Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield 4

Vastaus: Battlefield 4

Oisko suosituksia et mitä carbinee kannattais käyttää?

Omaan makuun SG553 on äärimmäisen tehokas close and medium taisteluun. RPM 830, olematon rekyyli ja ok lippaan latausaika. Varsinkin suppressor päällä close range kähinöissä lyömätön ase.

* * *

Ainut mikä uuden pätsin myötä syö miestä on tämä coyote tähtäimen pisteen 'koon' tiputtaminen olemattomaksi. Siinä saa vanhalla silmällä kolmesta metristä silmämunakovana tuijottaa ettei piste katoa.
 
Vastaus: Battlefield 4

Omaan makuun SG553 on äärimmäisen tehokas close and medium taisteluun. RPM 830, olematon rekyyli ja ok lippaan latausaika. Varsinkin suppressor päällä close range kähinöissä lyömätön ase.

* * *

Ainut mikä uuden pätsin myötä syö miestä on tämä coyote tähtäimen pisteen 'koon' tiputtaminen olemattomaksi. Siinä saa vanhalla silmällä kolmesta metristä silmämunakovana tuijottaa ettei piste katoa.
Juu ja operation locker on oikein mukavaa ton tähtäimen muutoksen myötä.. :D Itsekkin suosin SG553, mutta omasta mielestä ACW-R on hiuksen hienosti parempi.
 
Vastaus: Battlefield 4

Kyllähän tuo battlelogin kautta säätäminen on tuttua, mutta nyt puhuttiin pelin omasta menusta, josta tätä loadoutien muokkaamista ei löydy

Eikö muka kun oot pelissä ja meet menuun, painat pause tai joku muu, niin voit säätää aseita ja loadouttia miten haluaa. Vai mitä tässä nyt tarkotetaan.
 
Vastaus: Battlefield 4

Tarkoitetaan että BF4:sen main menusta ei löydy loadouttien säätämistä niin kuin BF3:sen main menusta.

BF4:ssa pitää mennä käynnissä olevaan peliin tai test rangelle (riippuu siitä haluaako säätää rauhassa ilman että antaa vastustajille yhden miehen ylivoiman) jotta tuon säätämisen voi toteuttaa.
 
Vastaus: Battlefield 4

Nyt muuten itsekin kysyn: Mikäs on teidän mielestänne paras tarkkuuskivääri?
Itse käytän aina SRR-61:tä. En oikein löydä syytä käyttää oikeastaan muita tarkkuuskivääreitä juuri tuon SRR:n bullet speedin ja dropin vuoksi. Tottakai lähitaistelussa muutama sniper (esim. M40A5 tai GOL Magnum) on parempi, mutta muuta en oikeastaan käytä, koska en löydä sille mitään syytä. Mielestäni SRR on ehkä hieman liian vahva, voisivat ainakin tuon bullet dropin korjata.

SRR kuten myös FY-JS uhmaavat enemmän painovoimaa kuin muut, mutta taas Scout Elite:n droppi on suurempi kuin muilla tarkkuuskivääreillä. Snipuja on vain hankala erilaistaa kun aseen luonteen takia merkittäviä ominaisuuksia ei ole paljon. Tämä on vain yksi tapa erilaistaa niitä. Jos SRR:n bullet droppi laitettaisiin "normaaliin" painovoimaan niin samantien JNG-90:stä tulisi kingi koska sillä on tällä hetkellä suurin luodin nopeus. Mikä on mielestäni se ainoa merkittävä ominaisuus. Se että SRR:llä on pienempi droppi kuin muilla ei tee siitä sinänsä "parempaa".
 
Vastaus: Battlefield 4

Omalla kohdalla ase valikoituu erikoisemman kaavan kautta: vaihtelu virkistää -kaava. Tiedostan toki, että toiset aseet ovat (paljonkin) parempia kuin toiset, mutta on se niin mukavaa kun pärjää huonommallakin torrakolla. Rohkaisevaa huomata kuinka se oppimiskäyrä asetta kohtaan nousee kun tappoja kertyy.

