Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield 3

Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

irfan puhui paljon asiaa, vaikka touhu ei ihan mahdotonta ole vielä. Koko ajan luisutaan suuntaan, missä yksittäisellä engineerillä pitäisi olla tasavertaiset mahdollisuudet kaikkia laitteita vastaan. Jos haluaa olla yksin jumala niin voi pelata CQ:ta tai sitä toista peliä. CQ on muuten tosi kivaa, ei siinä mitään.
 
Re: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Ennen kopteria ei saanut alas millään. Nyt se on mahdollista kun ottaa siihen käyttötarkoitukseen kehitetyn aseen. Se sitoo yhden taitavan ukon pois pst-roolista. Ennen ei squadillinen stingereitä piisannu vaikka kopukuski olisi ollut amatööri. Kopteri pystyi lentämään ylhäällä tai alhaalla ihan mielin ja määrin. Nyt selkeästi kopterin roolin mukaisesti pitää viihtyä alempana.

Ei minusta tasapainoa ole nykyinen gunshippailu tai entinen kopterointi 40-1 tilastoilla :D
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Kopterin balansoinnin suurin ongelma on Rush ja Conquest pelimuodot.

Conquestissa niin moni eri asia voi lukita kopteriin ja vielä eri suunnista, joten gunnerin flaret ja below radarkin ovat aivan perusteltuja.

Sen sijaan Rushissa puolustajille annetaan kopteria vastaan vain jetti tai MAA, ja mahdolliset hyökkäykset maasta tulevat hyvin keskitetyltä alueelta. Siinä ylimääräiset flaret ja below radar ovat täysin ylivoimaisia.

Hyvää tasapainoa ei saada ennen kuin Dice laittaa Rushiin ja Conquestiin omanlaisensa kopterit. Lukemani perusteella sama koskee myös Gunshippia.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Itselläni nuo jettiwarpit ("kolahtelu", heilahtelu...) johtuivat tosiaan huonosta yhteydestä. Edellisessä taloyhtössä oli Korean sodan aikainen verkkoinfra ja latenssit heiluivat iloisesti siinä 50-200ms riippuen siitä paljonko verkossa oli käyttäjiä. Tuolloin jetillä oli ihan turha edes yrittää lentää kun jatkuvasti - siis todellakin jatkuvasti, parin sekunnin välein - tapahtui tuota heilahtelua ja ihmeellistä paukkumista. Sen jälkeen kun muutettiin uuteen kämppään laadukkaan piuhan päähän on lentely sujunut ongelmitta.[/QUOTE]

no mitenkäs tuota asiaa pystyis korjaamaan? pitäiskö hommata mokkula? en ole nimittäin mikään tietokone ekspertti:eek:
 
Vastaus: Re: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Ennen kopteria ei saanut alas millään. Nyt se on mahdollista kun ottaa siihen käyttötarkoitukseen kehitetyn aseen. Se sitoo yhden taitavan ukon pois pst-roolista. Ennen ei squadillinen stingereitä piisannu vaikka kopukuski olisi ollut amatööri. Kopteri pystyi lentämään ylhäällä tai alhaalla ihan mielin ja määrin. Nyt selkeästi kopterin roolin mukaisesti pitää viihtyä alempana.

Ei minusta tasapainoa ole nykyinen gunshippailu tai entinen kopterointi 40-1 tilastoilla :D

Juuri näin! Yksittäisen jantterin pitää ehdottomasti saada kahden hengen taistelukopteri alas omalla Stingerillään vajaan puolen kilometrin säteellä ilman mitään taitoa. Toki joku voisi myös laittaa esimerkiksi Soflamin maahan ja joku toinen käyttää Javelineja sekä koptereita että tankkeja, laveja sun muita vastaan, mutta tämähän olisi tiimipelaamista eikä näin ollen sovi Battlefieldiin.

Kopterin balansoinnin suurin ongelma on Rush ja Conquest pelimuodot.

Conquestissa niin moni eri asia voi lukita kopteriin ja vielä eri suunnista, joten gunnerin flaret ja below radarkin ovat aivan perusteltuja.

