Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield 4

Vastaus: Battlefield 4

Valitettavasti et kuvittele. Aivan samojen apinoiden kanssa tulee pelailtua itekkin. Nää samat paskahousut hyppää kopterista yhden osuman jälkeen ja jättää ammukset jakamatta. :(
 
Vastaus: Battlefield 4

Onko sensitivity täysissä kun noin äkkiä pyörii ympäri? Ei siinä, vakuuttavaa menoa.

Pakko avautua noista publan pelikavereista vähän: miksi väki käyttää defibrillaattoria niin pirun vähän? Itse assaultilla pelatessa sähkötän aina mahdollisuuksien mukaan kaatunutta joukkuetoveria, mutta itse saan vastaavaa kohtelua ehkä kerran per mappi jos sitäkään. Eikö porukka vaan pääsääntöisesti tajua vai kuvittelenko vain?
Lemppariaiheeni nuo defibrilaattorit ja tavallaan samaa mieltä.
Joku voi pelata assault defibrilatorien kanssa ilman että juolahtaisi mieleenkään käyttää niitä, saati pelastaa kenties koko squadi basejuoksulta.
Battlefield4 lageineen ja defibrilatorien heikennetyn toiminnan scoreineen ansiosta vaatii harjoittelua.
Tiimipelaajat ja objektivea pelaavat myös revaavat useimmin.

Battlefield 3:ssa ranked publa peleissä defibrilatoreista sai suoraan 100 score/revaus, lisäksi pystyi revaamaan aina uudestaan (ellei bugi estänyt). Siltikin engineerejä myös TDM jopa..

Käyttääkseen defibrilaattoreita bf4:ssa ainoa syy on pelata objektia ja pitää porukkaa pystyssä. Muutamakin revive saa aikaan yhteen kuuluvuutta, tosin pelaajat jotka eivät pelaa sitä objektivea ja tiimipeliä ovat lähinnä hyvillään että eivät kuolleetkaan ja juoksevat toiseen suuntaan.
Battlefield 4 on tuore peli, kaikki keräävät scorea ja pelaavat itselleen, konsoleilla.
Välillä törmää pelaajiin jotka todella pelaavat conquest tai rush squadinsa kautta. Tällöin myös saattaa assaultilla olla ne defibrilaattorit tarkoituksella.

Tästä vielä pienenä jatkumona voisi sanoa että sama kopterien, reconien, supporttien kanssa ammo boxeineen.

Vielä päälle että jos itse toimit kentällä aina muita huomioiden, muita auttaen niin tällöin olet jo tienviittana publa serverillä muille. Kuitenkin publalla on ps3:lla random tiimissä 12 eritavalla sillä hetkellä ajattelevaa taiselijaa, uusilla konsoleilla 16-32.
 
Vastaus: Battlefield 4

Onko sensitivity täysissä kun noin äkkiä pyörii ympäri?
Senssi on 70%. Pelaan DOM:a vaan ja hyvä olla nopea senssi nii kerkee kääntyä nopeasti ympäri ku vihut voi olla missä vaan piettämässä leiriä :D BF3:n loppuaikoina senssi oli melkee tapissa mutta BF4:ssa riittää kyllä tuo 70% itelle ihan hyvin. Minkälaista senssiä täällä muut käyttää?
 
Vastaus: Battlefield 4

Ne vaikuttavat vain eri matkoilta. pwd, rynkkyihin ja karbiineihin vaikutta lyhyeltä ja keskipitkältä matkalta ja taas dmr:t ja pulttilukkoihin vaikuttaa keskipitkältä ja pitkältä matkoilta.

Onko sulla konfirmaatiota asiaan joltain viralliselta taholta, vai perustuuko omaan empiiriseen tutkimusaineistoon? Tarkoitus ei ole käydä kiistelemään, vaan mielenkiinnosta kysyin.

Kuten aim-assist videosta näkyi, apu kiskaisee tähtäyksen "kohdilleen" liikkumattomaan vihuun tietyn matkan päästä. Näin siis ainakin testiradalla. Oletan, että moninpelinpuolella myös. Tätä se ei tee pulttilukkoisilla testiradalla enkä onnistunut sitä todistamaan myöskään onlinessa. Myöskään ristikko ei jäänyt seuraamaan juoksevaa vihua lopetettuani itse tatin kääntämisen. Automagiikka näkyi kuitenkin siinä, että huomatessasi vihun talon nurkalla ja kääntäessäsi ristikon kohti kukkuluuruu-kaveria, niin tähtäys jatkaa tämän mukana ikäänkuin kertoakseen, että olit oikeassa puusilmä, siellä on vihu. Toinen apu on siinä, että senssit hidastuvat tähtäyksen ollessa hollilla.