Itse tykkään kun aseessa on sitä "vaikeuskerrointa" hiukan enemmän. Eikä se haittaa vaikka saa aluksi nekkuunsa niiltä jotka painaa menemään noilla helpommilla noob-aseilla (sallitaanko pienen pieni trolli?) kuten AK5C, ACW-R, M416, ACE23, SRR-61... olen itsekin niitä käyttänyt ja huomannut kuinka käteviä ne on. Oma tavoite on kuitenkin saada aseelle 500 tappoa/kaikki unlockit ja sitten siirtyä seuraavaan mutta kukin makunsa mukaan.

Loppujen lopuksi aseiden erot eivät kuitenkaan ole suuren suuria ja muilla tekemisillä on taistelukentällä enempi vaikutusta menestykseen (tai menestymättömyyteen).
 
Vastaus: Battlefield 4

Omalla kohdalla ase valikoituu erikoisemman kaavan kautta: vaihtelu virkistää -kaava. Tiedostan toki, että toiset aseet ovat (paljonkin) parempia kuin toiset, mutta on se niin mukavaa kun pärjää huonommallakin torrakolla. Rohkaisevaa huomata kuinka se oppimiskäyrä asetta kohtaan nousee kun tappoja kertyy.

Itse tykkään kun aseessa on sitä "vaikeuskerrointa" hiukan enemmän. Eikä se haittaa vaikka saa aluksi nekkuunsa niiltä jotka painaa menemään noilla helpommilla noob-aseilla (sallitaanko pienen pieni trolli?) kuten AK5C, ACW-R, M416, ACE23, SRR-61... olen itsekin niitä käyttänyt ja huomannut kuinka käteviä ne on. Oma tavoite on kuitenkin saada aseelle 500 tappoa/kaikki unlockit ja sitten siirtyä seuraavaan mutta kukin makunsa mukaan.

Loppujen lopuksi aseiden erot eivät kuitenkaan ole suuren suuria ja muilla tekemisillä on taistelukentällä enempi vaikutusta menestykseen (tai menestymättömyyteen).

No täälähän kysyttiinkon mikä on se luotettava carbine eri tyyppisissä tilanteissa.


Itselle juurikin nuo 'hard gunnit' oli viimeisenä edessä kun aloin 'unlockkaamaan' niitä. Enkä kyllä vieläkään käytä ACE23 tahi SRR-61. Uuden päivityksen jälkeen OP aseet menevät 'engineer' luokkaan. Tosin ennen päivitystä P90 medium range taisteluissa tuotti harmaita hiuksia kuten myös dmr -aseet kun yritin grindata 500 tappoa.

Tosin päivityksen jälkeen vähän taitoa vaativat aseet mentiin pilaamaan kuten AEK tahi Famas. Hyppisin onnesta jos BF3:sta tuotaisiin jossain vaiheessa takaisin uniikki G3A3. Surkea, mutta äärimmäisen seksikäs. Enkä kyllä pistäisi hanttiin jos AN-94 burst ase tuotaisiin takaisin, tosin osaavan käsissä se voi tuntua liian OP. Battlelogissahan on ollut keskustelua, että M16A3 tuotaisiin takaisin, jolle itse en kyllä heiluta lippua vaan pikemmin nuo yllä mainitsemani aseet olisivat äärimmäisen mielenkiintoisia.

Nimetkää nykyisen päivityksen jälkeen surkeimmat aseet eri luokista.
 
Vastaus: Battlefield 4

SRR kuten myös FY-JS uhmaavat enemmän painovoimaa kuin muut, mutta taas Scout Elite:n droppi on suurempi kuin muilla tarkkuuskivääreillä. Snipuja on vain hankala erilaistaa kun aseen luonteen takia merkittäviä ominaisuuksia ei ole paljon. Tämä on vain yksi tapa erilaistaa niitä. Jos SRR:n bullet droppi laitettaisiin "normaaliin" painovoimaan niin samantien JNG-90:stä tulisi kingi koska sillä on tällä hetkellä suurin luodin nopeus. Mikä on mielestäni se ainoa merkittävä ominaisuus. Se että SRR:llä on pienempi droppi kuin muilla ei tee siitä sinänsä "parempaa".

Näin on, mutta ehkä SRR:lle pitäisi antaa jokin parannus esim. damageen, vaikkapa että myös kaukaa kaulaosumalla kaatuu yhdellä SRR:n .408 ammuksen vuoksi. Jos vain saa headshotteja, on SRR siltikin paras snipu, koska sen bullet speedikin on erittäin hyvä (täysin oma mielipiteeni). Noin 200m asti ei tarvitse yhtään välittääkään bullet dropista.
 