Sen sijaan Rushissa puolustajille annetaan kopteria vastaan vain jetti tai MAA, ja mahdolliset hyökkäykset maasta tulevat hyvin keskitetyltä alueelta. Siinä ylimääräiset flaret ja below radar ovat täysin ylivoimaisia.

Hyvää tasapainoa ei saada ennen kuin Dice laittaa Rushiin ja Conquestiin omanlaisensa kopterit. Lukemani perusteella sama koskee myös Gunshippia.

Olen siitä samaa mieltä, että parempi olisi muokata kalustovalintoja mappeihin ja pelimuotoihin kuin nerffata jotain ominaisuuksia jotka sitten vaikuttavat kaikissa pelimuodoissa samoilla tavoin ja tuottavat yhtäällä toivottavia ja toisaalla epätoivottavia lopputuloksia.

En kyllä edelleenkään ymmärrä miten se kopteri voi olla niin vaikeaa ampua alas. Olen ampunut esimerkiksi Viperin alas Kornet-launcherilla Kharg Islandissa Rushissa puolustajana enkä edes ole hyvä pelaamaan.

Koko ajan luisutaan suuntaan, missä yksittäisellä engineerillä pitäisi olla tasavertaiset mahdollisuudet kaikkia laitteita vastaan.

Niinpä. Valitettava suuntaus.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Ei se kopteri ole mikään Tuomiopäivän Tulivaunu. Ennen se oli, mutta nykyään pitää vähän katsoa kuinka sillä hyökkäilee. Onhan haulikkokin ihan hyvä ase mutta ei sillä kannata varmaankaan aukean läpi juosta snipua kohti :D

Tästä aiheesta kun kaikilla pitää olla jonkinlainen mielipide niin tämä lienee lähinnä omaani.

En itse ole ihan kohtuuttomasti kärsinyt stingereiden/iglojen buffauksesta vaikka niiden takia useammin tonttiin on viimeaikoina tultukin. Omalla kohdallani stealth + ECM jammer on toiminut ihan kiitettävästi eli piippi kun kuuluu niin ECM:llä lukitus poikki ja sitten miljoonaa maan tasalla Kauas ja/tai Nyppylän taakse. Siellä Kaukana / Nyppylän takana tilannearvio ja uusi lähestyminen tai vaihtoehtoisesti kokonaan uusi kohde jos on syytä uskoa, että edellistä vartioivat tuubimiehet. Eli varovaisuutta ja tietynlaista suunnittelua joutuu nykyään harrastamaan huomattavasti enemmän kun kopterilla suhaa, mutta yhtä hyvin (huonosti?) olen tuloksia saanut aikaan kuin aiemminkin. Toki pelaan vain konkkaa, rushissa ei kohdetta voi niin huolettomasti välttämättä vaihtaa...

Kokonaan toinen juttu on sitten se jos vastustajan tiimistä iso osa on varustettu olaltalaukaistavilla AA-kamoilla. Siihen kun lisää vielä jetit ja kopterin perään niin hankala on tietysti suojaa kentältä löytää. Tosin, kuten Miklu jo sanoikin, jokainen stinger/igla on yksi javelin/RPG vähemmän omia vaunuja vastaan joten rundin voittamisen kannalta en pane lainkaan pahakseni jos vihu keskittyy lentohärveleiden bongailemiseen.

no mitenkäs tuota asiaa pystyis korjaamaan? pitäiskö hommata mokkula? en ole nimittäin mikään tietokone ekspertti:eek:

Kokeilepa vaikka pingata pc:llä esim. sellaista osoitetta kuin 31.204.134.225 (euroopassa sijaitseva ps3 bf3 -servu) niin nähdään millaisia viiveitä sulla on. Jos on ongelmia niin laita vaikka privaa.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Puollustajan sanotaan olevan alakynnessä rushia pelatessa esimerkiksi tässä kentässä Alborz Mountain. Videossa kuitenkin nähdään, miten AC-130 moukaroimanakin puollustus voi vielä koota rivinsä ja taistella kalustollaan ylivoimaista hyökkääjää vastaan. Kuva perjantai-illalta.

