Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield 3

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Onko teillä sama homma jotka pelaatte jeteillä, eli aina kun vaihtaa kameraa jetti alkaa pomppimaan vähän aikaa ja myöskin kun jetti on ampuma tilassa ja kääntää vähän niin tähtäin pomppii? ei tästä niinkään kauheasti haittaa ole mutta vaikeuttaa osumista jalkaväkeen. Voiko kyseinen johtua huonosta netti yhteydestä vai mistä??

Jos tuota tapahtuu aivan jatkuvalla syötöllä niin varmaan nettiyhteydestä kyse. Kyllähän servut aina jonkin verran lagaa ja harvakseltaan jetillä lentäessä tulee lagipiikkejä, jossa tulee niitä ihmeellisiä heilahduksia. Mutta ei nyt todellakaan jatkuvasti. Joskus tuli tuollainen lagipiikki ja oma jetti räjähti ilmassa: "bad luck". Muistaakseni servu meni nurin vähän tuon jälkeen.

Toiseen asiaan: nyt kun DICE on tuonut tuon domination-pelimuodon niin olisi loistavaa jos koodaisivat Metron puisto-osasta tuollaisen vaikka kolmen lipun domination-mapin eli periaatteessa conquestia ilman baseja. On jotenkin sääli että tuota pelin yhtä siisteimmistä pelialueista hyödynnetään pelissä niin vähän.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Miten tässä voi lentokoneella lukita jonkun kohteen? Joka kerta kun ammun ohjuksen se lähtee minne sattuu.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Miten tässä voi lentokoneella lukita jonkun kohteen? Joka kerta kun ammun ohjuksen se lähtee minne sattuu.

Sä ammut ilmeisesti raketteja(rockets), joita ei voi lukittaa kohteeseen. Jetillä ilmasta ilmaan-ohjus on nimellä heatseeker ja ilmasta-maahan ohjus on guided missile. Vaihdappa aseistus jompaan kumpaan näistä ja kokeile. Kyllä sä äkkiä huomaat miten lukitaan kohteeseen ;).
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Ois ihan asiallista jos noita jetin guided missileitä buffattaisiin.
 
Re: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Ohhoh! Ehkäpä näemmekin dinosauruksia End Gamessa tai jossain julkistamattomassa DLCssä. :rolleyes:

Pyh, DICE vaan kiusaa hyvä uskosia.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Miten toi Gun Master winner ribbon määräytyy? Tossa oon kokeillu pelata sitä medalia, niin on ihmetyksiä herättäny kyseinen homma. Yhessä pelissä olin puukon kanssa etsimässä lopetusta, mutta joku toinen kerkes ennen mua viedä voiton, eli tulin toiseks. Eikä tullu ollenkaan tuota gun master ribbonia. Sitten tässä pelissä tulin kesken kaiken ja muutaman tappon kerkesin saada. Silti tuli gun master winner ribbon, vaikka olin menossa jossain haulikoissa.

Sitten vielä patch notesista lainaus:

• MK3A1 now uses flechette rounds instead of Frag rounds in Gun Master mode (in Close Quarters).

Tainnu jäädä vain suunnitelmiin toi muutos frags -> flechette. Ainakii 3 kertaa oon tappanu itteni tuolla MK3A1, kun on kaveri tullu metrin päähän. Joku kun tappaa niin se näkyy, että ois olevinaan flechetet käytös.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Mistäs toi johtuu, et ku laittaa hakuun dice, tulee vaan tosi paljon tyhjiä dicen servuja, mut kuitenkin sit tuolta suodattimen kautta löytyy diceä ihan hyvin? Mulla alko tekee tota nyt päivityksen jälkeen heti. :confused:

Joo, mulla sama juttu. Searchia käyttämällä ei löydy kuin sata sivua tyhjiä DICEn servuja, ja sellaiset joissa on porukkaa löytyy ainoastaan filtteröimällä. Outo homma...

Jos tuota tapahtuu aivan jatkuvalla syötöllä niin varmaan nettiyhteydestä kyse. Kyllähän servut aina jonkin verran lagaa ja harvakseltaan jetillä lentäessä tulee lagipiikkejä, jossa tulee niitä ihmeellisiä heilahduksia. Mutta ei nyt todellakaan jatkuvasti.

