuttuja nimiä, mutta kun nekin vähät lähtivät, joutui spawnista poistumistakin suunnittelelmaan ruutupaperilla.

Muutoinkin meni omat pelit vähän vaihtelevasti kun tuntui ettei osu mihinkään. Muistaakseni ainakin Rooroon ja Alabaman kanssa tuli muutama klassinen divine intervention -hetki kun tyhjensin koko lippaan eikä hitmarkkeri välähtänyt kuin kerran :D

Joo, meni matsit vähän epätasaiseksi siinä vaiheessa kun SoN:it lähti pois ja taisi lähteä pelaamaan jotain klaanimatsia tjsp.

Ei kyllä pitäisi olla ainakaan mun yhteydestä kiinni osumien rekisteröityminen (tai sen puute):

2zfmjj4.png

xcuil2.png
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Tasaisia pelejä ei myöskään edesauttanut kolmen squadilaisen oleskelu korkessa tornissa ampuen ahkerasti miinoja, jihad jeeppejä ja vihollisia, osumatta.

Jäin itse hetkeksi "kahden sniperin loukkuun" kun molemmat squadi-kaverit olivat kotipesän simohäyhiä ja muut squadit olivat joko täynnä tai lukittu. Kyllä oli rattoissa kerrasta toiseen spawnata omaan pesään ja lenkkeillä sinne missä tapahtuu.


Olipahan surkeat pelit eilen... meni eilinen puolilla tehoilla pelleillessä miinajeepillä ja c4 leikkiessä, että saisi assigmentit auki.

Tiettyä rentoutta oli joo havaittavissa teidän otteissa hetkittäin... ;)


Ei kyllä pitäisi olla ainakaan mun yhteydestä kiinni osumien rekisteröityminen (tai sen puute)

Juup, ei ollut tarkoitus osoitella sormella kenenkään yhteyden laatua, kyllä sitä syytä lieni enemmän pädin tällä puolella tällä kertaa (muutama grilliolunenkin takana ;) ) Nauratti vaan ääneen ne tilanteet kun pääsi itse ampumaan ensin ja oli jumalaton pauke ja rätinä, ilma täynnä lyijyä ja lopputuloksen saa napin omaan otsaan :D

Säkin voisit muuten pysyä paikallasi silloin kun ammutaan kohti. Niin kuin muutkin ihmiset. Kaveri nimittäin tekee sellasta pientä vasen-oikea side-stepiä jatkuvasti ja meikäläisen adrenaliinitasoilla lopputulos on jotain tollasta mitä yllä ;)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom