Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield 4

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Battlefield 4

Valaiskaa tyhmää kun on vasta niin vähän pelitunteja alla. Mistä tietää tulleensa spotatuksi?

No eihän se tämän hetkinen toteutus olekkaan ollut jo muutaman vuoden enkä ole kuullut että se olis ongelma. Ei tää mikään splinter cell ole. Ne joille toi spottaus on ns. liian helppoa niin on siirtynyt hc puolelle. Nykyään vielä näkee jos sut spotataan niin voit myös käyttäytyä sen mukaan. Jos huomaat olevas spotattuna pystyt ennakoimaan että nyt sieltä sit tullaan.
Mua alkoi häiritsemään huomattavasti kun hypättiin 24 pelaajasta 64:ään. Pelissä on oikeasti aivan tarpeeksi melskettä ja tekemistä noin isolla porukalla ja pienillä kentillä vaikkei ruudulle puskettaisi punaisia kolmioita. Good for you jos tykkäät. Itse varmaan hyppään hc:n puolelle kuten jo mainitsin.

HC:ta tullut nyittyä yhtä paljon kuin soft-normaaliakin (jo ihan oman platoonin mieltymyksienkin mukaan) niin BF4 saa into piukassa rämpyttää minimappia valikosta nähdäkseen ne harvat spottaukset. Lisäksi kaikki lagaamisesta johtuva jumitus estää tuon spottauksen nopean toteutumisenkin. Muutenkin HC/normia vertaillessa tuossa HC:ssa yleisen varvas hippa osumisen, minimapin esiin rämpläämisen, spot viiveen lisäksi myös osumakohtien viipyminen vaikuttaa rajusti. Ei hätää jos itsellä toimii tässä servussa, kunnes alkaa lagaaminen. Tietysti HC:ssa publalla on enemmän omillaan kun ei edes oma squad näy (paitsi tdm).

Pieni kommentti balanssista näin yleisesti.
Inffin kuuluisi saada turpiinsa aina kalustolta, rpg, javelin, miinat ja supportin c4 olivat oikein riittävä (.. ja tankissa oli vieläpä kolme henkeä, mikä lisäsi tankin puolustettavuutta myös liikkuvampana yksikkönä ). Tankin tuhoaminen sitoi väkeä inffiltä, ellei miinat tai onnistunut c4, silti siis tankissa se kolme (bf3 inffi vs tankki balanssia vertailuksi).
Sama juttu kopterien kanssa, saadakseen inffillä tuon kopun alas piti olla soflamia ja stingeriä tms compoa hoitaa homma.
Pointti siis se että liikaa helppoa rojua inffillä vanilla large-mapeissa.

Kivi-paperi-sakset siten ettäkaikkea tarvittaisiin toisiensa tueksi enemmän, niin koptereilla, inffillä, kalustolla ja jeteillä. Mikäli jokin osa-alue heikompi toisella niin sen paikkaaminen sitoisi häiritsevästi voiton kannalta voittamista.

Tämä mielipide inffimiehellä joka haluaa että kopterit voi hoitaa (ja kuuluukin taitavissa käsissä) hommansa siinä missä tankitkin.
Ihmeen infantry rambo touhua (slam liikaa kuten recon c4 myös). Myös publalla nuo random claymoret on ihan ideaaleja omien listimisvälineitä. publalla HC:ssa niihin löytää niin omat kuin vihollisetkin (slam myös). Menee maku koko inffistä kun on tullut liian helpoksi ja mihin kalustoa tarvii paitsi paikoista siirtymiseen, puhuttaessa isoista kalustomapeista. Liikaa oikopolkuja hoitaa taistelu ilman tasaista kivi-paperit-sakset asetelmaa.
Kuitenkin näihin balansointeihin tottuu ja taistelu kehittyy siten kuin sitä muokataan.
Siinä vaan lyhyt näkemys tuosta balanssista.

