Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield 6

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiukku111
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jengi kaipailee isompia kenttiä mutta eikö tuo Liberation Peak esim ole jo aika iso kenttä? Ei nyt enään kovin tarkassa muistissa millasia vanhoissa oli mutta eikai ne merkittävästi ainakaan tuota isompia olleet?

Tuo on tommoinen näennäisesti isohko kartta. Kuitenkin kun lähdet vaikka tankilla huristelemaan, niin melko ahtaita käytäviä loppupeleissä pääset vain kulkemaan.

Vähän harmittaa ettei ensi viikonloppuna ehdi pelaamaan lainkaan. Vähän tässä jäi nälkä vielä ja Rushia olisi ollut kiva päästä pitkästä aikaa pelamaan.
Jos ei tässä nyt julkaisuun mennessä ihmeitä tapahdu EA:lta/DICE:lta perseilyjen muodossa, niin kyllä tämä hankintaan menee julkaisun tienoilla.

Nyt vähän betaa tullut pelattua. Itsellä ei ollut mitään odotuksia enkä ollut muuta nähnyt kuin ne julkaisutrailerit ennen betaa. Pakko sanoa että tässä on potentiaalia. Selvästi parempi kuin edellinen bäfä. Ainoa vaan mikä mietityttää että ostaisiko vaiko ei, niin on peliseura. Suurimmaksi osaksi betaa joutunut pelaamaan kaksistaan kun ei oo saatu muita mukaan. Itse pelaan PC:llä ja kaveri pleikalla. Kerran saatiin neljän hengen squadi ja silloin tää alkoi jo muistuttaa vanhaa kunnon bäfää.

Eli ensi viikkoa silmällä pitäen jos joku haluaa peliseuraa niin ea tunnus on Sebbenizer.

Hyvin pysyy kyllä PC:llä pelaavien kavereiden kyydissä vaikka ite vääntää pleikkarilla padilla. Ei kyllä mitään väliä etteikö voisi nauttia pelistä. :)

Olihan tuo hauskaa pelata, joskin PS5 pelatessa toisen raahaaminen revatessa hankalaa. Jostain syystä kun ukkoa raahaa perässä niin suuntaa piti muuttaa oikealla tatilla, ja sillä kädellä piti pitää ruutua pohjassa. Mutta hauskaa oli sen mitä kerkes ja tunnelma kohillaan.
Jostain luin että Mortar olis tulossa takaisin, harmiksi ei päässyt sillä Betassa vielä jyskyttään koska sitä odotan innolla :)

Hyvä beta oli tosiaan. Mutta täytyy sanoa, että pelatessa tuli kokoajan selvemmäksi se, että A: tämä tulee vaatimaan aika paljon peliaikaa, mitä minulla ei hirveästi ole, ja B: kyllä tätä mielummin pelaisin ihan PC:llä.

Eli ei varmaan tule hankittua ainakaan vielä.

Olihan tuo hauskaa pelata, joskin PS5 pelatessa toisen raahaaminen revatessa hankalaa. Jostain syystä kun ukkoa raahaa perässä niin suuntaa piti muuttaa oikealla tatilla, ja sillä kädellä piti pitää ruutua pohjassa. Mutta hauskaa oli sen mitä kerkes ja tunnelma kohillaan.
Jostain luin että Mortar olis tulossa takaisin, harmiksi ei päässyt sillä Betassa vielä jyskyttään koska sitä odotan innolla :)
Ei sitä ruutua tarvi pitää pohjassa. Painaa vaan kerran. Itekki alkuun luulin, että pitää. :)
Hyvä beta oli tosiaan. Mutta täytyy sanoa, että pelatessa tuli kokoajan selvemmäksi se, että A: tämä tulee vaatimaan aika paljon peliaikaa, mitä minulla ei hirveästi ole, ja B: kyllä tätä mielummin pelaisin ihan PC:llä.

Eli ei varmaan tule hankittua ainakaan vielä.
Miksi et lyö vain hiirtä ja näppistä pleikkariun kiinni?

Miksi et lyö vain hiirtä ja näppistä pleikkariun kiinni?
Kyllä voin tehdä niin. Mutta A: se vaatii vähän säätöä kun olosuhteiden pakosta pitää pelata olkkarissa, ja B: haluaisin kuitenkin ihan näytöltä pelata läheltä tälläistä peliä 120fps.

