Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield 4

Vastaus: Battlefield 4

Edit: Usein elisa viihteen omistavilla tuo lagi kyllä näkyy enemmän. Itsellä myös elisa viihde ja jos käytän sitä pleikass on lagi suurempaa. Esim. Hd kanavia katsoessa tipahtaa download 6 megalla ja uppi tippuu lähes nollaan. Palveluntarjoajaa voi pyytää poistamaan virheenkorjauksen netistä jos elisa viihde käytössä. Myös jos omistat elisan toimittaman modeemin on ne yleensä aika susi vehkeitä. Halvat kamat sisällä ja monesti palomuuri pakotettuna päällä.
Viihde nostaa pingejä tosiaan helposti 10-30ms jos ei pyydä asiakaspalvelua muuttamaan noita asetuksia (joka taas saataa vaikuttaa videostreamien toimintaan).

Itse vaihdoin tuon Elisan oman susisurkea modeemin vanhaan TP-Linkkiin niin loppui katkomiset (meni yhteys tunnin-parin välein poikki ~minuutiksi), muuten ei ole valittamista lagaamisen puolesta - vaikka pingit ovatkin minimissään 25ms, yleensä 40-50ms...
 
Vastaus: Battlefield 4

Se network smoothing kannattaa ottaa kokonaan pois päältä. Siitä ei ole kuin visuaalista hyötyä ja enemmänkin lisää lagia. Ja tuo lagi voi olla mappi tai servu kohtainen.

No näin minäkin olin käsittänyt, mutta kesken pelin kun heitin sen nollille, nykiminen kasvoi selvästi. :confused: Tosin aloitan juuri tuon lagin takia lähes kaikki matsini Dawnbreakerista ja jatkan Shanghaihin asti ennen servun vaihtoa, joten pahimmat nykijät Lansang ja Hainan jäävät välistä.

Missään muussa pelissä tai HD-kanavien kanssa ei Elisa ole kakonut. Pitää vielä tarkistaa nuo portit ja palomuurit. Käytössä on edelleen se alkuperäinen modeemi, eli on kyse melkein neljä vuotta vanhasta rakkineesta.
 
Vastaus: Battlefield 4

No näin minäkin olin käsittänyt, mutta kesken pelin kun heitin sen nollille, nykiminen kasvoi selvästi. :confused: Tosin aloitan juuri tuon lagin takia lähes kaikki matsini Dawnbreakerista ja jatkan Shanghaihin asti ennen servun vaihtoa, joten pahimmat nykijät Lansang ja Hainan jäävät välistä.

Missään muussa pelissä tai HD-kanavien kanssa ei Elisa ole kakonut. Pitää vielä tarkistaa nuo portit ja palomuurit. Käytössä on edelleen se alkuperäinen modeemi, eli on kyse melkein neljä vuotta vanhasta rakkineesta.

Siis tuohan auttaa "vain" visuaalisesti, mikä taas auttaa paremmin ottamaan ennakoita yms., kun liikkuminen pitäisi olla tasaisempaa.
 
Vastaus: Battlefield 4

Siis tuohan auttaa "vain" visuaalisesti, mikä taas auttaa paremmin ottamaan ennakoita yms., kun liikkuminen pitäisi olla tasaisempaa.
Siis eikös se ole niin, että jos on se smoothing päällä, se yksinkertasesti vaan lähettää enemmän niitä visuaalisia paketteja tms ja vähentää graafista nykimistä. Tuon jos laittaa pois päältä, pitäis alkaa kudit osumaan paremmin vihollisiin. En tosin tiedä onko joku välivaihe esim parempi, kuin täysi smoothingin pois sulkeminen.
 
Vastaus: Battlefield 4

Siis eikös se ole niin, että jos on se smoothing päällä, se yksinkertasesti vaan lähettää enemmän niitä visuaalisia paketteja tms ja vähentää graafista nykimistä. Tuon jos laittaa pois päältä, pitäis alkaa kudit osumaan paremmin vihollisiin. En tosin tiedä onko joku välivaihe esim parempi, kuin täysi smoothingin pois sulkeminen.