Olisi kiva antaa kehittäjille idea laittaa serverien muokkaamisiin myös yksityiskohtaisempia tapoja mitä slam tai aa siellä on.. kun joskus ne vuokraservutkin saapuvat. (PC puolella nyt bf4 serverien säätömahdollisuudet nähtävissä)

Viimeksi muokannut moderaattori:

Vanha kunnon argumentti... :D Joo, oon mä nyt vähän reenannutkin. Näitä ampupelejä sen 10 vuotta konsoleilla. Ja toki tunteja BF4:ssa VASTA 85, mutta joku käry nyt pelistä kuitenkin. Ja jos kaikki keskustelu kääntyy aina siihen että "sä oot vaan ihan huono", ei siinä päästä mihinkään.

Ehkä viittasin myös niihin servuihin, jossa itse ollaan "vähän" altavastaajina. Höpelökin pelaaja pääsee pelaamaan tankilla aika jees, jos oma puoli vie konkkaa joku 400-0. Sitten kun on sillä 0-puolella, meno on vähän erilaista. Aika harva nimittäin pelaa koko iltaa sillä puolella. Eilen pelailin.

Esim. Altai Rangessa parhaimmillaan pääsi omasta basesta sen 100 m, kun oli vihun kopun, parin tankin, sinkomiesten ja AA:n hellittävänä. Voihan sitä basessa pysyä jos haluaa olla turvassa. Tai oikeastaan peruuttaa kartasta pois. En mä nyt niin kännissä näitä pelejä pelaa etten tietäisi että rakennusten keskelle EI mennä ilman jalkaväen varmistusta... Jos luet pari sivua takaperin, annoin ihan samoja vinkkejä tankista. Sillä ei todellakaan mennä kaikkialle, ja pitää vähän kattoo.

On vanha argumentti ja pitää kyllä paikkansa. Tulet tänne sanomaan tankilla meno on itsemurhaavaa ja sut viedään 100-0 ku kaveri raunioissa RPG:llä. Kokemusta sulla löytyy "huimat" vähä yli sata tappoo, eikä edes kaikkia unlockkei tankille viellä auki. Veikkaan vaan et sun tieto/taito taso ei tolla kokemuksella oo kovin korkee. Joten tässä kohtaa treeni vois auttaa. Otat kärkkäästi kantaa (hekot, tankit. anti-air yms.) asioihin ilman kunnollista kokemusta ja kohta kun pelaat lisää olet jo toista mieltä. Tulet foorumille kertomaan mikä pelissä on "pielessä" vaikka taitaa usein johtua itsestäsi. Tuntuu että tämä on tämän päivän tyyli et kokeillaan hetki ja sit arvostellaan vaikka ei ihan viellä olla kaikesta perillä. Näitähän on joka foorumi BL myöten täynnä.

Uskon että kun saat tunteja ja "kokemusta", "taitoa" ja oikeat loadoutit alle niin kyllä se tankkeilukin siintä lähtee. Ja toki on vaikeempaa koittaa pärjätä jos oma tiimi ottaa pataan 6-0, omat 31 tyyppii kaivaa nenää yms, mutta kyllä siellä aina jotain jäynää saa tehtyä... mitäänhän ei ilmaiseksi anneta :D kyllä ne puolet yleensä parin erän jälkeen jotenkin mulkaantuu tai vimeistään ku hiukset on lähtenyt päästä ja pihalla käyty se +8 kertaa :)

Itsellä myös +10v fps pelejä takana. Kuvakulmahan näissä on yhteistä, muuten eroja löytyy aikas paljon eri pelien välillä, eli se ei oikeen treenistä käy:)
bäfässä auttaa paljon karttojen hyvä tuntemus, pelinkulun ymmärtäminen ja aseitten/ajoneuvojen "oikea" oppinen käyttö tilanteen mukaan. Näillä pääsee jo yllättävän pitkälle ja sijoitus scoreboardissakin nousee helposti korkeemmalle, jos joku siintä välittää.

itse olen yrittänyt pelailla suht "monipuolisesti" joka laitteella, niin ihan sama mikä vehicle tulee vastaan, niin edes vähäsen käsitystä mitä tehdä milläkin laitteella. Paljon on kokeiltu eri juttuja ja paljon on viellä kokeiltavaa ettei olis ihan niin käsi. Eli ei muuta kuin treenailemisiin ja kokeilemisiin.

PS:http://battlelog.battlefield.com/bf4/forum/threadview/2979150493815910106/
Pätsiä pukkaa.

