Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield 3

Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Oliko tänään vissiin huoltokatkoa PSN:ssä klo 18 Suomen aikaan ja siitä eteenpäin? Tietääkö kukaan, että jos kirjautuu taas ennen tuota katkoa sisään, nii pelit saattais toimia?
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Oliko tänään vissiin huoltokatkoa PSN:ssä klo 18 Suomen aikaan ja siitä eteenpäin? Tietääkö kukaan, että jos kirjautuu taas ennen tuota katkoa sisään, nii pelit saattais toimia?

Kukaan meistä ei voi varmaksi sanoa, mutta jos katsotaan miten aiemmin on ollut - on pelaaminen verkossa onnistunut, vaikka huoltoa tapahtuu taustalla. Aiheesta löytyy uutinen etusivulta: PlayStation Networkissa tänään huoltokatkos - Uutiset - PlayStationFIN
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Jetin saa alas AA-singoilla ehkä kerran 5 erässä, tapon ehkä kerran 20 erässä. Siitä se riemu sitten taas repeäisikin, kun hekot imisi taas kaksi stingeriä/iglaa (eli joku kolmesta neljään ammuttua ohjusta) ennen kuin tarvitsee lentää jonkun mäen taakse / no-go zonelle korjaamaan. Puhumattakaan jostain Little Birdistä tai kuljetushekoista, joita voi korjata kätevästi jo ilmassa.

Nykyisellä kantamalla, lukitusajalla, latausajalla ja below radarilla se kahden osuman saaminen kopteriin ei pitäisi olla mikään ongelma. Ei yhden sinkomiehen pitäisi saada näin helposti joukkueena toimivaa kopterimiehistöä alas.

Ainakin itse olen usein jäänyt tämän patchin jälkeen jeteilläkin stingerin uhriksi.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Mun mielestä DICE:n pitäisi ehdottomasti ottaa seuraavassa pätsissä tankeista IR-savut pois. Onhan se nyt törkeää, ettei yksittäinen engi pärjää Javelininsa kanssa tankkia vastaan, jos tankilla on savut.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Joo ja voitas myös ottaa kopuista pois rocket podsit koska ovat liian op infantryä vastaan ja sitte voitas lisätä normi tankkeihin AA missilet gunnerin paikalle ja ja ja...
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Ja Assault-luokalta pitäisi ottaa vaihtoehtoisesti joko rynnäkkökiväärit tai lääkelaukku+defibrillaattori pois. PP-2000 tai joku kakka LMG olisi sopiva ase medicille. Ja olen sitten tosissani, siltä varalta että edelliset eivät olleet.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

[insert: itkupotkuraivari viesti tähän] - tai - [ylistys stingereille oodi tähän]

Hymyilyttää kuinka r00tt0ripr0:t puolustaa belowtheradaria ja sellaiset hermannit joilla kopuissa ei ole edes 1000 tappoa ovat stingereiden kannalla. Itse vissiin kuulun r00tt0ripr0 porukkaan, koska olen belowtheradarin kannalla. Kokeilkaapa kerrankin stingeri hermannit hypätä sinne kopun rattiin kun vastustajan tiimissa on YKSIKIN osaava tankkikuski ja pari stingeri jamppaa. Epäilisin että teidän elinajanodotuksenne lähenee C4 jeeppikuskien tasoa? Ja en nyt "koittamisella" tarkoita sitä että koittakaa sitä matseissa, jossa vastustaja tiimi koostuu "tervetuloa BF:ään pelaajista". Hyvä tankkikuski normikanuunalla rankaisee heti kuin vain mahdollista, ja tähän kun lisätään pari stingeriä niin saa sitä ohjainta veivata ihan tosissaan hiki hatussa siellä ilmassa ja silti tulokset ovat olemattomia (en sano etteikö olisi mahdollista). Jos olet erimieltä niin tervetuloa koittamaan peleihin joissa mm. Team Finlandin tankkikuskit tekevät tuhojaan :)

IMO kuitenkin TAISTELUkopujen suhde muuhun pelikenttään tällä pätchillä kuitenkin parantui parempaan (Gunnerin flarejen poisto oli juuri hyvä!), MUTTA ehkä niistä kuitenkin tehtiin hieman huonompia kuin ne todellisuudessa ovat? Belowtheradari takaisin ja TAISTELUkoput IMO paremmin balanssissa kuin muissa BF versioissa tähän mennessä. Pikkulinnusta ja Zetasta ei voi kuitenkaan sanoa samaa, koska jokaisella tankkikuskilla on smoket näinä savuisina päivinä. Et oikeastaan tee niillä mitään osaavaa tankkikuskia vastaan, mutta ilomielin tätäkin asiaa voi tulla koittamaan niin tarkastamme tilanteen.