Mä uskon, et se nimenomaan vaikuttaa vaan siihen piirretäänkö pelaajien sijainti pakettidatan mukaan (jolloin jos yhteys ei toimi tasaisesti, hahmot hyppivät), vai lasketaanko sijainnin pakettidatan sijaintien mukaan myös välivaiheet (pelaajan ukkeli ei näy välttämättä täysin oikeassa kohdassa, jotta sijainnin animaatiot saadaan tasaisemmaksi).

edit:
Eli toimisi hieman tähän tapaan, jossa ylin laatikko kuvaa oikeaa pelaajan liikettä, keskimmäinen näyttää sijainnin satunnaisen viiveen (tai lähinnä pollauksen) mukaan ja alimmainen pehmentää "viiveen" (joskin eri algoritmeillä). Sori, tehty flashillä, ei toimi mobiililaitteilla.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/62178918/test/netlag/netlag.html
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Battlefield 4

En tiedä kuvittelenko omiani mutta onko muut huomanneet että pelin graafinen ilme on hiukan parempi Rushissa kuin taas 64 pelaajan Conquestissa? Viime aikoina tätä taas innostunut pelamaan niin tuommoiseen kiinnitin huomiota, muutenkin peli pelaa paremmin muissa pelimuodossa kun conquestissa.
 
Vastaus: Battlefield 4

En tiedä kuvittelenko omiani mutta onko muut huomanneet että pelin graafinen ilme on hiukan parempi Rushissa kuin taas 64 pelaajan Conquestissa? Viime aikoina tätä taas innostunut pelamaan niin tuommoiseen kiinnitin huomiota, muutenkin peli pelaa paremmin muissa pelimuodossa kun conquestissa.
Todennäköisesti peli osaa itse säätää ulkoasua sen mukaan, miten framerate käyttäytyy. Samasta syystä graafinen ulkoasu voi laskea, kun pitää "pitää kirjaa" (tarkistaa hahmojen fysiikat mm. osumat yms.) useammista pelaajista.

Eli huomiosi voi olla täysin totta.
 
Vastaus: Battlefield 4

Ai slämäreihinkin meinaavat kryptoniittia. No pitää sitten keikaroida tuon kolmen metrin kanssa. I'm game. Läimäyttäjien pusuissa on vaan sitä jotakin, joten AT-miinat ne odottakoon siellä vaihtopenkillä edelleenkin. Jos nerffikeijukainen puuttuu jotenkin myös niihin ajoneuvoihin liimaamisiin, niin sitten kyllä huokaus ja miksei myös parahduskin.
 
Vastaus: Battlefield 4

Itse nyt jäin kyllä miettimään miksi noita SLAM:eja nerffataan. Eipähän tuo nyt minua sinänsä haittaa, mutta ne toimis juuri niinkuin miinan kuuluukin toimia. Tehokas ja huomaamaton.
Nyt saa sitten tyrkätä kaikki samaan nippuun, että saa sen Tankin ulos pelistä :/
 
Vastaus: Battlefield 4

Mikä siinä on kun saan kaverin healthin 0 mutta minä kuolen ja kaveri jatkaa porskuttamistaan? Eikös siinä pitäs sitten molempien kuolla?
Voiko noita aseita ja classeja muokata päävalikossa kun en ole mistään löytänyt? Vai joutuuko aina menee sinne ampumaradalle tai ennen matsin alkua muokata. Ja sitten vielä että onko tuo lisäri uusine karttoineen sijoittamisen veroinen?
 