[video=youtube;T77bsSG8pu0]http://www.youtube.com/watch?v=T77bsSG8pu0[/video]
 
Vastaus: Re: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Ennen kopteria ei saanut alas millään. Nyt se on mahdollista kun ottaa siihen käyttötarkoitukseen kehitetyn aseen. Se sitoo yhden taitavan ukon pois pst-roolista. Ennen ei squadillinen stingereitä piisannu vaikka kopukuski olisi ollut amatööri. Kopteri pystyi lentämään ylhäällä tai alhaalla ihan mielin ja määrin. Nyt selkeästi kopterin roolin mukaisesti pitää viihtyä alempana.

Ei minusta tasapainoa ole nykyinen gunshippailu tai entinen kopterointi 40-1 tilastoilla :D

Joo kyllähän sitä on monet matsit kirottu kun 4 'taitavaa' kopteripallia jytisee taivaalla. Kaiken kruunaa nämä pensselit, jotka pöllivät vastustajan hekot. Onneksi yksi squadilainen 30v jonneja pystyi aikasemmissakin pätseissä nulputtamaan lipuilta lipuille ja viemään matsinkin vaikka ilmaherruus olikin vastustajalla. Itelle se toi enemmän haastetta mistä juokset ja miten ajoitat juoksun lipulta lipulle.
Nykyään säälittää vain näitä hekokuskeja, jotka kerta toisensa jälkeen lyövät päätänsä seinään. Uusi pätsäys on tuonut helpotuksen ettei enää tarvi niinkään kiinnittää huomiota taivaalle.

Uudet mapit oli grafikoiltaan ihan hienoja, mutta jokseenkin liian kaukaset välimatkat ja pelaajien 'vähäisempi' määrä tilaan suhteutettuna tappaa äksönin. Jos vanhoihin mappeihin pystyttäisiin kukin servun mukaisesti rukkaamaan omat ajoneuvot niin sitten päästäisiin ehkä asian ytimeen.
 
Re: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Juuri näin! Yksittäisen jantterin pitää ehdottomasti saada kahden hengen taistelukopteri alas omalla Stingerillään vajaan puolen kilometrin säteellä ilman mitään taitoa. Toki joku voisi myös laittaa esimerkiksi Soflamin maahan ja joku toinen käyttää Javelineja sekä koptereita että tankkeja, laveja sun muita vastaan, mutta tämähän olisi tiimipelaamista eikä näin ollen sovi Battlefieldiin.

Nii nyt squadillinen igloja pitää taivaan tyhjänä mutta kyllä nyt vähänkään taitoa omaava kopukuski pitää varsinkin normissa kopun ilmassa yhtä iglastingeriä vastaan. Jätkä höpäjää :D

Ja niinq Haca kirjoitti niin konkka ja rushi eri asia. Konkassa saa olla rauhassa. Rushissa taas kohdealueen ulkopuolella.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Puollustajan sanotaan olevan alakynnessä rushia pelatessa esimerkiksi tässä kentässä Alborz Mountain. Videossa kuitenkin nähdään, miten AC-130 moukaroimanakin puollustus voi vielä koota rivinsä ja taistella kalustollaan ylivoimaista hyökkääjää vastaan. Kuva perjantai-illalta.

Itselläkin menee yleensä samalla tavalla puolustajana AK-mapeissa. Aluksi tuntuu että saa aivan perkeleesti turpaan, mutta sitten kun parit pommit ovat posahtaneet, pääsee pelistä jyvälle ja pian sitä ollaankin voiton syrjässä kiinni ;).

Miinat ovat puolustajilla kyllä niin hemmetin käteviä ettei oo moista nähty.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Ei se kopteri ole mikään Tuomiopäivän Tulivaunu. Ennen se oli, mutta nykyään pitää vähän katsoa kuinka sillä hyökkäilee. Onhan haulikkokin ihan hyvä ase mutta ei sillä kannata varmaankaan aukean läpi juosta snipua kohti :D

Hyvät pilotit on edelleen hyviä, patch karsi keskinkertaisten pilottien määrään taivaalta.