Siinäpä oma näkemys näin r00tt0riperseenä tämän hetkiseen sitsueissoniin. Johtopäätös: Stingeri buffi oli hyvä, mutta belowtheradarin postaminen oli turhaa. Nyt todellakin erottuu ne hyvät kopupilotit huonoista mutta silti yksi n00b voi ampua sen hyvän pilotin liiankin heleposti sieltä taivaalta alas ilman suurempia ongelmia. Iso plus kanssa että helepot stinger&igla service starit tiedossa, jos vaan naama kestää sitä harjoittaa ennen seuraavaa pätchiä :p

PS: melko sekavaa tekstiä mutta laitan sen nousuhumalan piikkiin ja korjaan joskus jos jaksaa.


PPS: Joku retku kuulemma on nähnyt ilmassa muitakin lentäviä härveleitä kuin vain koput? Liekkö Mavia sitten tarkottanut(?) mutta ilmeisesti osaavista MAV kuskeistakin on kopuille haittaa..? tähän stingerit ja tankit niin johan on perkele semmonen ruutiverho edessä että parempi pysyä beississä lentämässä ympyrää ja kerran pari käydä joku inffi tappamassa...
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Miksi valitatte täällä? Pistäkää dicelle viestiä jos häiritsee niin kovin. Eiköhän kaikilla ole jotain mitä haluaisi pelissä muuttaa, itseäni häiritsee eniten haulikot (niiden pitkä yhden laukauksen tappo alue) mutta täytyy vain todeta että ei tästäkään pelistä täysin omanlaistaan koskaan tule. ;)
Ite en ainakaan jaksa enään tätä aihetta.

Sitä ihmettelen miksei dice voisi pitää jotain äänestystä näistä asioista ja seikoista jotka eniten puhuttaa? Battlelogissa olevat kysyymykset mitä karttaa odotat eniten voisi olla yhtä hyvin minkä värisiä kalsareita suosit pelatessasi bäfää. Yhtä hyödyllisiä pelaajien kannalta.

Semmonen kysymys että miten ton proximity defencen pitäisi toimia (rakettirekassa), ite ku olen käyttänyt niin kuolen hyttiin välittömästi kun laukaisen sen?
Jos se noin toimii niin tuntuu aika tyhjältä arvalta koko defence:D

Näillä mennään.
(toistaiseksi) :)
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Miksi valitatte täällä? Pistäkää dicelle viestiä jos häiritsee niin kovin

Ei se minua häiritse, koska kaikkeen tottuu (ja mielestäni rakentava kritiikki on hyvästä eikä valittamista?). Ja lueskeltuani pari viimeistä sivua niin päätin että kokeillaan miten hyviä pilotteja täällä todella sitten on, jos kerran olette vetäneet vanhaan malliin uusimman pätchin jälkeen ilman "suurempia ongelmia" kuten viesteissänne annatte ymmärtää. Tulkaa ihmeessä testaamaan meidän kanssa joku päivä niin olen melko varma että teidänkin mielipiteenne muuttuu asian tiimoilta. Voidaan vaikka testailla privaatisti niin ei mene kenenkään statsitkaan pilalle ja voidaan tehdä muutakin hauskaa :)
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Semmonen kysymys että miten ton proximity defencen pitäisi toimia (rakettirekassa), ite ku olen käyttänyt niin kuolen hyttiin välittömästi kun laukaisen sen?
Jos se noin toimii niin tuntuu aika tyhjältä arvalta koko defence:D

Näillä mennään.