Kokeilin kakkos-acolla tämän testisession ja siinä ei ollut muita drm:iä avattuna kuin RFB ja siihen ei ollut mitään lisäkilkkeitä. Kokeilin vielä toisella acolla (jossa on kilkkeet auki) RFB:tä 4x tähtäimen kanssa ja jälleen automagiikka toimi.
 
Vastaus: Battlefield 4

Olikos se niin että rautatähtäimillä ei apuja ole? Vähän sellainen kutina että eri tähtäimillä eri etäisyys. Tai pitäisi olla. Joskus kauemmas pusikkoon ampuessa autoaimi naxauttaa pisteen suoraan vihuun kun tähtäysnappia painaa.

Yritin pelata drm:llä bäfä 3:n tyyliin lähitappelusta punapisteillä mutta jotenkin tuo ei toimi samaan tapaan. Niin ja onhan ne tehottomampiakin kuin bäfä kolmosessa.
 
Vastaus: Battlefield 4

Pakko avautua noista publan pelikavereista vähän: miksi väki käyttää defibrillaattoria niin pirun vähän? Itse assaultilla pelatessa sähkötän aina mahdollisuuksien mukaan kaatunutta joukkuetoveria, mutta itse saan vastaavaa kohtelua ehkä kerran per mappi jos sitäkään. Eikö porukka vaan pääsääntöisesti tajua vai kuvittelenko vain?
1) Harva pelaa assaulttia kun engikin on keksitty :rolleyes:

2) Kun kannossa on tappoja varten 320-heitin ja itselle niitä health-pakkeja, niin defiboille ei ole tilaa - ja mitä niillä tekisikään kun itseään ei voi nostaa :rolleyes: :mad:


Itse pelailin eilen suurimman osan iltaa assaulttia ja vaikka mieli teki, niin jätin heittimen kotio ja yritin rushissa ressata sakkia. Tosin siinä vaiheessa kun reilusti vihulaisen puolella, kohtuu turvallisessa paikassa (juuri tappanut ympäriltä viholliset) eivät kaverit suostu nousemaan ylös tuli välillä fiilis jotta "miksi edes yritän".

Itseasiassa paremmin homma tuntuu toimivan jos ottaa reconin ja pudottaa spawn beaconin lähelle rushi-kohteita (tietty tickettejä menee, mutta ei näytä porukkaa haittaavan).


Muutekin publalla oli eilen pari "hohhoijjaa" -hetkeä - esim. 48 pelaajan kartalla hyökimisen sijaan oli omista kavereista ~12 kpl katolla snipettämässä alapuolella olevia vihuja. Puolustajille jäi kentällä (esim. toinen kohteista oli kerrostalon alla) noin 20:12 ylivoima...:rolleyes:
 
Vastaus: Battlefield 4

Olikos se niin että rautatähtäimillä ei apuja ole?
Testiradalla kokeillessani ainakin Scar-H ja joku karbiini saivat samat avut punapisteellä tai ilman. Tämä on mielenkiintoinen topiikki. Me helposti alamme kiljua autoaimista ja kuinka se on lisääntynyt valtavasti. Olisi mukava nähdä faktatietoa onko se todellisuudessa lisääntynyt ja miten paljon. Sekä mihin kaikkeen se vaikuttaa ja millä välineillä. Ihmettelen myös miten onnistun välillä ampumaan helpostakin paikasta ohi tästä aimbotista huolimatta.;)
 
Vastaus: Battlefield 4

Testiradalla kokeillessani ainakin Scar-H ja joku karbiini saivat samat avut punapisteellä tai ilman. Tämä on mielenkiintoinen topiikki. Me helposti alamme kiljua autoaimista ja kuinka se on lisääntynyt valtavasti. Olisi mukava nähdä faktatietoa onko se todellisuudessa lisääntynyt ja miten paljon. Sekä mihin kaikkeen se vaikuttaa ja millä välineillä. Ihmettelen myös miten onnistun välillä ampumaan helpostakin paikasta ohi tästä aimbotista huolimatta.;)

Porukka täällä puhuu kuinka peliin on laitettu autoaim, kukaan ei vaan tunnu muistavan bf3:sta tilannetta jossa kävelet kaikessa rauhassa puskan ohitse ja yhtäkkiä tähtäin ristikko alkaakin nykiä puskassa makaavaan vihuun. Pelasti muutamaltakin varmalta puukotukselta kun vihdoin älysi miksi se oma äijä sai jonkun kouristelukohtauksen.
 
Vastaus: Battlefield 4

Onko kukaan pelannut Commander-moodia tabletilla? Mihin näistä eristä tulleet pisteet ja matsiraportit kuuluisivat mennä?