Kiitokset DICE:lle, ovat korjanneet suppressive vaikutuksen tehoa.

Siis kyllähän se näin on. Ei tästä taida vikistä kun lahjattomat ja K/D-Ration pumppaajat. Ite olen ihan hyvin pysynyt nytkin ilmassa , kun en mene puoleks tuntia pyörimään mcomin tai lipun päälle.
Tollahan sai ihan älytöntä tapporumbaa pidettyä aikasemmin, eikä myöskään mitään järkeä että tiimissä pitää olla puolet soflamien ja javelinien kanssa yhtä koputinta metsästämässä, sillä aikaa kun vihollinen posauttelee mcomit.
Edelleen eniten uhkaa kopuille aiheuttaa jetit, sekä oman tiimin panssarit kiittää jos vastustajan insseillä on kaikilla iglat tai stingerit.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Kokeilepa vaikka pingata pc:llä esim. sellaista osoitetta kuin 31.204.134.225 (euroopassa sijaitseva ps3 bf3 -servu) niin nähdään millaisia viiveitä sulla on. Jos on ongelmia niin laita vaikka privaa.

Kokeilinpa tuota ja itelläni average ping tuonne pöytäkoneelta on 68ms.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Kokeilinpa tuota ja itelläni average ping tuonne pöytäkoneelta on 68ms.

Ihan riittävä. Itsellä rtt tuonne on sen 55ms keskimäärin. Edellisessä kämpässä oli joku suomessa ensimmäisenä lanseerattu (kerros)talon sisäinen lähiverkko ja tekniikka oli sen mukaista. Viiveet heiluivat aivan tolkuttomasti kun jengi alkoi iltaisin warettamaan ja pahimmoillaan ennätti hakea ja avata bissen ennen kuin pingiin saatiin vastaus :D Jetillä lentely oli mahdotonta ja muutoinkin tuli lenneltyä servuilta ulos ahkeraan kun joko yhteys serveriin tai PSN time-outtasi.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Siis kyllähän se näin on. Ei tästä taida vikistä kun lahjattomat ja K/D-Ration pumppaajat. Ite olen ihan hyvin pysynyt nytkin ilmassa , kun en mene puoleks tuntia pyörimään mcomin tai lipun päälle.

Alkaa kuulostaa jo niin kovalta uholta, että eiköhän olisi parasta että postaisit vaikka battlereportia jostain matsista jossa olet näitä pilottiskillejäsi esitellyt niin voidaan yhdessä ihastella suorittamistasi.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Miellän itseni keskivertoa paremmaksi kopterilentäjäksi, eikä tuo uusin patchi kyllä hirveesti oo vaikuttanu ilmassa pysymiseen, vähän joutuu tarkemmin miettimään missä lentää. Lisäksi jos gunnerilla on käytössään thermal optics niin aika vähän on loppujen lopuksi vaivaa näistä it-sinkoilijoista. Toki myönnän että enemmän on tullu pudottua alas it-sinkojen takia vrt. pre-patch, mutta ei kuitenkaan siinä määrin että se ärsyttäisi.

Ton AC-130:n kanssa tuli aluksi menetettyä hermoja ku aina tuli murkulaa taivaalta, sitten vaihdoin päälle spec ops -camon, joka vähentää heat signaturea merkittävästi niin enää ei siitäkään ole juuri harmia.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Lisäksi jos gunnerilla on käytössään thermal optics niin aika vähän on loppujen lopuksi vaivaa näistä it-sinkoilijoista.

Ton AC-130:n kanssa tuli aluksi menetettyä hermoja ku aina tuli murkulaa taivaalta, sitten vaihdoin päälle spec ops -camon, joka vähentää heat signaturea merkittävästi niin enää ei siitäkään ole juuri harmia.

Harmi vaan että flarejen poiston jälkeen gunnerin thermalin sekä tietty Gunshipin thermalin takia melkein joka jannulla on Spec Ops-camot niskassa. Olihan niitä ennenkin mutta nykyään huomattavasti enemmän. Pelissä on camoja vaikka millä mitalla mutta kaikki käyttää vain yhtä ja samaa camoa sen auttavien ominaisuuksien takia. Saisi muillekin camoille antaa erikoisominaisuuksia ettei juuri näin kävisi.