Okei, tämä selittää paljon. Kiitokset päivän nauruista! :D

Kannattaa ehkä ajaa itse pois siitä myrkkykaasun keskeltä.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

[insert: itkupotkuraivari viesti tähän] - tai - [ylistys stingereille oodi tähän]

Hymyilyttää kuinka r00tt0ripr0:t puolustaa belowtheradaria ja sellaiset hermannit joilla kopuissa ei ole edes 1000 tappoa ovat stingereiden kannalla. Itse vissiin kuulun r00tt0ripr0 porukkaan, koska olen belowtheradarin kannalla. Kokeilkaapa kerrankin stingeri hermannit hypätä sinne kopun rattiin kun vastustajan tiimissa on YKSIKIN osaava tankkikuski ja pari stingeri jamppaa. Epäilisin että teidän elinajanodotuksenne lähenee C4 jeeppikuskien tasoa? Ja en nyt "koittamisella" tarkoita sitä että koittakaa sitä matseissa, jossa vastustaja tiimi koostuu "tervetuloa BF:ään pelaajista". Hyvä tankkikuski normikanuunalla rankaisee heti kuin vain mahdollista, ja tähän kun lisätään pari stingeriä niin saa sitä ohjainta veivata ihan tosissaan hiki hatussa siellä ilmassa ja silti tulokset ovat olemattomia (en sano etteikö olisi mahdollista). Jos olet erimieltä niin tervetuloa koittamaan peleihin joissa mm. Team Finlandin tankkikuskit tekevät tuhojaan :)

Eipä tuo normi publalla pelatessa kopuilla lentäminen oo IMO muuttunu paljoa sen vaikeemmaksi kuin olikaan, joutunu vaa totuttelemaan uudestaa flarejen käyttöön sen tutun ecm jammerin sijaan. Asiahan on sitten aivan toinen kun vastapuolella on vaikka vain pari asiansa oikeasti osaavaa ja älyävää jantteria jotka osaavat ampua stingerinsä ja tankin ammuksensa perille asti. Mielestäni Dice ois saanu joko poistaa gunnerin flaret, tai below radarin, eikä molempia. Nyt tuntuu vielä gunnereilla olevan melko usein thermal optics käytössä niin jalkaväkenä kopteria karkuun juokseminen hankaloitui.

Empä ole paljoo muuta moitittavaa patchista löytäny kun tuon koptereiden vähän epäonnistuneen nerffin ja m416 rynsesterin turhan buffaamisen, oli nimittäin hyvä ennestäänkin. Tosin se mikä itseä ärsyttää on tuo battlelogin loadout ominaisuus, sen ilmaantumisen jälkeen omat loadoutit ei ole tallentunu pelin sisällä, vaan joka päivä saat laittaa aseisiin hilppeet kiinni. Ellet sit mene vääntämään battlelogiin jokaiselle aseelle sitä mieluista setuppia ja tallentamaan sitä kautta, mut omasta mielestäni tuo battlelogin ominaisuus on jotenki epäkäytännöllinen ja hidas verrattuna pelin omaan.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Kannattaa ehkä ajaa itse pois siitä myrkkykaasun keskeltä.

Mikäs proximity defence se on jos itse pitää ajaa siitä proximitystä kauemmas ja C4-hemmot tulee perässä? :D


IMO kuitenkin TAISTELUkopujen suhde muuhun pelikenttään tällä pätchillä kuitenkin parantui parempaan (Gunnerin flarejen poisto oli juuri hyvä!), MUTTA ehkä niistä kuitenkin tehtiin hieman huonompia kuin ne todellisuudessa ovat? Belowtheradari takaisin ja TAISTELUkoput IMO paremmin balanssissa kuin muissa BF versioissa tähän mennessä.

Vaikka aiemmin valitin näistä muutoksista niin täytyy paremman kokeilemisen jälkeen todeta ettei se tilanne nyt ihan niin paha ole. Lentotaidot vain olivat kesäterässä. Aiemmin v*tutti esimerkiksi teitä kuuluisia SoNneja vastaan pelata kun siellä taivaalla oli aina voittamaton helikopteri johon ainoa toimiva puolustus oli piiloutuminen tai servulta poistuminen. Nyt tasapaino on siinä mielessä hyvä että gunnerilta vietiin flaret, joten taivaalla pysyminen on kiinni muustakin kuin hyvästä ajoituksesta jammerin ja flarejen kanssa. Stingermiehet on aika helppo huomata ohjuksen vanoista käyttämällä ulkonäkökulmaa helikopterissa. Uusissa mapeissa olevat aa-ajoneuvot ovat taitavan kuskin käsissä hekolle stingereitä suurempi uhka imo.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Miksi valitatte täällä?
Topicin nimi: Battlefield 3 - keskustelua pelistä. Ihan aiheesta täällä puhutaan tästä nerfocopterista ja kun keskustelu pysyy näinkin asiallisena. "Ihan hyvin siellä ilmassa pysyy tässäkin patchissa" jengi kirjoittelee nimimerkillä 1-2 service staria koptereille. En todellakaan tahdo loukata ketään, mutta täällä jengillä on se 20 ss-kopuille tietävät varmasti mistä puhuvat ja ovat varmasti joutuneet maasta käsinkin taistelemaan niitä vastaan.