Itselläni nuo jettiwarpit ("kolahtelu", heilahtelu...) johtuivat tosiaan huonosta yhteydestä. Edellisessä taloyhtössä oli Korean sodan aikainen verkkoinfra ja latenssit heiluivat iloisesti siinä 50-200ms riippuen siitä paljonko verkossa oli käyttäjiä. Tuolloin jetillä oli ihan turha edes yrittää lentää kun jatkuvasti - siis todellakin jatkuvasti, parin sekunnin välein - tapahtui tuota heilahtelua ja ihmeellistä paukkumista. Sen jälkeen kun muutettiin uuteen kämppään laadukkaan piuhan päähän on lentely sujunut ongelmitta.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Miten toi Gun Master winner ribbon määräytyy? Tossa oon kokeillu pelata sitä medalia, niin on ihmetyksiä herättäny kyseinen homma. Yhessä pelissä olin puukon kanssa etsimässä lopetusta, mutta joku toinen kerkes ennen mua viedä voiton, eli tulin toiseks. Eikä tullu ollenkaan tuota gun master ribbonia. Sitten tässä pelissä tulin kesken kaiken ja muutaman tappon kerkesin saada. Silti tuli gun master winner ribbon, vaikka olin menossa jossain haulikoissa.

Voittajapuoli saa kaikki sen, ei pelkästään se kuka voittaa yksilönä. Joukkueethan tuossa gun masterissakin on.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Voittajapuoli saa kaikki sen, ei pelkästään se kuka voittaa yksilönä. Joukkueethan tuossa gun masterissakin on.

Aah, niinpä taitaakin olla. Sinänsä hölmö systeemi, kun oikeestaan yksilönä taistellaan. Ois vaikka TOP-3 pelaajat saanu sen ribbonin.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Pitkän ja raskaan viikon jälkeen otettiin ilo irti rintamalla ja tulokset oli vähintäänkin erinomaiset. Siellä tiimissä saatiin vihulaisen lentohärvelit nopeasti alas ja tilaa omille operaatioille. Joku taisikin mainita jotain vanhoista hyvistä fiiliksistä Bad Companyn suunnalta nyt näissä uusissa kentissä. Lunta ainakin löytyy ja ne mönkkärit. Pääosin erinomainen lisäpaketti. Se mikä hieman pistää vielä arvelluttamaan on hyökkääjien AC-130:stä tapahtuva spawnaaminen ihan minne vain rintamaa. Puollustettava alue on 360 astetta ja täysi anarkia valmis.

Otoksia eiliseltä ja vähän viikoltakin:

[MEDIA]4090[/MEDIA]
Youtube: http://www.youtube.com/watch?v=9cztpE6CED8
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Voittajapuoli saa kaikki sen, ei pelkästään se kuka voittaa yksilönä. Joukkueethan tuossa gun masterissakin on.

Mahtava tieto. Mulle sanottiin kuulokkeiden kautta että vain erän paras sais sen. :p

Battlefield 3 - Armored Kill T-Rex Skull Easter Egg - YouTube

Ohhoh! Ehkäpä näemmekin dinosauruksia End Gamessa tai jossain julkistamattomassa DLCssä. :rolleyes:

Olis kyl hienoo.

Onko kellään tietoa mitä ton trollaus-dog tagin eteen pitäis tehdä?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Kokeilin jos alottais grindaamaan noita kopterin assignmentteja niin huhhuh noita koptereita. Hyvä kun pysyy ilmassa 30 sekkaa. Menin vielä gunneriksi jollekkin 100 kotkalla joka tuntui osaavan lentää ihan ok mutta kopteri tuli alas samantien kun kaikki lockaa stingereillä ja hävittäjillä siihen. Pientä buffia kaipaisi.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Kokeilin jos alottais grindaamaan noita kopterin assignmentteja niin huhhuh noita koptereita. Hyvä kun pysyy ilmassa 30 sekkaa. Menin vielä gunneriksi jollekkin 100 kotkalla joka tuntui osaavan lentää ihan ok mutta kopteri tuli alas samantien kun kaikki lockaa stingereillä ja hävittäjillä siihen. Pientä buffia kaipaisi.
Ei se kopteri ole mikään Tuomiopäivän Tulivaunu. Ennen se oli, mutta nykyään pitää vähän katsoa kuinka sillä hyökkäilee. Onhan haulikkokin ihan hyvä ase mutta ei sillä kannata varmaankaan aukean läpi juosta snipua kohti :D

Hyvät pilotit on edelleen hyviä, patch karsi keskinkertaisten pilottien määrään taivaalta.

Kiitokset DICE:lle, ovat korjanneet suppressive vaikutuksen tehoa.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Kokeilin jos alottais grindaamaan noita kopterin assignmentteja niin huhhuh noita koptereita. Hyvä kun pysyy ilmassa 30 sekkaa. Menin vielä gunneriksi jollekkin 100 kotkalla joka tuntui osaavan lentää ihan ok mutta kopteri tuli alas samantien kun kaikki lockaa stingereillä ja hävittäjillä siihen. Pientä buffia kaipaisi.