Battlefield 3: Spec Ops.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Alkaa kuulostaa jo niin kovalta uholta, että eiköhän olisi parasta että postaisit vaikka battlereportia jostain matsista jossa olet näitä pilottiskillejäsi esitellyt niin voidaan yhdessä ihastella suorittamistasi.

Jahas. Ei tästä tarvitse hernettä nenään vetää jos jollain on eriävä mielipide. Se nyt on ennen tätä päivitystä ollut vaan paljon helpompaa lennellä sillä säksättimellä.
Niin kuin moni muukin on sanonut, nyt täytyy miettiä miten sillä kannattaa mikäkin asia hoitaa.
Aikasemmin sai kuka vaan mennä reikä otsassa lahtaamaan vihollis joukkueen.
Peli ei tarvitse yhtäkään ylivoimaista sotalaitetta.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Ite olen ihan hyvin pysynyt nytkin ilmassa , kun en mene puoleks tuntia pyörimään mcomin tai lipun päälle.
Tollahan sai ihan älytöntä tapporumbaa pidettyä aikasemmin, eikä myöskään mitään järkeä että tiimissä pitää olla puolet soflamien ja javelinien kanssa yhtä koputinta metsästämässä, sillä aikaa kun vihollinen posauttelee mcomit.
Edelleen eniten uhkaa kopuille aiheuttaa jetit, sekä oman tiimin panssarit kiittää jos vastustajan insseillä on kaikilla iglat tai stingerit.

Erittäin hyvin tiivistetty! Nyt sillä kopulla raiskaamiseen vaaditaan paljon enempi taitoa (se onnistuu osaavalta parilta edelleen!)... ja näkemystä vaihtaa se vaikka tankkiin jos tuntuu, että vastustaja kantaa mukanaan vain IT-ohjuksia. Nyt peli on paremmin tasapainossa tuolta osin.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Totta, mutta stingerit ovat mielestäni hieman liian ylivoimaisia tällä hetkellä. Minkään AA-ohjuksen ei pitäisi disabloida yhdellä osumalla näin lyhyellä lukitusajalla, pitkällä kantomatkalla ja lyhyellä lataamisajalla. Esim jetilläkin on nykyään melko pirun hankalaa stingeriä vastaan, kun välillä stingerit menevät flarejen/ECM'n läpi ja et edes ehdi pois lukitusetäisyydeltä, kun sieltä on jo seuraava stingeri tulossa ja flaretkin/ECM ovat vielä latautumassa. Pitäisivät vaikka sitten tämän rangen ja kantomatkan, mutta nerffaisivat damagea.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Totta, mutta stingerit ovat mielestäni hieman liian ylivoimaisia tällä hetkellä. Minkään AA-ohjuksen ei pitäisi disabloida yhdellä osumalla näin lyhyellä lukitusajalla, pitkällä kantomatkalla ja lyhyellä lataamisajalla. Esim jetilläkin on nykyään melko pirun hankalaa stingeriä vastaan, kun välillä stingerit menevät flarejen/ECM'n läpi ja et edes ehdi pois lukitusetäisyydeltä, kun sieltä on jo seuraava stingeri tulossa ja flaretkin/ECM ovat vielä latautumassa. Pitäisivät vaikka sitten tämän rangen ja kantomatkan, mutta nerffaisivat damagea.
Jetin saa alas AA-singoilla ehkä kerran 5 erässä, tapon ehkä kerran 20 erässä. Siitä se riemu sitten taas repeäisikin, kun hekot imisi taas kaksi stingeriä/iglaa (eli joku kolmesta neljään ammuttua ohjusta) ennen kuin tarvitsee lentää jonkun mäen taakse / no-go zonelle korjaamaan. Puhumattakaan jostain Little Birdistä tai kuljetushekoista, joita voi korjata kätevästi jo ilmassa.
 
Ylös Bottom