Pelin muutoksethan tähän patchiin tehtiin battlefield communityn palautteen perusteella. Pelihän oli viime patchissa kaikkein parhaimmassa balanssissa koko pelihistorian aikana. Mun mielestä ainoa muutoksen mitä oisivat saaneet tehdä igla/stingerille on lukitusmatkan pidentäminen 500m, eikä mitään below radar murtamista. Kun koput lentivät below radarin korkeudessa, niin ne oli niin helppoa tankkien ruokaa.
 
Re: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Itellä on ainakin hinku päästä kokeilemaan iglaa ja stingeriä koska ne tapot mitä mä oon niillä saanut, ei edes ylitä kymppiä. Harmi vaan että DICEllä kestää tapansa mukaan kauan ennenkuin saavat korjattua tuon "virheen".

Edit. Oon miettiny myös että kenties DICEllä on joku katkera koodaaja joka pistää aina jonkin asian rikki kun toinen korjataan. Ehkäpä DICE on alentanut palkkoja joltain osastolta?
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Mikäs proximity defence se on jos itse pitää ajaa siitä proximitystä kauemmas ja C4-hemmot tulee perässä? :D

Onhan se kieltämättä vähän tyhmää laittaa taistelukaasut rekkaan, jossa ei kaikesta päätellen itsessään ole NBC-suojausta. Saati sitten ballistista suojausta. :p

Tietty sillä venäläisten engillähän on kaasunaamari, mutta se taitaa toimia yhtä hyvin kuin venäläinen perseensuristin. Muuten hyvä, mutta ei sovi, eikä surise.

Minkäs sille voi, kun ruottalaaset päästää koodaamaan. Se on Ericssonia ja JAS Gripeniä. Ja Bäfä kolmosta.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

[insert: itkupotkuraivari viesti tähän] - tai - [ylistys stingereille oodi tähän]

Hymyilyttää kuinka r00tt0ripr0:t puolustaa belowtheradaria ja sellaiset hermannit joilla kopuissa ei ole edes 1000 tappoa ovat stingereiden kannalla. Itse vissiin kuulun r00tt0ripr0 porukkaan, koska olen belowtheradarin kannalla. Kokeilkaapa kerrankin stingeri hermannit hypätä sinne kopun rattiin kun vastustajan tiimissa on YKSIKIN osaava tankkikuski ja pari stingeri jamppaa. Epäilisin että teidän elinajanodotuksenne lähenee C4 jeeppikuskien tasoa? Ja en nyt "koittamisella" tarkoita sitä että koittakaa sitä matseissa, jossa vastustaja tiimi koostuu "tervetuloa BF:ään pelaajista". Hyvä tankkikuski normikanuunalla rankaisee heti kuin vain mahdollista, ja tähän kun lisätään pari stingeriä niin saa sitä ohjainta veivata ihan tosissaan hiki hatussa siellä ilmassa ja silti tulokset ovat olemattomia (en sano etteikö olisi mahdollista). Jos olet erimieltä niin tervetuloa koittamaan peleihin joissa mm. Team Finlandin tankkikuskit tekevät tuhojaan :)
Niin että sekö nyt on ihan täysin väärin, että kolme hyvää pelaajaa päihittää 1 tai 2 pelaajaa? Kyllä tankissakin tulee tukalat oltavat jos vastassa on vaikkapa pari sopivasti sijoittunutta javelin-velhoa ja pätevä jetti/tankkipilotti. Tai vaikka C4-mönkkäri ja kahden pelaajan kopteri.