Eiku joo, my bad, sekoitin nyt sen ilmaisimen mikä näyttää mistä suunnasta lockataan.

Höh tuo olisi ollut hyvä ominaisuus. Oma mielipiteeni on spottausvastainen. Hyvin toimi bad company ykkösessä se että piti ukkoon osua että sen spottas. Bad company 2 sitte muuttu pelkäks spottispämmäilyks ja tonttulakkien metsästykseks. Spottaava tähtäin onkin jo aivan naurettava ominaisuus.

Ehkä tiesit jo tämän, mutta tietämättömille infona, että kun painat BF4:ssä scoreboardin esille niin (ainakin PS4:llä) saat mapin näkyviin L1/R1 napeista ja voit jättää sen siihen scoreboardin tilalle niin, että sinulle aukee aina kartta scoreboardin sijaan.
.
No nyt! Oon kironnut alusta asti että HCssa ei nää karttaa paitsi kuollessaan. Rupee puukko löytämään leiriytyneitä ihan eri tavalla.

Onko niin että Dice olisi saanut tuoreessa päivityksessä tota vakiolagia kuriin? En kerinnyt vielä lancangiin asti, mutta ainakaan Paracel storm ei nykinyt myrskyvaiheessakaan.

Viisi erää takana päivityksen jälkeen. Ei tuntunut nykivän ihan niin paljon, mutta ei se ole vieläkään täysin poissa. Tosin server browser löysi minulle vain tosi korkea-pingisiä servuja. Pelit meni ainakin helvetin hyvin.

Muutamia muutoksia, joita äkkiseltään huomasi:
- DMR:t selkeästi parempia
- Commo rosesta kun pyytää jotain, esim. paukkuja, tulee vasempaan yläkulmaan chatti-ikkuna PC:n tapaan
- Joitakin ajoneuvoja on vaihdettu/poistettu joistakin kentistä. Esimerkiksi Dawnbreakerissa ei B- ja D-lipuille spawnaa enää LAVeja
- Spotattujen vihollisten pään päällä heiluvan kolmion kokoa on pienennetty

Eilen kokeilin ensimmäistä kertaa HC:tä, ja pamahti MVP (Guilin Peaks). Oli mun juttu kyllä, kun en noista tonttulakeista oikein piittaa. Suosittelen kyllä kokeilemaan.

BF4 on ensimmäinen BF jossa en pelaa HC puolta johtuen siitä kämppereiden tolkuttomasta määrästä.
Nyt kun vielä DMR aseita parannettiin on se takuulla täysin kelvotonta kuraa.
Sniput helvettiin HC:sta niin voin harkita paluuta.

http://www.reddit.com/r/battlefield_4/comments/1wk151/ninja_updates_thread/

Tuolta löytyy sitten niitä muutoksia, mitä DICE ei ole listannut omaan listaansa. On kyllä pari vähän hassua muutosta jos nuo pitävät paikkaansa. Itse en ole ehtinyt tarkistamaan, mitä nyt ihmetytti eilen illalla miksei saa enää kahta SRAW:a ilmaan.

Joo, jos sua harmittaa niin...

Ei toki, jatka vain kirjoittelua. Ei ollut tarkoitus loukata. Meinasin vaan että kantsii testata ensin ihan kunnolla, erilaisilla loadouteil yms. ja sit ehkä päättää onko siint mihinkään vai ei. Eikä ihan pikku kokeilun jälkeen, jossa viel toinen tiimi jyrää anna lopullista tuomiota.

Kivasti rikkoivat myös ton hvt homman (tuskin oli tarkoitettu) patchin mukana. Yhden tapon "killstreakin" jälkeen commanderi voi merkata sut hvt. Käytännössä commanderi näkee koko ajan mis vihu tiimi menee, kunhan niillä on vaan yksi tappo alla :D Eilen ihmettelin ku heti matsin alussa paukku jo hvt ekan tuhotun veneen jälkeen. Vähän ajan päästä kaveri huus et sil on yhen tapon streakki alla ja hvt paukkuu päälle :)

No joo. Omia pelituntejä /päivä julkaisusta lähtien 1h/pv. Ei ihan riitä sun luvuille (5,5 h/päivä). Lukemisen ymmärtämisessäkin nyt ilmeisesti on vähän hakemista, kun mulla ei jalkamiehenä siis ole ongelmia tuhota sitä tankkia. Tjuherman tuossa kommaskin, että laitteet tuhoutuu liian helposti. En ehkä oo ihan ainut sitten mielipiteeni kanssa.