Itse nyt jäin kyllä miettimään miksi noita SLAM:eja nerffataan. Eipähän tuo nyt minua sinänsä haittaa, mutta ne toimis juuri niinkuin miinan kuuluukin toimia. Tehokas ja huomaamaton.
Nyt saa sitten tyrkätä kaikki samaan nippuun, että saa sen Tankin ulos pelistä :/

Sepä siinä varmaan juuri olikin. Tehokas ja huomaamaton. Teki aivan liian pitkälle täyden damagen ja vaikka spottia hakkais kuin vaimoa lauantai iltana ei noita slameja silti tahtonut löytyä. Nykysellään ne pystyi sijoittelee sen verran kauas ajoradalta ettei niitä edes huomannut vaikka tarkasti yritti ajella. Ja mun mielestä 3 on ihan oikea määrä tankin poistamiseen, jos niitä vielä mainostetaan että ovat miinoja tehottomampia, niillä on jo etuna se ettei tarvitse sijoitella suoraan tankin ajoradalle sekä liimautuvat seiniin kiinni.

Mikä siinä on kun saan kaverin healthin 0 mutta minä kuolen ja kaveri jatkaa porskuttamistaan? Eikös siinä pitäs sitten molempien kuolla?
Voiko noita aseita ja classeja muokata päävalikossa kun en ole mistään löytänyt? Vai joutuuko aina menee sinne ampumaradalle tai ennen matsin alkua muokata. Ja sitten vielä että onko tuo lisäri uusine karttoineen sijoittamisen veroinen?

0 hela on bugi, dice luuli korjanneensa bugin jossa kuolleelle jää näkymään 1 hela eli tekivätkin siis kokonaan uuden bugin. Aseita ja classeja pystyt muokkamaan aina kuoltuasi neliötä painamalla, l1 ja r1 näppäimillä selaat classien välillä ja l2 ja r2 ajoneuvojen välillä. Tai sitten voit muokata battlelogin kautta loadout osiossa vaikka kesken pelin. Login kautta tehdyt muutokset tulevat näkyviin aina uuden spawnin jälkeen.

Edit. Ja lisäri mapeista olen pitänyt ainakin itse. Toimivat paremmin kuin vanilla mapit. Tietty epätasaisin tiimein ja staff shellillä huoraavat sekä aa:ssa kämppäävät voivat pilata muutaman noista mapeista. Guilin peaksissa ihan mukavaa inffi menoa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Battlefield 4

Slamit on kyllä yks hauskimmista välineistä koko pelissä. Onhan ne ehkä vähän OP, niin ei sinällään haittaa tuo nerffaus. Toisaalta ite harvoin niihin kuolee. Entiiä eikö porukat vaan osaa käyttää niitä vai tykkäävätkö sitte enemmän AT miinoista. Harva ilmeisesti on tajunnu, ettei niitä slameja tartte aina maahan laittaa, ne voi laittaa myös seinään tai puun kylkeen ym.
 
Vastaus: Battlefield 4

Pitäisi varmaan itekkin laittaa peli paussille viikoksi tai pariksi, eilen pelailin ja peli lagaili taas ihan hirvittävästi. Kermana kakun päällä oli muutamissa kentissä pyörinyt kopterikuski joka peppuraiskas omaa tiimiäni ihan huolella, dominoi koko pelikenttää oikein isän kädestä. Parhaimman scoren se sai Littlebirdillä lennellen Dawnbreaker-kentässä, 70 tappoa ja 0 kuolemaa :O

Kukaan ei saanut sitä alas

Eihän sattunu olemaan [2on1]Decou420 tuo kyseinen kopterijannu? :D Vetelee nimittäin samanlaisia streakkeja vähän väliä. Scout koptereilla 171 service staria tällä hetkellä.
 