Nykyisellä kantamalla, lukitusajalla, latausajalla ja below radarilla se kahden osuman saaminen kopteriin ei pitäisi olla mikään ongelma. Ei yhden sinkomiehen pitäisi saada näin helposti joukkueena toimivaa kopterimiehistöä alas.
Kaksi osumaa on vähintään 3 kutia, useampikin jos kopteri viittii yhtään lennellä esteiden taakse. Kerran kaksi kun käy korjaamassa, eli on sen jonkun 40 sek pois pelistä, niin sen sinkomiehen kudit meni sitten siihen. Jos tämä ei siis vielä joutunut gunnerin jyvälle.

nimim. 0 service staria kopterilla, 114 Igla-tappoa 6h 3m:ssa. (Stingerillä 41 ja 3h 4m).
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Mikä koululaisten syysloma nyt on vai mitä täällä kaikki känniset lapset itkevät? Pelissä on miljoona asetta, ja vehjettä, nyt kun kopua on vähän nerffattu niin se vit&%#¤" melkeen kaikkia. No muahan se ei haittaa kun voin rehellisesti sanoa että en osaa lentää millään vehkeellä. :)

Ne joilla on 5 service staria stingerillä ja igloilla ilmoittautukaa tässä. Itse sain juuri ennen tätä patchiä hädin tuskin kokoon sen ensimmäisen tähden iglalle, stingerille vieläkin yli kolmekymmentä jäljellä. Oikeassa olette kopuilla ei yhtään tähteä (paljonko siihen lie edes tarvitaan vai lasketaan kopu pisteet), eika se haittaakkaan. Jeteillä vissiin 5 tappoa.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Mikä koululaisten syysloma nyt on vai mitä täällä kaikki känniset lapset itkevät? Pelissä on miljoona asetta, ja vehjettä, nyt kun kopua on vähän nerffattu niin se vit&%#¤" melkeen kaikkia. No muahan se ei haittaa kun voin rehellisesti sanoa että en osaa lentää millään vehkeellä. :)

Joo kuten suomalainen mentaliteetti "joo kielletään tuo ja tuo asia kun en niitä itse tarvitse/käytä". Haulikot pitäs nerffata täysin. Vaikka puolet damagesta pois kun en itse niitä käytä.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Ei se minua häiritse, koska kaikkeen tottuu (ja mielestäni rakentava kritiikki on hyvästä eikä valittamista?). Ja lueskeltuani pari viimeistä sivua niin päätin että kokeillaan miten hyviä pilotteja täällä todella sitten on, jos kerran olette vetäneet vanhaan malliin uusimman pätchin jälkeen ilman "suurempia ongelmia" kuten viesteissänne annatte ymmärtää. Tulkaa ihmeessä testaamaan meidän kanssa joku päivä niin olen melko varma että teidänkin mielipiteenne muuttuu asian tiimoilta. Voidaan vaikka testailla privaatisti niin ei mene kenenkään statsitkaan pilalle ja voidaan tehdä muutakin hauskaa :)

Rakentava kritiikki toimii silloin kun asianomainen sen saa, ei mulla sitä vastaan mitään ole, täällä nyt ei satu vaan olemaan yhtään diceläistä.
Enkä ymmärrä miksi pitäisi olla top-kympissä maailmantilastoissa kopterilla, että saa esittää mielipiteensä.
Olen kyllä 20% joukossa tilastoissa, mutta eihän siihen että ymmärtää tasapainosta jotain, kun huippulentäjät ovat tulleet servulle ja vetäneet sen sata tappoa kuolematta kertaakaan, tarvitse olla mikään huippu kyseisellä vehkeellä. Vie peli-ilon täysin olla yhden laitteen teurastettavana kokoajan. Ehkä tuo on ollut päivän paras idea että laskettaisiin iglan/stingerin damagea niin että kaksi ohjusta disabloisi taisteluhekon, tällöin säilyisi tiimipelaamisen tärkeys IT-miehenä, kuitenkaan tekemättä igloista/stingereistä täysin tarpeeettomia ja taisteluheko saisi pienen buffin, jolloin muutkin kun parhaimmat lentäjät pysyisivät ilmassa. Pikkulinnut voisi disabloitua yhdestä niin kuin nykyäänkin koska siellä on mahdollisuus kuitenkin siihen kahteen korjaajaan.

Olkaa hyvä nauruista rekkakysymyksestä, poistun kuitenkin taas vähän viisampana (kaasutellaan rekalla ensi kerralla pois sieltä pilvestä) <-- Aika hieno kaksinaismerkitys tuli vahingossa:)
 
Ylös Bottom