Joo, jos sua harmittaa niin paljon niin voin ihan jättää kirjoittamatta mitään. Tai voit ihan skipata mun kommentit, jos ne haittaa ihan niin paljon. Ja ehkä koko pointti itseään kunnioittavassa keskustelijassa on, että mielipiteet voi muuttua. Se on ihan itsetuntokysymys. Mun mielestä mielipiteet saa muuttua. Ja hyvä niin.
Muuten ei mitään lisättävää itse keskustelun aiheeseen mutta minun mielestäni on oikeutettua mielipiteeseen, oli sitten juuri kentille ensikertaa saapunut, vähäisen kokemuksen omaava tai tuhansia pelitunteja monipuolisesti pelannut.

Ainoa mikä kannattaa aina infoamiseen huomauttaa onko tämä nyt todellinen fakta vai enemmän näkemys oman kokemuksen pohjalta.
Näin ei satu puutteellinen tieto tulla esitetyksi faktana vaan pikemminkin vain osana siitä.

Kaikilla pitää olla sanavalta mutta tietysti jos rankataan kokeneimmat ketjun kirjoittajat niin heidän faktana antamansa tiedot ovat tietty täällä tärkeimpiä.

Aina jos aihe kiinnostaa niin siihen jokainen haluaa osallistua, kannattaa vain mainita asiat näkemyksinä, varsinkin jos ei ole satoja tunteja kattavasti perehtynyt siihen.

(Jokainen rakentaa kokemuksensa itse ja kaikki näkökulmat ja info on hyvästä.)

.

Ehkä tiesit jo tämän, mutta tietämättömille infona, että kun painat BF4:ssä scoreboardin esille niin (ainakin PS4:llä) saat mapin näkyviin L1/R1 napeista ja voit jättää sen siihen scoreboardin tilalle niin, että sinulle aukee aina kartta scoreboardin sijaan. Scoreboardin tuijotus on yleensä turhaa ja mieluummin heti kuoleman jälkeen kyylään karttaa kuin scoreboardia ja otan sieltä suuntaa missä ne vihut suunnilleen liikkuu. Tonttulakit ja huohotushealthit on mulle isohko turn-off, siksi pelaan HC-moodia vaikkei sekään täydellinen ole. Molemmissa moodeissa puolensa, joten siitä on turha tässä alkaa kinata. :)

Saisi tulla ne vuokraserverit jo...

Emmä kyllä saa HC:ssa mitään karttaa scoreboardin tilalle? PS4 ja hc-conquest.

Jaa, sitä piti painaa pohjassa. No nyt toimii, kiitos. En kyllä ymmärtä miksei ton olemassaolsta voi ola mitään mainintaa missään.

päivityksen jälkeen tuli vaihteeksi CE-34878-0. Johan se parin päivityksen ajan oli korjattuna :mad:
ja tämänjälkeen oli kaikki loadoutit nollaantunu oletuksille

Viimeksi muokannut moderaattori:

PS4 formaatissa on viimeaikoina ollut jatkuvaa "the connection with EA Online was lost"
Serverihaulla lähtee vaan jumittamaan jonka jälkeen kyseinen ilmoitus. myös kesklen pelin poikki ja sama tarina.

Muutenkin on viime aikoina lagannut ihan hulluna ei ees voi juosta kun pätkii kokoajan itse tilanteista puhumattakaan.

Netti yhteys on elisa viihteen kautta adsl PS4 yhteystesitllä näyttäisi kaikki olevan kunnossa!!!???

NAT-tyyppi Tyyppi2
yhteys nopeus (lataus) 14,6Mt/s
yhteysnopeus (lähetys) 8,7kt/s

aluksi kun pelasin langattomalla niin tuntui olevan varmatoimisempi kun siirryin piuhaan on tätä riittänyt.

Onko mulla jotain vikaa jossain modeemiasetuksissa vai mikä ihme tässä nyt on ongelmana?

Ylös Bottom