Vastaus: Battlefield 4

Slamit on kyllä yks hauskimmista välineistä koko pelissä. Onhan ne ehkä vähän OP, niin ei sinällään haittaa tuo nerffaus. Toisaalta ite harvoin niihin kuolee. Entiiä eikö porukat vaan osaa käyttää niitä vai tykkäävätkö sitte enemmän AT miinoista. Harva ilmeisesti on tajunnu, ettei niitä slameja tartte aina maahan laittaa, ne voi laittaa myös seinään tai puun kylkeen ym.
Veikkaan, että moni tuon homman tietää. Itse laittelen niitä slameja minne mieli tekee. RUSH pelimuodossa nämä ovat osoittautuneet hyvinkin tehokkaiksi ja siksi itse pidän niitä aina mukanani kun pelailen enkineerinä. Zavodissa niitä voi käyttää huomaamattomina Land Miinoina taikka blokata niitä kulku väyliä laittamalla ne aitoihin kiinni.

Sepä siinä varmaan juuri olikin. Tehokas ja huomaamaton. Teki aivan liian pitkälle täyden damagen ja vaikka spottia hakkais kuin vaimoa lauantai iltana ei noita slameja silti tahtonut löytyä. Nykysellään ne pystyi sijoittelee sen verran kauas ajoradalta ettei niitä edes huomannut vaikka tarkasti yritti ajella. Ja mun mielestä 3 on ihan oikea määrä tankin poistamiseen, jos niitä vielä mainostetaan että ovat miinoja tehottomampia, niillä on jo etuna se ettei tarvitse sijoitella suoraan tankin ajoradalle sekä liimautuvat seiniin kiinni.
Ai... Itse en noiden todelliseen rangeen ole perehtynyt. Itse olen vaan kasannut ne niin, että varmasti saan sen tankin ulos kun se SLAM:eista menee ohi/yli. Yleensä laitan 1 seinään ja 2 maahan jotta saa iskua joka suunnasta + mahdollisimman rajun damagen. AT-Miinat ovat sitten taas todellista kuraa, tehokas mutta helposti huomattavissa kun spottia hakkaa. Sehän juuri on sen miinan tarkoitus ettei sitä huomata ja rikkoo tankin kun se siitä yli ajaa. SLAM:it ovat vaan olleet siksi oma suosikki, koska ne tekee sen homman jonka miinan on tarkoitus tehdä. Joskus niitä tulee käytettyä C4 mallisena ja perään ehkä RPG jos se tankki ei lähde liikkeelle. Noilla on myös kätevää tyhjentää huoneita jos siellä esim istuu monta jätkää MCOM:in luona. Flood Zone, Zavod ja Dawnbreaker on tässä hyvä esmes. :)
 
Vastaus: Battlefield 4

Scout koptereilla 171 service staria tällä hetkellä.

Mistä hän näkee nämä service staarit kun 100ss jälkeen Battlelog ei niitä ainakaan näytä?


Ja tuossa pitkästä aikaa kävin scout-helikopterilla lentelemässä niin pakko sanoa että mitähän spläshiä ne meinaa oikein nerfata noista 25mm panoksista, koska nykyinenkin on todella pieni?? 3 äijän kasaakin kun nakuttaa ampua niin jokaiseen pitää kyllä osua jos haluaa ne saada hengiltä. Ei sinällään haittaa kunhan vain pitäävät sen nerfauksen tuossa splash damagessa eivätkä koske hit-damageen olleenkaan. Koska jos näin käy niin sillä ei tee mitään ja kun normi kk:kin on tehoton hernepyssy niin onpahan taas tämäkin balanssi rikottu... :rolleyes:


Jännä juttu kanssa kuinka normi KK:lla (joka tarkoitettu inffejä vastaan) autot/kopterit/jetit yms. tuhoutuvat paljon nopeammin kuin 25mm paukuilla. Inffeja sitten saa ampua melkein yhtä paljon kuin vaikka autoa? 25mm paukut sitten tekevät vain 1 damage/osuma ajoneuvoihin, jolloin niitä on melkein turha käyttää. Inffejä vastaan 25mm sitten toimii paljon paremmin ja tekee enemmän damagea. IMO saisivat buffata tuota normi KK:ta esim. BF3 tapaiseksi jolloin sillä tekisikin jotakin. Jos et osannut ampua niillä niin et osunut välttämättä mihinkään, kuitenkin hyvän pilotin käsissä tappava yhdistelmä...