Ja vaikka tähän huusholliin mahtuisikin PC johonkin nurkkaan, niin ei se ratkaise sitä pelaamiseen käytettävää aikaongelmaa.

Ihan ok Beta, tosin täytyy nyt vaan ottaa huomioon, että tässä on nyt useampi paskapökäle tullut jo peräkkäin_ja varsinkin se viimeisin, joten odotusarvo ei todellakaan ollut kovin korkealla. Eli lähinnä tämmönen "oho, ei tää ollut ihan paska" -reaktio tässä enemmänkin oikeasti, kenties muillakin kuin minulla ehkä. Se on ihan hyvä juttu, jos nyt edes jotain uutta pelaamiskelvollista tulee markkinoille.

Mutta myöskin kieltämättä on jonninverran perää ao. videon sanomaassa, eihän tämä oikeasti ole Battlefieldiä nähnytkään jos ihan rehellisiä ollaan. Eli suomeksi sanottuna verrataan siis vaikka BF:BC2, 3, 4 ja Hardline. Vielä ei olla nähty koko sisältöä, mutta tähän mennessä nähdyn perusteella vaikuttaa vahvasti siltä, että lopulta ollaan ehkä lähempänä Medal of Honor Warfighter -peliä, kuin "oikeita Bäffyjä" _joka tosin on minulle ihan ok pidin MoH: W pelistä paljon. Mutta yleisesti se ei koskaan ollut mikään menestys, vaan Battlefieldit oli. Ja se osittain perustui nimenomaan siihen massiiviseen sklaanaan, jossa mm. Damavand Peak -kartassa hypättiin massiiviselta padolta laskuvarjolla eeppisesti alas laaksoon ennen kuin edes oltiin vielä pelaamassa. Uiui good times!

Jos muuten kysyn itseltäni: Kumman otat: Tätä settiä, vaiko vanhan liiton Bäffyn "modernisoituna tähän päivään" niin kyllähän se mietteliääksi vetää.

Ööh, ainakin avoin beta loppui. Mites suljettu?

Gimblen viestiin sen verran, että miten ihmeessä voit laittaa Hardlinen parhaimpien bäfien läjään? Karmea tuotos. Mielestäni Battlefield 2 on sarjan paras, kaikkine lisäosineen.

Ja hiirinäppis-pelaajat saisi pysyä pc-puolella. Toivon, että mahdollisuus konsolipuolella poistetaan.

Ööh, ainakin avoin beta loppui. Mites suljettu?

Gimblen viestiin sen verran, että miten ihmeessä voit laittaa Hardlinen parhaimpien bäfien läjään? Karmea tuotos. Mielestäni Battlefield 2 on sarjan paras, kaikkine lisäosineen.

Ja hiirinäppis-pelaajat saisi pysyä pc-puolella. Toivon, että mahdollisuus konsolipuolella poistetaan.
Nepan vitsi taisi mennä vähän ohi? :D

Joo samaa ihmettelin, että eikös tuo Hardline ollut aikamoinen pökäle aikanaan. Bad Company 2 oli kyllä aikanaan kova mutta liekkö aika jo kullannut muistot sen osalta.

Crossplay oli itellä koko betan ajan päällä enkä huomannut mitään ongelmaa hiiri-näppis-pelaajista. Lisäksi pelattiin kolmen PC-kaverin kanssa samassa squadissa ja yhtään kertaa en ollut esim tiimin huonoin tappojen tai pisteiden osalta ja useamman kerran olin paras. Ja nuo PC-kaverit on osa vieläpä BF-veteraaneja, jotka pelannut BF enemmän, kun minä ja jo sieltä BF2 ajoilta asti. En siis ole samaa mieltä, että noita tarvii lähteä rajaamaan mitenkään. Ainakin tällä tavalla pelaajista ei ole puutetta mikä on aina hyvä asia. Sitten taas jos noita ruvetaan rajaamaan ensin alustojen mukaan ja sitten ohjaustyylien mukaan niin sitten kaikki ryhmät pelaavat omissa lahveissaan ja pelien löytäminen vaikeutuu ja matchmaking monimutkaistuu ja hidastuu.

