Vastaus: Battlefield 4 [Hype]
Eka tunti takana. Sanon mietteitä tähän väliin, koska ''Battlefield 4 Beta lakkasi toimimasta''. Eli siis peli kaatu.
Conquest on pelisarjasta jo aiemmin tuttu, joten kokeilin Dominationia.
Melkolailla cod-henkinen pelimuoto. Eli pieni mappi, 3 lippua, 32 pelaajaa, adhd-tapa-kuole-tapa-kuole-meno. Parhaiten pärjää, kun pelaa yhden lipun lähistöllä.
Pelituntuma ei varmaankaan tule olemaan samanlainen lopputuotoksessa. Aseissa ei vaikuttaisi olevan rekyyliä tipaakaan. Rauhassa saa räiskiä pitkälläkin kantamalla ja osumia tulee.
Kuolema koittaa aiempaa huomattavasti nopeammin.
Räjähteet ovat yksiä pieruja. Näillä näkymin ainakin Assaulterin kranaatinheittimellä saa ampua ihan viereen ja mojovaa hitmarkkia enempää pelaaja ei saa. Sama pätee kranaatteihin.
Mutta sen jälkeen, kun huomasin FB3-moottorin tuhoutuvuuden niin jo rupes räjähteet maistumaan. Nyt ollaan meinaan tukevalla pohjalla sen suhteen. Siis lähes kaiken saa matalaks ja sortuminen on kaunista katsottavaa.
Konkkaa sitten jossain vaiheessa kokeilemaan
Mutta nyt sitten bugeihin... voi herran jestas.
Huti nro. 1: Ihan alkuun nyt tämä PunkBuster-viallisuus. Eli ainakin itse onnistuin kauhaisemaan viallisen pb-tiedoston pelin mukana, enkä päässyt pelaamaan. Kun kopioin Medal of Honor: Warfighter:in pb-tiedoston BF4:seen niin johan lähti pelittään.
Huti nro. 2: Frame rate ongelmat. Itse ajattelin sen johtuvan liian korkeista grafiikka-asetuksista, mutta ei. Jopa Medium-grafiikoilla pelattaessa tulee aivan jäätäviä lagipiikkejä. Lähdin itse siis liikkeelle High-asetuksilla ja peli pyörii yleisesti todella siististi. Ruudulla saa räjähdellä niin maan prkleesti ja fps on silti vakaa 60. Sitten tulee niitä tilanteita, kun ei tapahdu mitään ja silti fps tippuu alle 10:neen pariksi kolmeksi sekunniksi.
Huti nro. 3: Satunnainen kaatuilu. Eihän se mikään paha homma sinänsä ole, koska PC:llä pelataan nettiselaimen kautta (esim. Chrome). Joten peliin pääsee liittymään saman tien takaisin, koska bäfän kaatuminen ei kaada Chromea. Mutta ei se silti ole hyväksyttävää.