Vastaus: Battlefield 4

Tosin päivityksen jälkeen vähän taitoa vaativat aseet mentiin pilaamaan kuten AEK tahi Famas.

Sinänsä erikoista koska näille aseille ei tehty mitään päivityksessä. Ellet sitten tarkoita suhteessa muihin rynkkyihin kun ne saivat lähes kaikki vähän rekyyli buffia?

Näin on, mutta ehkä SRR:lle pitäisi antaa jokin parannus esim. damageen, vaikkapa että myös kaukaa kaulaosumalla kaatuu yhdellä SRR:n .408 ammuksen vuoksi. Jos vain saa headshotteja, on SRR siltikin paras snipu, koska sen bullet speedikin on erittäin hyvä (täysin oma mielipiteeni). Noin 200m asti ei tarvitse yhtään välittääkään bullet dropista.

On varsin riittävä nopeus. Itsehän en juuri snipuista välitä, mielummin DRM käteen. Niillä pystyy tehokkaasti taistemaan sinne 300m eikä minusta sen enempää kantamaa tarvikkaan.
 
Vastaus: Battlefield 4

Mikäs on teidän mielestänne paras tarkkuuskivääri?
Itse käytän aina SRR-61:tä. En oikein löydä syytä käyttää oikeastaan muita tarkkuuskivääreitä juuri tuon SRR:n bullet speedin ja dropin vuoksi. Tottakai lähitaistelussa muutama sniper (esim. M40A5 tai GOL Magnum) on parempi, mutta muuta en oikeastaan käytä, koska en löydä sille mitään syytä. Mielestäni SRR on ehkä hieman liian vahva, voisivat ainakin tuon bullet dropin korjata.

Riippuu vähän minkälaisilta etäisyyksiltä pelaan. CQC:ssa (<150m) paras snipu ehdottomasti sv98, koska todella nopea lataamaan straight pull boltin kanssa. SV98:llakin tullut jo tuo 500 tappoa täyteen, niin olen nyt etsinyt uutta lyhyen matkan snipua. Pitkällä matkalla oon käyttänyt pääasiassa SRR61:stä, mutta nyt olen vaihtelun vuoksi käyttänyt vanhaa kunnon M98B:tä. Tuntuu että 98B:n kudin lähtönopeutta olisi hieman kasvatettu patchin myötä, mutta voi toki olla tuo tunne korvien välissäkin.
 
Vastaus: Battlefield 4

Riippuu vähän minkälaisilta etäisyyksiltä pelaan. CQC:ssa (<150m) paras snipu ehdottomasti sv98, koska todella nopea lataamaan straight pull boltin kanssa. SV98:llakin tullut jo tuo 500 tappoa täyteen, niin olen nyt etsinyt uutta lyhyen matkan snipua. Pitkällä matkalla oon käyttänyt pääasiassa SRR61:stä, mutta nyt olen vaihtelun vuoksi käyttänyt vanhaa kunnon M98B:tä. Tuntuu että 98B:n kudin lähtönopeutta olisi hieman kasvatettu patchin myötä, mutta voi toki olla tuo tunne korvien välissäkin.
Ei ole tehty mitään. Jo ihan pelin julkaisusta lähtien M98B on omistanut todella nopean lähtö nopeuden. 650m/s. Eli tämä taitaa olla pelin nopein vai 2?
Kuitenkin bullet droppi on aseessa pienempi kuin JNG-90 joka tekee tästä aseesta sen ehdottoman valinnan jos haluaa napata liikkuvia kohteita.
Tämä on ainakin oma lempparini ollut kun olen pelaillut tuolla "Sniper" nimimerkilläni :)

Yleensä kuitenkin normaalilla äijälläni pelaan reconilla niinkuin itse näen parhaimmaksi. Elikkäs tiedustelen ja pysyn vihollis linjojen takana. Aseina aina toimii Carbinet/DMR supressoreilla taikka haulikko. Spec Ops field upgradea tietenkin käyttäen tämä classi on todellinen tikku takamuksessa. Kannattaa ihmeessä kokeilla RUSH:issa joskus tuota tyyliä. Monesti on tullut viha viestiä viholliselta kun menee hermot kun meikäläinen napsinut yksitellen camppereita taloista ym.
 