Mulla on ikuinen ongelma pelata ohjaimella ku aina kun tilanteet kuumenee ja aloitan ampumisen niin ukko painuu kyykkyyn ku runttaan tattia vähän turhankin kovasti :D Ongelmahan on siinä ku tulitus loppuu siihen ja viikatemies hoitaa loput. Siitä ku pääsis jotenki järkevästi vielä eroon. Tässä uudessa pystyi kai modaamaan napit ihan miten tahtoo, ei tullut niin tarkkaan vielä tutkittua mutta semmonen tuntuma jäi.

Mulla on ikuinen ongelma pelata ohjaimella ku aina kun tilanteet kuumenee ja aloitan ampumisen niin ukko painuu kyykkyyn ku runttaan tattia vähän turhankin kovasti :D Ongelmahan on siinä ku tulitus loppuu siihen ja viikatemies hoitaa loput. Siitä ku pääsis jotenki järkevästi vielä eroon. Tässä uudessa pystyi kai modaamaan napit ihan miten tahtoo, ei tullut niin tarkkaan vielä tutkittua mutta semmonen tuntuma jäi.
Mä taas heilutan puukkoa sillä aikaa ku kaveri ampuu lippaallisen muhun mun edessä :D

Ihan ok Beta, tosin täytyy nyt vaan ottaa huomioon, että tässä on nyt useampi paskapökäle tullut jo peräkkäin_ja varsinkin se viimeisin, joten odotusarvo ei todellakaan ollut kovin korkealla. Eli lähinnä tämmönen "oho, ei tää ollut ihan paska" -reaktio tässä enemmänkin oikeasti, kenties muillakin kuin minulla ehkä. Se on ihan hyvä juttu, jos nyt edes jotain uutta pelaamiskelvollista tulee markkinoille.

Täytyy sanoa, että hyvin samanlaiset fiilikset itselläkin. Kun vuonna 2025 saa kuulla, että uusi BF-peli on tulossa, odotukset on lähtökohtaisesti todella matalalla. Kun sieltä nyt paljastuikin kerrassaan asiallisen näköistä tuotosta, josta tulee ennemmin mieleen vuosikymmenen takaiset Bäfät, niiden parin uusimman sijaan, nousi innostus suorastaan kattoon; Mitä kummaa, voiko BF-peli sittenkin vielä olla hyvä?

Nyt kun on Betaa viikonlopun pelaillun, voi todeta, että siellä tuntuisi olevan oikeasti hyvä Battlefieldin runko tehtynä. Peli on paljon enemmän Battlefieldia, kuin edeltänyt Heroshooter 2042 ikinä. Peli näyttää, tuntuu ja kuulostaa oikein hyvälle. Betan kartat joita tähän mennessä on nähty, eivät ainakaan minua juuri miellyttäneet, vähän liikaa niitä ahtaita putkia ja CoDmaista fiilistä niissä, toki vähän avarampiakin maisemia. Ensi viikonloppuna kiinnostaa päästä testaamaan suosikkipelimuotoani Rushia, jos se maistuu hyvin, niin saa nähdä tuleeko peli ihan ostettua. Kuitenkin, vähän kanssa sellainen tuntuma, että sen pahimman BF-nälän saa nyt tyydytettyä näillä parilla Beta-viikonlopulla. Syksyllä tulossa niin paljon muutakin, ehkä vähän kiinnostavampaa aikasyöppöpeliä.

En kyllä pitäisi tätä hiirinäppis vs ohjain ajatusta oikeastaan millään tavoin merkittävänä nykypäivänä, en ainakaan tässä pelissä. Peli näyttää sopivan ohjaimelle tasan yhtä luonnollisesti kuin vaikkapa CoD tai Apex Legends. Kun nyt katsoo miten paljon hyviä, jopa ammattipelaajia, pelaa räiskintöjä nykyään ohjaimella ihan siellä PC-puolellakin. Hyvä vaan, että konsolillakin saa valita tuon ohjaustavan halutessaan.

On kyllä mahtava saada jälleen hyvä räiskintä/FPS peli muiden pelien rinnalle minkä voi aina käynnistää kun muut ei kiinnosta. Codia tullut ihan kyllästymiseen asti väännettyä että siitäkin ollut jo tovin taukoa, niin tosi kiva nähdä että ovat saaneet Bäfän jälleen hyvään iskuun! Iso peukku!

Ylös Bottom