Jep.

Muistellaas huvikseen hieman miten tämä meni:

-Alussa kopterin sai alas joka kerta guidolla jos kopteriporukalla ei ollut jammeria käytössä, koska flaret eivät harhauttaneet guidoja ja Javelineja. Below radarilla ei ollut vaikutusta (jos sitä edes oli tässä vaiheessa), koska se ei ole missään vaiheessa vaikuttanut lasermaalinosoitukseen. Kopun ECM-jammeri katkaisi lukituksen ja jo ammuttuun guidoon jammeri vaikutti siten, että guido jäi pyörimään kopun ympärille, mutta yleensä osui. Jos lensi matalalla niin tuollaisessa tilanteessa guidon saattoi saada osumaan maahan, kun se lähti pyörimään kopteria ympäri. Muistaakseni tuo aika ei ollut kopuporukalle mitenkään kauheaa (ainakaan yhtä kauheaa kuin nyt), koska lasermaalinosoittimen (Soflam & CITV) lukitusetäisyys oli aika rajallinen. Lisäksi porukka ei ollut vielä unlockannut tankkien kolmospaikkoja ja vaikka olikin, niin CITV:eitä sekä sofllameja ei juuri käyttänyt kukaan. Koptereiden alas saaminen vaati joka tapauksessa vihollistiimin maajoukoilta yhteistyötä, josta Battlefieldissä käsittääkseni on aika suurelta osin kyse toisin kuin jossain muissa FPS-peleissä. Stingerit ja Iglat harvemmin olivat ongelma, koska flaret purkivat lukituksen. Olikos tässä vaiheessa niin, että tankin päätykki ja RPG vain disabloivat taistelukopterin yhdestä laakista?

No mites DICE sitten analysoi tämän tilanteen? Tilanne oli DICE:n mielestä vissiinkin epäreilu koptereita kohtaan! DICE:n ratkaisu? Flaret muutettiin vissiinkin kakkospätsissä siten, että ne alkoivat harhauttamaan myös guidoja ja Javelineja.

- Tämän pätsin jälkeen tilanne oli se, että jos kopterin lentäjä ja gunneri tekivät yhteistyötä sekä hyödynsivät below radaria niin oli täysin mahdollista lentää koko matsi ilman että kukaan maasta sai ammuttua taistelukopteria alas millään lukittavalla vimpaimella. Hyvät jettipilotit toki saivat kopterin alas tykillä ja paskat jettipilotit lensivät päin. Aika usein flaret kuitenkaan eivät toimineet. Tankin päätykki ja RPG sen sijaan tuhosivat tämän pätsin jälkeen taistelukopun laakista ja ne olivatkin kopterille pahin uhka. Flaret eivät enää myöskään purkaneet lukitusta. Loppuen lopuksi oli ja on edelleen täysin mahdollista ja tietyissä tilanteissa jopa helppoa saada kopteri (ja jopa jetti) alas päätykillä tai RPG:llä jos ei ole täysin kädetön.

DICE:n analyysi tilanteesta kolmospätsiä varten?

Removed flares from gunner position in helicopters. With the right combination of unlocks, an attack helicopter could be effectively invulnerable to lock on missiles. Removing the flares from the gunner balances the attack helicopter against ground fire.

FIM92 and IGLA now lock on to air vehicles at both lower altitudes and longer distances.

Ensinnäkin, flaret ei ennen tätäkään pätsiä toimineet lähellekään aina heatseekereitä, guidoja, javelineja, stingereitä ja igloja vastaan, kuten ei myöskään ECM jammeri. Varsinkin Stingerit ja Iglat tulivat todella usein läpi. Below radarin käyttö sen sijaan vaati jonkin verran taitoa ja altisti kopterin tankkien päätykeille ja RPG:eille. Mitä tästä voidaan siis päätellä? Peli oli aiemmin ihan kohtuullisessa tasapainossa verrattuna nykytilanteeseen, mutta DICE:n säätäminen johti siihen, että näiden muutosten yhteisvaikutuksesta peli on nyt "COD-jonnemoodissa", eli kuka tahansa palikka joka osaa ottaa Stingerin tai Iglan käteen saa ilmahärveleitä alas aina 400 metriin saakka. Mitään yhteistyötä tai taitoa ei vaadita. Kaikki vaan tuijottelemaan taivaalle putki kädessä ja katselemaan kun pisteitä ja tappoja ropisee. Peli ei ole missään vaiheessa ollut näin pahassa epätasapainossa maa- ja ilmakaluston välillä.
 
Re: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

^ "Raineruf suosittelee viestiä."
 
Ylös Bottom