Vedin eilen pari aika messevää erää, mutta niistä ei näkynyt jäävän mitään todistusaineistoa Battlelogiin. Olin yhdessäkin 64 pelaajan erässä pojoissa neljäs, kun sain napsittua triplatappoja risteilyohjuksella. :cool:
 
Vastaus: Battlefield 4

Tekeekö muilla sitä, että - ainakin joissain kartoissa - kun äijällä juoksee suoraan, tuntuu että muutaman sekunnin välein liike "töksähtää" hetkeksi. Sama tuntuu toistuvan myös ajoneuvoilla. :confused:
 
Vastaus: Battlefield 4

Tekeekö muilla sitä, että - ainakin joissain kartoissa - kun äijällä juoksee suoraan, tuntuu että muutaman sekunnin välein liike "töksähtää" hetkeksi. Sama tuntuu toistuvan myös ajoneuvoilla. :confused:

Varsinkin Lancang Damissa tuo on melkein sääntö ennemmin kuin poikkeus. Golmundissakin tuota tapahtuu välillä, ei ollenkaan niin pahasti kuin Lancangissa. Toiset kartat on selvästi bugisempia kuin toiset. Virheestä johtuvia pelin kaatumisiakin esiintyy vielä suunnilleen kerran 2-3 tunnin pelisessiossa.

Tämä siis PS4:sella
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Battlefield 4

Ilmeisesti nettikoodissa ongelmia jos aseessa on käytössä purske moodi. Eilen pelasin rushia, karttana oli paracel storm ja olimme puolustamassa ensimmäisessä vaiheessa. Käytössäni oli M4 karbiini ja lähdin B-COM suuntaan vasemmalle missä on suojaisa paikka viholliselle. Huomasin vihollisen mutta vihollinen ei huomannut minua. Tähtäsin vihollista ja painoin R2. Mitään ei tapahtunut. Painoin uudelleen ja sama juttu. Sitten vihollinen huomasi minut ja olin taas spawnivalikossa. M4:ssa panokset eivät olleet lopussa.

Sama juttu toistui toisessa erässä kun hyökkäsimme. Suurempia ongelmia M4:en kanssa ei ollut mutta loppu puolella hektisimmissä kohdissa tuli sitten tuo ongelma että näin vihun ja yritin tulittaa mutta ase ei reagoi.
 
Vastaus: Battlefield 4

Olikos se niin että rautatähtäimillä ei apuja ole?

Itselläni on vähän tämän suuntaisia kokemuksia.

Autoaim: on/off -kokeiluissa ihmettelin kun namikan asennolla ei tuntunut olevan mitään vaikutusta tähtäykseen ts. yhtä surkeaa sohimista oli päällä tai ei. Sitten heti kun varustin torrakkoon HOLOn kiinni niin alkoi tapahtumaan; kovin lähellä ei vihun tarvinnut tähdätessä olla kun hiusristikko takertui kärpäspaperimaisesti kohteeseen ja jopa seurasi sitä. Vailla sen kummempaa akateemista kattavuutta testasin tätä muutamaan otteeseen ja lopputulos vaikutti olevan aina sama. Autoaim oli pakko ottaa lopulta pois päältä kun tuntui, että aseeseen katoaa kontrolli aina kun laittaa teknompaa tähtäintä kiinni.

En sitten tiedä miten autoaimin kuuluisi DICEn speksien mukaan toimia ja päteekö edellä mainittu kaikkien aseiden rauta- ja lisätähtäimiin (en edes muista millä aseella testailin), mutta tällainen havainto tuli tehtyä....
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Battlefield 4

Hmm... Mitähän vikaa V40:ssä tai RGO:ssa on? Ainakin blast radius on naurettavan pieni eikä kaipaa nerffausta. RGO on, oikein käytettynä, sisätiloissa ihan tehokas muttei kovin suurelle alalle sekään...

V40 spämmiä vähän liikaa havaittavissa. Rgo insta kill naamaan heitettäessä. Kaipa ne v40 määrää pienentää. Rgo:sta tiedä sitten.
 
Vastaus: Battlefield 4

1) Harva pelaa assaulttia kun engikin on keksitty :rolleyes:

2) Kun kannossa on tappoja varten 320-heitin ja itselle niitä health-pakkeja, niin defiboille ei ole tilaa - ja mitä niillä tekisikään kun itseään ei voi nostaa :rolleyes: :mad:


Itse pelailin eilen suurimman osan iltaa assaulttia ja vaikka mieli teki, niin jätin heittimen kotio ja yritin rushissa ressata sakkia. Tosin siinä vaiheessa kun reilusti vihulaisen puolella, kohtuu turvallisessa paikassa (juuri tappanut ympäriltä viholliset) eivät kaverit suostu nousemaan ylös tuli välillä fiilis jotta "miksi edes yritän".