edit:

@XYU: Eihän siinä kopterin balanssissa ollut pari sivua sitten mitään vikaa, vai kävitkö nyt oikeasti kokeilemassa niitä. Vai mistä takin kääntö? ;)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Battlefield 4

Decou varmaan pelaa hc:ta. Kävin yks päivä testaamassa 25mm tykkiä siellä ja ruumiita tuli aika nopeasti. Tai oikeastaan kun sinne päin vain ampui tuli tappoja. Siellä se splash damage näkyykin enemmän kuin normissa. Samaa mieltä snown kanssa tosta normi tykin buffauksesta, inffeihin aika turha mutta jos vaikka 1v1 kopu taistelua miettii vie normi tykki voiton. Ahdistelevat stealth jetitkin putoaa aikaa rivakasti sillä.
 
Vastaus: Battlefield 4

http://www.youtube.com/watch?v=2-vqkKKjC9k siinä ottaa Matimi0 kantaa näihin uusiin päivityksiin.

Ihmettelin juuri tätä samaa SLAM:ien kohtaa. Miksi pitää niiden radiusta muuttaa jos Dice tahtoo, että useampi käyttäisi AT-Miinoja?
Eihän toi radius nerffaus varmaan paljoa auta. Uskon edelleen itse, että moni tulee näitä SLAM miinoja käyttämään vain siksi, koska ne ovat monipuolisempia. Jos Dice tahtoo AT-Miinojen käyttöä enemmän niin miksi niitä ei voisi buffata? Voisivat vaikka toimia niinkuin oikeat miinat. 1 Miinasta tulisi "Vechicle Disabled" ja 2 miinasta voisi koko romu räjähtää. Tämä varmasti motivoisi enemmän ihmisiä käyttämään AT-Miinoja. Itse kuitenkin aion pysytellä SLAM:eissa vain siksi, että ne sopivat enemmän omaan pelityyliini.

Edellinen kommentti oli pitkälti sitä että (myös) tankeilla meno on aika itsemurhaavaa. Jalkaväki vie tankin aina 100-0, jos yks ukko on talossa/raunioissa RPG:n kanssa. Siinä mielessä kopterit on yhtä hyvin balanssissa. Pelatkaa nyt tankilla niitä SLAM-spämmääjiä vastaan, niin kopterimiehen elo vaikuttaa leppoisalta.
Itselläni ei ainakaan ole vielä ollut ongelmia näitä spämmereitä vastaan kun olen tankilla pelaillut. BF3 tuli hakattua tankilla todella paljon ja myös uskomattomia Kill Streakkeja. Tässä pelissä luultavasti saanut about. 150 tappoa MBT ja kuollut luultavasti sisällä vain 2 kertaa. Miinoihin kerran ja toinen tuli C4, koska en ollut tarpeeksi hereillä. Monestihan se pitää fiksusti myös pelata jotta saa vaikutettua itse peliin, mutta myös pysyä itse hengissä. Monesti joutuu tarkkaan miettimään mistä viitsii liikkua. Ainahan on riskitekijöitä... miinat, rpg:t ym. Itse en kyllä tiedä millaista sähläämistä se on tankissa kun pelataan 64 miehen servussa, mutta itse ainakin olen onnistunut pelaamaan ongelmitta PS3:n servuissa.
 
Vastaus: Battlefield 4

Alottelin vasta myllytää peliä tossa viikonloppuna. En oo seurannu tätä ketjua, mut onko noi luvannu päivittää jotenkin noita servuja kun tuntuu lagaavan joka päivä? 100/10 mb täällä. On ollut jossakin vaiheessa hetkiä kun ei lagannu. Joku rotiha täs pitäis olla?
 
Ylös Bottom