Vastaus: Battlefield 4

Mites on onko tämä 10€ arvoinen ps3:lle. Onko niin laginen ja pätkivä kuin jotkut väittää vai toimiiko kohtuullisesti? Ja rasittaako pleikkaria liikaa?
 
Vastaus: Battlefield 4

Itsellä on tullut ps3:lla peliaikaa viimeisen parin viikon aikana ~45h ja kerran tai kaksi on latausruudussa seuraavaan mappiin jäätynyt. Useimmat arviot/mielipiteet siitä että peli on kuraa on luultavasti ajalta ennen viimeisintä isoa patchia joka teki pelistä erittäin pelattavan.

Ja jos kympillä saisin ni sillä hinnalla ite ostaisin jo vähän lagisemmankin pelin. Ja jos nyt sitten ostat ni kannattaa ehkä harkita myös sen premiumin ostoa, tän kuun ajan premium ps3:lle maksaa sen 15€
 
Vastaus: Battlefield 4

Itsellä on tullut ps3:lla peliaikaa viimeisen parin viikon aikana ~45h ja kerran tai kaksi on latausruudussa seuraavaan mappiin jäätynyt. Useimmat arviot/mielipiteet siitä että peli on kuraa on luultavasti ajalta ennen viimeisintä isoa patchia joka teki pelistä erittäin pelattavan.

PS3-versiosta en tiedä mutta ainakin PS4-versio on ollut erittäin pelattava jo keväästä asti. Ainoastaan harvoin joutunut boottamaan pelin, kun mappi vaihtuu ja jos tämän jälkeen quittaat nopeasti, niin peli jää mustaan latausruutuun "miettimään". Tämäkään ei ole PS4:lla juurikaan ongelma koska matsi ei keskeydy ja pelin voi muutenkin bootata sammuttamatta konsolia. Uudelleenkäynnistys kestää ~30 sekuntia. Suurin osa puhutuista ongelmista taitaakin olla nimenomaan juuri PC-puolella.
 
Vastaus: Battlefield 4

China Rising, Naval Strike tai Second Assault. Mikä näistä on paras ja onko pelaajia linjoilla?
 
Vastaus: Battlefield 4

China Rising, Naval Strike tai Second Assault. Mikä näistä on paras ja onko pelaajia linjoilla?
Riippuu millaista taistelua haet noista.

China Rising ja Naval Striken kentät on aika isoja kenttiä kun taas Second Assault tuo vanhat tutut kentät takaisin BF4:n.
Kaikkihan noista on omasta mielestäni ihan ok kenttiä, mutta itse hommaisisin ennemmin nuo DLC:t aseiden takia.
Kannattaa katsoa videoita netistä jokaisesta DLC:stä ja siitä päättää oma lempparinsa.

CR DLC:stä saa aseiksi: MTAR, L96A1, L85A2, MP7, RPK-74M omat lempparini ovat MTAR ja L85A2 joita tulee käytettyä melko aktiivisesti.
Naval: AR160, AWS, SR-2, SR338, SW40 noista taas käytössäni on joskus AWS, AR160.
Second: F2000, AS Val, M60E4, DAO-12, GOL Magnum. Kaikki nämä ovat todella hyviä aseita omasta mielestäni.

Naval Strikessa tietenkin saa myös sen Carrier Assault pelimuodon.
Kuitenkin mun mielestä on vaikea sanoa mikä näistä DLC:stä on paras, kaikki ovat hyviä ja tuo mukavaa vaihtelua peliin kun ei jaksa hakata normi BF4 kenttiä. Jos minulta kysytään suosittelen hommaamaan Premium käyttäjän :cool:
 
Vastaus: Battlefield 4

China Rising, Naval Strike tai Second Assault. Mikä näistä on paras ja onko pelaajia linjoilla?

Varsinkin China Rising ja Second Assault ovat mielestäni erittäin mieluisia. Kaikki DLC-mapit menee ja tuovat toivottua vaihtelua peliin. Ärsyttää kun pelaan PS4:lla HC:ta ja 98% servereistä näyttää pyörivän tuolla pelin original-mappikierrolla. Tahtoisin enemmän HC-servereitä missä pyörisi vaikka satunnaiset DLC-mapit. Pelin alkuperäisessä mappikierrossa on monta kenttää mitä en näin 316 pelitunnin jälkeen jaksa enää tippaakaan.
 
Ylös Bottom