Itseasiassa paremmin homma tuntuu toimivan jos ottaa reconin ja pudottaa spawn beaconin lähelle rushi-kohteita (tietty tickettejä menee, mutta ei näytä porukkaa haittaavan).
1) Jos olet ns. kutsutussa comin viritysryhmässä mukana, mikäli ei kalustoa siinä vihuilla tai omilla jota torjua/tukea jotenkin, on engineer täysin hyödytön. Ehkä voi jonkin seinän avata rpg tms. muuta käyttöä.
Kuitenkin assault on se ensisijainen toteuttaja recon-spawn (ei snipulla kallioilla) kanssa publalla.

2)Noobilla voi tietty ampua epäsuoraa tulta assaultilla vastustajan puolustukseen tai comin purku yritykseen. Kuitenkin assault ilman defibrilator-healthbag on sama kuin support ilman ammoboxia tai engineer kaluston tukena ilman repair toolia.
Defibrilatorit noobin sijaan on se ensi-sijainen oletus mutta vaatii myös tahtoa ja treeniä osata hyödyntää niitä.

Tosiaan publalla jossa edes yksi LAV niin puolet publapelaajista saattavat nähdä parhaaksi ottaa engineerin. Vastaavasti puolet treenaamassa publalla snipuja katolla. Jos ei publalla niin missä sitten ? Luonnollista, eihän muiden tekemisestä voi olla varma. Ei kannata olettaa liikoja muista publalla. Kaikki apu on plussaa.
Ei kannata liikaa stressata ja ei se niin vakavaa ole, publalla. Mitä enemmän publaservulla pelataan voitosta, sitä enemmän kaivataan defibrilatoreita, recon-spawn, yhteistyötä

Tietty toki täytyy muistaa että publalla osa kerää johonkin aseeseen scoreja tms. kokeilee juttuja.

Täytyyhän assaultin valitseminenkin kalustomapissa olla perusteltua jos engineereillä todellakäyttöä.

Revatulla saattaa olla bugi tai on jo pläräämässä valikkoa. Joku kokee koko revaamisen turhaksi ja ei aikomustakaan nousta vaan aikomassa spawnata. Joku on hämmentynyt koko revaamisesta eikä tajua edes kuitata sitä.

Anyway niin tai näin, jos epäröit defibrilatoreita ja koet tarvitsevasi publalla noobia enemmän niin se on valintoja, näkemyksiä.
Kyllähän noobilla käyttöä on, jos ei koe defibrilatoreita assaultillaan tärkeäksi.
 
Vastaus: Battlefield 4

V40 spämmiä vähän liikaa havaittavissa. Rgo insta kill naamaan heitettäessä. Kaipa ne v40 määrää pienentää. Rgo:sta tiedä sitten.
No jos joku osuu päin pläsiä RGO:lla niin saa mun puolesta tappaakin... :D


THUJERMAN: olis vissiin pitäny laittaa joku <sarkasmi> -tagi tohon? Kuvasin vain tuota publa-asennetta... :p
 
Vastaus: Battlefield 4

THUJERMAN: olis vissiin pitäny laittaa joku <sarkasmi> -tagi tohon? Kuvasin vain tuota publa-asennetta... :p
Tosiaan pahoitteluni että lainaus hiukan syyttävästi, tosiaan ihan otin yleisenä esimerkiksi
Mutta meni tavallaan yhteisenä esimerkkinä ja jatkumona sinua lainaten
 
Vastaus: Battlefield 4

Tämä voi olla hiukan raskasta katseltavaa heti aamuksi, mutta suosittelen isosti. Erittäin kattava paketti linkkeineen mikä kaikki tässä pelissä mättää. Video avaa silmät monelta ruusunpunaisessa utopiassa eläneeltä joidenka ainoat valituksen aiheet on satunnaiset kaatuilut ja emblemien toimimattomuus ajoneuvoissa...

[video=youtube_share;SMyliIAdwz8]http://youtu.be/SMyliIAdwz8[/video]

Itte olen ainakin saavuttanut sen pisteen ettei alpha-testaus johon pääsystä piti maksaa n. 130e enään jaksa kiinnostaa....

Varsinkin kun suurin osa ongelmista on ollut moottorissa aina, tähän osaan ongelmat on vain kasaantuneet ja pahentuneet entisestään. Alkaa tosiaan näyttää siltä että Dice on tehnyt liian monimutkaisen pelimoottorin jopa itselleen... (modi-tuen puuttumisessa PC.llä on annettu perusteluksi moottorin monimutkaisuus)
 
Ylös Bottom